Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av breahl:

Den finns i Scarlett Meadows Stable också efter kapitel 4.

https://rankedboost.com/red-dead-redemption-2/missouri-fox-tr...

@Zimpan Ja fan, hästar är ju roligare att prata.

Both the Amber Champagne and Silver Dapple Pinto can be purchased from a stable.
The Missouri Fox Trotter is a well-rounded multi-class breed.
Their strong build and great Stamina also make them excellent work horses.
They are renowned for their gentle trotting which makes them a comfortable ride.
They can be identified by their muscular frame and eye-catching coats.
This breed is healthy and fast.
The Missouri Fox Trotter is renowned for the calm stride making them a perfect choice for riding.

Jag köpte en sån och en arab i blackwater, har inte använt araben något än utan har den bara i stallet. Får se om man tar fram den någon gång framöver. Vill bonda riktigt med denna fox trotter först!

Även en Turkoman är ett bra val, hade jag velat säga.

Ambassadör
Xbox

@Frasstheass: Var finns den om man får fråga?

Hm, den här tråden blev till något hämtat från Min Häst... haha. Kör ni med frisyr på era hästar eller är det naturlig look som gäller?


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

@Frasstheass: Var finns den om man får fråga?

Hm, den här tråden blev till något hämtat från Min Häst... haha. Kör ni med frisyr på era hästar eller är det naturlig look som gäller?

Har frisyr!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Haha jag vet inte, har skjutit en vildhäst men aldrig testat min egen. Känns dyrt att skjuta hästar som kostar mellan $800 och $1050.

Det kanske går att skjuta pållen och sedan väcka liv i den med en revive-dryck.

Fast jag skulle nog ändå inte kunna ta kål på egna hästen

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Det kanske går att skjuta pållen och sedan väcka liv i den med en revive-dryck.

Fast jag skulle nog ändå inte kunna ta kål på egna hästen

Jag vet att vildhästen jag sköt ner kunde jag reviva så ja, det går nog.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Frasstheass: Var finns den om man får fråga?

Hm, den här tråden blev till något hämtat från Min Häst... haha. Kör ni med frisyr på era hästar eller är det naturlig look som gäller?

Min har naturlig.

När hästen börjar kunna gå i sidled har man "bondat" bra med den och den mår bra har jag förstått. Jag tror att det heter något speciellt när man tävlar i dressyr att få hästen att gå i sidled. Så vi får väl fråga "Min häst" 😁

Ambassadör
Xbox

@Över45: Var tvungen att konsultera Google! Sidvärtsrörelser verkar vara samlingsnamnet för de olika momenten. Skänkelvikning kanske i RDR?

Vilken knapp-combo är det?

Haha.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Över45: Var tvungen att konsultera Google! Sidvärtsrörelser verkar vara samlingsnamnet för de olika momenten. Skänkelvikning kanske i RDR?

https://www.youtube.com/watch?v=_bFaZJrSbmE&feature=youtu.be

Vilken knapp-combo är det?

Haha.

För oss med XB är det X och styrknapp i valfri riktning. Kan nog vara bra vid skyttedueller till häst. Man måste dock få ett meddelande när hästen kan göra det. För mig hände det med den vita Araben och vi bondat till max. 😊

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

För oss med XB är det X och styrknapp i valfri riktning. Kan nog vara bra vid skyttedueller till häst. Man måste dock få ett meddelande när hästen kan göra det. För mig hände det med den vita Araben och vi bondat till max. 😊

Aha, ja när man vill ha rörelse utan att förflytta sig och tappa fokus! Stegra hästen och använda melee-sparkar från hästryggen är också fränt i närstrid.


signatur

Jump in.

Avstängd

Detta är ganska intressant, det är en bounty som inte går att hitta. Men kanske kommer någon DLC som innefattar den.

https://www.youtube.com/watch?v=xXTIV0FY0vI


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Frasstheass: Var finns den om man får fråga?

Hm, den här tråden blev till något hämtat från Min Häst... haha. Kör ni med frisyr på era hästar eller är det naturlig look som gäller?

Jag vet att du längre fram i storyn kan köpa den via stallet. Jag lyckades dock hitta den via "häst-buggen", på ett ställe i Saint Denis som spawnar in random hästar.

Avstängd
Skrivet av Frasstheass:

Jag vet att du längre fram i storyn kan köpa den via stallet. Jag lyckades dock hitta den via "häst-buggen", på ett ställe i Saint Denis som spawnar in random hästar.

Jo Turkoman finns i Blackwater också har jag för mig. Är araben, turkoman och hästen jag nämnde som finns där tror jag.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Jag hade förövrigt inte skjutit en enda legendary innan storyn var slut. Jag har skjutit 5-6st nu och är redan less. Varje legendary är ju likadan, man hittar 3 spår och sen spawnar den.

Nä får nog bli lite AC Odyssey nu då man kan levla mer där, och dom gör ju faktiskt nya grejer med jämna mellanrum. Hoppas rockstar ser och lär, vore kul med lite world events i rdr2 med. Men jag är rädd att allt extra kommer vara till Online-delen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Sjukt kul spel men jag kommer knappt någonstans med main story. Bara 31 % så långt

Jag spelade en hel del igår och först blev det massa jakt, blev sedan överfallen av banditer, sköt ned allihopa och tog deras vagn, lämnade vagnen hos en fence, fortsatte sedan med ännu mera jakt. Och lite fiske.

Det råkade bli två sidemissions på väg till jakten också, men ingen main story.

Senare, mitt i jakten någonstans i skogen, så kommer plötsligt en cowboy från lägret ridandes förbi och undrar när jag ska komma tillbaka till lägret igen.

Kul sätt av spelet att påminna mig om att det finns en main story som väntar. Elegant gjort av Rockstar!

Medlem

@breahl: Märklig grej ändå. Läste att det finns elva bounty hunter-uppdrag men jag kan inte få fler än fyra-fem eller vad jag redan gjort, rätt dåligt de borde vara oändliga eftersom det är roligt.

Men ja, jaga legendary-djuren är inte så spännande som det framstår, kanske roligt om man gillar att crafta vilket jag inte gör. Nu blir det nästan att man rider runt och jävlas med befolkningen snarare än att göra stranger-uppdrag men jag ska knipa en legendariskt bäver och björn.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Sjukt kul spel men jag kommer knappt någonstans med main story. Bara 31 % så långt

Jag spelade en hel del igår och först blev det massa jakt, blev sedan överfallen av banditer, sköt ned allihopa och tog deras vagn, lämnade vagnen hos en fence, fortsatte sedan med ännu mera jakt. Och lite fiske.

Det råkade bli två sidemissions på väg till jakten också, men ingen main story.

Senare, mitt i jakten någonstans i skogen, så kommer plötsligt en cowboy från lägret ridandes förbi och undrar när jag ska komma tillbaka till lägret igen.

Kul sätt av spelet att påminna mig om att det finns en main story som väntar. Elegant gjort av Rockstar!

Om man tillbringar "för" mycket tid i lägret istället kan man få kommentarer om att man är mindre intressant för förr gjorde man mer äventyr och nu går man bara i lägret och "skrotar". 😁

Avstängd
Skrivet av Zontos:

@breahl: Märklig grej ändå. Läste att det finns elva bounty hunter-uppdrag men jag kan inte få fler än fyra-fem eller vad jag redan gjort, rätt dåligt de borde vara oändliga eftersom det är roligt.

Men ja, jaga legendary-djuren är inte så spännande som det framstår, kanske roligt om man gillar att crafta vilket jag inte gör. Nu blir det nästan att man rider runt och jävlas med befolkningen snarare än att göra stranger-uppdrag men jag ska knipa en legendariskt bäver och björn.

Bounty hunter uppdrag har jag då inte gjort 11 av, kanske 5-6 st på sin höjd.

Tog en legendarisk björn idag, använde dead eye och pepprade typ 10 skott i honom för att vara säker på att han skulle dö.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Över45:

Om man tillbringar "för" mycket tid i lägret istället kan man få kommentarer om att man är mindre intressant för förr gjorde man mer äventyr och nu går man bara i lägret och "skrotar". 😁

Haha, det är lysande!

Ambassadör
Xbox

Hehe det är ju riktigt fränt att folk i spelet påpekar när man lallar runt för mycket med den ena eller andra, ibland känner man ju själv att man kanske borde ta tag i story igen och så kommer någon och påminner en Grymt bra för inlevelsen att de inte är "döda" NPC'er.

Jaga legendariska djur är rätt trevligt tycker jag, dessutom så är ju de trinkets/talismans man kan crafta ganska bra i många fall även om man inte bryr sig om kläderna. Men visst själva jakten kunde vara mer varierande mellan de olika legendariska djuren det håller jag med om.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Hehe det är ju riktigt fränt att folk i spelet påpekar när man lallar runt för mycket med den ena eller andra, ibland känner man ju själv att man kanske borde ta tag i story igen och så kommer någon och påminner en Grymt bra för inlevelsen att de inte är "döda" NPC'er.

Jaga legendariska djur är rätt trevligt tycker jag, dessutom så är ju de trinkets/talismans man kan crafta ganska bra i många fall även om man inte bryr sig om kläderna. Men visst själva jakten kunde vara mer varierande mellan de olika legendariska djuren det håller jag med om.

Jo har märkt att en del trinkets är bra, hade nog varit bra att ha under storyn med. Tror jag ska starta en ny genomspelning framöver och jaga mer i början som ni gjort. Eller så kan jag ju iofs bara ladda en gammal save.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Har kört en heldag som cowboy idag, spelet är tamejtusan helt underbart! Dialogen, detaljerna, karaktärerna, ja till och med styrningen gillar jag efter 40 timmar. Har mycket kvar att göra i storyn, men innan jag fortsätter med den ska rida runt och vara mer elak mot folk i byarna, har varit alldeles för snäll och hjälpsam så här långt.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Har kört en heldag som cowboy idag, spelet är tamejtusan helt underbart! Dialogen, detaljerna, karaktärerna, ja till och med styrningen gillar jag efter 40 timmar. Har mycket kvar att göra i storyn, men innan jag fortsätter med den ska rida runt och vara mer elak mot folk i byarna, har varit alldeles för snäll och hjälpsam så här långt.

Hahaha, ja var riktigt elak! De flesta har jag förstått är som jag, mesiga och snälla i spelet. Det är ingen som direkt har beskrivit hur det påverkar spelandet om man är en riktig skitstövel. Dock är det ju väldigt lätt att bli Wanted om man gör minsta lilla illa tycker iaf jag. Det känns som det blir mer trögspelat att vara elak än snäll. 🤔

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Hahaha, ja var riktigt elak! De flesta har jag förstått är som jag, mesiga och snälla i spelet. Det är ingen som direkt har beskrivit hur det påverkar spelandet om man är en riktig skitstövel. Dock är det ju väldigt lätt att bli Wanted om man gör minsta lilla illa tycker iaf jag. Det känns som det blir mer trögspelat att vara elak än snäll. 🤔

Jag spelar också honorable så långt det går, tycker att det passar Arthur. Man vill ju inte vara Micah liksom...

Men jag har en sparfil som jag använder för att göra lite mer...sjuka grejer när lusten faller på.


signatur

Jump in.

Medlem

Det är för lätt att det blir att man ballar ut när man spelar och lyckas starta krig på gatan mot diverse lawmen och efter ha rånat två tåg (varav ett blev ett stort misslyckande) i en tunnel så har jag fått väldigt låg honor... Ses nog som ond av alla haha! Det är intressant hur olika folk reagerar i olika städer ändå för i Van Horn vill ju folk bråka med en direkt medans man i andra städer har bra respekt.

Jag ska crafta hade jag tänkt när jag såg att man kan få bättre dynamit osv, sånt kan vara soft. Det är fortfarande roligt att jaga men det är inte så mycket spänning för min del alla gånger.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag spelar också honorable så långt det går, tycker att det passar Arthur. Man vill ju inte vara Micah liksom...

Men jag har en sparfil som jag använder för att göra lite mer...sjuka grejer när lusten faller på.

Ja, det med en extra sparfil låter ju bra. 🙂

När man har många fina djurhudar på hästen känns det som ett måste att spara ofta. Men det glömmer man ju ibland och dör. Usch! 😤 😉

Har för tillfället gott om $. Så jag vill verkligen inte hamna i finkan. Skyndar och betalar "böterna" blixsnabbt. 😁

Medlem

@Över45 Ja det är ju mer bekvämt att vara god i spelet. Jag vill se om man kan få upp god/ond-skalan mot rött utan att ha för mycket bountys att betala. Har inte riktigt koll än på hur mycket häst och klädbyten påverkar igenkännandet av Arthur.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag spelar också honorable så långt det går, tycker att det passar Arthur. Man vill ju inte vara Micah liksom...

Men jag har en sparfil som jag använder för att göra lite mer...sjuka grejer när lusten faller på.

Jag tycker också det passar Arthur bättte att ha moral, men ibland pekar dialogen mot att hans omdöme är lite sådär. 😀 Älskar samtalen i lägret med Tilly och dom andra damerna när man sätter sig ner och talar ut om dödandet av oskyldiga människor och djur.

Avstängd
Skrivet av Över45:

Ja, det med en extra sparfil låter ju bra. 🙂

När man har många fina djurhudar på hästen känns det som ett måste att spara ofta. Men det glömmer man ju ibland och dör. Usch! 😤 😉

Har för tillfället gott om $. Så jag vill verkligen inte hamna i finkan. Skyndar och betalar "böterna" blixsnabbt. 😁

Vill man inte hamna i finkan så hamnar man inte där. Endera dör du eller så skjuter man ner alla runt en.

När man spelat ut spelet vill man verkligen inte hamna i finkan så skjuter ner allt som försöker skjuta mig.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Man kan ju undra vad som är mest prisvärt, döda alla och betala bounty eller sitta i finkan.

Medlem

i början när man var färsk så blev man ju ond automatiskt eftersom man var tvungen att lära sig alla grejer genom att göra dom och honor tog grov skada. totalt betalat säkert 600 i bounty. och suttit kåken 3 ggr som raderat totalt 1000 i bounty

nu är man som en jävla ninja in och ut med mask och skit hela tiden, ingen och inget som tar en. annars, smashar 12 hs med dubbla schofields i slowmo, skickar in några flaskor eld och ett gäng dynamit, färdigjiddrat. det är lite av en konst helt klart


signatur

//monster

Skriv svar