bota kabelhärvan! :O

ptr
Medlem
bota kabelhärvan! :O

Någon som har tips på produkter eller egna fixarknep för att fina till den där stora kabelhögen man har bakom tv-bänken? Blir vansinnig på ormboet!

Medlem

Försök att ta omvägar eller nått


signatur

hejsanhejsanhejsan

ptr
Medlem

grejen är ju den att har man ps3, xbox360, wii, ps2, switch, router, tv, hemmabio på ett och samma ställe blir det en jävla massa kablar, och eftersom strömkablar med m.m. alltid är rätt långa, men de egentligen bara behöver vara 0,5m (för mig) så blir det ju massa kabel "över" som bara ligger där och klumpar ihop sig. behöver något som kan samla upp dessa bitar och strukturera upp det på något fint sätt

Medlem

hdmi!

annars så föreslår jag kardborreband, tror det här är vad jag använder runt i lägenheten med snyggt resultat.


signatur

thank you, come again

ptr
Medlem

hdmi körs till allt redan meeen aaah kardborreband kanske vore något, tackar för tipset!

Medlem

Köpte en slang på ikea som är delad på mitten, sen stoppade jag alla sladdar i den. Ser lite bättre ut.

Skulle dock vilja ha allt trådlöst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kopplingslåda? :>

Medlem

Jag har köpt en stor tung kruka i vilken jag har alla sladdar... En sladd från väggen i krukan, en ur för varje sak som behöver ström.

Dess snygghet kan ju debatteras men jag slipper sitta och sparka på en sladdhärva under bordet.

Vid tvn har jag köpt ikeamöbler som all skit står på, alla sladdar var dragna i kanaler från en kopplingsdosa som jag byggt in i ett av skåpen, det var snyggt och bra tills den dag man vill flytta på något.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

aa, det är problemet med "smarta" lösningar, dagen då man ska ändra nått, så är det ett helvete :/
och många av oss är ju teknik-nördar, å då är det tyvärr för ofta man måste dit å böka.
dagen då allt blir _trådlöst_ kommer vara en dag av befrielse!!


signatur

R.I.P The_maxx

ptr
Medlem

Har haft stambyte och ska flytta tillbaka nu i helgen, då kan man ju fixa allt från början och göra det fint och så... men lovar att det kommer sluta som det alltid gör, åt helvete

1
Skriv svar