Alien: Isolation – 5 minuter skrämmande gameplay

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av edgren:

Jag avbröt uppspelningen direkt när dom visade spelet genom en vidrig konsol. Gör om, gör rätt.

Var det verkligen på konsol och inte bara en kontroll kopplad till datorn? Isåfall är jag ändå mäktigt imponerad! Det såg skitbra ut!

PC fanboys är precis lika jobbiga som vilken konsol-fanboy som helst, trots att jag själv håller mig till PC som förstavalets platform för spel.

Om du kollar på alla kanter så använder dom TXAA eller FXAA i spelet och inte MSAA.

Konsoler som sparar på kraft använder sig av TXAA/FXAA för att få en helt ok men inte bra AA.
PC användare använder MSAA som kräver mycket mer prestanda men ger ett bättre resultat.
Dock så finns det några idioter som gått på Nvidias reklam och använder sig av FXAA på PC så man kan aldrig vara 100% säker.

Videon är komprimerad så det kan vara en defekt av komprimeringen.
Men playstation ikonerna, gubbarna spelar med handkontroll och FXAA/TXAA säger är det är konsol så jag skulle våga satsa mina pengar på att det är PS4 dom sitter på.

I övrigt tycker jag Destiny, Infamous Second Son och Killzone är snyggare.

Nu är ju inte FXAA framtagen specifikt för konsoller, utan som ett alternativ till multisampling som både är mycket billigare prestandamässigt och löser en del problem som MSAA inte kan hantera, tex. att applicera AA på post processing-effekter.

MSAA fungerar genom att helt enkelt rendera bilden i X gånger större storlek och sedan krympa den till skärmupplösningen med ett filter. Det kräver ganska mycket resurser.
FXAA är en 'smart' AA som känner av vilka pixlar som behöver slätas ut och applicerar utjämningen efter att bilden har renderats, därmed jämnar den även ut kanter på post processing-effekter.
Båda har för- och nackdelar och vilken som är bäst beror helt och hållet på hur grafikmotorn fungerar.
Personligen tycker jag att det blir bäst med en kombination av de två men i höga upplösningar ser jag egentligen ingen stor skillnad på dem om man bortser från prestandaskillnaden.

Som jag skrev tidigare vet jag redan skillnaden och att det inte är exklusivt för konsol.

Jag ser stor skillnad på dem i 1440p men har inte ännu testat i 4k. Jag har nog kraftfull dator för att använda msaa vilket ger mig ett mycket bättre resultat och extra tydligt blir det med projektorn.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av anon_276063:

Jag avbröt uppspelningen direkt när dom visade spelet genom en vidrig konsol. Gör om, gör rätt.

Men hur orkar du? -.-" Är väl skit samma om det är pc eller consol?? Förstår seriöst inte trenden i att hata någonting som introducerar miljoner människor till något som vi alla (?) Här älskar, nämligen SPEL!!!

Jag orkar för att jag kan. Jag kan för att det här ett fritt land och alla får säga vad de vill om vad som helst, bara det inte är för grovt. För övrigt så lever vi i Sverige och "consol" (som för övrigt är ett felstavat engelskt ord) stavas med k - konsol. Fan vad jag hatar svengelska -.- Så jävla fult.

Ja. Det är ett spel. Så dum är jag inte, men de spelar ett FPS på en plattform som egentligen är skapad för bilspel och arkadspel, så som Super Mario. Så det de gör är (i mina ögon) fel. Därav mitt "gör om, gör rätt". Jag bokstavligen talat hatar att konsoler har blivit en viktig plattform för väldigt många personer, främst de extremt omogna "P12'orna".

Konsoler är också gjord för stealth spel. Med analog spak kan du variera hastigheten du rör dig på. Till pc måste du använda en häxlösning som sspeed modifier på musen.
I det här spelet verkar det vara mer som ett stealth spel än som en arenashooter.

Gör om gör rätt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av anon_276063:

Jag avbröt uppspelningen direkt när dom visade spelet genom en vidrig konsol. Gör om, gör rätt.

Men hur orkar du? -.-" Är väl skit samma om det är pc eller consol?? Förstår seriöst inte trenden i att hata någonting som introducerar miljoner människor till något som vi alla (?) Här älskar, nämligen SPEL!!!

Jag orkar för att jag kan. Jag kan för att det här ett fritt land och alla får säga vad de vill om vad som helst, bara det inte är för grovt. För övrigt så lever vi i Sverige och "consol" (som för övrigt är ett felstavat engelskt ord) stavas med k - konsol. Fan vad jag hatar svengelska -.- Så jävla fult.

Ja. Det är ett spel. Så dum är jag inte, men de spelar ett FPS på en plattform som egentligen är skapad för bilspel och arkadspel, så som Super Mario. Så det de gör är (i mina ögon) fel. Därav mitt "gör om, gör rätt". Jag bokstavligen talat hatar att konsoler har blivit en viktig plattform för väldigt många personer, främst de extremt omogna "P12'orna".

Man ser klart och tydligt att du också är mogen =P

Så du säger att jag är omogen, bara för att jag tycker som jag tycker angående det jag nämnde?

Skrev jag något annat?

Medlem

VARFÖR, har man vapen i detta?! Blir ju mycket läskigare om man inte har något att skydda sig med. Trodde det var hela poängen först..

KoP
Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av anon_276063:

Jag avbröt uppspelningen direkt när dom visade spelet genom en vidrig konsol. Gör om, gör rätt.

Men hur orkar du? -.-" Är väl skit samma om det är pc eller consol?? Förstår seriöst inte trenden i att hata någonting som introducerar miljoner människor till något som vi alla (?) Här älskar, nämligen SPEL!!!

Jag orkar för att jag kan. Jag kan för att det här ett fritt land och alla får säga vad de vill om vad som helst, bara det inte är för grovt. För övrigt så lever vi i Sverige och "consol" (som för övrigt är ett felstavat engelskt ord) stavas med k - konsol. Fan vad jag hatar svengelska -.- Så jävla fult.

Ja. Det är ett spel. Så dum är jag inte, men de spelar ett FPS på en plattform som egentligen är skapad för bilspel och arkadspel, så som Super Mario. Så det de gör är (i mina ögon) fel. Därav mitt "gör om, gör rätt". Jag bokstavligen talat hatar att konsoler har blivit en viktig plattform för väldigt många personer, främst de extremt omogna "P12'orna".

Man ser klart och tydligt att du också är mogen =P

Så du säger att jag är omogen, bara för att jag tycker som jag tycker angående det jag nämnde?

Jag tror han urskiljde omognaden i sättet du uttryckte dig på. Just saying.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Konsoler är också gjord för stealth spel. Med analog spak kan du variera hastigheten du rör dig på. Till pc måste du använda en häxlösning som sspeed modifier på musen.
I det här spelet verkar det vara mer som ett stealth spel än som en arenashooter.

Gör om gör rätt.

Förstår inte vad du menar med häxlösning. På PC använder man en eller flera tangenter för att välja hur snabbt man förflyttar sig, vill man justera ytterligare är det bara att 'tappa' åt det häll man vill flytta sig. Har funkat bra sedan 90-talet.
Visst kan det vara praktiskt att steglöst kunna variera hastigheten men det är en ganska oväsentlig egenskap.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av marcus8958:

Konsoler är också gjord för stealth spel. Med analog spak kan du variera hastigheten du rör dig på. Till pc måste du använda en häxlösning som sspeed modifier på musen.
I det här spelet verkar det vara mer som ett stealth spel än som en arenashooter.

Gör om gör rätt.

Förstår inte vad du menar med häxlösning. På PC använder man en eller flera tangenter för att välja hur snabbt man förflyttar sig, vill man justera ytterligare är det bara att 'tappa' åt det häll man vill flytta sig. Har funkat bra sedan 90-talet.
Visst kan det vara praktiskt att steglöst kunna variera hastigheten men det är en ganska oväsentlig egenskap.

I stealthspel till PC som Spliter Cell har man lagt in en häxlösning som att justera hastigheten på scroll hjulet på musen.
I stealth spel som inte är nerdummade till grunden är det viktigt att kunna justera just hastigheten när du smyger runt. I mer arkadliknande spel som Assassins Creed fungerar det bra utan men skulle inte vilja spela Splinter Cell eller the Last of Us utan möjligheten att justera hastigheten man rör sig på.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av edgren:

Jag avbröt uppspelningen direkt när dom visade spelet genom en vidrig konsol. Gör om, gör rätt.

Men hur orkar du? -.-" Är väl skit samma om det är pc eller consol?? Förstår seriöst inte trenden i att hata någonting som introducerar miljoner människor till något som vi alla (?) Här älskar, nämligen SPEL!!!

Håller med. Förstår inte detta extrema hatet mot allt som inte är PC, det är som du säger; det viktiga är ju spelen.

12
Skriv svar