49 tips för den senaste Dayz-versionen

Medlem

Hoppades så mycket på stand alone, spelade War Z i väntan och tänkte att så fort DayZ släpps så sticker jag från War Z och det blir DayZ på heltid. Men nu i efterhand så känner jag inget intresse för DayZ men har fortfarande lust att köra lite WarZ PvP i Clearview.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Hoppades så mycket på stand alone, spelade War Z i väntan och tänkte att så fort DayZ släpps så sticker jag från War Z och det blir DayZ på heltid. Men nu i efterhand så känner jag inget intresse för DayZ men har fortfarande lust att köra lite WarZ PvP i Clearview.

infestation kommer få en omstart nu med, alla infestation ägare kommer ju få det nya gratis. Det ska bli mer riktat åt survival hållet, vet ju dock inte när det kommer ske då dom är rätt sega på att meddela men man väntar maniskt på att få pröva betan på det.

Infestation: the new beginning skulle det nya liret väl heta nu för tillfället i alla fall, sen ser man väl om dom ändrar namnet

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Stag:

Det är inte samma folk som gör nytt content och patchar. Skämtet är att folk aldrig lär sig det.

Skämtet är snarare att man över huvud taget slösar resurser på "folk som gör nytt content" istället för att lägga all kraft på optimering och att se till att spelet med det innehåll som redan finns blir spelbart, så buggfritt som möjligt och faktiskt attraktivt att spela både för gamla och nya spelare. Annars tar resurserna slut och vi sitter kvar med ett DayZ som har massa "content" men ingen som är intresserad av att ta del av det. Allt medan Dean Hall går vidare och gör det survival-spel han egentligen skulle vilja jobba på, utan de begränsningar han tvingats förhålla sig till.

Nu är jag ingen spelutvecklare som de flesta här så jag kommer nu komma med min förklaring om varför jag tror att det är så här.

Spelet är i alpha ifall vissa av er glömt bort det. Det ni köpte är en EARLY access alltså inte det färdiga spelet. Vi som köpt spelet har gjort valet att köpa det. Hade man inte velat ha ett trasigt spel så hade man inte köpt ett Alpha early access spel. Eller? Ok nu till det jag ville säga.

Jag tror att det är enklare för en utvecklare att först slänga in funktioner och objekt i spelet och sedan optimera därefter. Att slänga in ett par funktioner, optimera dem till 100% och sedan slänga in ytterligare nya funktioner kanske får de tidigare funktionerna att inte bli 100% optimerade pga ny kod osv. Därför tror jag att de försöker slänga in så mycket som möjligt och sedan försöka optimera så mycket som möjligt på en gång. Och som någon sa det är inte samma personer som jobbar med optimeringar som jobbar med nya gadgets osv i spelet.

Och jag säger det igen. Detta är ett spel i alpha stadiet och early access. Du valde att köpa spelet. Därav stå ut med det. Eller så kanske du igentligen inte är arg på spelet, du kanske är arg på dig själv för att du köpt ett spel du visste var långt ifrån klart.

Jag köpte spelet. Väl medveten om att det är långt ifrån klart. Testade spelet, var kul men mycket fattas och fungerar inte, självklart. Då tog jag en lång pause för att vänta tills fler saker kommer och fixas. Jag går inte ut och gnäller på ett icke färdigt spel.....

/rant over

Medlem
Skrivet av ClassicQW:

I steam står det väl ändå hur tydligt som helst att detta spelet är early access, att spelet är i alphastadie och att gameplayet inte motsvarar vad som komma skall. Är ni dumma i huvudet?

Jag är inte ett dugg orolig för att vi kommer att få toalettpapper, mössor och ruttna kiwifrukter att fungera. Allvarligt, jag struntar fullständigt i det just nu. Vad jag däremot oroar mig för är att de helt enkelt inte KAN få skiten att fungera prestandamässigt. Vad jag sett hittintills så har de inte en aning om vad de gör och definitivt har de ingen roadmap till hur de skall lösa det. När man, enligt Rocket, halvvägs in i produktionen börjar prata om en ny motor IGEN så tyder det på ett organiserat kaos hos utvecklarna.

Så, nej, jag är inte dum i huvudet. Sugen på en avstängning?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Känns som att dayz behöver en ny motor för att nånsin kunna bli spelbart. Hur funkar det? Skulle man kunna ta arma3 motorn rakt av utan licens tjaffs el dyl?, och hur långt tid skulle det ta att flytta över spelet till en annan motor?

12
Skriv svar