Super Mario Run säljer inte som väntat

Sida 1 av 2
2017-03-24 16:55
Super Mario Run säljer inte som väntat
2017-03-24 16:58
Super Mario Run säljer inte som väntat

Hade varit mycket roligare spelupplevelse om de hade tiltat skärmen 90 grader och gett spelaren mer kontroller än en jäkla hoppknapp. Jag tröttnade rekordsnabbt.

2017-03-24 17:03
Skrivet av Pjotor:

Hade varit mycket roligare spelupplevelse om de hade tiltat skärmen 90 grader och gett spelaren mer kontroller än en jäkla hoppknapp. Jag tröttnade rekordsnabbt.

Samma här. Nu är jag i och för sig inte ett stort Mario fan till att börja med, men tappade ovanligt fort intresset att fortsätta spela. Att lägga 100+ kr för att köpa spelet finns inte ens på kartan. (Hade dock inte haft något emot det om jag faktiskt gillade spelet förstås!)

Gen
2017-03-24 17:13

109kr är förjävla saftigt! Det hade nog sålt bättre om det kostat hälften så mycket.

2017-03-24 17:18

Om de tar 109 spänn för sån här innehållslös skit får de skylla sig själva. De tror att minimalt med content räcker efter Pokémon go...

2017-03-24 17:37
Skrivet av Gen:

109kr är förjävla saftigt! Det hade nog sålt bättre om det kostat hälften så mycket.

Ja det hade väl inte varit så konstigt om de sålt fler spel om de halverat priset.

2017-03-24 17:38
Skrivet av Pjotor:

Hade varit mycket roligare spelupplevelse om de hade tiltat skärmen 90 grader och gett spelaren mer kontroller än en jäkla hoppknapp. Jag tröttnade rekordsnabbt.

Exakt samma här. Tyckte personligen det var aptrist, och hade nog t o m tvekat att lägga 14kr för att låsa upp resten. Faktum är att jag nog inte gjort det. Kom då ihåg att det inte var 14kr de ville ha utan 109! Aldrig.

2017-03-24 17:51
Skrivet av mill:
Skrivet av Gen:

109kr är förjävla saftigt! Det hade nog sålt bättre om det kostat hälften så mycket.

Ja det hade väl inte varit så konstigt om de sålt fler spel om de halverat priset.

Det hade det visst kunnat vara. Det är inte en sanning att folk köper bara för att det är billigare.

Plus att det inte hade varit en halvering av priset om det hade kostat hälften vid release. Det hade helt enkelt varit priset.

Som alla hade velat halvera..

Dem skulle gått loss med ett pris på 7kr och budgeterat det som marknadsföring, enligt mig.

2017-03-24 17:53

Jag blev sjukt stressad av att inte kunna bromsa/vända. Fick även mikrotransaktions-vibbar TROTS att det inte har mikrotransaktioner alls... nä det var ingen höjdare.

2017-03-24 18:09
Skrivet av Pjotor:

Hade varit mycket roligare spelupplevelse om de hade tiltat skärmen 90 grader och gett spelaren mer kontroller än en jäkla hoppknapp. Jag tröttnade rekordsnabbt.

Testade det på iPhone i ungefär 4 banor och min reaktion var ungefär "Ok, så det är hela spelet fast i 100 banor till? No thank you."

2017-03-24 18:52

tycker nintendo är lite sellouts. Nintendo spel ska upplevas på konsol! Älskar switch btw Där får gärna släppas mer spel, lite fattigt där nu

2017-03-24 18:55
Skrivet av Quackles:

Jag blev sjukt stressad av att inte kunna bromsa/vända. Fick även mikrotransaktions-vibbar TROTS att det inte har mikrotransaktioner alls... nä det var ingen höjdare.

Glad att jag inte är den enda! Fick en väldigt stressig känsla också av det.

2017-03-24 18:55

Sålde ett innehållsfattigt spel för 109:- dåligt? Åfan?

2017-03-24 19:06

Tankade tyvärr hem det... Orkade inte ens spela igenom gratisdelen. Har nog aldrig sett på maken till så fördummat spel, man behöver ju inte ens undvika fienderna(!!!).
Otroligt glad att jag inte köpte det men jag bidrog ändå till Nintendos nedladdningsstatestik, vilket jag ångrar innerligen.

2017-03-24 20:07

Tog hem det--spelade i 10sekunder-->delete

2017-03-24 20:25

Det verkar väldigt inne att gnälla på detta spelet. Håller med om att 100:- är lite saftig och det kanske är värt hälften så tycker jag ändå det är ett kul spel.
Dock verkar majoriteten inte fatta (eller Nintendo misslyckas att kommunicera ut) att utmaningen i detta spel inte ligger i att inte dö utan i att samla alla färgade mynten så att varje bana i sig självt ät 3 banor.
Kul och klurigt att lista ut hur/vilken väg man behöver ta för att fixa det.

2017-03-24 20:50
Skrivet av nirmah:

Det verkar väldigt inne att gnälla på detta spelet. Håller med om att 100:- är lite saftig och det kanske är värt hälften så tycker jag ändå det är ett kul spel.
Dock verkar majoriteten inte fatta (eller Nintendo misslyckas att kommunicera ut) att utmaningen i detta spel inte ligger i att inte dö utan i att samla alla färgade mynten så att varje bana i sig självt ät 3 banor.
Kul och klurigt att lista ut hur/vilken väg man behöver ta för att fixa det.

Utmaning? HAHA

Han springer, hoppar över hinder, hoppar över fiender och hoppar över hål i marken helt själv... Vart sjutton skulle utmaningen finnas.

De skulle lärt sig av de bättre spelen i genren istället.

2017-03-24 20:52

Inte så konstigt, prövade idag och det var skittråkigt. 109kr för det här...get real

2017-03-24 21:08
Skrivet av Dunder:

Utmaning? HAHA

Han springer, hoppar över hinder, hoppar över fiender och hoppar över hål i marken helt själv... Vart sjutton skulle utmaningen finnas.

De skulle lärt sig av de bättre spelen i genren istället.

Utmaningen ligger som sagt inte i att överleva utan att klura ut den bästa rutten genom banan och sen exekvera denna. Och ja personligen tar det mig rätt många försök per bana att hitta och lyckas ta alla färgade mynten på de olika "svårighetsgraderna" (rosa/lila/gröna).

2017-03-24 22:40

Hade hellre betalt 109kr för Fire emblem än Mario Run. 109kr kan vara både billigt och dyrt som mobilspel, beroende på vad man får för pengarna. Jag gillar verkligen Run-spel, och Rayman Run är oslagbart, även om det också hade haft samma prislapp.

Jag avskyr inte Mario-spel. Det är en av världens bästa plattformsgenre än idag. Nya Mario till Switch som kommer ser riktigt intressant ut.

De skulle ha gjort Mario Run lite mer utmanade. Kanske som ett vanligt Mario-spel. Alternativt att det gick att välja i inställningarna om det ska vara ett Run eller vanligt spel.

Tror att Nintendo hade fått minst fyra gånger så hög försäljning, om de hade halverat priset.

Inte nog med det, spel till Android brukar vanligtvis säljas mycket sämre. Är de missnöjd med iOS-versionen, då lär de vara ännu mer missnöjd med Android-försäljningen.

2017-03-24 22:59
Skrivet av littleboss:
Skrivet av mill:
Skrivet av Gen:

109kr är förjävla saftigt! Det hade nog sålt bättre om det kostat hälften så mycket.

Ja det hade väl inte varit så konstigt om de sålt fler spel om de halverat priset.

Det hade det visst kunnat vara. Det är inte en sanning att folk köper bara för att det är billigare.

Plus att det inte hade varit en halvering av priset om det hade kostat hälften vid release. Det hade helt enkelt varit priset.

Som alla hade velat halvera..

Dem skulle gått loss med ett pris på 7kr och budgeterat det som marknadsföring, enligt mig.

Säg "Dem" en gång till..

2017-03-25 00:24
Skrivet av nirmah:
Skrivet av Newklear:

Utmaning? HAHA

Han springer, hoppar över hinder, hoppar över fiender och hoppar över hål i marken helt själv... Vart sjutton skulle utmaningen finnas.

De skulle lärt sig av de bättre spelen i genren istället.

Utmaningen ligger som sagt inte i att överleva utan att klura ut den bästa rutten genom banan och sen exekvera denna. Och ja personligen tar det mig rätt många försök per bana att hitta och lyckas ta alla färgade mynten på de olika "svårighetsgraderna" (rosa/lila/gröna).

Fast det är ingen utmaning.

2017-03-25 00:36
Skrivet av Dunder:
Skrivet av nirmah:

Det verkar väldigt inne att gnälla på detta spelet. Håller med om att 100:- är lite saftig och det kanske är värt hälften så tycker jag ändå det är ett kul spel.
Dock verkar majoriteten inte fatta (eller Nintendo misslyckas att kommunicera ut) att utmaningen i detta spel inte ligger i att inte dö utan i att samla alla färgade mynten så att varje bana i sig självt ät 3 banor.
Kul och klurigt att lista ut hur/vilken väg man behöver ta för att fixa det.

Utmaning? HAHA

Han springer, hoppar över hinder, hoppar över fiender och hoppar över hål i marken helt själv... Vart sjutton skulle utmaningen finnas.

De skulle lärt sig av de bättre spelen i genren istället.

Visst. Men samlar han mynten själv?

2017-03-25 03:06

Väldigt hypat spel i mina ögon och det kan inte kostat särkilt mycket att utveckla det.

Det här är som Pokemon Go över hypat och media leker följa john och hypar upp det mer och folk blir nyfikna att prova. Sen laddar 95% ner det gratis medans några betalar.

Varför blir de förvånade?

2017-03-25 07:35

De som skriver att det inte finns nån utmaning har inte tagit de gröna mynten på någon av de högre världarna. Vet inte hur många toabesök som har tagit tjugo minuter istället för fem pga retrys för att lyckas med exakt rätt hoppsekvens för att få alla fem mynt.

2017-03-25 07:37
Skrivet av nirmah:

Det verkar väldigt inne att gnälla på detta spelet. Håller med om att 100:- är lite saftig och det kanske är värt hälften så tycker jag ändå det är ett kul spel.
Dock verkar majoriteten inte fatta (eller Nintendo misslyckas att kommunicera ut) att utmaningen i detta spel inte ligger i att inte dö utan i att samla alla färgade mynten så att varje bana i sig självt ät 3 banor.
Kul och klurigt att lista ut hur/vilken väg man behöver ta för att fixa det.

Skit förblir skit och en riktigt dyr skit dessutom.
Nintendo har blivit den största mjölkbonden bland alla konsoler men fanboisen betalar.

2017-03-25 07:42
Skrivet av Pjotor:

Hade varit mycket roligare spelupplevelse om de hade tiltat skärmen 90 grader och gett spelaren mer kontroller än en jäkla hoppknapp. Jag tröttnade rekordsnabbt.

Jag är inte den som sitter och försvarar nintendo, men att göra det du just säger skulle suga as säkert. Den där SKÄRMEN lämpar sig inte som kontroll...

2017-03-25 08:02
Skrivet av Dunder:
Skrivet av nirmah:
Skrivet av Dunder:

Utmaning? HAHA

Han springer, hoppar över hinder, hoppar över fiender och hoppar över hål i marken helt själv... Vart sjutton skulle utmaningen finnas.

De skulle lärt sig av de bättre spelen i genren istället.

Utmaningen ligger som sagt inte i att överleva utan att klura ut den bästa rutten genom banan och sen exekvera denna. Och ja personligen tar det mig rätt många försök per bana att hitta och lyckas ta alla färgade mynten på de olika "svårighetsgraderna" (rosa/lila/gröna).

Fast det är ingen utmaning.

Låt oss säga att vi definierar "utmaning" på olika sätt i så fall.
För mig betyder det att jag inte klarar ett problem (i detta fall t.ex ta alla gröna mynt på 1-3) utan att tänka igenom det hela och i en spelsetting även ha en bra exekvering.

En annan design som Nintendo kan ha använt för att påvisa mer för folk vilken typ av problemlösning detta spel utgör är att låta folk se hela banorna innan så hade man "sluppit" springa igenom banorna för att se var mynten är.
Men nu orkar jag inte debattera detta mer. Tycker personligen spelet är kul och det märks att de lagt mycket energi på att tänka igenom allt och kom fram till att nuvarande implementation är bra.
Stora misstaget är priset i en miljö där folk lägger i regel 10% av deras pris på andra spel. 25-50kr hade drivit mycket högre försäljning men misstänker att det finns statistik som påvisar att folk som faktiskt betalar mer än 7kr lika gärna betalar 100kr som 50kr eftersom det psykologiskt fortfarande är "en dyr app"

2017-03-25 08:17
Skrivet av brandter:
Skrivet av Pjotor:

Hade varit mycket roligare spelupplevelse om de hade tiltat skärmen 90 grader och gett spelaren mer kontroller än en jäkla hoppknapp. Jag tröttnade rekordsnabbt.

Testade det på iPhone i ungefär 4 banor och min reaktion var ungefär "Ok, så det är hela spelet fast i 100 banor till? No thank you."

Spelet har bara 24 banor.

2017-03-25 10:50

Har kört sen igår och gillar det helskarpt som minispel. Att tävla mot andra (som ghost) var ett klart trevligt inslag.

Utmaningen i spelet är grundligt utvecklad kring det faktum att gubben springer själv.

Sida 1 av 2