Vilken film såg du senast?

Medlem

Cape fear
10/10
Nick Nolte spelar advokat som blir jagad av psykopat spelad av Robert de Niro, kan inte bli bättre:D


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Dead Birds

Cool skäckis


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

Far Cry

Riktigt kass film, dålig action, tom handling osv, allt var B

1/10


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jerry Maguire 8/10

Tyckte verkligen om den, även fast det fanns många typiskt amerikanska drag och klichéer så var det ändå en väldigt gripande film. Man tappade aldrig intresset och tiden flög förbi... ett sånt flyt gillar jag.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

the Librarian: the Curse of the Judas Chalice

the Librarian filmerna är helt underbart cheesy
hoppas det kommer fler


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

babylon A.D konstig sci fi action med vin diesel
den var helt snurrig o man blev nog snurrig efter att ha sett den
riktigt cp kamera i forsta halvan av filmen och sen sa var storyn sa wtf vad hander kom o hjalp mig
maste varit den samsta vin diesel filmen som gjorts...

Medlem

Transformers

10/10 otroligt bra film:up:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Che - argentinaren.

Helt ok. Striderna var otroligt realistiska i alla fall

Medlem
Skrivet av ace84:

maste varit den samsta vin diesel filmen som gjorts...

The Pacifier är snäppet sämre...

Jag såg senast The Blob för 30 minuter sedan. Fortfarande underhållande

Medlem

Bedtime Stories 8/10


signatur

Rawr

Medlem

Notorious får 6/10.

Klart bättre än väntat. Fast tjockisen glorifieras lite väl mycket tycker jag.

Medlem

Robotar 5/10

Såna här filmer ser jag oftast på svenska, eftersom de ses med syskonen. Men den vart fan pinsamt dålig...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Ghost Rider 6/10

Gick på tv1000 igår så såg den med farsan.
Hade dock sett den innan men whatever.
Okej film, Cage är som han är.


signatur

Sånt e livet

Medlem

Madagaskar 2 Escape to Africa.

Otroligt underhållande och rolig film.

8/10


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Låt Den Rätte Komma In

Jag blev ganska besviken på filmen faktiskt. Misstaget jag gjorde var att läsa boken innan jag såg filmen. Det är allmänt känt att filmer som skapas efter en bok brukar banta ner på en del händelser från boken. Men i "Låt Den Rätte Komma In" var det lite väl mycket som inte fanns med i filmen. Scener som kunde bli så fruktansvärt bra.

Jag älskar boken, men kan tyvärr inte säga detsamma om filmen.

Betyg: 3/10


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

VA?

Låt Den Rätte Komma In, är ju sviiiin bra.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

VA?

Låt Den Rätte Komma In, är ju sviiiin bra.

Har du läst boken innan filmen?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Såg själv Låt den rätte komma in igår, tyckte den var helt fantastisk. Har inte läst boken men det var så mycket som var alldeles underbart. Kamerahanteringen, känslan och till och med effekterna imponerade (Något dem sällan gör i svensk film IMO). Bästa filmen jag sett på länge iallafall.

9/10.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av IceMan:

VA?

Låt Den Rätte Komma In, är ju sviiiin bra.

Har du läst boken innan filmen?

bok? gåre å äta?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av IceMan:

VA?

Låt Den Rätte Komma In, är ju sviiiin bra.

Har du läst boken innan filmen?

bok? gåre å äta?

Då är det inte så konstigt att du diggar filmen mer än vad jag gör. Ska det göras en film av en bok så ska det viktigaste av boken finnas med i filmen, och det tyckte jag att filmen hade.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Dum och dummare.. garvade ihjäl mig
Fast det kan ha varit den eller Forrest Gump, minns inte riktigt.. fyfan va forrest gump kan vara sorglig =(((((((((

9/10 på DUM
10/10 för Forrest Gump

Medlem

Fast & Furious

9/10

-inte lika bra som föregångarna
+bilar
+brudar
+action

Medlem
Skrivet av WildThing:

Såg själv Låt den rätte komma in igår, tyckte den var helt fantastisk. Har inte läst boken men det var så mycket som var alldeles underbart. Kamerahanteringen, känslan och till och med effekterna imponerade (Något dem sällan gör i svensk film IMO). Bästa filmen jag sett på länge iallafall.

9/10.

När kvinnan blev attackerad av alla katter var dock oerhört dåligt gjord i min mening, men allt annat i den filmen vägde upp det


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

När kvinnan blev attackerad av alla katter var dock oerhört dåligt gjord i min mening, men allt annat i den filmen vägde upp det

Heh, håller med dig helt om det där, polarn som satt bredvid tyckte att det var grymt snyggt... iåförsig så är han ju synskadad.

Men va fan, vänta lite nu! Jag är ju också synskadad!


signatur
Medlem

Nu glömde jag ju att skriva vilken min senaste rullen var, nåja;

The Abyss & Aliens, bägge är kalasrullar, The Abyss har alltid haft en speciell plats bland mina organ, kanske främst för att både Ed Harris & Michael Biehn är med! Biehn är ju dessutom med i Aliens (som även den är regisserad av James Cameron), en film som jag tänker utgå från att ni alla har sett. Bra grejer.

Är väl onödigt att skriva, men skippar nummer-betyg, aldrig gillat det.


signatur
Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av IceMan:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av IceMan:

VA?

Låt Den Rätte Komma In, är ju sviiiin bra.

Har du läst boken innan filmen?

bok? gåre å äta?

Då är det inte så konstigt att du diggar filmen mer än vad jag gör. Ska det göras en film av en bok så ska det viktigaste av boken finnas med i filmen, och det tyckte jag att filmen hade.

Jag har läst boken innan, och visst det fanns tonvis med scener och personer som inte fanns med. Men filmen vart i alla fall väldigt bra...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

The Wrestler

Så här ska en dramafilm vara! Mickey Rourke i högform, felfri insats från honom som berör djupt. Marisa Tomei var också bra och riktigt snygg trots att hon är långt över 40. Hittar inget att klaga på om filmen. Rekommenderas starkt.

Medlem
Skrivet av asdfg:

The Wrestler

Så här ska en dramafilm vara! Mickey Rourke i högform, felfri insats från honom som berör djupt. Marisa Tomei var också bra och riktigt snygg trots att hon är långt över 40. Hittar inget att klaga på om filmen. Rekommenderas starkt.

Ja, den var riktigt bra.

Själv såg jag "rolemodels" sist. Den var rolig och precis som jag trodde den skulle vara med "stiffler" i en av huvudrollerna.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Body of lies

Var en förvånansvärt bra och spännande rulle, även rolig på sina ställen, som försöker visa hur man kommer åt terrorister innan de kommer åt folk i väst.
Så klart går dock att ifrågasätta hur pass verklighetsförankrad den egentligen men så ser jag inte dessa filmer för att lära mig något utan för att de är underhållande.

Filmen laddade jag ner från TPB genom Henrik Ponténs öppna Ipredia nätverk.
(bara skojar)

8/10

Medlem

Cloverfield - Får 4/10. Storyn var halvdan. Slutet kändes som att dom slängt ihop på fem minuter för att få slut på skiten. Och jag blev mest åksjuk av kameran. :S

Skriv svar