Helt rätt Aftonbladet, barn ska inte spela GTA

Medlem
Skrivet av disinfect:
Skrivet av AHTF:

Knappast ett nytt fenomen.

Massövergrepp som dessa är ett nytt fenomen. Vi har haft ett flertal incidenter nyligen där det visat sig vara män från mellanöstern, afrika och centralasien som stått för övergreppen och där polisen och media också försökte mörka vilka som låg bakom (Köln och kungsträdgården tex). Detta går såklart ihop med BRÅs rapporter om invandring och brott där folk från från dessa regioner är 17-25 gånger överrepresenterade i våldtäktsstatistiken (BRÅ 1996:2 sida 107).

Ja, jag förstår inte varför man vill mörka detta. De kvinnor som numera blir omringade och grupptaffsade på kan inte värja sig på något sätt och upplever det som extremt obehagligt. Det är inga med svenska namn som gör på det här nya sättet.

Att Finland inte får in liknande anmälningar beror ju enkelt på att de inte har öppnat svängdörrarna som Sverige har.

Att blanda in GTA i det hela blir lite skrattretande, men vissa gillar att blunda med båda ögonen och sätta handen framför näsan.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Och i fallet Bråvalla så var våldtäkten i publiken tydligen utförd av en med svenskt namn, svenskt personnummer. För några år sedan hade vi en uppmärksammad gruppvåldtäkt där Stureplansfolk bland annat använde en fjärrkontroll under övergreppen. Det jag försöker få fram är att man inte kan peka på en orsak, en grupp (inte ens "män") och säga "titta, jag har hittat felet". Se bara på valfri högersajt när random kvinna uttalat sig emot deras politiska åskådning om vilka "straff" de vill dela ut . Eller kommentarerna till exempel Zara Larsson får på Twitter.

Summeringen för Putte i Parken: 9 gripna, en svensk. Dvs ganska kraftig underrepresentering med tanke på hur många svenskar det brukar vara på festivaler.

Våldtäkter överlag är inget man kan skylla enbart på massinvandring. Fast det är ju att förvränga vad det handlar om. Aftonbladets artikel handlar ju om vad som hänt på festivalerna nu på senare tid. Om du menar att vi haft massövergrepp på tjejer som ofta är under 18, to.m i åldrarna 12-13 och att det är ett svenskt fenomen, eller att det är män överlag som är problemet så ljuger du, du är inte bättre än Aftonbladet, alls.

Taharrush är en sorts kränkningslek där män omringar en ensam kvinna, där kan man faktiskt skylla på massinvandring eftersom det inte tillhör svensk kultur. Du minns kanske förra året med skandalen på kungsträdgården där svensk MSM valde att mörklägga massövergrepp på unga tjejer.

Vi hade även massövergreppen i Köln, också förra året. Är det slump att det händer just när vi haft oreglerad massinvandring? Nej. Man vet vilka gärningsmännen var.

Du är ju en del av problemet när du vägrar se vad det handlar om. Du reagerar reflexmässigt på AB här för att man hittat ännu ett sätt att försöka mörka och sopa under mattan; spel. Du borde ju kunna se en viss röd tråd i alla fall? Är det inte spelens fel så är det männens fel, eller alkoholens fel. Aldrig, aldrig, aldrig att det kan vara så att vi har fått en enorm ökning av män från kulturer där feminism inte riktigt står i fokus, där man har en helt annan kvinnosyn. Nej, det är ju såklart fullständigt orimligt att det kan ligga till på det sättet, eller?

Zara Larsson säger att hon hatar killar/män, då blir det nog en hel del negativa kommentarer, rätt logiskt? Om en svensk manlig artist sagt samma om tjejer hade han inte fått sätta sin fot på en festival igen, aldrig blivit injuden till att mysa i någon morgonsoffa, han hade fått extremt svårt att få jobb öht. I hennes fall är det nog snarare en stor merit och hon kan se fram mot stor uppmärksamhet och klappar på axlen och många morgonsoffor att mysa i.

Se valfritt feministflöde på FB eller Twitter och du hittar kommentarer som att alla vita män ska dödas, både från vita/svenska män (faktiskt aldrig sett en utlänning uttrycka sig på detta vidriga sätt) och från kvinnor. To.m en anställd på SR (vit man) har uttalat sig i dessa termer. Helt normalt i dagens Sverige.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av vurt:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Och i fallet Bråvalla så var våldtäkten i publiken tydligen utförd av en med svenskt namn, svenskt personnummer. För några år sedan hade vi en uppmärksammad gruppvåldtäkt där Stureplansfolk bland annat använde en fjärrkontroll under övergreppen. Det jag försöker få fram är att man inte kan peka på en orsak, en grupp (inte ens "män") och säga "titta, jag har hittat felet". Se bara på valfri högersajt när random kvinna uttalat sig emot deras politiska åskådning om vilka "straff" de vill dela ut . Eller kommentarerna till exempel Zara Larsson får på Twitter.

Summeringen för Putte i Parken: 9 gripna, en svensk. Dvs ganska kraftig underrepresentering med tanke på hur många svenskar det brukar vara på festivaler.

Våldtäkter överlag är inget man kan skylla enbart på massinvandring. Fast det är ju att förvränga vad det handlar om. Aftonbladets artikel handlar ju om vad som hänt på festivalerna nu på senare tid. Om du menar att vi haft massövergrepp på tjejer som ofta är under 18, to.m i åldrarna 12-13 och att det är ett svenskt fenomen, eller att det är män överlag som är problemet så ljuger du, du är inte bättre än Aftonbladet, alls.

Taharrush är en sorts kränkningslek där män omringar en ensam kvinna, där kan man faktiskt skylla på massinvandring eftersom det inte tillhör svensk kultur. Du minns kanske förra året med skandalen på kungsträdgården där svensk MSM valde att mörklägga massövergrepp på unga tjejer.

Vi hade även massövergreppen i Köln, också förra året. Är det slump att det händer just när vi haft oreglerad massinvandring? Nej. Man vet vilka gärningsmännen var.

Du är ju en del av problemet när du vägrar se vad det handlar om. Du reagerar reflexmässigt på AB här för att man hittat ännu ett sätt att försöka mörka och sopa under mattan; spel. Du borde ju kunna se en viss röd tråd i alla fall? Är det inte spelens fel så är det männens fel, eller alkoholens fel. Aldrig, aldrig, aldrig att det kan vara så att vi har fått en enorm ökning av män från kulturer där feminism inte riktigt står i fokus, där man har en helt annan kvinnosyn. Nej, det är ju såklart fullständigt orimligt att det kan ligga till på det sättet, eller?

Zara Larsson säger att hon hatar killar/män, då blir det nog en hel del negativa kommentarer, rätt logiskt? Om en svensk manlig artist sagt samma om tjejer hade han inte fått sätta sin fot på en festival igen, aldrig blivit injuden till att mysa i någon morgonsoffa, han hade fått extremt svårt att få jobb öht. I hennes fall är det nog snarare en stor merit och hon kan se fram mot stor uppmärksamhet och klappar på axlen och många morgonsoffor att mysa i.

Se valfritt feministflöde på FB eller Twitter och du hittar kommentarer som att alla vita män ska dödas, både från vita/svenska män (faktiskt aldrig sett en utlänning uttrycka sig på detta vidriga sätt) och från kvinnor. To.m en anställd på SR (vit man) har uttalat sig i dessa termer. Helt normalt i dagens Sverige.

Okej, nu tänker jag göra en rad konstaterande.

Taharrush = Vidrigt
Våldtäkt i publikhavet = Vidrigt
Våldtäkt i nära relation = Vidrigt
Folk som tafsar på småtjejer = Vidrigt
Folk som på högersajter eller social media skriver att Zara Larsson (eller vilken annan person som helst som uttrycker sin åsikt, hur dum den än må vara) borde gruppvåldtas = Vidrigt

Den röda tråden är en rutten kvinnosyn som gör att folk tror sig ha rätt att behandla dem och deras kroppar hursomhelst. Den är lika vidrig om den föds ur religion, dålig uppfostran eller vad om helst.

Löser vi det genom att istället skylla på spel? Nej
Löser vi det genom att skylla på en särskild grupp människor? Nej
Löser vi det genom att skriva att vi hatar alla män? Nej
Löser vi det genom att dela ut armband på festivaler? Nej

I min mening krävs det ett kollektivt ansvar i att skapa ett samhälle där alla kan känna sig trygga oavsett kön, hudfärg eller sexuell läggning. Kanske är det en utopi men det är hur vi strävar dit du och jag skiljer oss.


signatur
Medlem

shee asså om GTA är roten till all ondska då bord vi ha massa stölder av bilar också kan man tycka?

Medlem

Att våltäkter och dyl beror på tex GTA som Maria Dufva skriver anser jag är lite naivt, men att diskussionen i kommentarsfältet har spårat fullständigt från Carl utgångspunkt tycker jag är anmärkningsvärt.

Jag vill inte riktigt gå in på argumentationen om att massinvandring och ensamkommande barn är den enda anledningen till att våldtäkter och sexuellt ofredande ökar. I synnerhet inte på FZ men känner att jag ändå måste kommentera. Jag tycker ett sånt synsätt är dumt. Vissa i kommentarsfältet verkar anse att det är att blunda för problemet, jag tycker att det är ta den enkla vägen ut och skylla på en enskild grupp, för att det är enklast. Visst, jag kan köpa att det är en DEL av problemet, men likförbannat är det inte HELA problemet, som det verkar som att många i detta kommentarsfält verkar anse.

Precis som Carl anser jag att detta är en väldigt komplex fråga, vissa orsaker kan bidra till problemet mer än andra, men som jag sa förut, inget bidrar till hela problemet.

Jag anser att Carl har helt sätt i det han tycker om att spel inte är orsaken utan att det är andra orsaker som är problemet, däremot är jag inte säker på att jag håller med om att det inte kan vara en bidragade orsak till ett fåtal fall. Alla fall om våld i stort har dock egna orsaker och allt kan inte generaliseras.

Om vi uttrycker det såhär. Spel har åldersrekommendationer av en anledning, och att denna respekteras är i min mening faktiskt föräldrarnas ansvar. Någon skrev att hans barn använde GTA som en glorifierad lastbilssim, men det visar att denna person är medveten om vad barnet gör i spelet. Hur många föräldrar på denna planet skulle kunna säga detta? jag tror att antalet som kan vs. de som inte kan är grymt överrepresenterad i den senare kategorin.

För övrigt tycker jag att debatten som blossat upp i kommentarsfältet borde handla om vad folk tycker om artikelns innehåll sett till det spelperspektiv som finns, och inte denna jävla debatt som kommit om invandrarpolitik som kommit. Den hör hemma på andra forum i min mening

Medlem
Skrivet av Nanopojken:

Jag tycker att debattinlägg som dessa utan referenser börjar bli oroväckande vanliga... Och då menar jag både Aftonbladets debattartikel och ert svar här på FZ. Det är en sak att presentera och argumentera för en åsikt eller en ståndpunkt, då behöver man såklart ingen källa. Men att presentera en sak som att det är ett rent faktum utan att ha någon källa/referens på det en helt annan...

T.ex. den avslutande meningen "För hur man än vrider och vänder på det blir man inte våldtäktsman av att spela GTA". Är detta ett faktum? Vad har ni för källor på det? Det har ju gjorts massa studier (nej jag pallar inte leta upp och länka till en specifik just nu..), och vissa har visat ett ökat aggressivt beteende hos unga pga datorspel, andra motsatsen. Det var samma sak i svaret mot Gudrun Schyman när hon jämförde spel och porr, massa siffror och procentsatser presenterades, utan att ni hänvisade över huvud taget till varifrån siffrorna kommer. Skärpning på denna punkten FZ (och även alla andra medier där ute... källkritik verkar inte existera idag...).

Exakt detta har jag också funderat på. Till och med i andra typer av artiklar i dagstidningarna där man nämner t.ex. forskningsresultat för att underbygga ett påstående (som passar ens agenda...) så är det ofta man inte länkar till rapporten på detta fantastiska medium som Internet faktiskt är.

Man blev ju halshuggen i skolan om man skippade referenserna, men man kommer undan med det i många av Sveriges största dagstidningar!?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

I min mening krävs det ett kollektivt ansvar i att skapa ett samhälle där alla kan känna sig trygga oavsett kön, hudfärg eller sexuell läggning. Kanske är det en utopi men det är hur vi strävar dit du och jag skiljer oss.

Din utopi som du beskriver är jättefin, om du varit 10 år gammal hade jag tyckt det varit jättegulligt.

Förlåt, men det du säger är ju faktiskt bara blaj, eller hur? "Kollektivt ansvar", dvs du vill bara fortsätta drömma, fortsätta att låta kranen rinna okontrollerat i det översvämmade huset som nu börjar mögla och ruttna. På något sätt ska det lösa sig; 1) tänka positivt! 2) fred på jorden 3) Öppen kran 4) "ta kollektivt ansvar".

Kollektiv ansvar föresten, här har ju svenska folket faktiskt verkligen slutit upp och agerat. Bl.a genom att störa möten där SD talar, det har även funnits ett starkt medialt "ansvar", där man bedrivit häxjakt, spridit lögner och halvsanningar om SD och även mot de forskare och ekonomer som hävdat att SD är det parti som faktiskt haft rätt. Invandrare som ställt sig på deras sida kallar man husblattar och andra rasistiska tillmälen.
Kriminella organisationer så som Researchgruppen har uppstått där man förföljt och åsiktsregistrerat meningsmostståndare. "Ett sveriges STASI, lite tuffare" säger de stolt. SVT-chefen tycker detta är jättebra och är med och delar ut pris till dom. Polisen låter dem hållas trots flera lagöverträdelser. Starkt jobbat 87%.

Sverige ser ut som det gör idag eftersom självgoda och fullständigt naiva människor strävat efter en totalt ouppnåelig dröm, och en fullständig paradox. Islamism + ultra-feminism och HBTQ-förespråkning. Det blir en total härdsmälta, vi börjar se hur det spårar ur på sina håll nu, när to.m olika PK-grupperingar börjar ställas mot varandra, där de faktiskt måste börja ta ställning til var de står, där även media måste börja ta ställning till vad som står högst i PK-hierarkin. Är det mer PK att stå upp för Islam, eller att stå upp för feminism? Hur ska man göra för att stå upp för båda, hur ska man ljuga för få det till att Islam faktiskt är väldigt feminstiskt? Ni har inte en jävla susning, och ni vill helst inte ta verklig ställning till något, ni vill fortsätta dagdrömma om fred på jorden, öppna gränser om Islamister som går hand i hand med transpersoner osv. Resultatet av drömmandet är rakt framför ögonen på er.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av vurt:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

I min mening krävs det ett kollektivt ansvar i att skapa ett samhälle där alla kan känna sig trygga oavsett kön, hudfärg eller sexuell läggning. Kanske är det en utopi men det är hur vi strävar dit du och jag skiljer oss.

Din utopi som du beskriver är jättefin, om du varit 10 år gammal hade jag tyckt det varit jättegulligt.

Förlåt, men det du säger är ju faktiskt bara blaj, eller hur? "Kollektivt ansvar", dvs du vill bara fortsätta drömma, fortsätta att låta kranen rinna okontrollerat i det översvämmade huset som nu börjar mögla och ruttna. På något sätt ska det lösa sig; 1) tänka positivt! 2) fred på jorden 3) Öppen kran 4) "ta kollektivt ansvar".

Kollektiv ansvar föresten, här har ju svenska folket faktiskt verkligen slutit upp och agerat. Bl.a genom att störa möten där SD talar, det har även funnits ett starkt medialt "ansvar", där man bedrivit häxjakt, spridit lögner och halvsanningar om SD och även mot de forskare och ekonomer som hävdat att SD är det parti som faktiskt haft rätt. Invandrare som ställt sig på deras sida kallar man husblattar och andra rasistiska tillmälen.
Kriminella organisationer så som Researchgruppen har uppstått där man förföljt och åsiktsregistrerat meningsmostståndare. "Ett sveriges STASI, lite tuffare" säger de stolt. SVT-chefen tycker detta är jättebra och är med och delar ut pris till dom. Polisen låter dem hållas trots flera lagöverträdelser. Starkt jobbat 87%.

Sverige ser ut som det gör idag eftersom självgoda och fullständigt naiva människor strävat efter en totalt ouppnåelig dröm, och en fullständig paradox. Islamism + ultra-feminism och HBTQ-förespråkning. Det blir en total härdsmälta, vi börjar se hur det spårar ur på sina håll nu, när to.m olika PK-grupperingar börjar ställas mot varandra, där de faktiskt måste börja ta ställning til var de står, där även media måste börja ta ställning till vad som står högst i PK-hierarkin. Är det mer PK att stå upp för Islam, eller att stå upp för feminism? Hur ska man göra för att stå upp för båda, hur ska man ljuga för få det till att Islam faktiskt är väldigt feminstiskt? Ni har inte en jävla susning, och ni vill helst inte ta verklig ställning till något, ni vill fortsätta dagdrömma om fred på jorden, öppna gränser om Islamister som går hand i hand med transpersoner osv. Resultatet av drömmandet är rakt framför ögonen på er.

Nu är det andra gången vi diskuterat saker som du blir allt mer frustrerad och till slut går över i diverse härskartekniker för att få din åsikt att framstå som sanningen. Hur tycker du att det går? Förra gången skulle du ta bort ditt konto, vilket inte heller verkar ha burit resultat.

Ditt senaste inlägg gör det väldigt tydligt var dina sympatier ligger och hur gärna du polariserar. SD hit och SD dit, de idioter som har avslöjats som rötägg är rötägg som till och med en Sverigedemokrat borde vilja bli av med. Om det ska vara det parti man vill framställa sig att vara. Guess what, idiot är ingen politisk åskådning och praktexemplar hittas precis överallt. Oavsett om de tror på Allah, Gud, är ateister, veganer, höger, vänster och mittemellan.

Jag tycker förövrigt precis som du att media gjort ett dåligt jobb vad det gäller SD. Och de andra politiska partierna också, för den delen. Istället för att acceptera den demokratiska processen som faktiskt tagit dem in i riksdagen har man tjurat som barn i sandlådan istället för att ta diskussionen med dem. Konfrontera dem över det hela politiska spektrat och inte bara invandringsfrågan. Ställa de obekväma frågorna.

Jag tycker också att det är intressant att du buntar ihop mig, och mina åsikter, med några "ni" som du har väldigt bestämda tankar kring. Jag kan bara stå för vad jag tänker och tycker men genom att polarisera och generalisera blir det lite lättare för dig.

Så vad är då detta ansvar jag talar om, så att du inte missförstår det också. Jag ser det som mitt ansvar som förälder att uppfostra mina barn att inte kränka andra människor, respektera deras livsval och så upp för sig själva och andra. Jag ser det som mitt ansvar att sådana saker som du skriver, och debattinlägg på Aftonbladet, inte får stå obesvarade. Att sakligt ifrågasätta. Det är saker alla kan göra, varje dag.

Om du tycker att det naivt så varsågod.


signatur
Medlem

Carl, ditt snack om det bara är "min åsikt" som du kört med ett bra tag nu, är ju faktiskt en härskarteknik, eller hur? Det du skriver är ju dina åsikter, om du inte länkar till faktisk statistik eller liknande, vilket jag inte sett. Jag ska väl inte behöva inleda varenda mening med IMO, för annars säger du "det är bara din åsikt, och det skrev du inte, så ha!"

Istället för att fortsätta tramsa med detta så kan du väl istället citera de delar du inte tycker är sant eller som du tycker "bara är en åsikt". Annars blir det ju svårt för mig att ge något konrekt argument.

Jag önskar att de människor som vi tagit in, och tar in, hade samma värderingar och ville uppfostra sina barn så som dig. Att önska att saker och ting var på ett visst sätt, hur har det fungerat hittils för sverige? Einstein sa det bra, att definitionen av vansinne är "att göra samma sak om och om igen och förvänta sig olika resultat." I sverige pratar politikerna fortfarande om att man nog löser det med fritidsgårdar, dvs som man gjort i 20-25 år. Vansinne, dvs.

Det finns inget land, inget i historien, där vi kan säga "men DÄR fungerade det! Islam integrerades jättbra med de kristna värderingarna som man hade innan i landet, och allt blev jättebra! Vi kan förvänta oss samma resultat."

Jag tycker drömmar är bra, men när drömmar och att vara "humanistisk", "ädel" och korrekt helt fått ta över det sunda förnuftet och det logiskt tänkandet då blir slutresultatet denna mardröm som börjar torna upp.

Om du _verkligen_ ville gå till botten med varför svensk MSM nu skyller sveriges förfall på "män i allmänhet", alkohol eller på spel, ptja, då får du nog vara beredd på att ta på dig grovhandskarna på riktigt..

Edit: Ja, jag buntar ihop 87%:arna ("87%" är ju "er" egen benämning som ni stoltserade med, med små ikoner och vad de nu var för att visa hur duktiga ni var när ni gick röstade rätt. Dvs. inget skälsord även om jag personligen kanske använder det lite som ett sådant.).


signatur
Medlem

Ninjar tråden lite, dök upp en ny debattartikel runt lunch idag kring detta från Alexander Hallberg, förbundsordförande i Sverok – Spelhobbyförbundet, Sveriges största ungdomsorganisation.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article23132066.ab


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Ninjar tråden lite, dök upp en ny debattartikel runt lunch idag kring detta. Tyckte att den här snubben slog huvudet på spiken. Vill fan krama om han!

Alexander Hallberg, förbundsordförande i Sverok – Spelhobbyförbundet, Sveriges största ungdomsorganisation hänvisar att våld/våldtäkter inte beror på videospel. Ni kan läsa det här, klart läsvärt enligt mig.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article23132066.ab

Vilket skräp, mer hat mot män dvs., som förväntat av något som publiceras i den skräpblaskan.

"Den destruktiva mansrollen"? Sverige har faktiskt flera ggr rankats som det absolut mest feministiska landet i världen. Det handlar inte om någon generell destruktiv machomansroll alls.

Vi har den här växande våldtäkts/kränkningskulturen för att vi har extremt feminstitiska män som både röstar och tycker som kvinnorna, man har aktivt valt att ta in denna kultur. Det räcker inte med att säga att det är män, säg vilka de är, säg vilken kultur det är som influerat. Ja visst ja, det kan man inte, för det kallas kulturrasism. Ridå.

Edit: En som faktiskt vågar kalla en spade för en spade:
http://gamla.hbl.fi/nyheter/2016-01-09/785060/koskimaki-star-...


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av vurt:

Carl, ditt snack om det bara är "min åsikt" som du kört med ett bra tag nu, är ju faktiskt en härskarteknik, eller hur? Det du skriver är ju dina åsikter, om du inte länkar till faktisk statistik eller liknande, vilket jag inte sett. Jag ska väl inte behöva inleda varenda mening med IMO, för annars säger du "det är bara din åsikt, och det skrev du inte, så ha!"

Istället för att fortsätta tramsa med detta så kan du väl istället citera de delar du inte tycker är sant eller som du tycker "bara är en åsikt". Annars blir det ju svårt för mig att ge något konrekt argument.

Jag önskar att de människor som vi tagit in, och tar in, hade samma värderingar och ville uppfostra sina barn så som dig. Att önska att saker och ting var på ett visst sätt, hur har det fungerat hittils för sverige? Einstein sa det bra, att definitionen av vansinne är "att göra samma sak om och om igen och förvänta sig olika resultat." I sverige pratar politikerna fortfarande om att man nog löser det med fritidsgårdar, dvs som man gjort i 20-25 år. Vansinne, dvs.

Det finns inget land, inget i historien, där vi kan säga "men DÄR fungerade det! Islam integrerades jättbra med de kristna värderingarna som man hade innan i landet, och allt blev jättebra! Vi kan förvänta oss samma resultat."

Jag tycker drömmar är bra, men när drömmar och att vara "humanistisk", "ädel" och korrekt helt fått ta över det sunda förnuftet och det logiskt tänkandet då blir slutresultatet denna mardröm som börjar torna upp.

Om du _verkligen_ ville gå till botten med varför svensk MSM nu skyller sveriges förfall på "män i allmänhet", alkohol eller på spel, ptja, då får du nog vara beredd på att ta på dig grovhandskarna på riktigt..

Edit: Ja, jag buntar ihop 87%:arna ("87%" är ju "er" egen benämning som ni stoltserade med, med små ikoner och vad de nu var för att visa hur duktiga ni var när ni gick röstade rätt. Dvs. inget skälsord även om jag personligen kanske använder det lite som ett sådant.).

Eftersom du fortsätt beskriver mitt sakliga argumenterande som ”tramsande” och buntar ihop mig med alla de miljoner människor som inte röstade på SD så vet jag helt ärligt inte hur jag ska bemöta dina inlägg. Jag anser inte att "det är invandrarnas fel" är ett hållbart argument då man fullständigt ignorerar att majoriteten inte vill annat än att starta ett liv i ett land där de inte är förföljda, inte blir mördade för sina åsikter. Återigen, rötägg finns det överallt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av vurt:

Carl, ditt snack om det bara är "min åsikt" som du kört med ett bra tag nu, är ju faktiskt en härskarteknik, eller hur? Det du skriver är ju dina åsikter, om du inte länkar till faktisk statistik eller liknande, vilket jag inte sett. Jag ska väl inte behöva inleda varenda mening med IMO, för annars säger du "det är bara din åsikt, och det skrev du inte, så ha!"

Istället för att fortsätta tramsa med detta så kan du väl istället citera de delar du inte tycker är sant eller som du tycker "bara är en åsikt". Annars blir det ju svårt för mig att ge något konrekt argument.

Jag önskar att de människor som vi tagit in, och tar in, hade samma värderingar och ville uppfostra sina barn så som dig. Att önska att saker och ting var på ett visst sätt, hur har det fungerat hittils för sverige? Einstein sa det bra, att definitionen av vansinne är "att göra samma sak om och om igen och förvänta sig olika resultat." I sverige pratar politikerna fortfarande om att man nog löser det med fritidsgårdar, dvs som man gjort i 20-25 år. Vansinne, dvs.

Det finns inget land, inget i historien, där vi kan säga "men DÄR fungerade det! Islam integrerades jättbra med de kristna värderingarna som man hade innan i landet, och allt blev jättebra! Vi kan förvänta oss samma resultat."

Jag tycker drömmar är bra, men när drömmar och att vara "humanistisk", "ädel" och korrekt helt fått ta över det sunda förnuftet och det logiskt tänkandet då blir slutresultatet denna mardröm som börjar torna upp.

Om du _verkligen_ ville gå till botten med varför svensk MSM nu skyller sveriges förfall på "män i allmänhet", alkohol eller på spel, ptja, då får du nog vara beredd på att ta på dig grovhandskarna på riktigt..

Edit: Ja, jag buntar ihop 87%:arna ("87%" är ju "er" egen benämning som ni stoltserade med, med små ikoner och vad de nu var för att visa hur duktiga ni var när ni gick röstade rätt. Dvs. inget skälsord även om jag personligen kanske använder det lite som ett sådant.).

Eftersom du fortsätt beskriver mitt sakliga argumenterande som ”tramsande” och buntar ihop mig med alla de miljoner människor som inte röstade på SD så vet jag helt ärligt inte hur jag ska bemöta dina inlägg. Jag anser inte att "det är invandrarnas fel" är ett hållbart argument då man fullständigt ignorerar att majoriteten inte vill annat än att starta ett liv i ett land där de inte är förföljda, inte blir mördade för sina åsikter. Återigen, rötägg finns det överallt.

Citerar bara ditt senaste inlägg, men hänvisar inte till det specifikt.

Ville bara säga att jag inte håller med dig 100 % men tycker du håller nivån på ett utomordentligt sätt, utan att nedvärdera eller anklaga folk som inte håller med dig för rasister. Detta är en mycket glädjande att se i dagens politiska klimat.

Samtidigt vill jag också säga att det är väldigt skönt att se att folk äntligen vaknar upp mer och mer och inser vansinnet med vår invandringspolitik, om än sent (men hoppas vi kan vända skutan).

Vill också påpeka att många ser vad "pistolen" åstadkommer men blir blinda och ser inte "individen" som avfyrar kulorna. Det är inte invandrarna som gjorde det möjligt att komma in i Sverige i ohanterliga och anonyma sätt. Det är inte invandrarna som väljer att bo i utanförskap och "pseudosamhällen" med deras egna kultur utan att få integreras i svenska samhället, samtidigt som de tvingas att bo och trängas under väldigt tveksamma boendeförhållanden tillsammans med deras hemvists fiender (shia vs sunni vs kristna). Det är kappvändarna som endast bryr sig om att säga det som ger röster, för sin egen vinning, även om det skadar vårt samhälle något enormt.

Glöm inte att vi lånar pengar för att klara av de vi tagit in, och skuldsätter kommande generationer, vilket vi lurats till att göra mha manipulation av statistik. Och glöm för all del inte kod 291, den största statistikförskjutaren.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag anser inte att "det är invandrarnas fel" är ett hållbart argument då man fullständigt ignorerar att majoriteten inte vill annat än att starta ett liv i ett land där de inte är förföljda, inte blir mördade för sina åsikter. Återigen, rötägg finns det överallt.

Vad spelar det för roll vad majoriteten gör och inte gör? Det enda som borde spela roll är DIN (och din familj och vänners) säkerhet. Om det innebär totalstopp av invandrare från en viss region som visat sig vara generellt väldigt problematisk, so what? Att säga att det finns rötägg överallt men ignorera skillnaden i andel rötägg är ganska underligt. Invandring bör ske på ett villkor, att mitt liv inte påverkas negativt, varken säkerhetsmässigt eller ekonomiskt. Precis som de gör i tex Japan och Sydkorea.

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Antal dödade fiktiva personer i spel ( alla genrer) : >1 000 000 000

Antalet dödade riktiga personer: 0.
Trots värnplikt där man lär sig döda på riktigt.

Problemet i artikeln stavas mångkultur och oansvariga föräldrar. Inget annat.

Vilka grunder har du för att det har med mångkulturen att göra?

Jobba med ordningshållning eller prata med poliser så får se och höra hur verkligheten ser ut.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag anser inte att "det är invandrarnas fel" är ett hållbart argument

Inte sagt heller. Det är inte så enkelt alls. Det är dels kulturkrockar där människorna är vana delvis vid att de enda tjejer som skulle få för sig att gå lättklädda och ha utsläppt hår är de prostituerade. Sen kan man även skylla på ett helt sinnessjukt slappt rättsväsende och politiker som inte heller vill ta tag i saker och ting för att de kan hamna i dålig dager i media. Det är nog världens mest otacksamma jobb att ens försöka sig på det SD gjort eftersom media är några man gärna vill ha på sin sida som politiker. Media har haft ett jättestort ansvar i hela den här röran, vad gäller många saker, men i slutändan; politikerna som vägrat ta ansvar, vägrat förhålla sig till den faktiska verkligheten. Saker och ting måste ju fungera innan man går vidare med det, istället har man gjort tvärtom, det har inte fungerat och man har då valt att ösa på för fullt, oavsett om det inte finns vare sig bostäder eller jobb. De som kommit hit är såklart ofta extremt besvikna och arga.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag anser inte att "det är invandrarnas fel" är ett hållbart argument

Inte sagt heller. Det är inte så enkelt alls. Det är dels kulturkrockar där människorna är vana delvis vid att de enda tjejer som skulle få för sig att gå lättklädda och ha utsläppt hår är de prostituerade. Sen kan man även skylla på ett helt sinnessjukt slappt rättsväsende och politiker som inte heller vill ta tag i saker och ting för att de kan hamna i dålig dager i media. Det är nog världens mest otacksamma jobb att ens försöka sig på det SD gjort eftersom media är några man gärna vill ha på sin sida som politiker. Media har haft ett jättestort ansvar i hela den här röran, vad gäller många saker, men i slutändan; politikerna som vägrat ta ansvar, vägrat förhålla sig till den faktiska verkligheten. Saker och ting måste ju fungera innan man går vidare med det, istället har man gjort tvärtom, det har inte fungerat och man har då valt att ösa på för fullt, oavsett om det inte finns vare sig bostäder eller jobb. De som kommit hit är såklart ofta extremt besvikna och arga.

Det du dock inte verkar acceptera är att Carl (hoppas jag inte lägger ord i din mun som inte stämmer) och exempelvis jag anser att man som människa har ett ansvar att hjälpa folk som flyr av olika anledningar. Denna skyldighet tänker jag iallafall aldrig acceptera att man tar bort pga av att en liten del av de som kommer hit uppför sig illa. Att det är en liten del framgår ju till och med av SDs egna siffror, därför de alltid ska inrikta sig på sannolikheten istället för andelen.

Sverige är ett rikt land fortfarande, och kommer fortsatt vara det. Kulturkrockar kommer ske och de får vi lösa tillsammans som svenskarna alltid gjort. Jag anser inte det svenskt att säga "nej, det funkar inte med er här, pga av att någon annan från samma land som dig inte sköter sig".

Problem i välfärden och allt annat har ju bevisats miljontals gånger skulle lösas genom att massa svin betalade sin skatt i Sverige istället för att gömma dem i skatteparadis. Sen relativt sett i världen är Sveriges, skola fortfarande tok bra, sjukvården äldreomsorgen och allt.

För 25 år sen skyllde man allt på jugoslaverna, att de skulle kollapsa landet, det skedde visst inte heller.

Medlem
Skrivet av AHTF:
Skrivet av vurt:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag anser inte att "det är invandrarnas fel" är ett hållbart argument

Inte sagt heller. Det är inte så enkelt alls. Det är dels kulturkrockar där människorna är vana delvis vid att de enda tjejer som skulle få för sig att gå lättklädda och ha utsläppt hår är de prostituerade. Sen kan man även skylla på ett helt sinnessjukt slappt rättsväsende och politiker som inte heller vill ta tag i saker och ting för att de kan hamna i dålig dager i media. Det är nog världens mest otacksamma jobb att ens försöka sig på det SD gjort eftersom media är några man gärna vill ha på sin sida som politiker. Media har haft ett jättestort ansvar i hela den här röran, vad gäller många saker, men i slutändan; politikerna som vägrat ta ansvar, vägrat förhålla sig till den faktiska verkligheten. Saker och ting måste ju fungera innan man går vidare med det, istället har man gjort tvärtom, det har inte fungerat och man har då valt att ösa på för fullt, oavsett om det inte finns vare sig bostäder eller jobb. De som kommit hit är såklart ofta extremt besvikna och arga.

Det du dock inte verkar acceptera är att Carl (hoppas jag inte lägger ord i din mun som inte stämmer) och exempelvis jag anser att man som människa har ett ansvar att hjälpa folk som flyr av olika anledningar. Denna skyldighet tänker jag iallafall aldrig acceptera att man tar bort pga av att en liten del av de som kommer hit uppför sig illa. Att det är en liten del framgår ju till och med av SDs egna siffror, därför de alltid ska inrikta sig på sannolikheten istället för andelen.

Sverige är ett rikt land fortfarande, och kommer fortsatt vara det. Kulturkrockar kommer ske och de får vi lösa tillsammans som svenskarna alltid gjort. Jag anser inte det svenskt att säga "nej, det funkar inte med er här, pga av att någon annan från samma land som dig inte sköter sig".

Problem i välfärden och allt annat har ju bevisats miljontals gånger skulle lösas genom att massa svin betalade sin skatt i Sverige istället för att gömma dem i skatteparadis. Sen relativt sett i världen är Sveriges, skola fortfarande tok bra, sjukvården äldreomsorgen och allt.

För 25 år sen skyllde man allt på jugoslaverna, att de skulle kollapsa landet, det skedde visst inte heller.

En speciellt liten del är jämfört med svenskar är det ju inte. Det ser vi ju bevis på hela tiden, i exemplet med Putte i Parken som jag gjorde så var det ju bara en svensk, resten var utlänningar trots att de såklart utgör en alldels extremt liten del av besökarna på en festval, några ytterst få procent jämfört med svenskar. Detta har vi sett ett otal ggr och det finns tusentals exemplel. Man behöver bara titta på statistik från BRÅ.

Men igen, jag vill inte skylla det helt på de utländska gärngingsmännen här, utan givetvis har man som politiker ett ansvar att skydda medborgarna. Landet har till stora delar kollapsat då vi numera har många no-go zoner där inte ens polisens säkerhet kan garanteras och där poliser som hamnat i bråk ej ens fått hjälp eftersom det helt enkelt ansetts för farligt att skicka hjälp till dom(!) Jag vet att 2014 hade vi 55 områden som är no-go zoner där din säkerhet inte kan garanteras, där du kanske inte får hjälp av polis. En exposionsartat ökning. Jag har inte kollat upp hur det är 2016, kanske ett 60 tal områden, om man ens längre från polisens sida är villig att ge korrekt information längre, rätt tveksamt med Dan Eliasson som polischef.

Att det finns människor på flykt, precis som i alla tider, råder det ingen tvivel om. Men den största delen som kommer hit är inte männsikor på flykt, detta har to.m Merkel fått lov att erkänna, den största delen kommer såklart för att det finns bidrag som är extremt generösa. I verkliga krissitautioner som varit i historien så kommer kvinnor och barn först. Så är det inte alls, utan det är till större delen unga män som kommer. Detta går enkelt att bevisa med statistk, så det är inte alls bara "min åsikt".

Vi har exempel hela tiden på människor som kommer och som säger sig vara på flykt, men som ganska omgående säger att de gärna vill tillbaka på "semester" till sitt hemland. Hur det går ihop kan man fråga sig. Sveriges regering (dvs skattebetalarna) betalar såklart glatt, utan att direkt ifrågasätta. Jag kan tycka att detta blir fel då de verkligt utsatta, vars bistånd vi nu minskat, såklart blir lidandes av detta extrema hyckleri. Det handlar inte om att genuint vilja hjälpa de mest utsatta, det handlar ju delvis om rent valboskap som man vill ta in och som man hoppas att "flörta" med. Det är inte att vara en god eller human människa överhuvudtaget.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av vurt:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag anser inte att "det är invandrarnas fel" är ett hållbart argument

Inte sagt heller. Det är inte så enkelt alls. Det är dels kulturkrockar där människorna är vana delvis vid att de enda tjejer som skulle få för sig att gå lättklädda och ha utsläppt hår är de prostituerade. Sen kan man även skylla på ett helt sinnessjukt slappt rättsväsende och politiker som inte heller vill ta tag i saker och ting för att de kan hamna i dålig dager i media. Det är nog världens mest otacksamma jobb att ens försöka sig på det SD gjort eftersom media är några man gärna vill ha på sin sida som politiker. Media har haft ett jättestort ansvar i hela den här röran, vad gäller många saker, men i slutändan; politikerna som vägrat ta ansvar, vägrat förhålla sig till den faktiska verkligheten. Saker och ting måste ju fungera innan man går vidare med det, istället har man gjort tvärtom, det har inte fungerat och man har då valt att ösa på för fullt, oavsett om det inte finns vare sig bostäder eller jobb. De som kommit hit är såklart ofta extremt besvikna och arga.

Det du dock inte verkar acceptera är att Carl (hoppas jag inte lägger ord i din mun som inte stämmer) och exempelvis jag anser att man som människa har ett ansvar att hjälpa folk som flyr av olika anledningar. Denna skyldighet tänker jag iallafall aldrig acceptera att man tar bort pga av att en liten del av de som kommer hit uppför sig illa. Att det är en liten del framgår ju till och med av SDs egna siffror, därför de alltid ska inrikta sig på sannolikheten istället för andelen.

Sverige är ett rikt land fortfarande, och kommer fortsatt vara det. Kulturkrockar kommer ske och de får vi lösa tillsammans som svenskarna alltid gjort. Jag anser inte det svenskt att säga "nej, det funkar inte med er här, pga av att någon annan från samma land som dig inte sköter sig".

Problem i välfärden och allt annat har ju bevisats miljontals gånger skulle lösas genom att massa svin betalade sin skatt i Sverige istället för att gömma dem i skatteparadis. Sen relativt sett i världen är Sveriges, skola fortfarande tok bra, sjukvården äldreomsorgen och allt.

För 25 år sen skyllde man allt på jugoslaverna, att de skulle kollapsa landet, det skedde visst inte heller.

En speciellt liten del är jämfört med svenskar är det ju inte. Det ser vi ju bevis på hela tiden, i exemplet med Putte i Parken som jag gjorde så var det ju bara en svensk, resten var utlänningar trots att de såklart utgör en alldels extremt liten del av besökarna på en festval, några ytterst få procent jämfört med svenskar. Detta har vi sett ett otal ggr och det finns tusentals exemplel. Man behöver bara titta på statistik från BRÅ.

Men igen, jag vill inte skylla det helt på de utländska gärngingsmännen här, utan givetvis har man som politiker ett ansvar att skydda medborgarna. Landet har till stora delar kollapsat då vi numera har många no-go zoner där inte ens polisens säkerhet kan garanteras och där poliser som hamnat i bråk ej ens fått hjälp eftersom det helt enkelt ansetts för farligt att skicka hjälp till dom(!) Jag vet att 2014 hade vi 55 områden som är no-go zoner där din säkerhet inte kan garanteras, där du kanske inte får hjälp av polis. En exposionsartat ökning. Jag har inte kollat upp hur det är 2016, kanske ett 60 tal områden, om man ens längre från polisens sida är villig att ge korrekt information längre, rätt tveksamt med Dan Eliasson som polischef.

Att det finns människor på flykt, precis som i alla tider, råder det ingen tvivel om. Men den största delen som kommer hit är inte männsikor på flykt, detta har to.m Merkel fått lov att erkänna, den största delen kommer såklart för att det finns bidrag som är extremt generösa. I verkliga krissitautioner som varit i historien så kommer kvinnor och barn först. Så är det inte alls, utan det är till större delen unga män som kommer. Detta går enkelt att bevisa med statistk, så det är inte alls bara "min åsikt".

Vi har exempel hela tiden på människor som kommer och som säger sig vara på flykt, men som ganska omgående säger att de gärna vill tillbaka på "semester" till sitt hemland. Hur det går ihop kan man fråga sig. Sveriges regering (dvs skattebetalarna) betalar såklart glatt, utan att direkt ifrågasätta. Jag kan tycka att detta blir fel då de verkligt utsatta, vars bistånd vi nu minskat, såklart blir lidandes av detta extrema hyckleri. Det handlar inte om att genuint vilja hjälpa de mest utsatta, det handlar ju delvis om rent valboskap som man vill ta in och som man hoppas att "flörta" med. Det är inte att vara en god eller human människa överhuvudtaget.

Gillar att du direkt gjorde det som jag kommenterade.. I den rapport som sd anhängare och andra så gärna citerar, som säger att inom vissa grupper är riskerna 5-20 gånger som stor eller högre en bland "svenskar", så stor det också:

" En typ av brott som är föremål för stor uppmärksamhet i den allmänna
debatten i dag är sexualbrotten. Det finns skäl att här lyfta fram att andelen
av de utrikes födda, som är misstänkta för ett sexualbrott under perioden,
är mindre än en halv procent och andelen som misstänks för våldtäkt och
försök till våldtäkt är mindre än 0,3 procent."

Så ja jag anser att detta är en på tok för låg andel för att säga att det är ett stort problem i gruppen.

Resten av din post är bara påståenden, "vi har exempel på". Självklart finns det alltid exempel i grupper av stora populationer. Vi har exempel på sd anhängare som vill bränna ner flyktingförläggningar, innebär det att alla vill det eller en majoritet vill det. Jag antar inte. Ta fram någon statestik eller fakta alls för dina påståenden.

Det här är de 10 länderna med flest asylsökande senaste 3 veckorna, och ja jag tror de flesta som lämnar länderna på den listan gör det av anledningar som jag skulle bedöma som flykt.:

SYRIEN 98 79 72 249
AFGHANISTAN 33 57 45 135
IRAK 40 35 44 119
IRAN 26 24 30 80
ALBANIEN 11 23 26 60
GEORGIEN 16 11 24 51
SOMALIA 29 27 22 78
STATSLÖS 24 15 20 59
ERITREA 32 11 18 61
KOSOVO 8 8 15 31
ÖVRIGA 188 177 205 570
TOTALT 505 467 521 1 493

Medlem

Bara titta på BRÅ för att förstå att invandrare redan många år tidigare (2005) var överrepresenterade..
https://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012697/20...

Senaste tre veckorna? Vad smidigt. Du vet väl att regeringen har en mycket hårdare invandringspoltik numera än to.m den som SD förespråkat. I förhållande till befolkning har vi tagit in absolut mest asylsökare av alla länder i EU. http://www.europaportalen.se/2016/04/sverige-gav-nast-flest-f...
Sen absolut, de länder du listar, dit kommer man INTE för att leva på väldigt frikostiga bidrag resten av livet, så det är nog verkliga flyktingar, och jag kan tänka mig att även kvinnor och barn flyr dit. Inte bara s.k "ankarbarn" som fått några 100K att ta sig hit från släkt/familj, för att sedan kunna ta hit dem (dvs anhörighetsinvandring).

Om det är "påståenden" så får du väldigt gärna bemöta detta med länkar som slår hål på det, annars är det ditt påstående. Är det något speciellt du vill ha källa till så får du givetvis det.

Flytkingmottagandet i Sverige i år kostar alltså dubbelt så mycket som budgeten som FN har för flyktingar i hela världen. (citat av från Hans Rosling, proffesor i Internationell hälsa, du är välkommen att googla).


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:

Bara titta på BRÅ för att förstå att invandrare redan många år tidigare (2005) var överrepresenterade..
https://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012697/20...

Senaste tre veckorna? Vad smidigt. Du vet väl att regeringen har en mycket hårdare invandringspoltik numera än to.m den som SD förespråkat. I förhållande till befolkning har vi tagit in absolut mest asylsökare av alla länder i EU. http://www.europaportalen.se/2016/04/sverige-gav-nast-flest-f...
Sen absolut, de länder du listar, dit kommer man INTE för att leva på väldigt frikostiga bidrag resten av livet, så det är nog verkliga flyktingar, och jag kan tänka mig att även kvinnor och barn flyr dit. Inte bara s.k "ankarbarn" som fått några 100K att ta sig hit från släkt/familj, för att sedan kunna ta hit dem (dvs anhörighetsinvandring).

Om det är "påståenden" så får du väldigt gärna bemöta detta med länkar som slår hål på det, annars är det ditt påstående. Är det något speciellt du vill ha källa till så får du givetvis det.

Flytkingmottagandet i Sverige i år kostar alltså dubbelt så mycket som budgeten som FN har för flyktingar i hela världen. (citat av från Hans Rosling, proffesor i Internationell hälsa, du är välkommen att googla).

För att klaga på andras fakta verkar du inte intresserad av att leta reda på någon själv

1. Det är den brårapporten jag citerar... Läs den vet jag.

2. http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/..., där är siffrorna för 2015 också, konstigt typ exakt samma länder där med :p..

Sen är det du som kommer med påstående utan fakta, denna mängd ankarbarn som kommer hit bara för att få hit sina anhöriga.....? Om ett påstående inte är sant bevisas det av avsaknaden av fakta. Så ta fram något seriöst som visar att föräldrar skickar sina barn hit från länder de flesta skulle vela fly från, bara för att "utnyttja våra bidrag".

Kul att du tar ett citat som går ut på att han tycker att FNs budget är för låg och att Sverige ska stödja den mer och att han tycker kostnaderna för flyktingar i Sverige är rimliga.......
Sen vet jag inte var ekonomin kom in i det hela? Det ända jag sagt är att skatteflykten är ett långt större problem en flyktingkostnaderna, för dom som använder ekonomin som grund till att vi inte ska ta in folk. Jag anser fortfarande dock att det viktigaste frågan är den moraliska, och ja flyktingar är överrepresenterade men siffrorna visar ändå att det är en väldigt liten del av dom som faktiskt begår brott.

PS: "I förhållande till befolkning har vi tagit in absolut mest asylsökare av alla länder i EU. http://www.europaportalen.se/2016/04/sverige-gav-nast-flest-f... ", det anser jag är något att vara stolt över som svensk. Att vi faktiskt visade att vi var en förebild bland länder, nu däremot verkar vi har blivit fångade i samma, skyll på andra mentalitet som en del andra länder och ska tävla i att visa upp oss som inhumana så ingen vill komma hit. DS

Medlem

Om rapporten inte räcker:

http://www.migrationsinfo.se/valfard/kriminalitet/
http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-b...

Kan länka många hundra andra sidor om det är så då det är väldigt lätt att hitta info om invandrares ganska extrema överrepresentation när det gäller brott (vissa brott, framförallt). När to.m SD-hataren Jerzy Sarnecki i sin forskning kommer fram till att det faktiskt är så, ja då litar jag nog på att det är så.

Vi går ju dock lite från ämnet med det, då det inte råder någon som helst tvivel när det gäller dessa grupptrakasserier (som ju är det som AB-artikeln handlar om), att är det ett importerat beteende från invandrare. Polisen har gått ut med vilka gärningsmännen är när det gäller dessa brott. Vi vet ju detta sedan förra året to.m, blev mycket skriverier efter masstrakasserierna i bl.a Köln och på många andra ställen. I sverige försökte man såklart mörklägga detta i media, vilket senare kom ut.

Tyskland ändrade to.m lagarna efter denna händelse. Så det är inget som går att sopa under mattan:
http://www.svt.se/nyheter/nyhetstecken/tyskland-skarper-sexbr...

Det är såklart ett enormt svek både mot det svenska folket, och mot de som är i faktiskt behov av verklig hjälp att man tar hit, i många fall, rena bedragare. EU har erkänt att 6 av 10 är välfärdsmigranter:

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/12123684/...

Våra resurser ska självklart gå till de som är i störst behov, inte till välfärdsmirgranterna. Istället låter vi nu delar av biståndet gå till dessa bedragare. De personer som ofta betalar runt 100K för att ta sig genom hela Europa(!) till Sverige är självfallet inte verkliga flyktingar, använd sunt förnuft och tänk till. Om en människa flyr för sitt liv från krig så tar ju denna sig till första säkra land, inte lämnar denna fru/barn åt sitt öde och tar sig ungefär så långt bort man kan komma från dom heller. Inte väljer man att passera en mängd säkra länder emellan. Det är såklart otroligt naivt att tro, och bevisligen vet både Merkel och EU om att det tyvärr ligger till så.

Det är inte det minsta humant att vi nu har en välfärd som håller på att braka sönder totalt, vi ser hela tiden hur både Polis och sjukvårdspersonal alarmerar om de vidriga förhållandena som är runt om i landet. Poliser säger säger upp sig när vi behöver flera.. No-go zoner som sprider sig, hela bostadsområden som tagits över av kriminella invandrare (intressant reportage i Expressen om detta f.ö). Det är våra gamla och våra sjuka och våra barn som är de som får lida. Jag skäms över mitt land.


signatur
Medlem
Skrivet av Nanopojken:

Jag tycker att debattinlägg som dessa utan referenser börjar bli oroväckande vanliga... Och då menar jag både Aftonbladets debattartikel och ert svar här på FZ. Det är en sak att presentera och argumentera för en åsikt eller en ståndpunkt, då behöver man såklart ingen källa. Men att presentera en sak som att det är ett rent faktum utan att ha någon källa/referens på det en helt annan...

T.ex. den avslutande meningen "För hur man än vrider och vänder på det blir man inte våldtäktsman av att spela GTA". Är detta ett faktum? Vad har ni för källor på det? Det har ju gjorts massa studier (nej jag pallar inte leta upp och länka till en specifik just nu..), och vissa har visat ett ökat aggressivt beteende hos unga pga datorspel, andra motsatsen. Det var samma sak i svaret mot Gudrun Schyman när hon jämförde spel och porr, massa siffror och procentsatser presenterades, utan att ni hänvisade över huvud taget till varifrån siffrorna kommer. Skärpning på denna punkten FZ (och även alla andra medier där ute... källkritik verkar inte existera idag...).

Med tanke på att jag, samt många andra, inte gått och blivit våldtäktsmän av ca 20 års spelande av gta, så skulle jag vilja påstå att det är ett faktum

Medlem
Skrivet av vurt:

Om rapporten inte räcker:

http://www.migrationsinfo.se/valfard/kriminalitet/
http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-b...

Kan länka många hundra andra sidor om det är så då det är väldigt lätt att hitta info om invandrares ganska extrema överrepresentation när det gäller brott (vissa brott, framförallt). När to.m SD-hataren Jerzy Sarnecki i sin forskning kommer fram till att det faktiskt är så, ja då litar jag nog på att det är så.

Vi går ju dock lite från ämnet med det, då det inte råder någon som helst tvivel när det gäller dessa grupptrakasserier (som ju är det som AB-artikeln handlar om), att är det ett importerat beteende från invandrare. Polisen har gått ut med vilka gärningsmännen är när det gäller dessa brott. Vi vet ju detta sedan förra året to.m, blev mycket skriverier efter masstrakasserierna i bl.a Köln och på många andra ställen. I sverige försökte man såklart mörklägga detta i media, vilket senare kom ut.

Tyskland ändrade to.m lagarna efter denna händelse. Så det är inget som går att sopa under mattan:
http://www.svt.se/nyheter/nyhetstecken/tyskland-skarper-sexbr...

Det är såklart ett enormt svek både mot det svenska folket, och mot de som är i faktiskt behov av verklig hjälp att man tar hit, i många fall, rena bedragare. EU har erkänt att 6 av 10 är välfärdsmigranter:

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/12123684/...

Våra resurser ska självklart gå till de som är i störst behov, inte till välfärdsmirgranterna. Istället låter vi nu delar av biståndet gå till dessa bedragare. De personer som ofta betalar runt 100K för att ta sig genom hela Europa(!) till Sverige är självfallet inte verkliga flyktingar, använd sunt förnuft och tänk till. Om en människa flyr för sitt liv från krig så tar ju denna sig till första säkra land, inte lämnar denna fru/barn åt sitt öde och tar sig ungefär så långt bort man kan komma från dom heller. Inte väljer man att passera en mängd säkra länder emellan. Det är såklart otroligt naivt att tro, och bevisligen vet både Merkel och EU om att det tyvärr ligger till så.

Det är inte det minsta humant att vi nu har en välfärd som håller på att braka sönder totalt, vi ser hela tiden hur både Polis och sjukvårdspersonal alarmerar om de vidriga förhållandena som är runt om i landet. Poliser säger säger upp sig när vi behöver flera.. No-go zoner som sprider sig, hela bostadsområden som tagits över av kriminella invandrare (intressant reportage i Expressen om detta f.ö). Det är våra gamla och våra sjuka och våra barn som är de som får lida. Jag skäms över mitt land.

Skönt att du återigen inte läst ett ord av vad jag skrivit.

Nu postar du åter igen länkar för att visa att det finns en överrepresentation av invandrare i brottsstatistiken. Jag har inte sagt emot det en ända gång! Det jag säger, är att rapporterna också visar att det trots detta är en väldigt LITEN andel av de utrikesfödda som begår brott. Ifall du tar något väldigt ovanligt och tar det x5 betyder inte det att det blir vanligt....

Du vet att folk får avslag på asyl ansökningar? Att det finns folk som inte har tillräckligt med skäl för att få asyl bland de som söker innebär inte att de blir kvar här. I Sverige är de senaste siffrorna jag kan hitta mellan 10-35 000 som är här illegalt. Knappast en gigantisk siffra.... Knappast dom som tar ut bidrag i någon större mängd heller...

Va fan vet du om hur det är att fly från krig..... skönt att du tror att du kan sätta dig in i situationen, vad är det ologiska med att när man är på flykt att man försöker ta sig till länder som man hört är vänligast mot flyktingar? Även om det är längre, jag skulle ju knappast stanna i slovakien om jag var muslim på flykt.

Sista biten skulle lösas om folk betalade sin skatt, jaga dom istället för de mest utsatta.

Intressant att du tror på vissa artiklar i tidningen, de publicerar ju rätt ofta sds lögner också. Men dom artiklarna är förstås falska.
Kriminella områden har alltid funnits, 90-talet var mc gängen. Sen är det självklart ett problem, men det finns ovärdiga lösningar på problemen och värdiga, dom som föreslås just nu i många länder anser jag är ovärdiga.

Medlem

Jag vet vad du säger och jag säger att jag inte håller med. Vissa brott har ökat något extremt, te.x våldtäkter där invandrare har en +410% överrepresentation. Vi har ju våldtäkter och skjutningar varje vecka, hur du kan sitta och säga att detta är så sällan förekommande att det knappt är värt att nämnas är ju rätt anmärkningsvärt. Jag antar du är ganska ung eftersom du inte ser vilken extrem skillnad det är från 70-90 talet då vi inte hade en lika stor invandring, och då heller inte lika mycket våldtäkter eller grupptrakasserier osv.

Bra att du tar upp 90-talet, var du ens född få? Man kan undra så smått. Under 90-talet hade vi inte 55 No-Go zoner. Sverige har nu 4 ggr fler dödsskjutningar än i resten av norden (2015)! https://svenska.yle.fi/artikel/2015/11/02/svt-fyra-ganger-fle...

Vi hade inte hela bostadsområde som var övertagna av kriminella invandrare. Jag rekommenderar åter igen artiklarna i SD-fientliga Expressen om detta, de tar upp flera av dessa områden, bland det bättre jag läst detta år faktiskt.

Det stämmer att folk kan få avslag, men det innebär såklart inte att de även blir utvisade, långt därifrån. En utvisning är ju bara något som finns på pappret tills det att person i verkligheten är utvisad. Sverige har över 80.000 människor som ska utvisas, hur det ska gå till vet ingen. Ingen vet ens om länderna de ska utvisas till är villiga att ta emot dom.

Flyktingar som flyr för sitt liv tar sig i första hand givetvis till första land som är säkert, där även de kulturella skillnaderna och språket är närmare sitt eget, lättare att ta med familj/barn också, lättare att återvända. Sunt jävla förnuft. I intervjuer i bl.a dansk TV har väldfärdsmigranter öppet erkänt att de tagit sig hela vägen till norden för bidragen, flera av dessa har blivit jättebesvikna och återvänt (till landet de säger sig fly ifrån). Vi vet även att flyktingsmuggling blivit väldigt lukrativt där man lurar människor att man får te.x gratis hus, bil samt blond flickvän här direkt. Självklart lockar det hit folk som inte ska vara här. En liten del (mindre än hälften enligt EU) är verkliga flyktingar som tar sig hela vägen hit. Vi har ju to.m "flyktingar" som åker tillbaka på semester till landet de påstått sig flytt från, Sverige betalar. http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/husseins-familj-...
Jag kan tycka det blir väldigt fel. Dessa ska då utvisas eftersom de erkänner att de ej har skyddsbehov här, men det gör vi inte. Detta är parasiter, de stjäl från de som svälter och dör i krig, vidrigt, och ännu vidrigare är det med politiker som vet om det och som låter det fortgå.


signatur
Medlem

Ali Qaisi förklarar fenomenet med "masstafsning", för den som är intresserad av att inte bortförklara det på spel, alkhol eller att män i allmänhet faktiskt bara beter sig så:

https://www.facebook.com/ali.qaisi.7/posts/1043554245681141

"Man behöver inte vara forskare eller vetenskapsman för att konstatera en solklar fakta att problemet orsakas av en urdålig och inkonsekvent flykting och integrationspolitik ,där dom styrande har misslyckat med att tala om samhällsnormer och att ställa krav!"

Han har förstått. Han kallar en spade för en spade, han är inte en ynklig feminist som försvarar människor med ett vidrigt och helt oförsvarsbart beteende.

För det gagnar ju ingen, vare sig svenskar eller invandare, att man som Carl säger, "det har alltid funnits!" osv. Det tar oss inte vidare i något som faktiskt skulle kunna bli ett uppvaknande och en förändring vad gäller både krav och att kanske överväga ifall många av dessa människor öht passar att vara här.

I vissa länder får invandrare både genomgå språkprov samt prov på att de förstår te.x lagar, och i vissa länder kollar man efter ett tag upp ifall personen fått vänner inom landet, och om personen te.x kan tala om namnen på städer som ligger i närheten. Kan personen inte detta så tycker man inte att personen verkar tillräckligt engagerad / intresserad själv för att få stanna kvar. Integrering är ju faktiskt inte bara landets ansvar, det är ju något som man faktiskt själv får arbeta med, på många plan.

EDIT:

"Det är rimligt att de som vill bo i Sverige lär sig språket"

"Skärp straffet för männen som ofredar i grupp

"

Citat från Lena Melin Och AKB idag.

Attityder som för något år sedan hade ansetts som grovt rasistiska av precis samma människor.

Hyckleriet är ju fullständigt. Detta handlar ju om rent sunt förnuft och sådant SD sagt sedan länge. Hela deras partiprogram är väl snart kopierat av bl.a M. S har ju redan kopierat SD's färger som de använder i sin reklam (rosa/orange/lila, samt vit text), lol


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:

Ali Qaisi förklarar fenomenet med "masstafsning", för den som är intresserad av att inte bortförklara det på spel, alkhol eller att män i allmänhet faktiskt bara beter sig så:

https://www.facebook.com/ali.qaisi.7/posts/1043554245681141

"Man behöver inte vara forskare eller vetenskapsman för att konstatera en solklar fakta att problemet orsakas av en urdålig och inkonsekvent flykting och integrationspolitik ,där dom styrande har misslyckat med att tala om samhällsnormer och att ställa krav!"

Han har förstått. Han kallar en spade för en spade, han är inte en ynklig feminist som försvarar människor med ett vidrigt och helt oförsvarsbart beteende.

För det gagnar ju ingen, vare sig svenskar eller invandare, att man som Carl säger, "det har alltid funnits!" osv. Det tar oss inte vidare i något som faktiskt skulle kunna bli ett uppvaknande och en förändring vad gäller både krav och att kanske överväga ifall många av dessa människor öht passar att vara här.

I vissa länder får invandrare både genomgå språkprov samt prov på att de förstår te.x lagar, och i vissa länder kollar man efter ett tag upp ifall personen fått vänner inom landet, och om personen te.x kan tala om namnen på städer som ligger i närheten. Kan personen inte detta så tycker man inte att personen verkar tillräckligt engagerad / intresserad själv för att få stanna kvar. Integrering är ju faktiskt inte bara landets ansvar, det är ju något som man faktiskt själv får arbeta med, på många plan.

EDIT:

"Det är rimligt att de som vill bo i Sverige lär sig språket"

"Skärp straffet för männen som ofredar i grupp

"

Citat från Lena Melin Och AKB idag.

Attityder som för något år sedan hade ansetts som grovt rasistiska av precis samma människor.

Hyckleriet är ju fullständigt. Detta handlar ju om rent sunt förnuft och sådant SD sagt sedan länge. Hela deras partiprogram är väl snart kopierat av bl.a M. S har ju redan kopierat SD's färger som de använder i sin reklam (rosa/orange/lila, samt vit text), lol

Vilket land som ligger bredvid exempelvis Syrien eller Somalia känner du är ett "säkert land" där man kommer få hjälp..... För många är europa ända utvägen då de europeiska länderna är demokratier, försöker följa fn-konventionerna(dom flesta länder) och är rika som tusan i jämförelse med länderna som ligger i områdena runt omkring.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/husseins-familj-...
Finns ju inget i den artikeln som säger något om när de kom till Sverige, hur länge de varit här, när de flydde etc. De kanske flydde för 20 år sen, står ju inte ens att de är från somalien. Sen är det sanslöst tramsigt att försöka att bevisa "teorier" om problem genom att hitta enstaka exempel och länka dom.
I så fall antar jag att du skriver under på att alla som röstar sd, är nazister, eftersom jag kan hitta artiklar som visar att det har funnits naziter i sd, eller förresten alla svenskar är nazister och våldtäktsmän för vi kan hitta en artikel som visar att det finns sådana svenskar.

"Vi har ju våldtäkter och skjutningar varje vecka, hur du kan sitta och säga att detta är så sällan förekommande att det knappt är värt att nämnas är ju rätt anmärkningsvärt. "

Har jag inte sagt en enda gång, men återigen verkar du inte vara intresserad av att besvara det man faktist säger. Det jag sagt och fortfarande säger är att det är en väldigt liten andel av de utrikesfödda som begår brott, vilket alla sidor du har länkat stödjer. ja om jag då ska välja mellan att döma en stor grupp människor till död och lidande i andra länder, på medelhavet, eller acceptera att vi får in några rötägg till Sverige, väljer jag det senare.

"Många av de polismän och forskare SVT Nyheter talat med understryker att det trots allt är en liten del av alla människor som bor i socialt utsatta områden som väljer den kriminella banan. "

Nej jag är inte särskilt ung, särskilt inte för att vara på de här forumen.

Jag ser att det finns problem men integrationen och ett stort problem i att vi har områden i Sverige som hamnar långt efter övriga. Vilket leder till kriminalitet, jag är dock emot att införa hårdare regler i allmänhet för de som är mest utsatta för att en liten del av dom inte sköter sig. Det är en feg lösning.

Att "skärp straffet för männen som ofredar sig i grupp skulle ansetts rasistiskt för" är ju ett skämt, om du inte menar skärp straffen för utlänningar som ofredar i grupp, vilket jag tvivlar på att Lena Melin skrivit :D.
Folkpartiet(liberalerna) fick ju sådana anklagelser av en del vänster muppar ute på kanten när de la förslaget om språktest för runt 10-15 år sen, vilket var fegt av dessa debattörer. Jag anser för övrigt också det är rimligt att man ska lära sig språket inom ett antal år.

Medlem

Alla min barn har fått spela GTA sen tidig ålder. De är intelligenta nog att kunna skilja på verklighet och ett påhittat spel.

Att det skulle vara ett problem att barn leker ett TV-spel på skolrasterna visar ju bara på bristande insikt i barnpsykologi.
Barns lek avspeglar verkligheten och gör den förståelig för dem.

Det är ju som så enkelt att vi kan gå på porrklubb i verkligheten, så vaddå? Sluta lev i nå´n jävla drömvärld.

Fan när jag var grabb lekte vi indian och cowboys, vi låtsasskalperade varandra, högg tomahawkerna (av gummi) i huvudet.
Vi lekte polis och tjuv med tillhörande knarklangare. Den där Kojak hade ett väldigt dåligt inflytande på samhällsmoralen. Nej, inte alls.
Baretta gav oss hallicken...

Med hennes logik så blir väl alla som skriver i detta kommentatorsfältet nätmobbare...


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

@AHTF: Liten del jämfört med exakt vilka? Förklara gärna. Ointressant om du inte jämför med någon grupp, gör man inte det så kan man ju komma fram till en massa konstigt statistik, med en mängd saker.

Det enda som är intressant är ju om det är ett stort problem eller inte, eller hur? I Januari hade vi 17 dödsskjutningar, har inte kollat upp hur det ser ut resten av året, men det är rätt hög siffra, speciellt jämfört med grannländerna, speciellt jämfört med 70-90 talet. Finns ingen i media som ens skulle få för sig att ljuga om att vi inte har stora problem med invandrarbrottsligheten i dagsläget tror jag, inte ens statsmedia. Men jaja, det är tappert av dig att fortsätta försöka sopa det under mattan.

Sen är det _utlänningar_ som ofredar i grupp, så visst skulle vänstertyper få för sig att det då såklart även är rasitiskt om man skärper straffen, har varit med om betydligt mer bisarra uttalanden än så de senaste åren. Sen sa jag det väl kanske lite skämtsamt, men inget förvånar tyvärr.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:

@AHTF: Liten del jämfört med exakt vilka? Förklara gärna. Ointressant om du inte jämför med någon grupp, gör man inte det så kan man ju komma fram till en massa konstigt statistik, med en mängd saker.

Det enda som är intressant är ju om det är ett stort problem eller inte, eller hur? I Januari hade vi 17 dödsskjutningar, har inte kollat upp hur det ser ut resten av året, men det är rätt hög siffra, speciellt jämfört med grannländerna, speciellt jämfört med 70-90 talet. Finns ingen i media som ens skulle få för sig att ljuga om att vi inte har stora problem med invandrarbrottsligheten i dagsläget tror jag, inte ens statsmedia. Men jaja, det är tappert av dig att fortsätta försöka sopa det under mattan.

Sen är det _utlänningar_ som ofredar i grupp, så visst skulle vänstertyper få för sig att det då såklart även är rasitiskt om man skärper straffen, har varit med om betydligt mer bisarra uttalanden än så de senaste åren. Sen sa jag det väl kanske lite skämtsamt, men inget förvånar tyvärr.

Ok, blir min sista post. Efter som du återigen vägrar lösa vad jag skrivit och sen påstår att jag sagt saker igen som jag ej sagt. Märkligt att det alltid är vad sd anklagar andra för.

Liten andel i den egna gruppen. För att visa det med dina egna siffror.

1. Du säger att stor del av den växande kriminaliteten är pga invandrare.
2. Du säger att det är 400% så stor chans att en invandrare utför brott( stor siffra, ser bra ut i text). Låt oss säga det är 1000%, inom visa brottstyper stämmer det säkert också.
3. Så som procent fungerar, om något är 1000% vanligare så är det 10x fler.
4. Vilket innebär att om knappt någon svensk begår denna typ av brott, så tar du typ ingen gånger 10, för att få reda på hur många utrikesfödda som begår samma typ av brott.

Du behöver dock inte göra uträkningen då den finns i statistiken du själv hänvisar till. Det är en klar minoritet av de utrikesfödda i Sverige som begår brott i Sverige. Att då införa regler som straffar alla är orättvist, idiotiskt och löser inget.
I så fall borde du också hålla med om att straffa alla män som du påstår feminister gör i Sverige, för att även om du räknar bort alla utrikesfödda begår svenska män långt fler brott en kvinnor procentuellt, runt 300% i de senaste siffrorna tror jag.
Jag skulle anse det idiotiskt att lägga in lagar som straffar eller är orättvisa mot alla män, då de som faktiskt begår brott är väldigt få av alla oss män.... Det jag inte förstår är varför du inte verkar vara för det..... 300% är ju jättehögt, nästan samma siffra som invandrare jämfört med svenskar. Siffran var visst 350%, fanns i statistiken.

Jag skrev till och med i min post ovan att vi har problem i vissa områden, sen påstår du att jag vill soppa det under mattan.... läs posten ovan så ser du att jag medger det samt vad jag anser om lösningarna.

Dödskjutningar... hög siffra... särskilt i jämförelse med "70-90 tal"....
1. Din siffra verkar inte gälla skjutningar utan alla typer av våld som leder till mord eller dråp, kolla dina fakta gärna.

2. Det dödliga våldet var högre under 90 talet än under 2014. Men de siffrorna är ju uppenbarligen lögn då det inte stämmer med din känsla av världen.
https://www.bra.se/bra/publikationer/arkiv/publikationer/2015...

Sen stiger dock andelen skjutningar inom kriminella nätverk.

Men nu lägger jag ner det här. Du läser inte mina poster, påstår att jag skriver saker jag inte gör. Kommer med svepande påståenden där om man frågar dig var de kommer ifrån ignorerar du det sedan i dina svar.

Skriv svar