Star Wars: Battlefront

Sida 1 av 1
2015-08-22 09:00
Star Wars: Battlefront

Varför använda benen som en tönt när man kan sitta i en X-Wing och ha det bekvämt och skönt? Vi har testat det nya Fighter Squadron-läget.

#electronic-arts, #star-wars-battlefront, #star-wars-tie-fighter, #lucasarts, #call-of-duty-black-ops-3, #dice


2015-08-22 09:29
Star Wars: Battlefront

Mums!

2015-08-22 09:54

on rails ?

2015-08-22 11:18

I stort sett all pepp jag hade när Battlefront 3 utannonserades har försvunnit. Det känns som det kommer bli alldeles för ihopstressat bara för de vill bli klara till Star Wars-filmen kommer.

2015-08-22 11:44

Tyvärr inte intressant, markstriderna är det som gäller ska man flyga en tie eller xwing då vill man ha ett spel endast anpassat för det.

2015-08-22 11:59

Bästa text och bild i artikeln:
"Skribent Kilman har fusktränat sen 1994."

2015-08-22 12:06

Jag tyckte bara det såg dåligt ut för att vara 2015 års spel.

2015-08-22 12:52

Själv spelar jag just nu Tie-Fighter från GOG. Så jäkla bra spel!

2015-08-22 12:53

Låter ju bra om de verkar ha fått ordning på kontrollerna, var väl det flest människor klagade på i alphan? Känns skönt att man inte är något jättefan av serien så man slipper vara så sjukt besviken som några andra här redan nu

2015-08-22 23:18
Skrivet av Shuriko:

Jag tyckte bara det såg dåligt ut för att vara 2015 års spel.

troligtvis är väl filmerna vi ser från spelet oftast i från en konsoll, vi alla vet juh hur skeeten dom är.

2015-08-23 12:38
Skrivet av Joakim Kilman:

Det går också att göra en undanmanöver i form av en halvloop

Hörru esset, det är inte en halvroll du tänker på? Känns lite som en rejäl fegismanöver att annars undanmanövrera genom att vända och åka åt andra hållet

2015-08-23 17:00

Tänk om det funnits rymdstrider som var integrerade med markstriderna, att bara att ha ett air superiority-läge för sig känns väldigt B, enligt mig.

2015-08-24 09:33
Skrivet av Whisp:

I stort sett all pepp jag hade när Battlefront 3 utannonserades har försvunnit. Det känns som det kommer bli alldeles för ihopstressat bara för de vill bli klara till Star Wars-filmen kommer.

Känns snarare som att de är så jävla rädda för att folk ska tycka de är för komplext, så det blir fördummat, simplifierat och enkelt som fan, för gud förbjude om ett Star Wars fan tycker spelet har för svår inlärningskurva... BF 3,4 var juuu så komplext !! nästa simulatornivå... *suck*

2015-08-24 11:23
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Whisp:

I stort sett all pepp jag hade när Battlefront 3 utannonserades har försvunnit. Det känns som det kommer bli alldeles för ihopstressat bara för de vill bli klara till Star Wars-filmen kommer.

Känns snarare som att de är så jävla rädda för att folk ska tycka de är för komplext, så det blir fördummat, simplifierat och enkelt som fan, för gud förbjude om ett Star Wars fan tycker spelet har för svår inlärningskurva... BF 3,4 var juuu så komplext !! nästa simulatornivå... *suck*

Komplext i spelsammanhang tycker jag är ett svårtolkat begrepp. Ett spel kan vara "lätt att lära men svårt att bemästra" utan att det inte är komplext för det. Vad är det egentligen som gör ett spel svårt då, ett krångligt och efterblivet interface?Satt själv och svor över introt till Wicher 2 för inte så länge sedan, då det skulle gå igenom allt på 2 minuter. Det kändes ju mer som att man tvingades memorera alla spelelement och dess snabbknappar i intro utan att spelet för den delen behöver vara svårt i sig.

Antar att "svårt" i spelsammanhang bäst kännetecknas av när du har ett 20-tal av olika spelmässiga variationer inför en given handling där bara ett antal under en begränsad tid garanterar framgång i vad du försöker göra.
Jämför man med BF-serien så ställs du väl kanske inte riktigt inför så mycket svårigheter ens på riktigt...håll dig själv vid liv på bästa sätt samtidigt som du sätter käppar i hjulen för fienden. Den svårighetsgraden är ingenting som spelets interface/uppbyggnad avgör, utan hur skicklig du är som spelare.

Sida 1 av 1