Final Fantasy XIV - Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Sida 5 av 5
2019-07-13 10:42

Hej! jag spelar på Data Center: Light Server: Phoenix läste lite kommentar i recension delen, tyckte att fixa en linkshell till alla som spelar på Light skulle vara toppen ! ^^

2019-07-13 14:39

@xrihar22: ska ta och ordna en ikväll tänkte jag.

Har nu skapat en Cross-world Linkshell på Light Data Center, så nu är det bara och börja bjuda in. Men jag tror att man måste vara i ett party för att jag ska kunna göra det... och man kan max vara 64 personer, men det tror jag inte vi har något problem med ännu.

2019-07-14 10:54

@almblad: Okej nice ! aha okej, mitt ingame namn är Shelke Krocket "Phoenix"

2019-07-14 15:47

@marsson90: Synd att du hamnade där och inte på Zodiark!

2019-07-14 15:49

@almblad: Du kan skicka en invite till mig också om du vill senare, heter Novarim Nightbrim.

2019-07-14 16:09

För att kunna bjuda in till Cross-World Linkshell (Chattrum) så måste man vara i samma party och vänner Vet inte varför, men så är det

Öppna Party Finder, gå till "Private" och leta efter en grupp som har beskrivningen "FZ.se" och som är skapad av Ukoko Uko, om ni vill bli inbjudna. Kommer ha partyt uppe så fort jag inte göra något annat som kräver att jag måste bryta upp gruppen.

Lösenordet är: 4141 till privata paryt.

Kan vara roligt om man samlar spelare från FZ i detta chattrum inom FFXIV.

Kom ihåg att jag befinner mig på Light Datacenter, så detta kommer inte synnas ifall ni befinner er på Dark Datacenter. Bifogar en bild på vilka servrar som tillhör vilka.

Ni kan även höra av er genom att skicka ett PM via hemsidan, eller höra av er via Discord (heter även Almblad på discord) om ni inte ser gruppen i Party Finder men skulle vilja bli inbjudna till Crossworld Linkshellen.

2019-07-16 09:11

Idag kommer nya patchen 5.01 ut, och ihop med den kommer också första raiden instancen för Shadowbringers, Eden's Gate. Huvudstoryn fortsätter också i några uppdrag samt lite små uppdateringar till diverse saker.

Final Fantasy XIV - Patch Notes 5.01 (Lodestone)

Edens's Gate (8-spelar raid)

• Level Requirement - Disciple of War or Magic level 80

• Item Level Requirement - Average item level 425 or above

• Party Size - Eight players

• Time Limit - 90 minutes

• Players must first complete the Chronicles of a New Era quest "In the Middle of Nowhere."

Rewards
Treasure coffers that appear upon completing Eden's Gate will not yield gear, but instead yield tokens that can be traded for gear of your choosing.

You can only receive one token per individual Eden raid each week. In the event you are awarded a token from the loot list, you relinquish your right to vie for all remaining tokens regardless of whether you selected Need or Greed.

Also note that there is no weekly restriction on entering Eden's Gate.
* Reward eligibility will be reset every Tuesday at 8:00 (GMT) / 9:00 (BST).

Item Exchange
The items obtained from treasure coffers can be exchanged for gear by speaking with Ghul Gul in Amh Araeng (X:26.6 Y:16.4) or Yhal Yal in Eulmore (X:10.0 Y:11.5).

• Head - Helm of Early Antiquity x 2

• Body - Armor of Early Antiquity x 4

• Hands - Gauntlets of Early Antiquity x 2

• Waist - Belt of Early Antiquity x 1

• Legs - Chausses of Early Antiquity x 4

• Feet - Greaves of Early Antiquity x 2

• Accessories - Bangle of Early Antiquity x 1

Completion Reward

Upon completing Eden's Gate: Sepulture, players can also earn a blade of early antiquity once per week. This reward can be exchanged with Ghul Gul in Amh Araeng (X:26.6 Y:16.4) or Yhal Yal in Eulmore (X:10.0 Y:11.5) for lightweight tomestones, which can in turn be exchanged for weapons.
* Reward eligibility will be reset every Tuesday at 8:00 (GMT) / 9:00 (BST).
* Weapons will be available for exchange for lightweight tomestones after the introduction of Allagan tomestones of phantasmagoria, which are scheduled to be released two weeks after patch 5.01.

Vym
2019-07-16 12:31

Väldigt informativ och bra tråd! Började tillsammans med brorsan i februari, men har än så länge bara tagit mig till Stormblood.

Lägg gärna till mig, tackar aldrig nej till en dungeon, trial eller liknande.

Heter Agaton Sax in-game och kör på Odin. Spelar tillsammans med det trevliga Nordanvind-gänget som jag varmt kan rekommendera.

Sida 5 av 5