Helgdiskussion – Tidernas bästa shooterspel ääär...

Medlem

Det är Quake 1 naturligtvis.

Medlem

Quakeworld Mvh [Hell]KiD

Inaktiv

CoD4 Modern Warfare
Quake Live / Quake 1

Medlem

Quake1/QW för multiplayer. Även Tribes är ett fantastiskt multiplayerspel. ......BF1942 också... många spel, många minnen

Singleplayer: Half Life och Unreal1

Medlem

Call of duty 1 och 2 (originalen), minnen från lan.

Särskilt den stunden man kom på att man kunde kalla in artilleri på en viss rank.

Samt Quake 4 när det begav sig, klarat ut den kampanjen flest gånger av något spel jag spelat.

ELF
Medlem

Quake 2. Det är ett av väldigt få spel jag har kört om flera ggr.
Har dock aldrig kört expansionerna, för dessa ägde jag inte på den tiden. Men nu har jag dom så det får ta och bli en genomkörning igen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv
Medlem

Quake är nog det solklara valet och spelet som startade MP deathmatch och LANande.

Medlem

Quake/qw, fortfarande oöverträffat som multiplayer.
Half Life som singelplayer.

Edit: det är väl ändå tack vare Quake vi alla är här?

Quake får min röst för bästa shooter, men minnet flashar också tillbaka till Duke Nuke ém 3D, Kingpin, Hexen; Heretic som spelades mycket och länge förr i tiden när man kopplade ihop datorerna med koaxialkabel.

Medlem

Ordning:
1. Counter strike (pre-1.6)
2. Battlefield 2
3. Delta Force 1 (voxel)


signatur

I was born to hula!

Medlem

Svårt att bara välja ett spel.

Counter Strike, Q1 / Q3 för multiplayer

Medal of Honor: Allied Assault Är nog det bästa singleplayer som jag kommer å tänka på först, kommer aldrig glömma när man sprang omkring på Omaha Beach på dagen D.

Medlem

Hawken. Bästa arenashootern rakt av. Om det ens räknas, fortfarande beta! ^^ Men det är det FPS spelet som fångat mig hårdast genom åren. Högt tempo, skillbaserat & skönt (men litet) community. Och gratis på Stram!

BF2 ligger mig varmt om hjärtat med. QW & ET likaså... Har aldrig varit ngt större fan av CS & CoD serien.

Inaktiv

Arma 2 i klanmatcher har definitivt gett mest underhållningsvärde.

Medlem

Hmm. Half Life är ju guld. Lirade en hel del Operation Flashpoint för en flock år sedan också i och för sig.

Turok till N64:an var också rätt söndernött... Bra? Njae men!

Medlem

De gamla Doom är nog det som har längst hållbarhet, främst tack vare alla Wads som finns tillgängliga. Speciellt bra är det när folk lägger till ny musik.

Sen är nog MW2 det spel jag haft allra roligast med. Sommaren 2010 var det inte mycket sol och bad.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Svårt det där, F.E.A.R tar nog förstaplatsen för min del, men jag har minst lika många bra minnen från Doom, Quake 2 och Jedi Knight 2.

Medlem

Unreal Tournament '99

allt annat är bleka kopior!

Medlem

Quake 2. Jösses vad bra det var, både FPS och MP. Ingen aning om hur många timmar jag spenderade på det, men det var mycket.

På delad andraplats BF 1942 och Return to Castle Wolfenstein. Också sjukt bra MP-spel.

Medlem

Medal of Honor: Allied Assault med expansioner och Return to Castle Wolfenstein kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat

Medlem

Megaman 2 & 9

Medlem

Alltid gillat Unreal spelen.
Men det finns för många godbitar för att välja ett.
Dark Forces/Jedi Knight är underbara
Hur många minnen har man inte till L4D2!
Just nu spelar jag mycket Rainbow Six Vegas 2.
Första gången man spelade Wolfenstein 3d eller Doom på en 486:a
När man moddade nya vapen till Quake
Eller morsan förfärades över att man sköt strippor i Duke 3d. minnena är många och kan inte välja!

Medlem

Quake 1, utan tvekan. Början på en era, finns det något annat spel?

Inaktiv

Counter-strike, håller än idag med samma koncept även om jag tänker nostalgi, då tänker jag på annat spel.. men cs är fna #1


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Medlem

Unreal Tournament 99 (UT99) kommer alltid vara det bästa FPS i mina ögon.

Medlem

MP:
Day Of Defeat beta 3.1

SP:
Half-Life

Medlem

Quake 2 utan någon egentlig konkurrens. Dubbelhoppet skapar en gameplay-mässig dynamik som jag varken känt av innan eller efter Quake 2 kom.

Medlem

Metroid Prime
Half-Life
Doom
Duke Nukem 3D
Unreal Tournament 2004
Quake 2

Medlem

Quake


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

1. F.E.A.R bullettime, sparkar, glida i slowmo runt hörn samtidigt som du skjuter ner 5 badguys slår det mesta.

2. S.T.A.L.K.E.R rgp inslag och mycket mystik och vilken jäävla stämning de spelen har.

3. Borderlands 1-2 samt BF-serien (Gillar samtliga på olika sätt) delar nog på 3 platsen

Skriv svar