Förhandstitt - Yakuza 6: The Song of Life

Robot
Förhandstitt - Yakuza 6: The Song of Life

Den våldsfyllda sagan som allt för få upplevt ser ut att avslutas på ett mästerligt vis.

#yakuza-6


Medlem

Det här är så bra spel så det är ett måste att spela om man äger playstation apparater får jag lov o säga.
Visst att de krutar på lite väl mycket med typisk japansk gubbsjuka och sexism utanför själva storyn med vissa uppdrag. Det blir rent larvigt ibland men det tar inte ifrån vilka sanslöst jäkla välgjorda spel de är på så många sätt och vis.
Ser sannerligen fram emot Yakuza 6.

Personligen älskade jag de olika fighting stilarna som man fick lära sig med gubbarna i ex yakuza 0. Det gav en så himmelskt mängd variation i fighterna som jag nog aldrig tidigare sett i något spel och jag begriper inte hur de lyckats få till animationerna så smidigt som det sker när man tar upp objekt helt sömnlöst som finns bredvid och drämmer i skallen på ens motståndare, eller bankar deras huvuden i väggar.. eller gatan eller kickar ut dem i en älv eller något av de sanslösa mängder mäktiga scenarion som kan uppstå när man fightas.
Japan är mästare på action och här har väst så mycket att lära sig där det mer än ofta bara handlar om buttonmashing.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Tummen upp! Hittade nyligen denna serien via Jakuza Zero så ser fram emot detta spelet.
Japp backlogen byggdes på med 5 spel precis


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@SunShine: Ja jag håller med, det finns minispel och vissa scener som är lite väl gammal klassisk japansk spel-sexism, men i flera fall är den också så absurd att jag har svårt att hålla mig för skratt trots att det egentligen stör mig lite. Handlingen, karaktärerna och situationerna som kan inträffa osar av charm och att bara utforska städerna kan sluka drösvis med timmar utan att jag märker av det. Yakuza förtjänar att ha en större publik än det har, men man måste ha en viss tolerans för det väldigt japanska för att uppskatta serien

Jag utnyttjade bara de olika kampstilarna på bossar där Brawler-stilen fungerade dåligt. Då var det förvisso kul att byta fram och tillbaks för att överlista bossen, men annars fungerade det betydligt bättre för mig att bara köra vidare på Brawler och bli riktigt bra på det. På bara tre timmar hann jag tyvärr inte få känsla för hur bossarna är i Yakuza 6, förhoppningsvis är de inte som de tidigare delarna i serien där man kunde få nöta en boss i 20-30 minuter. Blev påmind om det när jag körde igenom Yakuza Kiwami, fler än en bosstrid där som är aningens irriterande. Men spelet är trots det fantastiskt bra, likaså Yakuza Zero, så det ska bli fantastiskt trevligt att sätta tänderna i den slutgiltiga versionen av spelet.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@korvmos: Ja det blir ju tyvärr en besvärlig sits för den som kommit in i serien med Kiwami eller Zero, det ena en remake på första spelet och det andra en prequel. Många karaktärer och referenser i Yakuza 6 bygger ju på att man upplevt det som händer i del 1-5. Det finns förvisso en sekvens tidigt i spelet där spelaren introduceras till karaktärerna och får lite av deras bakgrundshistoria i spelet förklarat, så det hjälper en del, men det är ju inte riktigt samma sak som att ha spelat igenom spelet. Att läsa om att Majima varit en antagonist tidigare i serien är ju inte samma sak som att gnabbas och slåss med honom i spelen Förhoppningsvis gör de en samling av övriga spel med Kiwami-motorn.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Loevet:

@korvmos: Ja det blir ju tyvärr en besvärlig sits för den som kommit in i serien med Kiwami eller Zero, det ena en remake på första spelet och det andra en prequel. Många karaktärer och referenser i Yakuza 6 bygger ju på att man upplevt det som händer i del 1-5. Det finns förvisso en sekvens tidigt i spelet där spelaren introduceras till karaktärerna och får lite av deras bakgrundshistoria i spelet förklarat, så det hjälper en del, men det är ju inte riktigt samma sak som att ha spelat igenom spelet. Att läsa om att Majima varit en antagonist tidigare i serien är ju inte samma sak som att gnabbas och slåss med honom i spelen Förhoppningsvis gör de en samling av övriga spel med Kiwami-motorn.

Får köra klart Zero och sedan börja med Kiwami 1 för att sedan köra Kiwami 2 eller vad det kommer heta och sedan koppla in min PS3:a för att köra 3-5 och sedan tillsist njuta av 6an
Så har en roliga spel-serie framför mig!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

1
Skriv svar