Xbox-chef: Upp till utvecklarna att stoppa mus och tangentbord

Robot
Xbox-chef: Upp till utvecklarna att stoppa mus och tangentbord

Microsoft hindrar inte tredjepartslösningar.

#mus-tangentbord, #windows, #xbox-one


Medlem

Hoppas sony hat samma inställning.
Använder ett 3epart tillbehör för att kunna spela med xbox 360 kontroll på ps4.
Det ger även möjlighet att använda mus och tangentbord.
Men shooter spelar man på pc endå


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot

@Molotov: Är sj PC spelare men blivit mer och mer på xbox. Sjukt bekvämt och enkelt. Alla appar jag använder finns där också och surfande gör jag på mobilen. Pc med relativt nytt 1070 och 6600k står nu mest o samlar damm. Det sköna är att man vet att ingen fuskar plus gillar kontroller. Men visst ibland känns det som att han måste ha använd mus och tangentbord menmen som tur är inte så utbrätt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd

Så the subtext här är att konsollspelare vill förbjuda mus och tangentbord för att det är så pass mycket bättre än kontrollerna?
rofl
#pcmasterrace

Medlem

@Sickness666: Du borde nog läsa om artikeln. Den handlar om utvecklarna, inte spelarna.

Medlem
Skrivet av D01tY:

@Molotov: Är sj PC spelare men blivit mer och mer på xbox. Sjukt bekvämt och enkelt. Alla appar jag använder finns där också och surfande gör jag på mobilen. Pc med relativt nytt 1070 och 6600k står nu mest o samlar damm. Det sköna är att man vet att ingen fuskar plus gillar kontroller. Men visst ibland känns det som att han måste ha använd mus och tangentbord menmen som tur är inte så utbrätt

Jag spelar på pc, ps4, switch och har även en xbox 360 ståendes, dock inte använd på länge.
Jag spelar på den enhet som spelet jag ska spela ger bäst upplevelse.
Oftast blir det PS4 och switch då enbart för spel som är exlusiva för dom enheterna.
mitt inlägg var inget pc vs konsol menat utan enbart att jag hoppas Sony inte förhindrar detta heller så jag kan forsätta använda xbox 360 kontroll till ps4an.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot

@Molotov: Ja precis jag bara spydde ut mig ord pga topic också Ja switchen är omtyckt av grabben min. Pc,xbox och switch har jag.

Ja jag hoppas på stöd för detta då det skulle bli riktigt bekvämt i shooters. Dock kanske avgränsa så mus mot mus istället för blandat


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

ndr
Medlem
Skrivet av Molotov:

Hoppas sony hat samma inställning.
Använder ett 3epart tillbehör för att kunna spela med xbox 360 kontroll på ps4.
Det ger även möjlighet att använda mus och tangentbord.
Men shooter spelar man på pc endå

Sony har inte samma inställning, dom säljer ju t o m en egen variant från deras webbshop utan 3e parts dongle som XIM:
http://stores.horiusa.com/tactical-assault-commander-pro-tac-...

Medlem

@thott: jag har en cronus max plus och den fungerar fortfarande fint.
Men som sagt använder den för att kunna köra med annan kontroll men vad jag erfar ska.man även kunna köra med mus tangentbord med den


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

@Makkapakka: Artikeln handlar om att om mus och tangentbord ska förbjudas så är det upp till respektive utvecklare. Det är fortfarande spelare som vill ha förbudet, och de är missnöjda med att det inte sker centralt till varje spel.

Medlem

@Sickness666: En spelare säger han är missnöjd om de tillåter det. Knappast representativt. Samt, artikeln handlade om utvecklarna, inte spelarna.

Avstängd

@Makkapakka: Men snälla du, vad menar du ens med " artikeln handlade om utvecklarna, inte spelarna"?

Artikeln handlade om utvecklarna i den mån att en officiell Xbox-person sade till en spelare att att det är upp till utvecklarna att förbjuda mus och tangentbord. Jag antar att det är relativt representativt eftersom tweeten faktiskt fick ett svar. Det är på agendan alltså.

Medlem

@Sickness666: Så du menar en spelare är representativ för hela gruppen? Alrighty then.

1
Skriv svar