Helgdiskussion - vilket spel får dig att tänka "bara en runda till"

Medlem

Civ 4 stjäl alltför många timmar som jag borde göra annat.

Medlem

Rocket League


signatur

subterranean homesick alien

Releasehästryttare

Sanctum 2, man sätter inga världsrekord om man inte spelar!

Medlem

Heroes of the Storm. En match till. En match till sen skall jag laga käk. En match till.

Matcherna är ju runt 20-30 min så de är ju korta och "går fort" så då blir det "en match till!" ganska naturligt.

Blizzard är bäst på att göra beroendeframkallande spel. Men det visste alla redan.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Diablo 2 när det begav sig.
Är nästan skrämmande att tänka tillbaka på hur många timmar jag spenderat på det spelet.

Medlem

Diablo 2, älskade Diablo 2.

Medlem

Football Manager serien. Bara en match till, antingen för att inte avsluta med förlust eller för att vinsterna ska fortsätta.

Medlem

CIV precis som många andra här. Men egentligen var enda 4X-titel jag någonsin spelat.

Medlem

Cities Skylines

Medlem

Civ 4, hands down.

Medlem

Diablo 3.
"Bara en G-Rift till..." har det blivit mååååånga gånger!
Även Binding of Isac men där har jag fördelen att jag spelar på min PS Vita och kan göra det i sängen strax före insomning

Medlem

Cities skylines, cs go och borderlands 2.

Medlem

CS:GO Bara en match till!
Dark Souls 2 Bara en boss till!
Sen så blev det helt plötsligt dag

Medlem

Det måste isånnafall vara Heroes of might and magic serien.

Medlem

Battlefield 4 har den effecten på mig.

Medlem

Dota 2, fifa och armored warfare i dagsläget

Medlem

Cities skylines, Battlefield 3 & 4 och Alien Isolation. Just nu. Snart lär det vara Sword Coast Legends.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Jag säger Badoo bara en Encounter till:P

Inaktiv

provar advanced warfare och ghost fram tills 6 november.

Medlem

Det spel jag aldrig kunde slita mig från var WoW Wrath of the Lich King. Många sena nätter med guilden. Helvete vad trött jag var på dagarna då

Medlem
Skrivet av Araxnoid:

Heroes of Might and Magic 2 & 3.
Nuff said.

Annars är Elite Dangerous ett otroligt tidsfördriv om man håller på med galna community events och chattar eller är del av någons stream samtidigt så blir det ingen sömn.

Medlem

Civ står högt uppe på listan. Nu är Metal Gear Solid 5 som är väldigt beroendeframkallande.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Just nu är det Warframe, till min egen förvåning.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

Diablo 3 och HearthStone...har jag inte tid med den ena så hinner jag precis med "bara en till" av den andra.

Medlem

atm är det väl League of Legends.
Där bara en match till ligger oftast runt 40min


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Binding of Isaac: Rebirth

Bara en runda till... bara en.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Håller på att spela Persona 4 Golden för tillfället och det är "bara en dag till".

Medlem

Civ här med, också börjat spela command and conquer igen, dödar många timmar det med.

Morrowind är en typisk sömnslaktare för mig.
Killing Floor brukade ta mycket tid från mig men det var länge sedan jag spelade det.
och naturligtvis Civ! börjar se ett mönster i tråden


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Quackles:

Rocket League. "En match till" i 1-2 timmar är väl standard för mig numera...

Skrivet av Preed:

Rocket League

Håller med er två, Rocket League är ett sånt spel som man kan spela "en runda" till hur lätt som helst... på både gott och ont!

Kan även bli så för mig i Quake Live ibland.

Skriv svar