Steam får sitt första Adult's Only-spel

Medlem

"Om det ligger något djupare budskap bakom återstår att se" Utvecklarna har själva sagt att det inte kommer vara något budskap eller mening med spelet. De säger att de är trötta på sånt skit. Endast våld, blod, förstörelse och kaos! Just what i like!

Medlem

Hoppas gameplay blir lika bra som det såg ut i trailern. Trodde bara man kunde döda människor, men man kan tydligen spränga/tända eld på hus, få tåg att krocka etc. Ska bli kul att testa. Hoppas de har en global topplista över antal kills. Gotta kill 'em all!

Inaktiv

Detta är konst!

Medlem

Lite paradoxalt att det första "Adults Only"-spelet på Steam främst lockar till sig barn och barnsliga personer som dras till det oavsett om det faktiskt är ett bra spel eller inte.

Medlem

Ser ut som en klon av dead nation, fast sämre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ser ingen skillnad på det här än GTA , rampage som rampage.

Medlem

Suck säger jag bara.

Skribent
Skrivet av Drama:

Tycker inte det ser så jävla mycket brutalar ut än mortal kombat, hotline miami, killing floor....förstår inte vad som är så illa med det.

Skillnaden ligger i vem våldet riktas mot. I Mortal Kombat är det två aktiva parter i en konflikt, Killing Floor mutanter och Hotline Miami grovt kriminella. Hatred går ut på att ha ihjäl mängder av oskyldiga människor.

Det går att mörda oskyldiga i många spel, däribland GTA V. Men där är det i sådana fall helt och hållet upp till spelaren och inget som hela speldesignen kretsar kring.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Lätt jag vill ha detta spelet \o

Medlem

Börjar fundera på om spel som detta kallas 'intressant' för att vi i Sverige haft fred i 200 år typ?

Sen är ju all reklam för sådana här spel "bra" reklam oavsett.

Medlem

Ser välgjort ut. Ser väldigt trist ut. Tycker man ska få sälja det såklart men iallafall jag är inte intresserad av att köpa.

Kan man koppla Steams loggade speltimmar till prioritetslistan för psykiatrin och automatiskt boka en tid tro?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Anyway, kommer att pröva spelet när den kommer ut.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Drama:

Tycker inte det ser så jävla mycket brutalar ut än mortal kombat, hotline miami, killing floor....förstår inte vad som är så illa med det.

Skillnaden ligger i vem våldet riktas mot. I Mortal Kombat är det två aktiva parter i en konflikt, Killing Floor mutanter och Hotline Miami grovt kriminella. Hatred går ut på att ha ihjäl mängder av oskyldiga människor.

Det går att mörda oskyldiga i många spel, däribland GTA V. Men där är det i sådana fall helt och hållet upp till spelaren och inget som hela speldesignen kretsar kring.

..än sen då?

Vem skadas av att spela det? Har du samma moraliska inställning till saw-filmer t,ex?

Förstår verkligen inte kritiken.- Sätt en lämplig åldersgräns och låt de som vill spela skiten spela det. Resten får ransaka sig själva och sluta idga censur.

Medlem

Jag köper spelet vad det än må kosta!
I första hand för att det ser kul ut och annorlunda.
I andra hand för att det här kan vara steget till att utvecklare vågar mer!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Hoppas det här spelet har ett förbannat bra budskap i slutändan! hur vårat samhälle skapar såna här människor osv. om dom lyckas med det så blir jag väldigt glad!

Medlem

Det här spelet kommer jag skaffa.
Ser ut som ett mörkare postal typ där underhållningen ligger i kaos och ödeläggelse.
Kommer vara kul en stund iaf, tror inte det här blir ett av dom dyrare spelen.
Dom kommer vilja sälja så mycket som möjligt innan eventuell bannlysning


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av Xepheros:

Förstår inte varför folk är intresserade av det här spelet bortom dess kontroversiella värde. Tycker inte det är beklagligt att det skapas, däremot tycker jag det är jävligt trisst att folk faktiskt kommer köpa det.

Därför det är ett spel som för en gångs går rakt på sak, vi gillar att döda folk, so here you go!. Du dödar massvis med människor i alla spel, fast det klart där finns det "motiv"...

Våld i spel är flera saker samtidigt. Vanligtvis som spelmekanik är det en form av pussellösning om man bryter ner det till vad som faktiskt händer under vad som representeras grafiskt. Lika ofta är det ett verktyg för story-telling. Jag förstår absolut hur du resonerar, men våldet i Hatred har inget bortom en yta där våld är våld för våldets skull, ingenting annat. Jag anser att det är väldigt stor skillnad på våld och våld i spel.

Medlem

Jag kommer enbart stödja detta spel för att stödja yttrandefriheten och att jag gillar saker som går mot strömmen och är icke-pk. Folk skall få skapa utan att alla gillar det man gör. Och man ska inte bli uthängd för det. Tyvärr har det blivit allt för vanligt på senare år.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

Det ser ganska tråkigt ut. Jag bryr mig egentligen inte om moralskiten men dömma av trailern såg spelet riktigt uselt ut och siktmekaniken verkade knepig.

Medlem
Skribent
Skrivet av bleak:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Drama:

Tycker inte det ser så jävla mycket brutalar ut än mortal kombat, hotline miami, killing floor....förstår inte vad som är så illa med det.

Skillnaden ligger i vem våldet riktas mot. I Mortal Kombat är det två aktiva parter i en konflikt, Killing Floor mutanter och Hotline Miami grovt kriminella. Hatred går ut på att ha ihjäl mängder av oskyldiga människor.

Det går att mörda oskyldiga i många spel, däribland GTA V. Men där är det i sådana fall helt och hållet upp till spelaren och inget som hela speldesignen kretsar kring.

..än sen då?

Vem skadas av att spela det? Har du samma moraliska inställning till saw-filmer t,ex?

Förstår verkligen inte kritiken.- Sätt en lämplig åldersgräns och låt de som vill spela skiten spela det. Resten får ransaka sig själva och sluta idga censur.

Jag säger inte att Hatred ska censureras, utan förklarar skillnaden i våldet mellan de olika titlarna. Upp till var och en att avgöra om det är bra eller dåligt.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Jag kommer enbart stödja detta spel för att stödja yttrandefriheten och att jag gillar saker som går mot strömmen och är icke-pk. Folk skall få skapa utan att alla gillar det man gör. Och man ska inte bli uthängd för det. Tyvärr har det blivit allt för vanligt på senare år.

Jag riktigt hör hur du sitter och trånar efter ett riktigt realistiskt barnporr-"spel", gärna i OR. Mer icke-PK kan det ju inte bli, vilket antagligen är det viktigaste som finns, tätt följt av den så kallade "yttrandefriheten".

Medlem

Shit, vad tufft spel. Bergis bara tuffa typer som spelar det.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Drama:

Tycker inte det ser så jävla mycket brutalar ut än mortal kombat, hotline miami, killing floor....förstår inte vad som är så illa med det.

Skillnaden ligger i vem våldet riktas mot. I Mortal Kombat är det två aktiva parter i en konflikt, Killing Floor mutanter och Hotline Miami grovt kriminella. Hatred går ut på att ha ihjäl mängder av oskyldiga människor.

Det går att mörda oskyldiga i många spel, däribland GTA V. Men där är det i sådana fall helt och hållet upp till spelaren och inget som hela speldesignen kretsar kring.

..än sen då?

Vem skadas av att spela det? Har du samma moraliska inställning till saw-filmer t,ex?

Förstår verkligen inte kritiken.- Sätt en lämplig åldersgräns och låt de som vill spela skiten spela det. Resten får ransaka sig själva och sluta idga censur.

Tanken är väl att ondska ska aldrig vinna. Samma anledning som att man får aldrig se spel om wwii shooters då man har nazisternas perspektiv eller eventuella vinst. Samma att man inte får sätta svärdet i ungarna i Skyrim. Moral. Ett påhitt av människan. Sen att vi alla har inget emot att skjuta, hugga, skära, spränga liv till nästa vecka så länge dom är "onda" är helt ok. I grund och botten är det "våldsdåd" man utför. Och vi älskar det. Men sen kommer någon och vågar vända på steken och moralkriget startar. Det finns inga som kan vinna kriget heller.Vad man än håller på så är det "moraliskt" fel.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Förstår inte varför folk är intresserade av det här spelet bortom dess kontroversiella värde. Tycker inte det är beklagligt att det skapas, däremot tycker jag det är jävligt trisst att folk faktiskt kommer köpa det.

precis så känner jag för WoW, Allt som har med Mario att göra, Farmville, etc, etc.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Margy:

Lite paradoxalt att det första "Adults Only"-spelet på Steam främst lockar till sig barn och barnsliga personer som dras till det oavsett om det faktiskt är ett bra spel eller inte.

Jag tycker det är kul att någon vågar göra nåt annorlunda så är helt klart nyfiken och kommer testa spelet. Om det gör mig barnslig, so be it.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Eisenhart73:

Jag kommer enbart stödja detta spel för att stödja yttrandefriheten och att jag gillar saker som går mot strömmen och är icke-pk. Folk skall få skapa utan att alla gillar det man gör. Och man ska inte bli uthängd för det. Tyvärr har det blivit allt för vanligt på senare år.

Jag riktigt hör hur du sitter och trånar efter ett riktigt realistiskt barnporr-"spel", gärna i OR. Mer icke-PK kan det ju inte bli, vilket antagligen är det viktigaste som finns, tätt följt av den så kallade "yttrandefriheten".

Som sagt "Och man ska inte bli uthängd för det.". Personliga påhopp undabedes. Och senast jag kollade så var barnporr olagligt. Självklart skall det var inom lagens ramar. Man upphör ju aldrig att förvånas, anklagad för att vara pedofil...


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Jag kommer enbart stödja detta spel för att stödja yttrandefriheten och att jag gillar saker som går mot strömmen och är icke-pk. Folk skall få skapa utan att alla gillar det man gör. Och man ska inte bli uthängd för det. Tyvärr har det blivit allt för vanligt på senare år.

Båda sakerna är väl yttrandefrihet. De får skapa vad de vill, helt rätt, jag håller med, det är yttrandefrihet.
Jag ska dock också få kritisera dem öppet och ta upp att jag anser att det de gör är osmakligt. Det är också yttrandefrihet.

Medlem

Efter denna dag på jobbet så skulle jag verkligen behöva ett dylikt spel för att få utlopp och ventilera av mig.
Hellre att jag gör det i ett spel än att jag klappar till någon på käften irl ^^

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Eisenhart73:

Jag kommer enbart stödja detta spel för att stödja yttrandefriheten och att jag gillar saker som går mot strömmen och är icke-pk. Folk skall få skapa utan att alla gillar det man gör. Och man ska inte bli uthängd för det. Tyvärr har det blivit allt för vanligt på senare år.

Jag riktigt hör hur du sitter och trånar efter ett riktigt realistiskt barnporr-"spel", gärna i OR. Mer icke-PK kan det ju inte bli, vilket antagligen är det viktigaste som finns, tätt följt av den så kallade "yttrandefriheten".

Så för man gillar våldsamma spel så gillar man barnporr"spel" ?

Bra argumentation du har.

Dessutom är barnporr olagligt i det flesta länder.

Skriv svar