Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Ja, det är en väldigt värd roll när man har levlat upp den lite. Tar ju en stund men.. Ett tips är att göra daily-objectives för trader-rollen också då dessa verkar ge en del extra xp och ofta är saker som att donera ett visst antal carcasses etc. som man ju ändå behöver göra.

Bra tips, det ska jag se till att göra.

Jag börjar komma in i trader-rollen nu. Jag har ingen högre level ännu men det börjar flyta på lite.

Det första jag gör när jag kör igång är att fixa en extra häst. Cripps får fullt upp när jag tar med mig två stycken tresjärniga byten varje vända.

Extrahästen är dock ofta rätt hispig så det är lätt hänt att den sticker iväg. Även om jag binder fast hästen i ett träd så kan den slita sig loss och dra. Då får jag tämja en ny häst, men det är ju rätt enkelt som tur är.

Jag testar att slå läger i olika områden ibland för att se om jag hittar något favoritställe. Just nu är jag i Cumberland Forest strax norr om Valentine. Det finns en hel del trestjärniga hjortar och annat där men även vargar och björnar som man får se upp med.

En rätt kul grej hände förresten när jag spelade igår... Jag var i skogen och jagade när jag plötsligt blev överfallen av en flock vargar. De var fyra-fem stycken och rörde sig fort. Extrahästen som jag red på fick panik och sprang in i ett träd. Jag gjorde en skaplig flygtur men hade tur och landade oskadd i gräset. Jag hann dock inte resa på mig förrän vargarna var framme. Insåg att jag aldrig skulle ha en chans. Men plötsligt red en cowboy fram på sin häst från ingenstans. Det var en annan spelare som råkade vara i närheten. Likt en hjälte från en spaghettivästern så dual wieldade cowboyen ett par revolvrar och mejade ner hela vargflocken.

Krutröken hade knappt lagt sig och jag hann inte ens vinka och tacka när spelaren red iväg i solnedgången och försvann bakom en kulle (ja, det var solnedgång! 😄).

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Bra tips, det ska jag se till att göra.

Jag börjar komma in i trader-rollen nu. Jag har ingen högre level ännu men det börjar flyta på lite.

Det första jag gör när jag kör igång är att fixa en extra häst. Cripps får fullt upp när jag tar med mig två stycken tresjärniga byten varje vända.

https://i.imgur.com/ZkMqkF1.jpg

Extrahästen är dock ofta rätt hispig så det är lätt hänt att den sticker iväg. Även om jag binder fast hästen i ett träd så kan den slita sig loss och dra. Då får jag tämja en ny häst, men det är ju rätt enkelt som tur är.

Jag testar att slå läger i olika områden ibland för att se om jag hittar något favoritställe. Just nu är jag i Cumberland Forest strax norr om Valentine. Det finns en hel del trestjärniga hjortar och annat där men även vargar och björnar som man får se upp med.

En rätt kul grej hände förresten när jag spelade igår... Jag var i skogen och jagade när jag plötsligt blev överfallen av en flock vargar. De var fyra-fem stycken och rörde sig fort. Extrahästen som jag red på fick panik och sprang in i ett träd. Jag gjorde en skaplig flygtur men hade tur och landade oskadd i gräset. Jag hann dock inte resa på mig förrän vargarna var framme. Insåg att jag aldrig skulle ha en chans. Men plötsligt red en cowboy fram på sin häst från ingenstans. Det var en annan spelare som råkade vara i närheten. Likt en hjälte från en spaghettivästern så dual wieldade cowboyen ett par revolvrar och mejade ner hela vargflocken.

Krutröken hade knappt lagt sig och jag hann inte ens vinka och tacka när spelaren red iväg i solnedgången och försvann bakom en kulle (ja, det var solnedgång! 😄).

Haha kul! Online låter rätt så roligt om sådant händer.


signatur

PS5 och inget annat.

FM-guru
F.d. Sisyr

Det absolut sämsta med RDR 2 för egen del måste nog ändå vara det här med att spelet bestämmer vilka vapen du ska använda när det vankas uppdrag. Visst, ibland har man möjlighet att stanna kvar vid hästen och byta tillbaka till det man hade, men det är beside the point. Sjukt uselt designbeslut där det måste ha funnits andra, betydligt bättre lösningar.

Kanske låter som en petitess, men med tanke på att det är något som sker stup i kvarten så är det också något jag retar mig på ånyo konstant.

En annan grej som inte är värdelös utan bara något jag önskar funkade annorlunda är vädersystemet och dygnscykeln. Tycker det går för snabbt, helt enkelt. Man hinner ju inte suga in atmosfären vid en gryning, regnoväder etc innan fenomenet har passerat. Kanske går att fixa med moddar.

Medlem

Håller med Sisyr, det där med vapenbytandet är totalt befängt. Finns ingen ursäkt för en så idiotisk grej. Man ska komma in i uppdraget med de vapen man har valt innan, förstår inte varför det inte är så (fast ibland är det typ så? om jag inte minns helt fel). Märkligt hursomhelst.

Avstängd

Har förbokat Avengers, Fifa21, AC valhalla och cyberpunk nu igår. Så förhoppningsvis blir det inga fler omspel av rdr2 iaf denna höst.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Har kommit en bit in i singleplayer-delen, men jisses vad långtråkigt det börjar bli... Uppdragen börjar redan kännas som om de repeteras och 90% av tiden spenderas på att springa fram och tillbaka.
Sen alla konstiga designbeslut som tagits gör inte saken bättre, så som vapenhanteringen som nämns här ovan.

Blir till att lägga det på hyllan nu när Wasteland 3 släpps, vet faktiskt inte om jag ens kommer spela färdigt det. Hade kanske för stora förhoppningar efter att ha verkligen gillat ettan.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Har kommit en bit in i singleplayer-delen, men jisses vad långtråkigt det börjar bli... Uppdragen börjar redan kännas som om de repeteras och 90% av tiden spenderas på att springa fram och tillbaka.
Sen alla konstiga designbeslut som tagits gör inte saken bättre, så som vapenhanteringen som nämns här ovan.

Blir till att lägga det på hyllan nu när Wasteland 3 släpps, vet faktiskt inte om jag ens kommer spela färdigt det. Hade kanske för stora förhoppningar efter att ha verkligen gillat ettan.

Kände precis samma och har "lagt spelet på hyllan".
Inte för gott, nån dag ska jag köra ut det men "magin" försvann.
Jag tror bara att jag allmänt ledsnat på Rockstar spelen bara.
Det är mycket yta och bredd men inget djup om man ska beskriva det


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Har kommit en bit in i singleplayer-delen, men jisses vad långtråkigt det börjar bli... Uppdragen börjar redan kännas som om de repeteras och 90% av tiden spenderas på att springa fram och tillbaka.
Sen alla konstiga designbeslut som tagits gör inte saken bättre, så som vapenhanteringen som nämns här ovan.

Blir till att lägga det på hyllan nu när Wasteland 3 släpps, vet faktiskt inte om jag ens kommer spela färdigt det. Hade kanske för stora förhoppningar efter att ha verkligen gillat ettan.

Jag kan lova på massor att wasteland 3 får lägre betyg än rdr2.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag kan lova på massor att wasteland 3 får lägre betyg än rdr2.

Det tror jag också betyg avspeglar ofta vad massan tycker inte per definition att det är bättre.
Wasteland är ett mer nischat spel som jag tror uppskattas mer av dom som gillar genren.
Finns i ga likheter med rdr2 och Wasteland 3 heller för den delen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag kan lova på massor att wasteland 3 får lägre betyg än rdr2.

Vad skulle det spela för roll?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Vad skulle det spela för roll?

Allt? För du skriver ien hjälte tråd. Kan man klappa och mata hästen i rdr2? Är dutch mrd i wasteland?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Allt? För du skriver ien hjälte tråd. Kan man klappa och mata hästen i rdr2? Är dutch mrd i wasteland?

En "hjälte tråd"..?
Ja, man kan klappa hästen, men varför skulle Dutch vara med i Wasteland?

Vad pratar du om egentligen?

Recensioner spelar noll roll för vilket spel jag tycker är bäst.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har ni fastnat med foten i en kärra någon gång? Det gjorde jag häromdan, totalt misslyckat hopp från häst. Tog jättelång tid att ta sig loss.

Medlem

En dag på stranden nära Van Horn. Lite dynamitfiske.

Fiskmåsarna var nyfikna. En och annan kom för nära i dynamitsmällarna. Det var bara att plocka och ta med, haha...

FM-guru
F.d. Sisyr

Apropå fiske så fattar jag inte hur man ska veva in linan snabbare på PC? In-game står det att jag ska trycka på R, men hur mycket jag än trycker på R så ändras inte hastigheten nämnvärt - linan rullas in extremt långsamt oavsett. På PS4 gick det sjukt mycket snabbare. Resultatet blir att när fisken fightas och drar ut linan igen så nollställer det processen. Har inte lyckats få upp en enda stor legendary då det antingen blir en evighetsfight som det jag precis beskrev, eller så håller jag emot för mycket när fisken kämpar så att linan går av.

En ytterligare irriterande sak är att medan det bara krävs att man drar spaken nedåt en gång med kontroll för att hålla upp spöet så långt det går, så behöver jag vifta som en jävla galning med musen för att åstadkomma samma rörelse.

EDIT: Okej, det verkade funka att grina på internet, för nu lyckades jag plötsligt för första gången att dra in just det jag misslyckats med - en stor legendary.

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

Apropå fiske så fattar jag inte hur man ska veva in linan snabbare på PC? In-game står det att jag ska trycka på R, men hur mycket jag än trycker på R så ändras inte hastigheten nämnvärt - linan rullas in extremt långsamt oavsett. På PS4 gick det sjukt mycket snabbare. Resultatet blir att när fisken fightas och drar ut linan igen så nollställer det processen. Har inte lyckats få upp en enda stor legendary då det antingen blir en evighetsfight som det jag precis beskrev, eller så håller jag emot för mycket när fisken kämpar så att linan går av.

En ytterligare irriterande sak är att medan det bara krävs att man drar spaken nedåt en gång med kontroll för att hålla upp spöet så långt det går, så behöver jag vifta som en jävla galning med musen för att åstadkomma samma rörelse.

EDIT: Okej, det verkade funka att grina på internet, för nu lyckades jag plötsligt för första gången att dra in just det jag misslyckats med - en stor legendary.

Legendary kan ta väldigt lång tid att få upp. Du måste trötta ut dom.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Grymt med en så lång RDR2 tråd. Älskade det spelet och får nästan lust att köra igen när jag läser här.

Jag slutade spela för mer än ett år sedan, men det låter nästan som om jag har missat en del sedan dess? Har det släppts nytt material? Förutom det som är online, det gillade jag inte särskilt.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Grymt med en så lång RDR2 tråd. Älskade det spelet och får nästan lust att köra igen när jag läser här.

Jag slutade spela för mer än ett år sedan, men det låter nästan som om jag har missat en del sedan dess? Har det släppts nytt material? Förutom det som är online, det gillade jag inte särskilt.

Tyvärr har de mest satsat på online. Så singelplayer har det inte hänt något intressant med extrauppdrag eller liknande. De skulle säkert få massor av köpare om de släppte lite dlc.🙁

Medlem
Skrivet av Över45:

Tyvärr har de mest satsat på online. Så singelplayer har det inte hänt något intressant med extrauppdrag eller liknande. De skulle säkert få massor av köpare om de släppte lite dlc.🙁

Skulle gissa på att mikrotransaktionerna i onlineläget drar in duktigt med pengar, precis som i GTA.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Skulle gissa på att mikrotransaktionerna i onlineläget drar in duktigt med pengar, precis som i GTA.

Det stämmer säkert. Det är väl inte direkt pengar R* saknar och det är ju deras spel. Det känns bara lite ledsamt att vi som verkligen gillade singelplayer inte kan få något extra för att vi gjorde i stort sett allt som gick i berättelsen. Jag skulle gärna betala för lite extra dlc. Men, men, önska kan man i övrigt inte säkert man får det man önskar.

Avstängd

Jag la avengers på hyllan. Alldeles för mycket smygande. Så kör rdr 2 nu igen


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag la avengers på hyllan. Alldeles för mycket smygande. Så kör rdr 2 nu igen

Du måste vara FZ största RDR2 fan


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Du måste vara FZ största RDR2 fan

Tänkte just skriva samma sak


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Avstängd

Klart jag är!


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Misslyckades med att hämta araben två gånger så skippar den. Jag tror det var för att jag använde lasso. Skulle gjort som jag alltid gjort.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Misslyckades med att hämta araben två gånger så skippar den. Jag tror det var för att jag använde lasso. Skulle gjort som jag alltid gjort.

Jag tyckte också det var lättare utan lasso.

Hästarna litar väl inte på folk som kastar rep på dem antar jag. Det skulle i och för sig inte jag heller göra. 😁

Avstängd

Den där som sitter fast i björnsaxen och skriker av smärta. Har ni någonsin lyckats rädda honom? Den smäller alltid igen för mig.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Den där som sitter fast i björnsaxen och skriker av smärta. Har ni någonsin lyckats rädda honom? Den smäller alltid igen för mig.

Jag har lyckats men det gäller att hålla koll på om man ska tokklicka eller hålla ner knappen.

Jag har även ett önskemål...kan du inte gå "all in" och bli en maxad bad guy?
Jag har en gubbe där jag försöker göra allt dumt man kan men lyckas likväl bara hålla mig runt neutral

Medlem
Skrivet av Över45:

Tyvärr har de mest satsat på online. Så singelplayer har det inte hänt något intressant med extrauppdrag eller liknande. De skulle säkert få massor av köpare om de släppte lite dlc.🙁

Tråkigt att höra, men tack för svar. Jag fick, redan på den tiden jag spelade, intrycket av att de satsade på online.

Singelplayer var ändå helt fulländad, så det är väl ok. Rörde knappt mitt ps4 när jag var klar med RDR2. Det fanns inget annat spel som var kul efter att ha kört färdigt ett så pass bra spel.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Den där som sitter fast i björnsaxen och skriker av smärta. Har ni någonsin lyckats rädda honom? Den smäller alltid igen för mig.

Ja! Jag skulle dock ljuga om jag sa att det var tack vare min otroliga skicklighet...vet inte hur jag lyckades tbh


signatur

Jump in.

Skriv svar