Medlem

Jag älskar allt med zombies och göra men detta spelet känner jag mig inte ett dugg intresserad av och inte alls sugen på att lira det.

Jag är inte imponerad av det jag sett.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag älskar allt med zombies och göra men detta spelet känner jag mig inte ett dugg intresserad av och inte alls sugen på att lira det.

Jag är inte imponerad av det jag sett.

Din förlust.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Atteros:

Håller inte med reccensionen överhuvud taget. Dead Island, var Ok. Inget mer, det här spelet är allt man ville att Dead Island skulle vara och lite till. Det enda som är lite tråkigt enligt mig är att det är lite för enkelt mot zombies och sånt, när man är level 14 i power så dör ju allt och alla på ett hugg med sin Legendariska Tahirs Blade eller vad den heter med lite uppgraderingar. Gillar inte riktigt heller att zombiesarna "sprängs" när man dödar dom med eldvapen?
Annars grymt bra, och gällande reccensionen. Gör om gör rätt.

Det är helt ok att inte hålla med, tror helt enkelt att vi ville ha lite olika saker från det här spelet. Att göra om recensionen skulle därför vara fruktlöst då den aldrig kan bli fel, för mig.


signatur
Medlem

AssCreed Unity får 5 och detta 3? ^^
Tycker Dying light iaf är en 4, även om det är en svag sådan.
Riktigt trevligt spel, särskilt i coop.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tarmböld:

AssCreed Unity får 5 och detta 3? ^^
Tycker Dying light iaf är en 4, även om det är en svag sådan.
Riktigt trevligt spel, särskilt i coop.

Haha, kom igen - hur många trötta paralleller ska folk göra till den recensionen?

En väldigt stark trea, snudd på svag fyra. Särskilt i coop.


signatur
Skrivet av Brain:

Skön parkour men striderna är riktigt ostrategiska. Inte särskilt mycket action heller. Hade gärna sett en annan typ av stridssystem om jag ska vara helt ärlig. Nu känns det mest som att man missar alla mål.

Precis, det verkar inte vara en fullträff. Synd. Dags för Techland att skippa Zombies och göra ett nytt "Call of Juarez" istället (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Eftersom det är olika personer som recenserat de två spelen förstår jag inte riktigt din jämförelse.

De ska väl inte spela någon som helst roll då de skriver för och representerar samma publikation.

Eller menar du att andra recensenter är mer pålitliga än andra?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, kom igen - hur många trötta paralleller ska folk göra till den recensionen?

Tycker verkligen inte att det är svårt att kunna se sambandet. Hade ni gett senaste Sim City 5/5 så hade folk reagerat likadant.

Moderator | Testpilot
Skrivet av totte1015:

Alltså... En sådan jävla tur att jag inte följer FZs spelbetyg, helt off att ni ger AssCreed högre än detta.

Detta är det första zombiespelet jag gillar att spela när det är ljust (i spelet såklart) och nästan livrädd när det blir natt, pulsen höjs med okänt nummer och behovet att ta sig i säkerhet är extremt hög, vilket gör det till ett välgjort spel, det är underhållande, OCH skrämmande som fan (för mig)
Dessutom lirar jag det i bra FPS.

Och så då har vi AssCreed unity som inte har fått en enda patch på 1½ månad, helt ospelbart efter flera månader.

Som sagt, en jävla tur att jag inte följer era betyg.

Så länge som du hängt här kära lilla totte så borde du väl förstå att det är OLIKA PERSONER som recenserar och att det är DERAS ÅSIKT och inte HELA SAJTENS.

Herregud, in genom ena örat och ut genom det andra?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Håller inte med recensionen överhuvudtaget.

Dying Light är väldigt simpelt och parkouren fungerar riktigt bra, lite små oskönt man inte riktigt kan utnyttja momentum och hoppa emellan väggar.
Parkouren är annars väldigt likt den i mirrors edge.

Det är väldigt tråkigt att kontrollerna för t.ex en 360 kontroll så kan man inte unbinda knapparna.

Dying Light's COOP är underbar. Helt klart den bästa coop som kommit på väldigt länge känns det som.
Spelet har en väldigt fin unik personlighet, och craftingen är väldigt simpel dessutom som gör den enkel att använda.

På denna recension låter det som personen suttit och lirat till level 5 som klagar på de första vapnena som är urusla.
När du väl kan börja crafta märker man att man kan ha ett vapen hyfsat länge.
Staminan fungerar väldigt bra, i början är man ny och man borde hellre köra flight not fight i de flesta scenarion.

Skillträdet är väldigt bra och väldigt belönande för varje gång du levlar upp.
Voiceactingen är väldigt underhållande och några karaktärer är minnesvärda. Många dialoger är kul att lyssna på.

Spelet är helt klart bättre än vad denna recension beskriver.

edit: Side quest känns även värda att göra, du hittar blueprints, kanske rentav alla dina vapen får full repair, eller en sorglig historia.

Världen man befinner sig i är väldigt bra gjord och ger väldigt bra inlevelse i spelet.

9/10

Problemet Dying Light har i mina ögon är att all verklighetsförankring har utplånats för att få påtvingad progression när det kommer till vapnens durability. Vilket inte är någonting positivt i det här fallet. Vapnen känns som att de är gjorda av frigolit för helvete. Saker går sönder helt orimligt fort, vilket också var fallet i Dead Island. Nog är det ett väldigt bra spel, men den biten går inte att försvara.

Medlem

var ju samma i dead island en yxa eller ett järnrör går sönder efter ett par träffar jag menar kom igen?

Måste ändå gnälla på prestandan mitt 970 går i 50% utan i utkanterna av stan + i the tower, tror många har problem.

Märkte några av er PC spelare av den låga fps:en efter tutorialen?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Jag skulle nog snarare gett spelet 4/5.

+ COOP
+ Parkour
+ Bra kontrast mellan dag och natt
+ Välgjorda sidouppdrag
+ I stort sätt buggfritt för mig vid releasen

- Vapnerna går sönder för lätt
- Grappling Hook borde inte givits spelaren förän man klarat ut storyn då den tar bort parkour så jag slutade använda den.

Medlem

Jag tycker att spelet är väldigt bra hittills, spelat det i ungefär 15 timmar nu.
Jag är lite osäker på röstskådespeleriet i vissa delar av spelet.
Stridssystemet är vad jag förväntade mig, medans parkour delen är helt underbar.

För mig än så länge, ligger detta spel på betyg, 4 av 5.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Måste ändå gnälla på prestandan mitt 970 går i 50% utan i utkanterna av stan + i the tower, tror många har problem.

Märkte några av er PC spelare av den låga fps:en efter tutorialen?

Det verkar vara väldigt vanligt.


signatur
Skrivet av EpicGoblin:

Jag tycker att spelet är väldigt bra hittills, spelat det i ungefär 15 timmar nu.
Jag är lite osäker på röstskådespeleriet i vissa delar av spelet.
Stridssystemet är vad jag förväntade mig, medans parkour delen är helt underbar.

För mig än så länge, ligger detta spel på betyg, 4 av 5.

Gametrailers.com klagade på att de använder samma karaktärsmodell i tid och otid. Har du lagt märke till det? I deras klipp såg man att det var samma gubbe med liten variation i kläder och utseende.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av Sisyr:

Eftersom det är olika personer som recenserat de två spelen förstår jag inte riktigt din jämförelse.

De ska väl inte spela någon som helst roll då de skriver för och representerar samma publikation.

Eller menar du att andra recensenter är mer pålitliga än andra?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, kom igen - hur många trötta paralleller ska folk göra till den recensionen?

Tycker verkligen inte att det är svårt att kunna se sambandet. Hade ni gett senaste Sim City 5/5 så hade folk reagerat likadant.

Inte olika pålitliga, men jag hoppas verkligen att de är personer med olika smak, annars borde de ju vara kloner av varandra, och det hade ju varit lite läskigt.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av EpicGoblin:

Jag tycker att spelet är väldigt bra hittills, spelat det i ungefär 15 timmar nu.
Jag är lite osäker på röstskådespeleriet i vissa delar av spelet.
Stridssystemet är vad jag förväntade mig, medans parkour delen är helt underbar.

För mig än så länge, ligger detta spel på betyg, 4 av 5.

Gametrailers.com klagade på att de använder samma karaktärsmodell i tid och otid. Har du lagt märke till det? I deras klipp såg man att det var samma gubbe med liten variation i kläder och utseende.

Har märkt av liknade människor, fast med olika kläder på sig. Men tack vare att spelet är så stort. Så är jag inte förvånad utav det. Många spel som gör det, tyvärr. Men är inget som stör mig iaf.

Medlem

Diskussionen ovan visar ju bara att smaken är som baken...hårig och svettig.

Själv tycker jag spelet är en klar 4/5. Det är sällan som spel lyckas skrämma en nu för tiden...men natten i detta spel...lysande!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Darkmage1971:

Diskussionen ovan visar ju bara att smaken är som baken...hårig och svettig.

Själv tycker jag spelet är en klar 4/5. Det är sällan som spel lyckas skrämma en nu för tiden...men natten i detta spel...lysande!

delad*


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Måste ändå gnälla på prestandan mitt 970 går i 50% utan i utkanterna av stan + i the tower, tror många har problem.

Märkte några av er PC spelare av den låga fps:en efter tutorialen?

Sitter själv på ett r9 290 och frameraten droppar till 40 ibland.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

dmn
Medlem

"Jag saknar också möjligheten att springa korta sträckor på väggar och utföra rullande landningar för att bättre behålla momentum vid fall."

Rullande landningar finns upplåsbara via agility-skillen "Forward Roll".

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Måste ändå gnälla på prestandan mitt 970 går i 50% utan i utkanterna av stan + i the tower, tror många har problem.

Märkte några av er PC spelare av den låga fps:en efter tutorialen?

Har du provat dra ner view distance på lägsta? Den ska vara största FPS-tjuven och har gjort mirakel för mig.

Inaktiv

Efter att ha klarat av spelet tycker jag att det är en medioker spel som inte är värt priset. Det är mycket irriterande att spelet tar över kontrollen i vissa sekvenser. Vad är syftet med att gubben kontrolleras av datorn under dialogerna? Man får se kameran vrida åt vänster och höger, d v s spelet simulerar karaktärens huvudrörelser. Mellan sekvenser av traditionella slaget hade varit mycket bättre, men att spelet tar över kontrollen medan man får se allt genom karaktärens ögon är som sagt jävligt irriterande.

Storyn är inget att hänga i granen heller.

Medlem

Skönt spel, jag ger den en stark 4/5, både för SP och MP.

Gäller PS4-versionen, som för övrigt funkat utan några som helst problem (PC-versionen har jag inte spelat).

Extra plus i kanten för natten. Jag får gå tillbaka några år, till Dead Space 1 och 2, för liknande vibbar. Det är sällan jag jämför något spel med DS-serien, men Dying Light på natten är tamejfan riktigt bra

Jag antar att den effekten avtar när man levlar och skaffar ännu bättre prylar, men just då - när man fortfarande tar stryk och inte har många skills - så är nattscenerna helt fantastiska. Rejält kräm i högtalarna rekommenderas.

Skrivet av grollo_92:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Måste ändå gnälla på prestandan mitt 970 går i 50% utan i utkanterna av stan + i the tower, tror många har problem.

Märkte några av er PC spelare av den låga fps:en efter tutorialen?

Har du provat dra ner view distance på lägsta? Den ska vara största FPS-tjuven och har gjort mirakel för mig.

Ja då den är på noll. Men problemet verkar va att grafikkortet inte kan varva upp utan blir stoppat på 50% i stort sett överallt utan i utkanterna


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Coop krashade hela tiden, single player funkade klockrent. Har aldrig haft problem med grafikkortet eller något innan, men här fick jag rådet att köra med standardfrekvens då spelet verkar pajja om man kör med överklockat grafikkort. Det hjälpte inte, så jag provade att underklocka grafikkortet, då krashade det inte längre.
Polaren som kör med ett GTX 690 fick disabla ena gpu'n och köra med standardfrekvenser för att få det att sluta krasha, även där endast i coop.
Skitskumt

Nu gäller det bara för dom att lägga in en toggle för Chromatic Abberation, för det ser förjävligt ut.
Sen tycker jag spelet kunde varit lite läskigare, vet inte varför men det känns inte så läskigt även om man kör på natten.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av EpicGoblin:

Jag tycker att spelet är väldigt bra hittills, spelat det i ungefär 15 timmar nu.
Jag är lite osäker på röstskådespeleriet i vissa delar av spelet.
Stridssystemet är vad jag förväntade mig, medans parkour delen är helt underbar.

För mig än så länge, ligger detta spel på betyg, 4 av 5.

Gametrailers.com klagade på att de använder samma karaktärsmodell i tid och otid. Har du lagt märke till det? I deras klipp såg man att det var samma gubbe med liten variation i kläder och utseende.

Har märkt av liknade människor, fast med olika kläder på sig. Men tack vare att spelet är så stort. Så är jag inte förvånad utav det. Många spel som gör det, tyvärr. Men är inget som stör mig iaf.

I princip omöjligt att undvika än idag tyvärr. Det är synd faktiskt, det är en sån smågrej som väldigt enkelt kan förstöra immersion i större spel i längden, och det läggs ner alldeles för lite energi på att motarbeta det rent generellt.

Inaktiv

Ni är ju knäppa

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av employed:
Skrivet av Sisyr:

Eftersom det är olika personer som recenserat de två spelen förstår jag inte riktigt din jämförelse.

De ska väl inte spela någon som helst roll då de skriver för och representerar samma publikation.

Eller menar du att andra recensenter är mer pålitliga än andra?

Det är väl självklart att det har betydelse. Huruvida de skriver för samma publikation eller ej är irrelevant i sammanhanget.

Pålitliga när det gäller subjektiv smak - självklart. Somliga recensenters åsikter överensstämmer bättre med ens egna än andra. Är det här en nyhet?

Skrivet av Xepheros:

I princip omöjligt att undvika än idag tyvärr. Det är synd faktiskt, det är en sån smågrej som väldigt enkelt kan förstöra immersion i större spel i längden, och det läggs ner alldeles för lite energi på att motarbeta det rent generellt.

CD Projekt RED pratade för nån vecka sen om att de ska ha genererade npc:er i The Witcher 3 ("statisterna" alltså, inte de unika med relevans för story, förstås), med tusentals möjliga utseenden. Får hoppas det stämmer. Inte minst i det första Witcher-spelet var det ju ett konstant återanvändande av modeller.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av dmn:

"Jag saknar också möjligheten att springa korta sträckor på väggar och utföra rullande landningar för att bättre behålla momentum vid fall."

Rullande landningar finns upplåsbara via agility-skillen "Forward Roll".

Ah, det är ju i alla fall någonting. Tveksamt designbeslut att gömma det så pass långt ner i strukturen dock.


signatur
Skriv svar