Recension – Star Wars: Battlefront 2

Medlem

5 av 5 från mig, trots lootbox-hysterin. Get over it. De försöker ju iaf att rädda det (rädda aktierna

SWBF2 är värre än knark.
Bästa Pew pew ever.

NuZ
Testpilot

@xverminator:
Jedi outcast är det bästa SW spelet som gjorts så förstår inte varför det inte görs nya riktigt bra SW spel!?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

@Barkbiten: Verkar som EA helt missbedömt konsumenternas makt. Tror inte EA vågar införa microtransaktionssystemet som det var tänkt från början igen utan kommer att ändra det väldigt mycket. "Rädda vad som räddas kan". En medelmåttig framgång är trots allt bättre än en total flopp. Inte minst med tanke på framtiden.

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

@Barkbiten: Verkar som EA helt missbedömt konsumenternas makt. Tror inte EA vågar införa microtransaktionssystemet som det var tänkt från början igen utan kommer att ändra det väldigt mycket. "Rädda vad som räddas kan". En medelmåttig framgång är trots allt bättre än en total flopp. Inte minst med tanke på framtiden.

De kommer införa det igen och det kommer antagligen fortfarande vara skit. Det e så djupt inrotat i hela spelet och de har disney som är lack på dem nu plus att de måste tillfredställa sina aktieägare. De har inte råd att bara ta bort skiten när de har lovat dem så mycket pengar så i slutändan kommer varken EA eller konsumenterna vinna. Vilket inte stör mig så mycket eftersom att EA är ett av få företag jag inte skulle bry mig ett dugg om det gick under

Medlem

@Barkbiten: Alla spelutgivares, inte bara EA:s, mål är att tjäna så mycket pengar som möjligt. EA tycks dock ha ovanligt korkade personer på beslutsfattande positioner som inte tänker längre än näsan räcker.

Fragtjuv

@D01tY: Det är fantastiskt men jag tycker att Super Star Wars-serien till SNES är ännu bättre.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Är du så löjligt lättlurad på rikigt? EA lyssnar på spelarna? Ända anledningen till att de "lyssnar" är för att detta har lett till en PR katastrof och de försöker rädda spelets launch. EA visade tydligt sina avsikter med spelet under betan så efter jul lovar jag att microtransaktionerna införs i spelet igen. Men för min del är det för sent.

Att människor tror att EA gjort detta out of the kindness of their heart, i brist på en bättre svenskt utryck, är stört löjligt.

Jag håller med. EA gör det för att de inte har mycket annat till val. Detta har eskaleraträtt rejält. Ikväll hade till och med SVT:s kulturnyheterna ett inslag om just loot boxes och Star Wars Battlefront II.

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

@Barkbiten: Alla spelutgivares, inte bara EA:s, mål är att tjäna så mycket pengar som möjligt. EA tycks dock ha ovanligt korkade personer på beslutsfattande positioner som inte tänker längre än näsan räcker.

Jag är medveten om det, men det finns bättre sätt att tjäna pengar på men precis som du sa så tänker inte EA längre än näsan räcker.

Dfr jag stör mig när folk skriver att de litar på Cd project som om de är bästa vänner för det är de inte och det gäller alla som tillverkar en produkt.
Men som sagt så finns det betydligt mer konsumentvänliga sätt att tjäna pengar. Det råkar bara vara så att EA vill bara ha mer och är aldrig nöjda ens när de går med miljoner i vinst bara från priset på spelet.

Är ju som när Square Enix tyckte nya Tomb Raider var ett misslyckande för det bara sålt 4 miljoner exemplar när det rapporterades om det senast. Nu är det de bästsäljande Tomb Raider spelet av alla men Square är ju ökända för att lägga så ruggigt mycket pengar på marknadsföring att det inte e så konstigt att de går back. Samma sak hände ju med Deus Ex: Mankind Divided där de tvingade utvecklarna att slänga in microtransaktioner som ingen ville ha.

Medlem

Crybabies. Släpp tuggleksaken och kom in och lira vettja.
Jag har inte köpt nått och äger allt och alla iaf.

Bortse från fadäsen och spela det helt sjukt bra spelet.

Egentligen är det bra att detta hände. Nu kommer nog detta sätta en milstolpe i hurvida lootboxes i spel kommer/får fungera.

SWBF2 är knappast ensam i att låta spelare köpa fördelar.

Så skit i det nu och spela spelet.

Hojt!

FM-guru
F.d. Sisyr

@Efraim: Varför ska jag bortse från vidrigt antikonsumentbeteende? Nej tack, inget mer EA-spel för min del.

Medlem
Skrivet av D01tY:

@xverminator:
Jedi outcast är det bästa SW spelet som gjorts så förstår inte varför det inte görs nya riktigt bra SW spel!?

Star wars galaxies är det bästa!!!!

Medlem
Skrivet av Yabba:

Star wars galaxies är det bästa!!!!

Jedi Academy eller original Dark Forces för mig.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Körde 2 timmar med polarna. Fick räcka för oss.
Man blev mer sugen att spela Battlefield 1 efter detta.

Känns som att man påverkar väldigt lite i de matcherna man kör.

Sedan var det med korten också.

Men 2017 bjöd på så mycket mer, så detta kommer tyvärr inte få mer än de 41kr för origin acess.

Medlem

Hur många timmars singelplayer har spelet?

Medlem

@ForrestFox: För mig 5 timmar. På tok för kort. Innehåller några godbitar och de gör för mig att storyn är spelvärd men inte för 600kr. Annars är storyn meh.

Medlem

Jag tycker att spelet är en katastrof!

- Matchmaking existerar inte, sista matchen jag spelade igår hade två personer i ena laget mer poäng och fler kills än hela andra laget. Dvs. tillsammans mer än dubbelt.
- Spela med vänner? Joina som en grupp? Första gången jag och polarna provade det hamnade vi i olika lag PÅ OLIKA SERVRAR.
- Spela i en squad med vänner? Nope! Spawnar gör man med de som dött senast. Vännerna ser man, om man har tur, någon gång ibland.
- Spawna in strategisk för att få ett bra läge? Nej, spelet bestämmer var du ska spawna in.
- Livet känns som en slit-och-slängvara. Efter några veckor mer Battle Royale-spel känns det fruktansvärt fördummande att kunna spawna in igen efter 5 sekunder och bara fortsätta kötta. Belöningar för att hålla dig vid liv, förmågor som låses upp när man inte dör stup i kvarten, möjlighet att på olika sätt hjälpa medspelare att hålla sig vid liv och fortsätta pusha... allt sådant saknas. Istället känns spelet som en oändlig köttkvarn där inget liv och ingen spelare egentligen är något värd. Hur episkt är det?

Gav EA 41 kr för att få prova via Origin Access. Såhär i efterhand känns det som att jag betalade överpris.

MEN - herrejeflar vilken motor Frostbite är. Snyggt som satan.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Varför kan man inte bara göra ett Battlefield: Star Wars? -_-

Inaktiv

Största problemet just nu är matchmakingsystemet. Det verkar inte ta hänsyn till skill-nivå överhuvudtaget. Mindre kul att spela när man blir ägd hela tiden. Sedan någon enstaka match kan man helt plötsligt ligga i toppen.

Medlem

Förvisso är det roligt att se att det hjälper att föra ett jävla liv när något är fel, men tro inte att detta är en stor förlust för EA/DICE. Det handlar mer om ett tillfälligt bakslag eller t.o.m. en taktisk reträtt som de räknade med redan från början. Jag gillar inte uttrycket "den som sa det, han var det" men det stämmer rätt bra på dom som tror att spelbranschens beslutsfattare är idioter.

Det handlar som vanligt om att gå två steg för långt och sedan backa ett steg för att stilla folkets ilska. Den här gången var de kanske lite väl ambitiösa och fick backa lite extra men i längden är det ändå ett steg framåt. När Battlefront 4 eller 5 släpps kommer det som folk klagar högljutt över nu vara allmänt accepterat och vi kommer att ha ännu fler typer som Efraim här som bara tycker att vi ska "skita i det och spela spelet"...

Det låter som om detta spel inte är värt att betala fullpris för, bättre invänta rea eller när det faktiskt kommer ges ut gratis, som skedde i fallet med förra Battlefront.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Jag tror många att utvecklare och producenter fick tjing på microtransaktioner när de upptäckte hur mycket GTA V Online tjänat på att ha det, typ 4-5 miljarder. Jag vet dock inte hur microtransaktionerna funkar där? Är det Pay2Win eller bara kosmetiska grejer?

Medlem

Disney verkar inte nöjda..

"Disney Unhappy With How Long EA Took Action Against Star Wars Battlefront II Microtransactions, Exclusivity Deal Threatened"

http://mp1st.com/news/report-disney-unhappy-with-how-long-ea-...


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

@Espresso_Bengt: Jag skulle kalla det p2w. Det är alltså inte kosmetiska saker.Kanske lite för att man kan köpa kläder etc men mer att du köper pengar för att få bilar. Själv har jag aldrig lagt en krona på Onlinedelen. Går att få bra bilar men det tar hundratalstimmar.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Jag tror många att utvecklare och producenter fick tjing på microtransaktioner när de upptäckte hur mycket GTA V Online tjänat på att ha det, typ 4-5 miljarder. Jag vet dock inte hur microtransaktionerna funkar där? Är det Pay2Win eller bara kosmetiska grejer?

Det är både och, allt handlar kring hur mycket dollar man har i sina spenderarbyxor och vad man vill göra i spelet. Singleplayer är befriat från transaktioner vad jag sett. Multiplayern är beroende av hur många miljoner du har, då man praktiskt taget köper precis allt man använder.


signatur

Retro.

Medlem

@Kiwigalaxy: Om de lyssnar eller inte påverkar inte spelets kvalitét. Fortfarande kulisskänsla, fortfarande enormt medioker single player story som mer kändes som en försäljningsfilm för spelets hjältekaraktärer.

Medlem

Svag 4, lite knepiga banor och lite för mycket hero fokus.

Men har sjukt kul ändå och squads funkar bäst med polare och är riktigt rewarding

Medlem

Otroligt ledsamt att se hur dåligt mottagande detta har fått.

Jag älskar star wars sedan barnsben, spelade Dark Forces när det var sprillans nytt.

Allt ska vara multi och online och extra innehåll nu.
Men tänk för ett ögonblick att spela det här i coop istället. Pve istället för pvp.

@Golvis @Jokobib_Bob: Okej, så det finns ett p2w element i det men det kanske inte påverkar lika mycket eftersom GTA V är ett annat typ av spel än SWB2. Tror som sagt att många företag dras med i mikrotransaktions tåget när de ser vad Rockstar och Take-Two lyckats dra in, problemet är väl att göra det på ett bra sätt och det beror på speltypen och spelarbasen också kanske.

Medlem
Skrivet av Nomman:

- Matchmaking existerar inte, sista matchen jag spelade igår hade två personer i ena laget mer poäng och fler kills än hela andra laget. Dvs. tillsammans mer än dubbelt.
- Spela med vänner? Joina som en grupp? Första gången jag och polarna provade det hamnade vi i olika lag PÅ OLIKA SERVRAR.
- Spela i en squad med vänner? Nope! Spawnar gör man med de som dött senast. Vännerna ser man, om man har tur, någon gång ibland.
- Spawna in strategisk för att få ett bra läge? Nej, spelet bestämmer var du ska spawna in.
- Livet känns som en slit-och-slängvara. Efter några veckor mer Battle Royale-spel känns det fruktansvärt fördummande att kunna spawna in igen efter 5 sekunder och bara fortsätta kötta. Belöningar för att hålla dig vid liv, förmågor som låses upp när man inte dör stup i kvarten, möjlighet att på olika sätt hjälpa medspelare att hålla sig vid liv och fortsätta pusha... allt sådant saknas. Istället känns spelet som en oändlig köttkvarn där inget liv och ingen spelare egentligen är något värd. Hur episkt är det?

Ja jag håller med, i ett spel med intressanta kartor spawnar man efter åtminstone 10 sekunder, långt bort från frontlinjen (gärna att man får välja en spawnpunkt) och de som inte blir skjutna får en fördel i form av att till exempel ta över ett vapen eller en stridsvagn. Att spawna hela tiden och inte förlora något på det känns trist. Och en för kort hälsomätare känns också lite tråkigt.

Modellen som i tille xempel CS med ronder där varje lag vinner en rond och där man får vänta tills nästa rond för att spela är rätt vettig, det gör att man spelar mer försiktigt och inte rusar in. Har inte Star Wars Battlefront det alls?

Och matchmaking samt att spela i en squad med vänner känns ju också som något man kunde förvänta sig.

Du får spela lite sportspel för att få valuta för de 41 kronorna. Eller kanske Mirror´s Edge-spelen som också finns på EA Access.

Medlem
Skrivet av employed:

Varför kan man inte bara göra ett Battlefield: Star Wars? -_-

För att Disney inte skulle bli glada om det gick att totaldemolera kända platser i Star Wars? Dödsstjärnan kanske skulle vara okej men tänk om det fina palatset på Naboo totalförstördes, eller Jabbas palats, eller Mos Eisley, eller de futuristiska kupolerna på Cloud City...Fast vänta nu, i Rogue Squadron 2 kunde man skjuta sönder ganska många byggnader på Cloud City.

123
Skriv svar