Bethesda stänger av Fallout 76-spelare som besöker fuskrummet

Sida 1 av 2
2019-01-17 14:21
Bethesda stänger av Fallout 76-spelare som besöker fuskrummet
2019-01-17 14:25

Gillade att dom avslutade med Osidians fallout spel

2019-01-17 14:29

Grejen är att bethesda är alltid för sega att patcha exploitsen
Spelet kryllar av dupers som är level +200, som också har dupeat bobbleheads som i princip gör att dom kan oneshotta en, till och med pacifister

Det är nästan som att Bethesda kollar på youtube om det är några nya exploits som har dykt upp
T.ex. RGD5IMPACT

2019-01-17 14:30

Vid det här laget så borde dom göra en server wipe.

MEG
2019-01-17 14:31

HAHAHAHA ja jisses.

2019-01-17 14:41

Det blir bara värre och värre med detta spelet. Trist men samtidigt en stor källa till humor.

2019-01-17 14:43

Fallout 76 har blivit en katastrof. De borde stänga ner spelet och återbetala alla och fixa till det och sedan släppa det igen när det fungerar.

Ekonomin i spelet har ju också blivit helt trasigt när folk kan köpa items i spelet från sidor runt på nätet.

2019-01-17 14:52

De borde ha gått Elder Scrolls Online vägen och kört traditionellt MMO.

2019-01-17 14:57

Det konstiga är ju att detta existerar överhuvudtaget i produkten som släpptes, och inte hölls separat på en dev branch.

Extremt amatörmässigt.

2019-01-17 15:04
Skrivet av Newklear:

Det konstiga är ju att detta existerar överhuvudtaget i produkten som släpptes, och inte hölls separat på en dev branch.

Extremt amatörmässigt.

"Dev-rum" existerar i alla deras gamebryo spel pretty much
T.ex. i skyrim så hade dom fysiska kistor för alla merchants i spelet, och man kan komma åt dem utan cheats.
Dom är för de mesta gömda under marken.

Dev-rummet och kistorna fungerar som markörer för all loot i spelet som jag har förstått det och är något som dom inte kan ta bort.
But yes, it's a mess.

2019-01-17 15:08

Fallout 76 kommer ständigt med nya roande nyheter. Vilket totalt misslyckat spel, kommer inget nytt om det för utom negativa nyheter, dock roande i sig. sen deras lustiga fokus, de lägger ner mer tid på att hitta folk att banna istället för att fixa spelet och alla fuskare där. att de lämnar kvar dev rum som är så lätt att komma in i är mer deras eget fel, men inte tar de ansvar, istället bannar de lite folk.

eld
2019-01-17 15:16
Skrivet av Godofcheese:

"Dev-rum" existerar i alla deras gamebryo spel pretty much
T.ex. i skyrim så hade dom fysiska kistor för alla merchants i spelet, och man kan komma åt dem utan cheats.
Dom är för de mesta gömda under marken.

Dev-rummet och kistorna fungerar som markörer för all loot i spelet som jag har förstått det och är något som dom inte kan ta bort.
But yes, it's a mess.

Finns i de flesta spel, även mmo's har dev-rooms och gammalt content som inte används men fortfarande existerar i världen.

Problemet är väl det att det inte finns så många spärrar i spelet för att förhindra exploits som att ta sig till dessa i just fallout 76.

2019-01-17 15:19

Vem är förvånad? Man tar en gammal och trött motor byggd för singleplayer med mod-stöd och ska sedan försöka göra ett multiplayer-spel för första gången. Spelar ju ingen roll hur kompetenta deras utvecklare är när de får jobba med något så förlegat och med en spelmotor som inte är gjord för ändamålet. Som en skev liknelse kan man ju se på Frostbite och ansiktsanimationer.

2019-01-17 15:25
Skrivet av trickeh2k:

Vem är förvånad? Man tar en gammal och trött motor byggd för singleplayer med mod-stöd och ska sedan försöka göra ett multiplayer-spel för första gången. Spelar ju ingen roll hur kompetenta deras utvecklare är när de får jobba med något så förlegat och med en spelmotor som inte är gjord för ändamålet. Som en skev liknelse kan man ju se på Frostbite och ansiktsanimationer.

Det är det som är så spännande, har sett massor med folk som har haft med F76 på "Most dissapointing" listor. Jag förstår inte det, trodde verkligen någon att detta inte skulle bli en katastrof med tanke på creation engine?

2019-01-17 16:03
Skrivet av Esri:

Det är det som är så spännande, har sett massor med folk som har haft med F76 på "Most dissapointing" listor. Jag förstår inte det, trodde verkligen någon att detta inte skulle bli en katastrof med tanke på creation engine?

Finns en positiv sak med creation engine är att den är väldigt lätt att utveckla i det. Om det är saker i spelet som spelarna inte gillar så krävs det inte mycket tid för dom att fixa det. Till skillnad på andra mer avanserade motorer, då kanske det kan ta flera månader för att kunna ändra en feature i spelet, kanske tom år. Problemet är dock att det är lätt att skapa fusk till spel är lätta att utveckla. Räcker bara att kolla på Bethesdas gamla dlc's dom släpptes inte långt efter när spelet släpptes och dom var mycket större än dlc på andra spel.

2019-01-17 16:21

Man borde också kanske banna spelutvecklare som tjänar pengar på ofärdiga spel och släpper dessa hej vilt?

2019-01-17 16:42

@Walter S.A. Iego:
Jo, spel som säljs i early access och slutas utvecklas innan spelet är färdigt. Dock har fallout 76 en bra spelgrund and byggas i. Även om dom slutar utveckla spelet nu så är spelet ett komplett spel. Dom har levererat vad dom har lovat, vad folk är besvikna på är att det inte är som ett annat spel dom gillar, tex New Vegas.

Dom har sagt att spelet ska va online, kommer inte ha human npcs. Och världen är 4 gånger större än fallout 4, survival är softcore. PVP är restricted, fast inte fullt för lite drama.

Alla spel har buggar... Vissa mer andra mindre.

2019-01-17 16:55
Skrivet av rmpyro:

Finns en positiv sak med creation engine är att den är väldigt lätt att utveckla i det. Om det är saker i spelet som spelarna inte gillar så krävs det inte mycket tid för dom att fixa det. Till skillnad på andra mer avanserade motorer, då kanske det kan ta flera månader för att kunna ändra en feature i spelet, kanske tom år. Problemet är dock att det är lätt att skapa fusk till spel är lätta att utveckla. Räcker bara att kolla på Bethesdas gamla dlc's dom släpptes inte långt efter när spelet släpptes och dom var mycket större än dlc på andra spel.

Horse Armor...

2019-01-17 17:00
Skrivet av newlander:

Horse Armor...

Horse Armor är typ den minsta av dom. Och dom var inte ensamma med cosmetic dlcs.
DLC:n jag syftade på var dom som var stora som expansioner till spel.

2019-01-17 17:18
Skrivet av rmpyro:

Finns en positiv sak med creation engine är att den är väldigt lätt att utveckla i det. Om det är saker i spelet som spelarna inte gillar så krävs det inte mycket tid för dom att fixa det. Till skillnad på andra mer avanserade motorer, då kanske det kan ta flera månader för att kunna ändra en feature i spelet, kanske tom år. Problemet är dock att det är lätt att skapa fusk till spel är lätta att utveckla. Räcker bara att kolla på Bethesdas gamla dlc's dom släpptes inte långt efter när spelet släpptes och dom var mycket större än dlc på andra spel.

Fast det stämmer inte, creation engine i sig är inte bättre eller lättare att utveckla moddar i än spel som drivs av unreal eller unity. Det handlar inte om motorn i sig, det handlar om deras GECK (som den heter i Fallout). Plus att enkel att utveckla i? Sure, om du inte är helt inkompetent som Bethesda själva är, alla deras spel efter morrowind kräver unofficial patch för att fungera, Bethesda själva klarar inte av att fixa sina problem. Bästa exemplet på deras totala inkompetens var Skyrim för Switch som hade EXAKT samma buggar som PC versionens 1.0 patch har vilket bara är pinsamt, där av frågan, hur kan någon vara förvånad? Deras spel släpps alltid i ett early access stadie och så har det alltid varit. När moddarna kan släppa en patch bara ett par dagar efter Fallout4 releasen som fixar majoriteten av buggarna i spelet men Bethesda själva inte klarar av att fixa det på månader så blir man fundersam på deras kunskaper. Kanske dags att anställa moddarna och låta dem fixa allt innan release istället?

2019-01-17 17:26
Skrivet av Esri:

Fast det stämmer inte, creation engine i sig är inte bättre eller lättare att utveckla moddar i än spel som drivs av unreal eller unity. Det handlar inte om motorn i sig, det handlar om deras GECK (som den heter i Fallout). Plus att enkel att utveckla i? Sure, om du inte är helt inkompetent som Bethesda själva är, alla deras spel efter morrowind kräver unofficial patch för att fungera, Bethesda själva klarar inte av att fixa sina problem. Bästa exemplet på deras totala inkompetens var Skyrim för Switch som hade EXAKT samma buggar som PC versionens 1.0 patch har vilket bara är pinsamt, där av frågan, hur kan någon vara förvånad? Deras spel släpps alltid i ett early access stadie och så har det alltid varit. När moddarna kan släppa en patch bara ett par dagar efter Fallout4 releasen som fixar majoriteten av buggarna i spelet men Bethesda själva inte klarar av att fixa det på månader så blir man fundersam på deras kunskaper. Kanske dags att anställa moddarna och låta dem fixa allt innan release istället?

Varför, släpper inte spel som använder unreal 4 engine dlcs som är större än tex Far Harbor till Fallout 4. Om det är lättare utveckla i motorn.

Edit: Vet inte varför dom inte patchade det efteråt. Men jag tror att dom valde att inte göra det, för att spelarna fixade spelet åt dom. Sen om dom lägger till en patch så slutar flera mods att fungera. Mods som var övergivna skulle inte fungera längre.

2019-01-17 17:26
Skrivet av rmpyro:

Horse Armor är typ den minsta av dom. Och dom var inte ensamma med cosmetic dlcs.
DLC:n jag syftade på var dom som var stora som expansioner till spel.

Skoja mest, dock är det ju inte alltid helt klart hur länge de har arbetat med DLC:n innan release.

2019-01-17 17:39
Skrivet av rmpyro:

Varför, släpper inte spel som använder unreal 4 engine dlcs som är större än tex Far Harbor till Fallout 4. Om det är lättare utveckla i motorn.

Vad i hela världen har det med motorn att göra?

2019-01-17 17:47
Skrivet av Esri:

Vad i hela världen har det med motorn att göra?

Det har med motorn att göra, båda är riktigt bra att bygga stora världar med. Dock är den andra mer avanserad och mer tidskrävande och komplicerad.

2019-01-17 17:54
Skrivet av rmpyro:

Det har med motorn att göra, båda är riktigt bra att bygga stora världar med. Dock är den andra mer avanserad och mer tidskrävande och komplicerad.

Det har ingenting med motorn att göra! Du bygger inte en värld Med motorn, du driver din värld som du har byggt med motorn och Bethesdas creation engine går inte att jämföra med andra moderna motorer. Det finns ingen fördel idag med creation engine, de finns inget som gör den enklare än t.ex. unreal eller unity, snarare motsattsen då deras verktyg för att göra moddar är omodern. I många fall så anledningen till att spel inte har moddar är eftersom att de officielt inte stödjer moddar vilket inte har något med motorn de driver sitt spel på göra.

2019-01-17 18:05
Skrivet av Esri:

Du bygger inte en värld Med motorn, du driver din värld som du har byggt med motorn och Bethesdas creation engine går inte att jämföra med andra moderna motorer.

Du säger att man inte bygger en värld med motorn, samtidigt skriver du att man gör det.

Har inte heller sagt att det är det ända man gör med motorn, eller vad motorn gör.

2019-01-17 18:12
Skrivet av rmpyro:

Du säger att man inte bygger en värld med motorn, samtidigt skriver du att man gör det.

Sen är det inte det enda man gör i motorn heller, har inte sagt det heller.

Fine, jag skrev fel, vilket du hade förstått om du vet hur en spelmotor fungerar. Du driver en spelvärld du har skapat med hjälp av en motor, du skapar den inte med en motor. Bethesda spel är en snygg bil som du ser på mässa, en porsche/lamborghini som alla vill ha men när du startar den så inser du att motorn som ska orka driva den frammåt kommer ifrån en lada.

2019-01-17 18:15

Sen att dom väljer creation engine, är för att bethesda ägde inte gamebryo innan. Det var ett annat bolag som utvecklade motorn. Dock så stannade utvecklingen upp och Bethesda bestämde sig för att köpa källkoden till gamebryo för att skapa sin egna motor som dom kunde utveckla. Det kommer ta tid innan dom gör motorn bättre, dom köpte upp den när dom gjorde Fallout 4.

Creation Engine är samma som gamebryo, fast mer modifierad. Det är motorn som tar längst tid att göra. Så räkna med flera år, kanske 5 år.

2019-01-17 19:20
Skrivet av rmpyro:

Sen att dom väljer creation engine, är för att bethesda ägde inte gamebryo innan. Det var ett annat bolag som utvecklade motorn. Dock så stannade utvecklingen upp och Bethesda bestämde sig för att köpa källkoden till gamebryo för att skapa sin egna motor som dom kunde utveckla. Det kommer ta tid innan dom gör motorn bättre, dom köpte upp den när dom gjorde Fallout 4.

Creation Engine är samma som gamebryo, fast mer modifierad. Det är motorn som tar längst tid att göra. Så räkna med flera år, kanske 5 år.

Skyrim körs på creation engine och utvecklingen av den påbörjades efter Fallout 3.

2019-01-17 19:32
Skrivet av rmpyro:

Sen att dom väljer creation engine, är för att bethesda ägde inte gamebryo innan. Det var ett annat bolag som utvecklade motorn. Dock så stannade utvecklingen upp och Bethesda bestämde sig för att köpa källkoden till gamebryo för att skapa sin egna motor som dom kunde utveckla. Det kommer ta tid innan dom gör motorn bättre, dom köpte upp den när dom gjorde Fallout 4.

Creation Engine är samma som gamebryo, fast mer modifierad. Det är motorn som tar längst tid att göra. Så räkna med flera år, kanske 5 år.

Skyrim är också gjord i Creation Engine och det kom 2011

Sida 1 av 2