Tummen ner GTA V, Tummen upp Diablo III!

jkw
Medlem
Tummen ner GTA V, Tummen upp Diablo III!

Jag måste säga att jag hade sett fram emot GTA V väldigt mycket. Spelet har varit skitskoj, men nu när GTA V Online lanserades här i veckan som var blev jag bara grymt besviken.

Det tar alldeless för lång tid med laddningsskärmar innan man kommer in och faktiskt får börja lira. Jag lyckades ta mig in en liten stund och blev rank 3, sedan plötsligt från ingenstans så står det att jag har blivit utsparkad av andra spelare? Va fan i helvete?

Verkar liksom inte finnas den möjligheten jag hade önskat att få spela på en egen låst server med sina polare, det var det som hade varit drömmen. Men nu känns det som jag skiter i att spela GTA V över huvud taget.

Single player har börjat blivit monotomt och Online blev en ofantlig flopp!!

Till något mycket ljusare, Diablo III.

Jag är en av dem som faktiskt valde att inte spela Diablo III på Windows, eftersom jag blev så grymt besviken av demot då det kändes precis som om att jag hade startat Diablo II efter 10 års väntan. Förhoppningarna var mycket större än så.

Men nu när sambon köpte Diablo III till PlayStation 3 så var jag bara tvungen att testa det. Och jag kan inte säga annat än att jag är fast. Så sjukt roligt spel.

Dock kan jag tycka att droprate på fina grejer är lite väl hög. Startade en Witch Doctor häromdagen och körde från level 1 - 15 och fick 3st Legendarys på vägen. Varav 2st inom 10 min av varandra. Det var 2st Genzaniku ([http://www.d3lexicon.com/item/genzaniku]), båda krav på level 10. Sedan hittade jag även en stav. Den hette Autumn's Call ([http://www.d3lexicon.com/item/autumns-call]) konstigt nog så står det i den där wikin att den kräver level 32 vilket jag inte tror stämmer, då jag var level 15 när jag hittade den.

Avsaknaden för möjlighet till att ta screenshot på konsollen från när jag spelade på Windows är enorm. Jag hade alltid massvis av screenshots från alla spel jag spelade. men det blir förhoppningsvis tillrättat till PlayStation 4.

#blogg

1
Skriv svar