ArmA 2-demo släppt

Medlem
Skrivet av bävern:

Är det bara jag som tycker att grafiken när man har inställningarna på high, ser ut att vara ungefär likadant som Operation Flashpoint - bara snäppet bättre och sjukt mycket laggigare?

Optimering & bättre grafik!

Är du seriös?

Medlem

Hade beställt det på Webhallen och fick reda på för nån dag sen att det fanns i lager. Det var det sista exemplaret och det försvinner på lördag... tur att jag testade demot innan för SICKEN BESVIKELSE.

Spelet flyter på i högst 25FPS och 10 i vanliga fall... Crysis flyter bättre på min burk


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Bush:
Skrivet av bävern:

Är det bara jag som tycker att grafiken när man har inställningarna på high, ser ut att vara ungefär likadant som Operation Flashpoint - bara snäppet bättre och sjukt mycket laggigare?

Optimering & bättre grafik!

Är du seriös?

Ja, jag är seriös med en smula överdrivenhet.
Men väljer man bara grundinställningen high och kör på, så ser det verkligen bara skitigt ut. Ungefär som när jag glider utan linser.

Medlem

Som vanligt gick installationen utan problem och spelet startade direkt, mycket PEBKAC på FZ

EDIT: Multiplayer va ju inte mycket att hänga upp i julgranen, men singleplayer är roligt.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Så här ser operation flashpoint ut:
http://www.youtube.com/watch?v=DXS4-Pwwq8k

Inte så snyggt jämfört med dagens grafik.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av bävern:
Skrivet av Bush:
Skrivet av bävern:

Är det bara jag som tycker att grafiken när man har inställningarna på high, ser ut att vara ungefär likadant som Operation Flashpoint - bara snäppet bättre och sjukt mycket laggigare?

Optimering & bättre grafik!

Är du seriös?

Ja, jag är seriös med en smula överdrivenhet.
Men väljer man bara grundinställningen high och kör på, så ser det verkligen bara skitigt ut. Ungefär som när jag glider utan linser.

Ursäkta men isåfall är du blind.


signatur
Medlem
Skrivet av Exeron:

Hade beställt det på Webhallen och fick reda på för nån dag sen att det fanns i lager. Det var det sista exemplaret och det försvinner på lördag... tur att jag testade demot innan för SICKEN BESVIKELSE.

Spelet flyter på i högst 25FPS och 10 i vanliga fall... Crysis flyter bättre på min burk

Då måste du ha gjort nått fel. För mig flyter det bättre än Crysis:WH vilket går i lite över 30fps med allt på högsta i 1080p för mig.

Skrivet av bävern:
Skrivet av Bush:
Skrivet av bävern:

Är det bara jag som tycker att grafiken när man har inställningarna på high, ser ut att vara ungefär likadant som Operation Flashpoint - bara snäppet bättre och sjukt mycket laggigare?

Optimering & bättre grafik!

Är du seriös?

Ja, jag är seriös med en smula överdrivenhet.
Men väljer man bara grundinställningen high och kör på, så ser det verkligen bara skitigt ut. Ungefär som när jag glider utan linser.

Du får väl välja riktiga inställningar då för ArmA2 är helt klart ett av de snyggaste spelen som finns just nu.

Medlem

Spelet funkade bra för mig när installern väl gick igång. Men det var svårt! Kontrollerna va lite annorlunda.

Medlem

Visst, det är mycket snyggare. Jag sa ju att jag överdrev.
Men det är inte i närheten av hur snyggt Crysis är (även fast jag hatar att jämföra saker med det spelet) och det är inte i närheten av hur optimerat det är (även fast det är sjukt dåligt optimerat).

Inaktiv

Roligt att hälften här varken kan installera Arma 2 eller senaste Directx. Det är som dom som inte kan flyga plan eller helos i spel med musen haha.

^^

http://www.youtube.com/watch?v=K6xRbrlUOaU&fmt=22

Lite gameplay jag slängt upp.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av korsto:
Skrivet av Uniqe:

Vad är detta, kommer upp när jag ska installera demot.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/WTH.JPG

Samma här också... skumt.

Nån som fått demot å funka på Windows 7?

Får samma fel.
Nåt fel på filen från FZ?
Provar att ladda ner det nån annan stans.

Medlem
Skrivet av smuts:

Blir bara frustrerad och irriterad över hur stelt allt känns, och animationer som låser sig, och hur allting känns som om man spelar det första opposing force om igen. Inget köp. Inväntar opposing force 2 och ser om det kanske blir godare nyheter där.

Ser inte logiken ska du vänta på en ny HL expantion?

Medlem
Skrivet av bävern:

Visst, det är mycket snyggare. Jag sa ju att jag överdrev.
Men det är inte i närheten av hur snyggt Crysis är (även fast jag hatar att jämföra saker med det spelet) och det är inte i närheten av hur optimerat det är (även fast det är sjukt dåligt optimerat).

Det är visst i närheten av Crysis samt att prestandan för mig är bättre.
I vissa delar ser det mycket bättre och mer realistiskt ut än vad Crysis WH gör på högsta inställningar. Ett ställe som ArmA2 inte är lika bra på är karaktärerna. Men naturen, fordon osv ser mycket bättre ut än Crysis.

Medlem

Häärligt! Har varit väldigt osäker på om jag ska köpa spelet eller ej. Men nu ska det avgöras!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:
Skrivet av Magroth:

Fasen, tankade från FZ, gick jävligt fort. Men står "Unable to find setup01.bin."...

Samma för någon annan? Någon som vet om det går att lösa?

Den filen som finns på FZ är ofullständig (troligen avbruten nedladdning), den är bara 2 GB när den ska vara 2.8 GB eller nåt liknande

Okej tack, ska testa en annan källa då.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av bävern:

Visst, det är mycket snyggare. Jag sa ju att jag överdrev.
Men det är inte i närheten av hur snyggt Crysis är (även fast jag hatar att jämföra saker med det spelet) och det är inte i närheten av hur optimerat det är (även fast det är sjukt dåligt optimerat).

Varför jämför du med Crysis? Det är ett helt annat sort spel. ArmA 2 har betydligt större landskap och en stor mängd NPC's. Som jag nämnde för en stund sedan så är det inte grafiken som är krävande i spelet, utan det är all AI på banorna. Prova spelet i multiplayer utan AI så ska du se att du får en fördubblat prestanda.

Medlem
Skrivet av Bush:

Det är visst i närheten av Crysis samt att prestandan för mig är bättre.
I vissa delar ser det mycket bättre och mer realistiskt ut än vad Crysis WH gör på högsta inställningar. Ett ställe som ArmA2 inte är lika bra på är karaktärerna. Men naturen, fordon osv ser mycket bättre ut än Crysis.

Man tycker att man borde få mycket finare grafik i high (inte very high) än vad man fick. Crysis gled på för mig med allt på högsta med 40-50 fps åtminstone, när jag testade det. Det här kom jag inte över 30 med.

Skrivet av Mr.Bravo:

Varför jämför du med Crysis? Det är ett helt annat sort spel. ArmA 2 har betydligt större landskap och en stor mängd NPC's. Som jag nämnde för en stund sedan så är det inte grafiken som är krävande i spelet, utan det är all AI på banorna. Prova spelet i multiplayer utan AI så ska du se att du får en fördubblat prestanda.

För att någon nämnde att det var det snyggaste spelet just nu, eller något liknande. Vet mycket väl att det är ett spel med väldigt stor omgivning, men titta på andra liknande spel - de klarar av det, utan lagg. Tr r nog att det skulle gå att fixa till lite bättre

edit: Det är ju iofs bara demo nu, dessutom.

Medlem
Skrivet av bävern:

Man tycker att man borde få mycket finare grafik i high (inte very high) än vad man fick. Crysis gled på för mig med allt på högsta med 40-50 fps åtminstone, när jag testade det. Det här kom jag inte över 30 med.

40-50fps på very high med vilken hårdvara då? Då antar jag att du körde med SLI med något från nvidas nyaste serie?
Hur valde du dina inställningar i ArmA2? Gick du aldrig in i Advanced och valde de riktiga inställningarna?

Citat:

För att någon nämnde att det var det snyggaste spelet just nu, eller något liknande. Vet mycket väl att det är ett spel med väldigt stor omgivning, men titta på andra liknande spel - de klarar av det, utan lagg. Tr r nog att det skulle gå att fixa till lite bättre

edit: Det är ju iofs bara demo nu, dessutom.

Om du menar mig så sa jag inte att det var det snyggaste spelet jag sa att det var ett av de snyggaste.

Säg mig vilka spel som har samma storlek som ArmA2?

Medlem

"X3d..nåntingnångting" här också. Man blir ju inte värst sugen på det här spelet nu. Hade sett fram emot det annars.


signatur

Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64

Medlem

Jag kör IE och undrar om det är problem för att demot är större än 2GB?

http://support.microsoft.com/kb/298618


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag kör IE och undrar om det är problem för att demot är större än 2GB?

http://support.microsoft.com/kb/298618

Du kan ju alltid uppgradera dig till firefox eller köra på torrent.

Medlem

FZ måste ha något fel på sin kopia av filen eller nerladdningssystemet på hemsidan för jag laddade ner det på en annan sida och nu kan jag installera det utan något felmeddelande.

Filen jag fick ner från FZ va 2 GB, den som fungerade va 2,8.

Medlem
Skrivet av Uniqe:

Vad är detta, kommer upp när jag ska installera demot.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/WTH.JPG

Jag får också samma fel. Om demot ger en korrekt bild av hur fullversionen kommer att fungera så blir det nog inget köp för min del

Medlem

Mja... när jag kör torrent så stänger min ISP av mig med autamatik. ( BBB ) Då måste jag ringa deras support så de aktiverar det igen. *suck*

Nej jag laddar demot via steam istället. Laddar via steam i 5,7 MB/s just nu. Öhm.. uppe i 6,8 MB/s


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Redaktör
Skrivet av LordOfTerror:
Skrivet av Magroth:

Fasen, tankade från FZ, gick jävligt fort. Men står "Unable to find setup01.bin."...

Samma för någon annan? Någon som vet om det går att lösa?

Den filen som finns på FZ är ofullständig (troligen avbruten nedladdning), den är bara 2 GB när den ska vara 2.8 GB eller nåt liknande

Jag vet inte varför det felar för dig, Magroth. För mig funkar demon utmärkt att installera (Vista 64-bitars).

LordOfTerror: det där är fel. FZ:s fil är 2,8 GB stor och går, som sagt, utmärkt att installera och spela.

Lösning på DirectX-felet
Får du felmeddelande vid spelstarten som säger nåt i stil med att "X3DAudio1_6.dll" saknas måste du uppdatera ditt DirextX. VIKTIGT: den fil som heter "DirectX End-User Runtime Web Installer" fungerar av nån anledning inte (i alla fall inte för min del). Ta istället hem DirectX End-User Runtimes (March 2009) och installera den. Sen bör du kunna starta spelet.


signatur
Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Roligt att hälften här varken kan installera Arma 2 eller senaste Directx. Det är som dom som inte kan flyga plan eller helos i spel med musen haha.

^^

http://www.youtube.com/watch?v=K6xRbrlUOaU&fmt=22

Lite gameplay jag slängt upp.

Sitter med Windows 7 RC 64-bit, och inte ens jag fick några problem. Jag blev glatt överraskad iaf.

Ozo
Medlem
Skrivet av TruB:

min breaking point var när jag satt i helin och visst det gick att flyga, men när jag försöker gå framåt använde både tangentbord och mus så trycker den framåt, sen strax efter så vänder den snarare precis som om jag bytte knappar och vill gå bakåt. irreterande att jag inte kan "dyka" så mycket eller alls. riktigt lustiga kontroll uppsättningar, var väl redo för att man ska ändra om dom själv.

sen försvann mitt vapen när jag bytter till ett annat under bootcamp. bara det vapnet som inte syntes, sen fick det för sig att jag inte hade det och sen hade jag det igen,

jag hör skott skjuta, men jag skadar inte ett skit. kunde inte byta tillbaka till det första vapnet så då tog ut infantri med "rocket launcher" istället, och sen när jag fick slut på ammo körde över folk, men då fick jag failed för tydligen så ska man inte göra så.

Shit va bäng man blir av att läsa skiten, skolas.

Medlem
Skrivet av Razorback:
Skrivet av Uniqe:

Vad är detta, kommer upp när jag ska installera demot.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/WTH.JPG

Jag får också samma fel. Om demot ger en korrekt bild av hur fullversionen kommer att fungera så blir det nog inget köp för min del

Nej, dessa felen förekommer inte i fullversionen. Jag har inte hört något om det på några forum iaf, och mitt ex funkar utmärkt.

Medlem

amatörer, för övrigt så ser spelet alldeles för gäsp ut.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Roligt att hälften här varken kan installera Arma 2 eller senaste Directx. Det är som dom som inte kan flyga plan eller helos i spel med musen haha.

^^

http://www.youtube.com/watch?v=K6xRbrlUOaU&fmt=22

Lite gameplay jag slängt upp.

gud vilken dator! hela riggen måste ha kostat en liten förmögenhet eller?

Skriv svar