Medlem
Medlem
Skrivet av Sabel:

Yes, X-Files: The game är det

Medlem

Då kommer en ny:

Medlem

Swarm Simulator?

Medlem

@BlueTeam: yes, mitt nya favvospel på jobbet! (Screen från min bas)

Medlem
Skrivet av Sabel:

@BlueTeam: yes, mitt nya favvospel på jobbet! (Screen från min bas)

Ursäkta för det långa uppehållet, men nu kör vi!

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Ursäkta för det långa uppehållet, men nu kör vi!

https://images2.imgbox.com/b4/ad/LCEg9i1P_o.jpg

Warhammer: Dark Omen

Helvete vad multiplayer var roligt i det, körde det till och med mer än Starcraft det året.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Warhammer: Dark Omen

Helvete vad multiplayer var roligt i det, körde det till och med mer än Starcraft det året.

Helt rätt och ja spelet är fortfarande roligt än idag. Ett riktigt kungspel och var även min introduktion till RTT-genren och Warhammer i sig.

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Helt rätt och ja spelet är fortfarande roligt än idag. Ett riktigt kungspel och var även min introduktion till RTT-genren och Warhammer i sig.

Har nog inte kört det på 17 år tråkigt nog, de man körde med då är man inte med idag tyvärr och känner ingen som gillar det. :/

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Har nog inte kört det på 17 år tråkigt nog, de man körde med då är man inte med idag tyvärr och känner ingen som gillar det. :/

https://image.ibb.co/mWzFnb/cvncvc.png

Känner igen det där och därför är jag inte lika anti mot online multiplayer/coop som vissa andra är. Det skapar möjligheter att spela tillsammans som annars inte vore möjligt. När jag lirar online med randoms brukar jag endast spela med mogna personer och bygger därefter upp vänskapen allteftersom och kan slutligen få ett gott skratt tillsammans. Det snackas om näthat från höger till vänster, men det nämns allt för sällan om de fina människorna som bara vill hitta en kamrat att spela med; de som inte har någon att spela med eller på grund av livssituation inte har möjlighet - vill få ut en rolig spelsession.

Jag är lite gammalmodig och känner mig inte helt bekväm med att småprata med okända på nätet, men ger man det en ärlig chans kan man finna likasinnade människor och nya vänskapsband kan bildas. Jag brukar säga, när första skrattet kommer försvinner också oron att försöka vara någon annan än dig själv; det blir enklare att kommunicera och ha roligt helt enkelt.

Med det sagt älskar jag även singleplayerspel och det beror helt och hållet på hur jag mår, vad jag har lust med osv. En av mina bästa singleplayersessioner var exempelvis med The Witcher 2, har ännu inte spelat trean, men 2:an står lätt i min top 10-lista bland mina favoriter.

Medlem
Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Känner igen det där och därför är jag inte lika anti mot online multiplayer/coop som vissa andra är. Det skapar möjligheter att spela tillsammans som annars inte vore möjligt. När jag lirar online med randoms brukar jag endast spela med mogna personer och bygger därefter upp vänskapen allteftersom och kan slutligen få ett gott skratt tillsammans. Det snackas om näthat från höger till vänster, men det nämns allt för sällan om de fina människorna som bara vill hitta en kamrat att spela med; de som inte har någon att spela med eller på grund av livssituation inte har möjlighet - vill få ut en rolig spelsession.

Jag är lite gammalmodig och känner mig inte helt bekväm med att småprata med okända på nätet, men ger man det en ärlig chans kan man finna likasinnade människor och nya vänskapsband kan bildas. Jag brukar säga, när första skrattet kommer försvinner också oron att försöka vara någon annan än dig själv; det blir enklare att kommunicera och ha roligt helt enkelt.

Med det sagt älskar jag även singleplayerspel och det beror helt och hållet på hur jag mår, vad jag har lust med osv. En av mina bästa singleplayersessioner var exempelvis med The Witcher 2, har ännu inte spelat trean, men 2:an står lätt i min top 10-lista bland mina favoriter.

Ja, har träffat några svenskar genom Miscreated för några år sedan som jag fortfarande spelar rätt aktivt med idag, även andra spel. Har man tur så kan man hitta någon normal som man håller kontakten med. Men man måste verkligen ha tur, inte lätt att hitta normala människor i multiplayer-spel.

Skrivet av FunnyB:

Japp!

Medlem

Nästa då!

Medlem

Inga gissningar?
Spelet togs fram av den ökända utvecklaren Cryo.

Själv minns jag väl PC Gamers avsky för den utvecklaren från tidigt 2000-tal...

Medlem

Helt missat att du lagt upp en bild. The Devil Inside ser det ut som, gillade det skarpt när det kom. Förstod aldrig hatet mot det.

Medlem

@Fr0gg0.: Helt rätt!
Jag tyckte om tv-serie konceptet med picture-in-picture och att man hade en kameraman med sig hela tiden!

Medlem
Skrivet av FunnyB:

@Fr0gg0.: Helt rätt!
Jag tyckte om tv-serie konceptet med picture-in-picture och att man hade en kameraman med sig hela tiden!

Ja, det var lite speciellt. Det sjuka är att jag satt och tänkte på det spelet när jag la upp Tekwar-bilden, sammanträffande.

Tar ett till obskyrt spel från samma tid:

Medlem

@Fr0gg0.: Omikron: The Nomad Soul?

Inaktiv
Medlem
Skrivet av FunnyB:

@Fr0gg0.: Omikron: The Nomad Soul?

Hehe ja.

Skrivet av anon_119148:

Två månader för sent.

Medlem

OK, då kör vi igen!

Flakmonkey
Medlem
Flakmonkey

Då kör vi på denna. Äldre men inte någon obskyr titel direkt.

Moderator | Testpilot

@Nosnos: Wrecking Crew!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Flakmonkey
Skrivet av uberpwnage2.0:

@Nosnos: Wrecking Crew!

Korrekt!

Moderator | Testpilot

Då är det min tur!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

One must fall, onlineversionen, battlegrounds?

Moderator | Testpilot

@Gagoff: Nix!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Gun Metal War: Transformed.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skriv svar