Tuff verklighet för unga hbtq-spelare

Skrivet av Rocky Dennis:

De som verkligen har rätt att bli sura är heteropersoner som måste LÄSA OM DET!!!!! X(

För ingen av dem har ju fått något sagt till sig på internet, någonsin, ever. Nej, vad de ska göra att sluta leka speciella offer och tro att de kan diktera hur saker o ting ska vara för att de ev. känner sig kränkta, vilket gäller för flera.

Inaktiv
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av MrPeters:

Har inget emot hbtq personer men kan medge att ordet "bög" används av mig när jag blir irriterad på slumpmässiga personer på nätet.
Har dock aldrig använt det i syftet av att förolämpa specifikt hbtq personer utan mer utav frustration.

Ofta menar man inget illa. Men det är lite som att skrika neger åt random folk på nätet. Ibland visar det sig faktiskt sitta en bakom avataren. Då blir det lite jobbigt.
Finns så många andra bättre sätt att uttrycka frustration på.

Grejen är ju att jag aldrig säger det rakt till dem, jag brukar skrika ut i mitt eget lilla skrymsle istället för att sitta och flamea folk

Jamen dåså! Ingen skada skedd. Blir ibland att jag själv skriker till nått ord i min ensamhet.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Tyvärr - vilket man ser på kommentarerna hittills - är många som frekventerar FZ en del av problemet.

Ja, deppig läsning. Heteronormen är verkligen hemmablind.

Medlem
Skrivet av purjo:

Tror det handlar om att ändra folks synsätt över huvud taget, folks åsikter ändras inte när de sätter sig framför datorn och börjar spela en match dota. Anonymiteten som internet för med sig gör bara att man blir mer frispråkig då man själv inte får ta några konsekvenser för sitt agerande.
Det finns fock väldigt accepterade internetkultur där alla värnar om andras välmående, det gäller bara att veta var man ska leta, Twitch är en bra start.

För att människor har ju alltid varit så otroligt vänliga mot varandra i sammanhang där man ställs mot andra människor eller?

Det handlar inte om att ändra kulturer, inställning, synsätt, åsikter eller nånting liknande. Människor föds onda men vi lär oss hur man ska bete sig i ett samhälle.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av MrPeters:

Har inget emot hbtq personer men kan medge att ordet "bög" används av mig när jag blir irriterad på slumpmässiga personer på nätet.
Har dock aldrig använt det i syftet av att förolämpa specifikt hbtq personer utan mer utav frustration.

Ofta menar man inget illa. Men det är lite som att skrika neger åt random folk på nätet. Ibland visar det sig faktiskt sitta en bakom avataren. Då blir det lite jobbigt.
Finns så många andra bättre sätt att uttrycka frustration på.

Grejen är ju att jag aldrig säger det rakt till dem, jag brukar skrika ut i mitt eget lilla skrymsle istället för att sitta och flamea folk

Man kan ju undra vad barn som skriker det menar. När jag gick i lågstadiet så skrek vi 'CP' åt folk på samma sätt. Men vi, eller jag iaf, menade aldrig CP som i handikappet utan mer som en svordom. Vi visste knappt vad det var.

Vad jag vill komma fram till är att ordet förmodligen används av folk som inte ens vet vad de säger.

Sen blir folk kränkta av allt nu för tiden, så det gör ju inte saken bättre. Och nej, jag är inte kränkt. Bryr mig inte om vem du är så länge du är schysst.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Augustus:
Skrivet av Oneone:

när tar det slut? alltså hur fan ska man veta om någon är gay eller inte om man spelar? vem fan bryr sig? fan va alla är känsliga nu för tiden, alla tar illa upp av exakt ALLT.

Precis, det är egentligen dig det är mest synd om... STACKARS missförstådda normis.

Varför skulle det vara synd om nån? Om man är så lättkränkt att man blir sårad utav vad nån jävla okänd p12a som sitter i en källare skriver på internet har man fan betydligt större problem än att man blir kallad bög i wow.

Inaktiv
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av purjo:

Tror det handlar om att ändra folks synsätt över huvud taget, folks åsikter ändras inte när de sätter sig framför datorn och börjar spela en match dota. Anonymiteten som internet för med sig gör bara att man blir mer frispråkig då man själv inte får ta några konsekvenser för sitt agerande.
Det finns fock väldigt accepterade internetkultur där alla värnar om andras välmående, det gäller bara att veta var man ska leta, Twitch är en bra start.

För att människor har ju alltid varit så otroligt vänliga mot varandra i sammanhang där man ställs mot andra människor eller?

Det handlar inte om att ändra kulturer, inställning, synsätt, åsikter eller nånting liknande. Människor föds onda men vi lär oss hur man ska bete sig i ett samhälle.

Så man ska inte ändra åsikter eller inställning. Men man ska lära sig bete sig? Vafan är skillnaden?

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av MrPeters:

Har inget emot hbtq personer men kan medge att ordet "bög" används av mig när jag blir irriterad på slumpmässiga personer på nätet.
Har dock aldrig använt det i syftet av att förolämpa specifikt hbtq personer utan mer utav frustration.

Ofta menar man inget illa. Men det är lite som att skrika neger åt random folk på nätet. Ibland visar det sig faktiskt sitta en bakom avataren. Då blir det lite jobbigt.
Finns så många andra bättre sätt att uttrycka frustration på.

Grejen är ju att jag aldrig säger det rakt till dem, jag brukar skrika ut i mitt eget lilla skrymsle istället för att sitta och flamea folk

Man kan ju undra vad barn som skriker det menar. När jag gick i lågstadiet så skrek vi 'CP' åt folk på samma sätt. Men vi, eller jag iaf, menade aldrig CP som i handikappet utan mer som en svordom. Vi visste knappt vad det var.

Vad jag vill komma fram till är att ordet förmodligen används av folk som inte ens vet vad de säger.

Sen blir folk kränkta av allt nu för tiden, så det gör ju inte saken bättre. Och nej, jag är inte kränkt. Bryr mig inte om vem du är så länge du är schysst.

Precis, man vill ha något att skrika ut i ilska och vrede men mestadels bara för att avreagera sig eller för att visa sin dominans i en hetsig konversation ^^
De idealiska orden att använda vore väl Fan, Jävla eller Helvete men de har förlorat sin styrka känns det som.

Medlem

Är det inte invandrare som känner sig kränkta så är det hbtq personer.

Alla hatar alla på internet, klarar man inte av att ignorera alla troll så får man hålla sig till single player.

Man väljer själv om man ska ta åt sig eller ej.

Inaktiv

Vi bryr oss inte om din sexuella läggning! Spela dina spel och klappa igen pajhålet!

Medlem
Skrivet av BlaKer:

Är det inte invandrare som känner sig kränkta så är det hbtq personer.

Alla hatar alla på internet, klarar man inte av att ignorera alla troll så får man hålla sig till single player.

Man väljer själv om man ska ta åt sig eller ej.

Men varför ska homofober (och sexister och rasister etc) diktera villkoren i publika rum?

Medlem

Jag har bråkat med internet förr. Jag avslutar det alltid med en känsla av meningslöshet så jag blandar mig inte i detta men jag säger följande:

Det är helt makalöst hur vissa vita, heterosexuella män ALDRIG stannar upp och reflekterar över att de på allvar ska en åsikt om eller bestämma vad kvinnor, HBTQ-människor och rasifierade personer ska känna och hur de ska uppfatta sin egen verklighet.

Helt osannolikt empatistört att aldrig kunna förstå att man går runt och aldrig bedöms för något i samhället medan andra ska förhålla sig till hur snygg/dum/kåt/knullbar man är, hur kriminell/terrorist/primitiv/osvensk man är eller hur konstig/äcklig/avvikande/fjollig man är.

Proud "PK". Fast jag föraktar uttrycket. Hej då!

Medlem

gråter när jag läser majoriteten av kommentarerna här... Att man inte kan se hatet i spel och på internet som en del av ett större problem. Att man har mage att kritisera människor som tar illa vid sig för att ens sexualitet, kön, etnicitet etc. används som förolämpningar, dagligen, och i en massa olika sammanhang. sakerna som anonyma folk skriker på internet är inte enstaka händelser. De är en ständig påminnelse om att man inte är fullt accepterad och anses vara värd lika mycket i dagens samhälle. Så jävla empatilöst.
Att bli kallad dålig i CS:GO är för helvete inte samma sak som att bli kallad "bög". Det är inte alls samma sak att bli kallad "bög" om man är straight, jämfört när man inte är det. Det spelar ingen roll vad du menar med det, om dina homosexuella vänner är okej med det. Du har ingen aning vad människorna på andra sidan skärmen har upplevt och känner. Ta lite ansvar för helvete. Internet är ett ruttet ställe just nu, men det är ingen ursäkt för att bete sig som ett svin. Det är inte heller en naturlag. Återigen, ta lite jävla ansvar för dina ord och handlingar, och hjälp till att göra internet och spelvärlden en schysstare plats att vara på, för alla.

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Rocky Dennis:

Asså, HBTQ-personer ska fan bara acceptera vad som än sägs om dem och hur de behandlas och porträtteras.

De som verkligen har rätt att bli sura är heteropersoner som måste LÄSA OM DET!!!!! X(

Bra exempel på retoriken. Håller man inte med så HATAR man alla olika personer.

Lite av ett svartvitt "är du inte med oss är du emot oss"-tänk. Det finns ganska mycket personer inte ska behöva acceptera. Men det finns även en hel del som bara är en olycklig del av livet.

Än värre är det att rapporten mer eller mindre skuldbelägger hela gamingcommunityn för något de flesta varken har en del av eller kan identifiera sig med. En community som i min erfarenhet är väldigt HBTQ-vänlig.

Haha va? Bolda gärna var jag anklagade någon för att hata någon annan. Jag påpekade ironin i att folk blivit skitsura för att de "tvingas" läsa om en utsatt minoritet och anklagar de för att vara de lättstötta.

Bolda gärna var någon skriver att denne är "skitsur".

(Ska förtydliga detta med att det är den typ av retorik som du använder i ditt sarkastiska inlägg som generellt antyder vad jag skrivit.)


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Att allt skall vara så fruktasvärt politiskt korrekt!?

Du kommer aldrig bli accepterad för den du är någonstans. Jag är kristen, det är inte ok enligt väldig många.
Skit samma. Jag accepterar inte dig heller för vissa saker..
Varför bryr då hbtq ppl om det?

Medlem
Skrivet av mackanmeost:

gråter när jag läser majoriteten av kommentarerna här... Att man inte kan se hatet i spel och på internet som en del av ett större problem. Att man har mage att kritisera människor som tar illa vid sig för att ens sexualitet, kön, etnicitet etc. används som förolämpningar, dagligen, och i en massa olika sammanhang. sakerna som anonyma folk skriker på internet är inte enstaka händelser. De är en ständig påminnelse om att man inte är fullt accepterad och anses vara värd lika mycket i dagens samhälle. Så jävla empatilöst.
Att bli kallad dålig i CS:GO är för helvete inte samma sak som att bli kallad "bög". Det är inte alls samma sak att bli kallad "bög" om man är straight, jämfört när man inte är det. Det spelar ingen roll vad du menar med det, om dina homosexuella vänner är okej med det. Du har ingen aning vad människorna på andra sidan skärmen har upplevt och känner. Ta lite ansvar för helvete. Internet är ett ruttet ställe just nu, men det är ingen ursäkt för att bete sig som ett svin. Det är inte heller en naturlag. Återigen, ta lite jävla ansvar för dina ord och handlingar, och hjälp till att göra internet och spelvärlden en schysstare plats att vara på, för alla.

Håller väl med dig på sätt och via, men folk har alltid hatat varandra. Även om det är ett dåligt argument så är det ändå sant. Folk kommer alltid hata varandra. Man gör sig själv en tjänst genom att inte ta åt sig.
Själv har hatar jag aldrig någon pga. deras kultur, tro, läggning eller etnicitet. Jag hatar personen och om de inte kan hantera det så är det deras problem.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av mackanmeost:

gråter när jag läser majoriteten av kommentarerna här... Att man inte kan se hatet i spel och på internet som en del av ett större problem. Att man har mage att kritisera människor som tar illa vid sig för att ens sexualitet, kön, etnicitet etc. används som förolämpningar, dagligen, och i en massa olika sammanhang. sakerna som anonyma folk skriker på internet är inte enstaka händelser. De är en ständig påminnelse om att man inte är fullt accepterad och anses vara värd lika mycket i dagens samhälle. Så jävla empatilöst.
Att bli kallad dålig i CS:GO är för helvete inte samma sak som att bli kallad "bög". Det är inte alls samma sak att bli kallad "bög" om man är straight, jämfört när man inte är det. Det spelar ingen roll vad du menar med det, om dina homosexuella vänner är okej med det. Du har ingen aning vad människorna på andra sidan skärmen har upplevt och känner. Ta lite ansvar för helvete. Internet är ett ruttet ställe just nu, men det är ingen ursäkt för att bete sig som ett svin. Det är inte heller en naturlag. Återigen, ta lite jävla ansvar för dina ord och handlingar, och hjälp till att göra internet och spelvärlden en schysstare plats att vara på, för alla.

Håller väl med dig på sätt och via, men folk har alltid hatat varandra. Även om det är ett dåligt argument så är det ändå sant. Folk kommer alltid hata varandra. Man gör sig själv en tjänst genom att inte ta åt sig.
Själv har hatar jag aldrig någon pga. deras kultur, tro, läggning eller etnicitet. Jag hatar personen och om de inte kan hantera det så är det deras problem.

Det är inte så lätt att bara "inte ta åt sig" som väldigt många här verkar tycka.
Man blir attackerad för någonting man har blivit född i, något som man inte kan välja eller välja bort. Det spelar ingen roll hur tjock hu man har, det bryter ned en i slutändan.

Och det är inte alls bara deras problem om du hatar dom. Varför väljer du att hata en person? Varför väljer du att ta ut ditt hat genom att attackera något hos en person som hen inte kan hjälpa? Varför hatar du en person som du inte ens har träffat, eller vet någonting om?

Medlem

Med tanke på hur mycket du skrivit så orkar jag inte läsa allt, men jag vet redan vad du skrivit. Jag vill bara kommentera en sak:

Skrivet av Ender:

Ta t ex Battlefield. Där kan du spela som homosexuell man (av en mängd olika etniciteter), men du kan inte spela som en kvinna, oavsett läggning, vilket blir ganska fånigt.

Just Battlefield är väl ett ganska dålig exempel då kvinnor ej får tjänstgöra i strid i varken Amerikanska, Ryska eller Kinesiska armén - något som är högst väsentligt. Amerikanska armén tillåter numera homosexuella. Vad jag vet har Ryska och Kinesiska arméerna inga särskilda regler (även om man kan anta att homosexuella inte är särskilt välkomna). Inget fånigt med beslutet att endast ha kvinnor som civila alltså.

tldr; Inga kvinnor i Battlefield för det finns inga kvinnor i någon av arméerna.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Lösning: Ta inte allting som folk skriver på internet eller i spel seriöst. Folk har sagt saker som stämmer och inte stämmer om mig men inte orkar jag bry mig vad Adolf 15 år från Danmark tycker och tänker.

Man ska inte heller kräva att alla ska tycka om dig eller vara snäll bara för att du är annorlunda, oavsett om man är homosexuell, transsexuell eller gillar att ha sex med djur. Folk tycker annorlunda.

Medlem

Inte direkt så de vita heterosexuella männen i spel framställs speciellt vackert. Inga känslor, ingen personlighet, muskulösa mördarrobotar som endast kan ragga upp enfaldiga vackra kvinnor även dessa utan personligheter fast med något större bröst.

Medlem
Skrivet av aholman:

Jag blir näthatad dagligen i CS:GO av diverse småbarn i både textchatt och röstchatt trots att jag är hetro, kan inte påstå att jag någonsin tar till mig av något någon säger till mig där.

Du blir däremot aldrig utsatt för hat - eller faktiska hatbrott - i egenskap av att du är hetero. Du kan börja gnälla när du faktiskt riskerar att bli misshandlad - eller mördad, beroende på var du bor - på grund av din medfödda sexualitet, och fram tills dess hålla käften ditt jävla äckel.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jag har bråkat med internet förr. Jag avslutar det alltid med en känsla av meningslöshet så jag blandar mig inte i detta men jag säger följande:

Det är helt makalöst hur vissa vita, heterosexuella män ALDRIG stannar upp och reflekterar över att de på allvar ska en åsikt om eller bestämma vad kvinnor, HBTQ-människor och rasifierade personer ska känna och hur de ska uppfatta sin egen verklighet.

Helt osannolikt empatistört att aldrig kunna förstå att man går runt och aldrig bedöms för något i samhället medan andra ska förhålla sig till hur snygg/dum/kåt/knullbar man är, hur kriminell/terrorist/primitiv/osvensk man är eller hur konstig/äcklig/avvikande/fjollig man är.

Proud "PK". Fast jag föraktar uttrycket. Hej då!

Ironin är dessutom att det är den demografin som både lyckas gnälla på folk som gnäller medan de samtidigt utgör en oerhörd majoritet av gruppen gnällare till att börja med. Så jävla tröttsamt.

Medlem
Skrivet av SpajN:

MEN LÄGG NER MED BÖGERIET NU!! Fattar det finns bögar.. kul för dom.. vill aldrig höra mer om dom igen... ingen bryr sig att ni gillar knulla håriga rövhål annat än kanske tycka synd om er men sluta kräva uppmärksamhet nu tack.

Återigen sluta vara så urbota dum i hela ditt jävla huvud om det nu är möjligt. Och för det andra så kanske du har missat att en stor del av den heterosexuella befolkningen också utövar analsex och ifall du tror tjejer är helt hårlösa i rövhålet så har du FEL.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av SpajN:

MEN LÄGG NER MED BÖGERIET NU!! Fattar det finns bögar.. kul för dom.. vill aldrig höra mer om dom igen... ingen bryr sig att ni gillar knulla håriga rövhål annat än kanske tycka synd om er men sluta kräva uppmärksamhet nu tack.

Nog för att det är mycket pinsamt och rent ut sagt okunniga kommentarer i forumet men din tar nog priset.

Medlem

Så Jävla löjligt. Känner själv två homosexuella som skrattar åt både detta och pride men så klart är det alla "hipsterbögar" som ska få uppmärksamheten.

Nu känner jag iofs inga som faller in under de andra bokstäverna men är säker på att de flesta inte bryr sig om sånt här

Medlem
Skrivet av SpajN:

MEN LÄGG NER MED BÖGERIET NU!! Fattar det finns bögar.. kul för dom.. vill aldrig höra mer om dom igen... ingen bryr sig att ni gillar knulla håriga rövhål annat än kanske tycka synd om er men sluta kräva uppmärksamhet nu tack.

Gå och lägg dig.

Skrivet av Xepheros:
Skrivet av aholman:

Jag blir näthatad dagligen i CS:GO av diverse småbarn i både textchatt och röstchatt trots att jag är hetro, kan inte påstå att jag någonsin tar till mig av något någon säger till mig där.

Du blir däremot aldrig utsatt för hat - eller faktiska hatbrott - i egenskap av att du är hetero. Du kan börja gnälla när du faktiskt riskerar att bli misshandlad - eller mördad, beroende på var du bor - på grund av din medfödda sexualitet, och fram tills dess hålla käften ditt jävla äckel.

Nej, man bör inte hålla käften bara för att man inte tillhör en viss grupp. Är det bara HBTQ-personer som har något att säga om ämnet eller? Du verkar ju inte så mycket bättre än personerna du hatar.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av ZF:

det där var ju tre meningar.

nån sorts meningar iaf..

Jaaa skulle det vara all ord i en enda mening? Nää men så smart är jag inte


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av aholman:

Jag blir näthatad dagligen i CS:GO av diverse småbarn i både textchatt och röstchatt trots att jag är hetro, kan inte påstå att jag någonsin tar till mig av något någon säger till mig där.

Du blir däremot aldrig utsatt för hat - eller faktiska hatbrott - i egenskap av att du är hetero. Du kan börja gnälla när du faktiskt riskerar att bli misshandlad - eller mördad, beroende på var du bor - på grund av din medfödda sexualitet, och fram tills dess hålla käften ditt jävla äckel.

Varför inte? Heterosexuell är en sexuell läggning och infaller således under hatbrott mot sexuell läggning. Sen hur vanligt det är det kan man ju fundera över men homosexuell är inte den enda sexuella läggningen. Så du har inte en aning om han blir utsatt för hatbrott eller ej, p.g.a. att han är hetero.


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

snacka om att tråden spårade ur, ta å gå med i en facebook grp så ni känner att ni gör så stor skillnad

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av SpajN:

MEN LÄGG NER MED BÖGERIET NU!! Fattar det finns bögar.. kul för dom.. vill aldrig höra mer om dom igen... ingen bryr sig att ni gillar knulla håriga rövhål annat än kanske tycka synd om er men sluta kräva uppmärksamhet nu tack.

Gå och lägg dig.

Skrivet av Xepheros:
Skrivet av aholman:

Jag blir näthatad dagligen i CS:GO av diverse småbarn i både textchatt och röstchatt trots att jag är hetro, kan inte påstå att jag någonsin tar till mig av något någon säger till mig där.

Du blir däremot aldrig utsatt för hat - eller faktiska hatbrott - i egenskap av att du är hetero. Du kan börja gnälla när du faktiskt riskerar att bli misshandlad - eller mördad, beroende på var du bor - på grund av din medfödda sexualitet, och fram tills dess hålla käften ditt jävla äckel.

Nej, man bör inte hålla käften bara för att man inte tillhör en viss grupp. Är det bara HBTQ-personer som har något att säga om ämnet eller? Du verkar ju inte så mycket bättre än personerna du hatar.

Man bör hålla käften om saker som en varken har möjlighet att ha insikt i eller något konstruktivt att tillföra. Det börjar bli ganska tröttsamt när världens mest privilegierade demografi börjar lipa som småbarn över att utsatta grupper faktiskt vill synas och få deras existens berättigad. Vilket inte är fallet idag. Men det är så klart jättesynd om alla heterosexuella personer som inte blir utsatta för våld på grund av deras sexualitet - de måste ju trots allt synas i alla former av fiktion hela jävla tiden, och ibland se en enda karaktär som avviker från detta. Det är så klart oacceptabelt att en enda karaktär här och där inte är heterosexuell, det är ju så klart att tvinga på andras sexualiteter på de stackars heterosnubbarna!

Jag hatar ingen, jag är bara jävligt trött på att världens mest privilegierade demografi samtidigt råkar vara den som tycker mest synd om sig själv och gnäller mest högljutt, och dessutom gör det samtidigt som de aktivt förtrycker alla som inte tillhör denna gruppen.

Rent generellt så kan jag kompromissa - vill ni inte "få homosexualitet uppkört i ansiktet" i form av homosexuella karaktärer i spel och film, så vill jag inte heller ha heterosexualitet uppkört i mitt ansikte i form av heterosexuella karaktärer i spel och film. Rätt ska vara rätt trots allt. Förvisso så skulle det inte lämna speciellt mycket kvar. Men vi får ju faktiskt tänka på de stackars heterosexuella som så ofta måste LIDA av att se en av tusen karaktärer som råkar vara icke-hetero! Stackars heteropersoner som slipper bli utsatta för hatbrott på grund av deras sexualitet och stackars heteropersoner som blir representerade överallt hela tiden i alla former av media. Det är så jävla synd om er.

Skriv svar