Xbox One-kontrollen funkar nu med Windows

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av k3m:

Jag ska köra steams kontroll i stället.

Varför?
Finns det ens någon officiellt lanseringsdatum på den?
Vilka speltyper passar den bäst till?

Personligen så lirar jag racing, 3rd person och plattforms spel med 360 handkontroll.
Dota som dom visade som exempel tycker jag verkar vara en dålig ide med handkontroll.

Tänker köra steams också, har ps3 dosan om jag nu vill köra med analoga spakar.

Lol, Det bara är så?

När passar deras kontroll bäst var frågan, citera inte i onödan.....

Du skrev varför, så jag skrev varför jag kommer skaffa den för jag trodde att du kanske var intresserad av varför folk vill ha den. Och den lär väl passa bättre till mus spel, men jag antar väl att den passar till plattform, 3rd person och racing också.

Så du menar att du personligen ska köpa den eftersom att du redan har en handkontroll som har analoga spakar?
Jag menade: varför ska man köpa Steams handkontroll istället för xbox one kontrollen.
Vill man ha tangentbord och mus så är det väl bättre att köra med det?

Jag kan förstå att det kan vara surt med sladdar om man till exempel sitter vid en tv.
Har man redan en dator så rekommenderar jag starkt att man kör med mus och tangentbord, till exempel i CS, battlefield och DOTA2.
I alla fall tills dom tillåter att köra spel med bara dom som sitter på handkontroll.

Medlem
Skrivet av schill:

Hur är de två kontrollerna om man jämför dem sida vid sida? Har den nya kontrollen någon fördel mot den gamla? Jag älskar min 360 kontroll men är den nya bättre så kommer jag byta upp mig

Jag äger båda, och kan säga att det som framförallt är betydligt bättre på XBox One-kontrollen är d-padden. Dessutom är triggersarna något skönare. Däremot är bumprarna, som redan var dåliga på XBox 360-kontrollen nu ännu sämre placerade och svårtryckta, dessutom har de flyttat på XBox-knappen så den är ännu svårare att komma åt än tidigare vilket kanske inte är någon dealbreaker eftersom man inte trycker på den så jätteofta. Utöver det är de båda kontrollerna ganska lika, till skillnad från PS3 och PS4-kontrollen som är som natt och dag i jämförelse (jag tycker dock PS4:a-kontrollen är den skönaste av de fyra). Om man spelar spel där d-padden är viktig så är det meningsfullt att uppdatera från 360 till One, annars är de som sagt ganska jämbördiga enligt mig.

12
Skriv svar