Detta har försämrats med The Witchers 3-grafiken

k3m
Medlem
Skrivet av Stelefan:

Därför man ALDRIG bokar spel..
Bra att veta att man nu kan skippa detta köp.
Aldrig att jag tänker stödja en utvecklare som ljuger för sina spelare.

Hoppas att fler göra likadant och inte låter de komma undan med detta skit.

De har knappast ljugit om nåt. Dra någon annanstans med ditt skitsnack.

Medlem

Känns bättre att veta varför, men det känns inte helt hundra att det som vanligt är konsolernas fel, är ärligt talat lite förvånad att CDPR valt att nedgradera för konsolernas skull och inte behållit funktionerna till PC, det må vara en standard inom industrin men CDPR är allt annat än ett standard företag, jag förväntade mig mer.

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

herregud, denna grafikhäxjakt!
jag tror inte spelet blir tråkigare eller upplevs sämre.

Nä fan å varför springer vi inte alla runt med sträckgubbar utan animationer å spelar istället vetja,

Grafik är inte ALLT, men det förhöjer många delar av ett spel, Annars skulle vi lika gärna nöja oss med spelen vi hade 1970 å stanna där. Säg mig, om du som jag spelat väldigt länge sedan min barndom, flera fan år av spelande där jag har sätt det mesta man kan tänka sig inom en spelvärld, vad är den sak jag inte sett än, mjo en mer å mer kanske levande värld en "snyggare" värld som ingen har kunnat lyckats återskapa förr utav tekniska själ men nu först kan dom det, finns bara en hake, folk som säger grafik har 0 betydelse och gameplay är det ända som är värt något. Sånt snack kan man bli helt grön i ansiktet av, men som sagt, grafik är inte "allt" men det kan bidra till så mycket för ett spel.

Medlem

Jag är inte ett dugg övertygad om det här förrän jag ser antingen en trovärdig källa på det eller förrän jag ser det själv i praktiken.

Medlem

PC är grunden för hela Witcher-serien (ja om man inte räknar böckerna då) samt hela CD Projects existens. Att de låter konsolerna styra den visuella kvalitén är bara tragiskt. De borde ha haft PC som utgångspunkt och sedan dragit ner på grafiken för konsolerna istället.

Det lär nog bli ett grymt spel vilket som, men det är ju ingen direkt liten skillnad vi snackar om. Det är ju inte ens i närheten av likt.

"Antingen utveckla tre olika versioner av spelet eller en som fick ta hänsyn till den svagaste länken av de tre plattformarna."

Ganska dumt påstående för de flesta grafiska effekterna som nämns kan skalas ner eller stängas av helt. Du behöver inte utveckla massor av olika spelmotorer för olika PC-konfigurationer, du ger bara användaren möjligheten att skala vad spelmotorn renderar. Och samma sak gäller när spelmotorn flyttas till den klenare hårdvaran i konsolerna. Utvecklaren kan välja bort funktioner som finns i spelmotorn och rendera spelet utan dem.
-
läs "en verision med hänsyn till den svagaste länken" .. alltså är det inte mkt du kan göra mer än skruva upp antialiasing, kanske ngt högre texturer och anisotropisk filtrering ..meningslöst påklistrat lull-lull m.a.o som inte gör spelet snyggare... Det kan omöjligt se så bra ut som det va tänkt från början ,eftersom det är nerskalat, detaljer borta, mindre träd osv, med hänsyn till xbox , och bara har extra grafikinställningar på pc, ungefär som GTA V

Medlem

Verkar som att Witcher 3 fått för mycket hype och beröm eftersom denna grafikhets de senaste veckorna äntligen gett folk något att klaga på.

Såklart, ett spel som lovordats på alla sätt från alla håll provocerar folk. Och när nu grafiken inte blir bäst utan bara riktigt bra så är det tydligen dags för fjädern att bli en höna.

Spelet skulle bli lika bra även om de tog ner grafiken avsevärt mer. Grafik är verkligen inte allt, även om det såklart är trevligt om den är bra.
Säger jag med lite restriktion, jag vet såklart ännu inte om spelet är bra eller ej.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Natrium:

Jag förstår varför dom gjort som dom gjort, men med detta så vill jag påpeka det som jag har sagt sedan år och dagar tillbaka , DETTA är varför jag gnäller på att allt jävla skit med konsoler, som håller tillbaka alla fina saker vi skulle kunna haft i spel, och då är det inte enbart grafiska detaljer vi snackar om utan även gameplay features.

Det är inte konsolernas fel, det är UTVECKLARNAS FEL,
det är CDPR som VALT att inte lägga extra pengar på PC utgåvan det har gjorts förut och kommer att göras igen.

Ett bra exempel är Battlefield 3 som också gjordes till ps3/xbox360 men ändå kunde maxa PC:n bra, för dom la ner pengar på det INTE FÖR ATT KONSOLERNA HÖLL TILLBAKA DOM.

//mvh. från en dedikerad PC spelare.

Så du kan säga att utan konsoler i världen så skulle det vara exakt samma sak som hände? låt oss säga att dom enbart skulle släppa spelet till PC skulle det bli samma problem då? Nä men tack vara att konsolmarknaden är större för folk har inte lika många "gaming" datorer som konsoler så är det självklart att dom måste se till att spelen funkar bra på konsolerna, Skulle vi se samma problem om konsolerna var riktigta next gen maskiner?

Ja det skulle vi, utvecklare vill ha den största skaran av spelbasen och sätter ribban så lågt som dom kan för att attrahera så många spelare som möjligt.
Kolla bara på statistiken på Steam för hårdvara och kolla hur många spel som går över minimum gränsen för vad den normala PC spelaren har och du kommer inte finna många där (den senaste som gick över den gränsen var Assassins Creed Unity och den fick otroligt hård kritikt INNAN den var släppt för den hade så höga systemkrav)

Grejen är juh den dock att då har vi bara PC att lira på vilket gör att om folk har dåliga maskiner, så kan du välja att bara tona ner på grafiska kvaliteten, dom som har bra maskiner kan fortfarande smacka på med alla godsaker.
Men nu är så inte fallet, dom måste rätta sig till vad folk använder mest vilket är konsolerna, och då är dom alltid tvungen att dra ner allt gött bara för att dom sketna maskinerna ska kunna klara av spelen, och all den tid det tar för dom att fixa det gör att dom får mindre pengar och tid att göra 2 "versioner" av spelet, en high end för pc och en annan för konsol. Självklart väljer dom slänga pengar på den version som har potentiellt mest kunder för dom.

Medlem
Inaktiv

Witcher 3 ser inte mycket bättre ut än Skyrim numera. Att använda konsolerna som en ursäkt är bara löjligt, alla kan räkna ut att en konsol för några ynka tusenlappar inte ens är i närheten av en dator för 10-15000kr...

Medlem

hoppas du har stor låda popcorn denna kan hålla länge =D typ en vecka ^^

Medlem
Skrivet av humancentipede:

"Antingen utveckla tre olika versioner av spelet eller en som fick ta hänsyn till den svagaste länken av de tre plattformarna."

Ganska dumt påstående för de flesta grafiska effekterna som nämns kan skalas ner eller stängas av helt. Du behöver inte utveckla massor av olika spelmotorer för olika PC-konfigurationer, du ger bara användaren möjligheten att skala vad spelmotorn renderar. Och samma sak gäller när spelmotorn flyttas till den klenare hårdvaran i konsolerna. Utvecklaren kan välja bort funktioner som finns i spelmotorn och rendera spelet utan dem.
-
läs "en verision med hänsyn till den svagaste länken" .. alltså är det inte mkt du kan göra mer än skruva upp antialiasing, kanske ngt högre texturer och anisotropisk filtrering ..meningslöst påklistrat lull-lull m.a.o som inte gör spelet snyggare... Det kan omöjligt se så bra ut som det va tänkt från början ,eftersom det är nerskalat, detaljer borta, mindre träd osv, med hänsyn till xbox , och bara har extra grafikinställningar på pc, ungefär som GTA V

Draw distance, ambient occlusion, tessellering och partikeleffekter (några av de saker som nämns i listan) är alla saker som påverkar utseendet i märkbar grad om det görs bra och som de definitivt inte behöver göra helt olika versioner av spelmotorn för. Det är också saker som jag hoppas finns kvar i PC-versionen och att de sparat det som en överraskning till releasedagen.

Medlem

Console Peasants!


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Natrium:

Jag förstår varför dom gjort som dom gjort, men med detta så vill jag påpeka det som jag har sagt sedan år och dagar tillbaka , DETTA är varför jag gnäller på att allt jävla skit med konsoler, som håller tillbaka alla fina saker vi skulle kunna haft i spel, och då är det inte enbart grafiska detaljer vi snackar om utan även gameplay features.

Det är inte konsolernas fel, det är UTVECKLARNAS FEL,
det är CDPR som VALT att inte lägga extra pengar på PC utgåvan det har gjorts förut och kommer att göras igen.

Ett bra exempel är Battlefield 3 som också gjordes till ps3/xbox360 men ändå kunde maxa PC:n bra, för dom la ner pengar på det INTE FÖR ATT KONSOLERNA HÖLL TILLBAKA DOM.

//mvh. från en dedikerad PC spelare.

Så du kan säga att utan konsoler i världen så skulle det vara exakt samma sak som hände? låt oss säga att dom enbart skulle släppa spelet till PC skulle det bli samma problem då? Nä men tack vara att konsolmarknaden är större för folk har inte lika många "gaming" datorer som konsoler så är det självklart att dom måste se till att spelen funkar bra på konsolerna, Skulle vi se samma problem om konsolerna var riktigta next gen maskiner?

Skulle verkligen vilja se vart ifrån du får dom siffrorna. PC Gaming marknaden blir bara starkare för varje år som går. Det finns ett flertal spel på PC som får ett storsäljande konsolspel att se ut som ett gruskorn. Dota 2 hade sitt starkaste år i år med över 1.2 miljoner spelare online på en och samma dag. World of Tanks på över 60 miljoner spelare. League of Legends på över 27 miljoner spelare förra året.

Problemet ligger i att CD Project har blivit giriga. Witcher 2 sålde otroligt bra på PC och pushade verkligen på tekniken. Witcher 3 kommer säkert också sälja bra men i samma veva så kommer folk att tappa intresset i CD Project pga. att det kompromissat PCn som brukade vara deras huvud platform.

Mycket handlar faktiskt om principen. Om det behandlar PC spelare som andrahand så kommer dom blöda kunder. Det har hänt innan för ett flertal spelutvecklare och det kommer hända CD Project ifall dom inte skärper sig.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Trodde aldrig CDPR kunde sjunka så lågt.

Gnäll hårdare över någonting som A) inte påverkar spelets kvalitet överhuvudtaget, och B) inte ens nödvändigtvis stämmer. Som sagt, en anonym källa är lika trovärdig som ingen källa alls.

Frågar du folk som har spelat spelet däremot så säger samtliga att de inte märkt, än mindre faktiskt tänkt på, att grafiken skulle varit "nedskalad" förrän folk faktiskt börjar gnälla om det.

5 polygoner i 320*240 är fortfarande 5 polygoner .. det är fortfarande bara fem polygoner med 4k texturer hbao och 16xAf

Inaktiv

Fin logik här. Som att skylla på Volvo att man inte får hålla fri fart med sin Porsche!

Skrivet av Idono:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Natrium:

Jag förstår varför dom gjort som dom gjort, men med detta så vill jag påpeka det som jag har sagt sedan år och dagar tillbaka , DETTA är varför jag gnäller på att allt jävla skit med konsoler, som håller tillbaka alla fina saker vi skulle kunna haft i spel, och då är det inte enbart grafiska detaljer vi snackar om utan även gameplay features.

Det är inte konsolernas fel, det är UTVECKLARNAS FEL,
det är CDPR som VALT att inte lägga extra pengar på PC utgåvan det har gjorts förut och kommer att göras igen.

Ett bra exempel är Battlefield 3 som också gjordes till ps3/xbox360 men ändå kunde maxa PC:n bra, för dom la ner pengar på det INTE FÖR ATT KONSOLERNA HÖLL TILLBAKA DOM.

//mvh. från en dedikerad PC spelare.

Så du kan säga att utan konsoler i världen så skulle det vara exakt samma sak som hände? låt oss säga att dom enbart skulle släppa spelet till PC skulle det bli samma problem då? Nä men tack vara att konsolmarknaden är större för folk har inte lika många "gaming" datorer som konsoler så är det självklart att dom måste se till att spelen funkar bra på konsolerna, Skulle vi se samma problem om konsolerna var riktigta next gen maskiner?

Skulle verkligen vilja se vart ifrån du får dom siffrorna. PC Gaming marknaden blir bara starkare för varje år som går. Det finns ett flertal spel på PC som får ett storsäljande konsolspel att se ut som ett gruskorn. Dota 2 hade sitt starkaste år i år med över 1.2 miljoner spelare online på en och samma dag. World of Tanks på över 60 miljoner spelare. League of Legends på över 27 miljoner spelare förra året.

Problemet ligger i att CD Project har blivit giriga. Witcher 2 sålde otroligt bra på PC och pushade verkligen på tekniken. Witcher 3 kommer säkert också sälja bra men i samma veva så kommer folk att tappa intresset i CD Project pga. att det kompromissat PCn som brukade vara deras huvud platform.

Mycket handlar faktiskt om principen. Om det behandlar PC spelare som andrahand så kommer dom blöda kunder. Det har hänt innan för ett flertal spelutvecklare och det kommer hända CD Project ifall dom inte skärper sig.

att spelet uppenbarligen är portat från konsoll till pc ser jag som en katastrof, även om man kan skruva upp effekterna på pc, så blir aldrig en rå portning från den svagaste länken samma sak.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Playcrafter:

Trodde aldrig CDPR kunde sjunka så lågt.

Gnäll hårdare över någonting som A) inte påverkar spelets kvalitet överhuvudtaget, och B) inte ens nödvändigtvis stämmer. Som sagt, en anonym källa är lika trovärdig som ingen källa alls.

Frågar du folk som har spelat spelet däremot så säger samtliga att de inte märkt, än mindre faktiskt tänkt på, att grafiken skulle varit "nedskalad" förrän folk faktiskt börjar gnälla om det.

Kanske för att dom som spelat det inte bryr sig om det och inte lägger någon tanke på detalj?


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

PC är grunden för hela Witcher-serien (ja om man inte räknar böckerna då) samt hela CD Projects existens. Att de låter konsolerna styra den visuella kvalitén är bara tragiskt. De borde ha haft PC som utgångspunkt och sedan dragit ner på grafiken för konsolerna istället.

Det lär nog bli ett grymt spel vilket som, men det är ju ingen direkt liten skillnad vi snackar om. Det är ju inte ens i närheten av likt.

Håller med - och det riktigt sorgliga i det här är ju att PS4 och XBone är i BÖRJAN av sin livscykel just nu - PC kommer att i flera år utvecklas och klara mer och mer medans spelutvecklarna sitter och håller igen för att inte behöva köra "fler spår". DET bådar inte gott för framtiden.

Medlem

För mycket trötta människor i den här tråden. Förstår inte vilka spel som ni kan tänka er spela, eller vilken utvecklare som håller måttet för er.

Medlem

Att de skulle dra ned på grafiken i PC-versionen på grund av konsolerna låter osannolikt av en utvecklare som CDPR.

Det är nog troligare att de insåg att om de skulle fortsätta skapa världen lika detaljrik så skulle spelet ta flera år till att utveckla.

Medlem

Varför kunde de inte göra på samma sätt som Rockstar gjorde med PC versionen av GTA V?

Medlem

Kan dom inte behålla grafiken på PC och skala ner BARA på konsol?

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Därför man ALDRIG bokar spel..
Bra att veta att man nu kan skippa detta köp.
Aldrig att jag tänker stödja en utvecklare som ljuger för sina spelare.

Hoppas att fler göra likadant och inte låter de komma undan med detta skit.

Vet inte hur du gör men jag brukar inte basera mina spelköp på hur en två år gammal demo såg ut. Mycket förändras under ett spels utveckling. Om de däremot inte levererar vad de själva påstår i sina specifikationer vid släpp så kan man bli upprörd. Sedan är ju en spelupplevelse så mycket mer än Ultragrafikinställningar, eller hur?

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Därför man ALDRIG bokar spel..
Bra att veta att man nu kan skippa detta köp.
Aldrig att jag tänker stödja en utvecklare som ljuger för sina spelare.

Hoppas att fler göra likadant och inte låter de komma undan med detta skit.

Över en miljon förbeställningar, tyvärr kommer inte din bojkott få önskad effekt


signatur

I drank what?

Medlem

Det är fortfarande snyggt och kommer lätt vara det bättre spelet på länge med tanke på gameplay. Men skyrim var ju inte det snyggaste till att börja med men moddare har gjort det sjukt snyggt till PC. Det dröjer väl inte så lång tid tills dem kommer och moddar Witcher 3 också eller har CD stängt av möjligheten för det?

Medlem

Trist :-/


signatur

Nämen!

Medlem

Jag tycker det är SKITBRA!

Det betyder att jag faktiskt kan spela det här spelet någorlunda snyggt på mitt GTX660 utan att lägga ut 5000 kr på ett nytt grafikkort...

Att de inte behåller de grafiska effekterna beror antagligen på att de då måste felsöka och debugga dessa också och det kostar utvecklingstid när majoriteten av försäljningen kommer att ske på konsol. Det kostar för mycket pengar för ett så "litet" företag som CD Projekt RED.

Att Dice och EA gjorde det på BF3 är ju för att de hade pengarna till det, sedan blev det inte jättesnyggt det heller då ingen av spelarkaraktärern har solglasögon och alla levels gjordes i motljus...

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Jag tycker det är SKITBRA!

Det betyder att jag faktiskt kan spela det här spelet någorlunda snyggt på mitt GTX660 utan att lägga ut 5000 kr på ett nytt grafikkort...

Att de inte behåller de grafiska effekterna beror antagligen på att de då måste felsöka och debugga dessa också och det kostar utvecklingstid när majoriteten av försäljningen kommer att ske på konsol. Det kostar för mycket pengar för ett så "litet" företag som CD Projekt RED.

Att Dice och EA gjorde det på BF3 är ju för att de hade pengarna till det, sedan blev det inte jättesnyggt det heller då ingen av spelarkaraktärern har solglasögon och alla levels gjordes i motljus...

Aktiebolaget som CDPR ägs av (där GOG/CDPR är majoriteten av vad som är bolaget ) är värt ca: 400 miljoner dollar.

Ett mycket litet företag helt enkelt. /s

Skriv svar