Vilken film såg du senast?

Medlem

Into The Wild 8/10


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Apocalypse, now. Bra, men riktigt lång vilket blev tråkigt ibland.
7/10
Det var redux-versionen btw.


signatur

I am the liquor

Medlem

Fredag den 13 part II

mycket bättre än ettan, 7/10


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Flykten från New York, kanonrulle!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Flykten från New York, kanonrulle!

Ska nog se den ikväll:up:


signatur

I am the liquor

Medlem

Crank 9/10
http://www.imdb.com/title/tt0479884/

En av Statham's bästa filmer, ett måste för alla som har missat om man gillar hårdkokt action med humor á la Snatch

Medlem

Land Of The Dead
Dawn Of The Dead

Ganska lika zombie filmer, dock är ingen uppföljare till någon av dom. Väldigt underhållande båda två

8/10 till båda


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jag trodde Land of the Dead var uppföljaren. Har dom inte samma lastbil som dom bygger i slutet?


signatur

I am the liquor

Medlem

Män som hatar kvinnor 9/10

Riktigt jävla bra film som väcker många känslor.


signatur

Rawr

Medlem

Thick as thifes eller vad den nu hette. Rätt ok. duger iaf. 6/10

Medlem
Skrivet av Jericho:

Land Of The Dead
Dawn Of The Dead

Ganska lika zombie filmer, dock är ingen uppföljare till någon av dom. Väldigt underhållande båda två

8/10 till båda

Tyckte land of the dead var ganska tam.
Lite tramsigt med allt det där med zombies som håller händer och blir sura när polarna dör.

Senast såg jag barnhemmet, tyckte nog inte den var så läskig som det sagts.

Medlem

Cobra med Stallone 8/10

Crime is a disease. Meet the cure.

Medlem

Nosferatu the Vampyre (1979)
Bästa sortens vampyrfilm


signatur

I am the liquor

Medlem

Inner space (1987)
Barndomsklassiker. Kan inte ge den annat än 10/10

Filmen är en underhållande (sci-fi?) komedi som håller än idag tycker jag.

Medlem
Medlem
Skrivet av pakr:
Skrivet av Jericho:

Land Of The Dead
Dawn Of The Dead

Ganska lika zombie filmer, dock är ingen uppföljare till någon av dom. Väldigt underhållande båda två

8/10 till båda

Tyckte land of the dead var ganska tam.
Lite tramsigt med allt det där med zombies som håller händer och blir sura när polarna dör.

Senast såg jag barnhemmet, tyckte nog inte den var så läskig som det sagts.

Jo, jag håller med. Smarta tänkande Zombies som använder diverse saker till vapen osv...

Dock så börjas det redan sånt i Day of the Dead med Zombien Bub.

Medlem

Kollade Pans Labyrint igår igen. Andra gången jag sett den. En klar 9/10.

Nyaste filmen jag sett är Valkyria vilket också var riktigt grym. Tyckte ljudet var lite väl högt på bion dock.

Medlem

The Unborn.

Värdelös inte-det-minsta-läskig-och-jävligt-förutsägbar skräckfilm. Tjejen var fin i alla fall så pluspoäng för henne.

2/10.

Valkyrie

Förvånandsvärt bra för att vara Tom Cruise som jag verkligen inte kan med i vanliga fall. Helt klart sevärd film.

7/10.

Medlem

Nice, ska kolla både Pans Labyrint och Valkyria då.
Senaste jag såg var Bert - Den siste oskulden. Jävligt bra

Fawlty towers också, om det nu räknas, en självklar 10/10 iaf:D


signatur

I am the liquor

Medlem

Valkyrie

På trailern såg den ut att vara riktigt smarrig, men njae, inte riktigt.

6/10, men sevärd är den absolut


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Låt den rätte komma in.

fick höra den var bra, polare sa att den var bra.
så jag hade höga förväntingar men oj då!
den slåg filmen dom med råge, blev riktigt förvånad, en svensk film som är så här?! och det funkar otroligt bra!
9/10 ! svensk film som är BRA! helt otroligt
se den alla, ett måste.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Die Hard

Action när det var som bäst. 10/10

Medlem

Body of Lies. 5/10

Action späckat men ingen stor handling. Sen så känns The Departed, Blood diamond och denna filmen som att det är samma grej. Mycket fart och action. Leonardo Dicaprio kör varje scen konstant i 110% koncentration och fart, blir lite jobbigt att titta på.

Medlem

Män som hatar kvinnor. Sjukt bra film 9/10

Medlem
Skrivet av Niethrel:

Män som hatar kvinnor. Sjukt bra film 9/10

som fan asså =D

Älskar när

tjejen stoppar upp dildon i röven på hennes nya förmyndare och sedan gör en nice tatuering på hela hans framsida ^^


signatur

Rawr

Medlem

senaste filmen jag såg va Frost/Nixon 7/10 bre men lita små tråkig

Medlem

The Passangers

Filmen handlar om terapeuten Claire Summers (Anne Hathaway) som försöker hjälpa några passagerare som har överlevt en flygplanskrasch.

Hela filmen är ganska tystlåten med den där lite sorgliga/deprimerande bakgrundsmusiken. Men på ett bra sätt. Skådespeleriet var suverän från samtliga skådespelare. Speciellt från Anne Hathaway.

Jag kände av små "Lost" vibbar från filmen vid några tillfällen. The Passangers och TV-serien Lost har sina små likheter. En flygplanskrasch, några som överlever och "föds på nytt".

Jag anade att jag skulle bli chockad i slutet av filmen, vilket jag också blev. Verkligen. Filmen har den där mystiska tonen i sig som får en att fundera på hur filmen kommer att sluta. Det är nästan värt att se filmen en gång till tack vare chocken i slutet.

Hur filmen slutade tänker jag inte avslöja här. Men jag kan säga att jag blev chockad och mycket berörd.

Betyg: 9/10


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Fredag den 13, del 4.
mycket bättre än dom andra tre
7/10


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Cobra med Stallone 8/10

Crime is a disease. Meet the cure.

Den filmen är verkligen helt sjukligt hård. Älskar den råmanliga scenen i början (är det väl? Länge sen sist) när en hel bunt karlar står och slår yxor på sina eh... yxor. Stora mängder manskärlek där!

Senaste rullen jag såg tog slut för ca 15 minuter sen, Punisher: War Zone. Kan meddela att den var riktigt värdelös, vilket är synd för jag är en stor fan av Punisher-serien och har vart det sen jag var en liten knatte. Ray Stevenson (som tog över efter Tom Jane) passade in utseendemässigt men allt våld och all action kändes överflödig och onödig, alltså, jag menar inte att Punisher inte borde ha dessa ingredienser, men just i den här filmen så funkade det inte, regissör Lexi Alexander har en hel del att lära om uppvisningen av mänskligt lidande och manligt övervåld, något hon inte har grepp om alls.

Nåja, jag hade inga höga förväntningar, något jag dock inte kan låta bli att ha för Watchmen (ännu en gång en serie som jag är ett stort fan av) som jag förhoppningsvis får se nästa vecka!


signatur
Medlem
Skrivet av Slashneed:
Skrivet av Fairfax:

Cobra med Stallone 8/10

Crime is a disease. Meet the cure.

Den filmen är verkligen helt sjukligt hård. Älskar den råmanliga scenen i början (är det väl? Länge sen sist) när en hel bunt karlar står och slår yxor på sina eh... yxor. Stora mängder manskärlek där!

Och när Cobra kommer med sin bil med nummerplåten AWSOME1, eller nåt sånt.


signatur

I am the liquor

Skriv svar