Diskussion: Vad tror du om nya Unreal Tournament?

Robot
Diskussion: Vad tror du om nya Unreal Tournament?
Medlem
Diskussion: Vad tror du om nya Unreal Tournament?

Jag har väl redan skrivit ungefär vad jag tycker och tror i tidigare trådar men om ni insisterar så får jag väl försöka sammanfatta min åsikt även här.

Jag tror på det här projektet. Just att det är en liten grupp utvecklare ser jag inte som någon nackdel. De har redan en spelmotor som är klar och som fungerar bra. De har utvecklingsverktygen. De har en community som mer än gärna hjälper till med allt från kartor och 3D-modeller till musik och texturer. Det som behövs är en stark röst i utvecklingsteamet som kan ta alla delar och pussla ihop allt till en fungerande symbios så att det inte blir pannkaka av allt. Det tror jag att Epic har.

Gällande F2P-modellen så är den lysande. Inga betalväggar, inga fördelar som du kan betala för, inga krav. Gillar du spelet så betalar du en rimlig peng för att stödja utvecklaren. Om du inte vill så är spelet gratis. Finns inget bättre sätt om ni frågar mig. Det är ungefär som en omvänd kickstarter. En kickstarter vill ha pengar för att uppfylla en vision. Epic vill ha vår hjälp för att uppfylla en vision och tar våra pengar sen om vi gillar resultatet.

Jag tror det här kan bli bra. Och jag ser fram emot att få min rumpa smiskad av en odräglig tonåring med för mycket fritid. Och jag kommer troligtvis ha skitkul när det händer.

Medlem

Jag minns dom gamla UT som dom största, snyggaste och bäst optimerade spelen som fanns då. Det kommer detta inte bli. Jag hade hellre pyntat 600 spänn för ett AAA utvecklat UT som var snyggare och grymmare och tightare än alla andra tillsammans.
Sen finns ju det här med för många kockar också. Att låta forumen bestämma allt, det är inte alltid en jättebra idé.
That being said, om dom får ihop det här ändå, och det faktiskt blir bra, då blir jag överlycklig. Men jag är skeptisk.

Medlem

Oerhört modigt att utveckla enbart till 2 plattformar.
Det ända som skulle kunna toppa detta är att de bestämmer sig för att utveckla ett helt nytt singel player unreal (första unreal) med UE4 motorn och som går tillbaka till rötterna från 1997. DET vore något i hästlängd. Men tja... drömma kan man väl alltid göra?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jag minns dom gamla UT som dom största, snyggaste och bäst optimerade spelen som fanns då. Det kommer detta inte bli. Jag hade hellre pyntat 600 spänn för ett AAA utvecklat UT som var snyggare och grymmare och tightare än alla andra tillsammans.
Sen finns ju det här med för många kockar också. Att låta forumen bestämma allt, det är inte alltid en jättebra idé.
That being said, om dom får ihop det här ändå, och det faktiskt blir bra, då blir jag överlycklig. Men jag är skeptisk.

Vad är det som säger att det inte kommer bli störst, snyggast och tightast? Vad Unreal Engine klarar av vet vi så snyggast har det potential att bli. Hur mycket energi och kunskap communityn har vet vi, så störst kan det också bli. Vad tightast innebär kan ju diskuteras men om det blir något i stil med UT99 så kissar jag på mig av glädje.

Vad innebär AAA? Fet budget, stort utvecklingsteam, mycket kunskap, grandiosa visioner. Känns som att det mesta finns för att det här ska bli ett AAA-spel.

Medlem

Så länge de har en gemensam vision och någorlunda jämn kvalitet så kan det bli riktigt bra, och gå väldigt snabbt då det finns ett stort intresse samt många som kan den gamla editorn.

Med det sagt så är det lite för tidigt att spekulera kring detaljer tycker jag.

Medlem

detta är stort, riktigt stort kliv i rätt riktning för oss spelare och för företagen som gör spelen.

jag tror riktigt mycket på detta, jag längtar mer efter detta än vad jag längtar efter Half Life 3 och då är det mycket för mig.

jag tror att sånnahär projekt kan leda till en bättre och större marknad där vi spelare har ett större inflyttande än tidigare.
på väldigt kort tid har vi PC spelare återfått en viss glans och central roll igen, först att Linux blir ett större och mer inriktat alternativ till windows som medför en större öppenhet till oss på grundbasis och det medför även att fler utvecklare både små som stora kan ge oss som gillar att vara med och skapa det vi vill ha ut utav ett spel bortset ifrån själva spelandet.
efter det så kommer då nyheten först att ett nytt UT spel Där det är vi spelare som ska vara med och skapa ett spel 4free, och efter det kommer även ut att ett nytt Killing floor där vi spelare ska kunna ha större frihet att skapa saker, man kan bara säga att denna vecka kan inte sluta på ett bättre sätt för oss som fortfarande anser att PC är överläggsna plattformen att utöva spel på.

Medlem

Musiken i Unreal spelen har jag alltid gillat och första Unreal hade nog inte varit samma spel utan. Kul att se att det fortfarande finns ett stort intresse kring Unreal Tournament för det är ett spel som har levt vidare mycket tack vare dess community.

Jag tror detta är helt rätt steg att gå, låt fansen vara med och utveckla men låt det inte heller bli som med Takedown där de gjorde spelet för "hardcore" och på så sätt förlorade många, av de redan få, spelarna som gillar Rainbow Six/Swat 3-4 spelen.

Epic och Remedy har en del gemensamt, de är båda utvecklare som började med att göra spel för PC, de är båda utvecklare som sedan helt fokuserade på Xbox 360 och de är båda utvecklare som på senare tid försökt få tillbaks många av de gamla fansen. Remedy släppte till slut Alan Wake till PC och gjorde en väldigt bra port som inte känns som ett konsolspel utan som ett PC spel.

Jag är än så länge postivt inställd till det här tills Epic får mig att ändra uppfattning. Som jag skrivit innan så har de varit väldigt generösa med sina UT spel och jag hoppas detta fortsätter med nya Unreal Tournament.

Inaktiv

Jag är rädd att man kommer gå i Battlefield, Team Fortress 2, Lol:s spår. (Farmville 2)

Det kommer bli en massa premium tjänster, DLC, köpa hattar, kartor, skins, runor, köpa energi och en massa annat skit.

Tyvärr!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag är rädd att man kommer gå i Battlefield, Team Fortress 2, Lol:s spår. (Farmville 2)

Det kommer bli en massa premium tjänster, DLC, köpa hattar, kartor, skins, runor, köpa energi och en massa annat skit.

Tyvärr!

Redan skrivits att det inte är ett pay-2-play eller pay-2-win utan helt enkelt ett Gratis spel.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag är rädd att man kommer gå i Battlefield, Team Fortress 2, Lol:s spår. (Farmville 2)

Det kommer bli en massa premium tjänster, DLC, köpa hattar, kartor, skins, runor, köpa energi och en massa annat skit.

Tyvärr!

lol

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag är rädd att man kommer gå i Battlefield, Team Fortress 2, Lol:s spår. (Farmville 2)

Det kommer bli en massa premium tjänster, DLC, köpa hattar, kartor, skins, runor, köpa energi och en massa annat skit.

Tyvärr!

Spelet är free i dess riktiga betydelse, dvs "All code and content will be available live to UE4 developers on GitHub". Skulle de lägga in p2w-element tror jag att ngn skulle forka koden och ta bort de detaljerna.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Jag minns dom gamla UT som dom största, snyggaste och bäst optimerade spelen som fanns då. Det kommer detta inte bli. Jag hade hellre pyntat 600 spänn för ett AAA utvecklat UT som var snyggare och grymmare och tightare än alla andra tillsammans.
Sen finns ju det här med för många kockar också. Att låta forumen bestämma allt, det är inte alltid en jättebra idé.
That being said, om dom får ihop det här ändå, och det faktiskt blir bra, då blir jag överlycklig. Men jag är skeptisk.

Spelet ovan utvecklas av en person och jag imponeras konstant av hur duktig denne utvecklare är. Kolla även på "The Next Great Starship" där CGI själva har sagt att de är otroligt imponerade av hur duktiga många av deras fans är, ibland är det till och med av samma kaliber som deras egna utvecklare skapar.

Detta har stor potential och mods är vad som räddat PC som plattform. Utan mods hade inte gamla spel sålt så bra som de gör. Utan mods hade ARma 2 inte sålt i närheten lika bra som det gjort. Valve insåg att de hade en guldgruva med CS och anställde utvecklarna, många "moddare" har även fått anställning av andra företag. Ett sådant exempel är de som skapade MechWarrior modden till Crysis, Crysis anställde båda och nu jobbar en av dem för CGI.

Medlem
Skrivet av talavis:
Skrivet av showerguy:

Jag är rädd att man kommer gå i Battlefield, Team Fortress 2, Lol:s spår. (Farmville 2)

Det kommer bli en massa premium tjänster, DLC, köpa hattar, kartor, skins, runor, köpa energi och en massa annat skit.

Tyvärr!

Spelet är free i dess riktiga betydelse, dvs "All code and content will be available live to UE4 developers on GitHub". Skulle de lägga in p2w-element tror jag att ngn skulle forka koden och ta bort de detaljerna.

exakt och Epic har aldrig varit kända för att vara greedy utav sig vad ja kan komma ihåg.

Medlem
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av talavis:
Skrivet av showerguy:

Jag är rädd att man kommer gå i Battlefield, Team Fortress 2, Lol:s spår. (Farmville 2)

Det kommer bli en massa premium tjänster, DLC, köpa hattar, kartor, skins, runor, köpa energi och en massa annat skit.

Tyvärr!

Spelet är free i dess riktiga betydelse, dvs "All code and content will be available live to UE4 developers on GitHub". Skulle de lägga in p2w-element tror jag att ngn skulle forka koden och ta bort de detaljerna.

exakt och Epic har aldrig varit kända för att vara greedy utav sig vad ja kan komma ihåg.

Inte innan Gears of War iaf men det kan har berott på Microsoft som ville ha betalt för DLC. Innan har Epic, mig veterligen, inte tagit betalt för annat än expansioner.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av talavis:
Skrivet av showerguy:

Jag är rädd att man kommer gå i Battlefield, Team Fortress 2, Lol:s spår. (Farmville 2)

Det kommer bli en massa premium tjänster, DLC, köpa hattar, kartor, skins, runor, köpa energi och en massa annat skit.

Tyvärr!

Spelet är free i dess riktiga betydelse, dvs "All code and content will be available live to UE4 developers on GitHub". Skulle de lägga in p2w-element tror jag att ngn skulle forka koden och ta bort de detaljerna.

exakt och Epic har aldrig varit kända för att vara greedy utav sig vad ja kan komma ihåg.

Inte innan Gears of War iaf men det kan har berott på Microsoft som ville ha betalt för DLC. Innan har Epic, mig veterligen, inte tagit betalt för annat än expansioner.

skulle gissa på MS hade ett finger med där faktiskt.

eld
Medlem
Skrivet av talavis:
Skrivet av showerguy:

Jag är rädd att man kommer gå i Battlefield, Team Fortress 2, Lol:s spår. (Farmville 2)

Det kommer bli en massa premium tjänster, DLC, köpa hattar, kartor, skins, runor, köpa energi och en massa annat skit.

Tyvärr!

Spelet är free i dess riktiga betydelse, dvs "All code and content will be available live to UE4 developers on GitHub". Skulle de lägga in p2w-element tror jag att ngn skulle forka koden och ta bort de detaljerna.

Spelet i sin grundform ja, allt som folk väljer att sälja kommer kosta det priser som folk väljer att sälja dom för; kartor, moddar, vapen, skins etc.

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av talavis:
Skrivet av showerguy:

Jag är rädd att man kommer gå i Battlefield, Team Fortress 2, Lol:s spår. (Farmville 2)

Det kommer bli en massa premium tjänster, DLC, köpa hattar, kartor, skins, runor, köpa energi och en massa annat skit.

Tyvärr!

Spelet är free i dess riktiga betydelse, dvs "All code and content will be available live to UE4 developers on GitHub". Skulle de lägga in p2w-element tror jag att ngn skulle forka koden och ta bort de detaljerna.

Spelet i sin grundform ja, allt som folk väljer att sälja kommer kosta det priser som folk väljer att sälja dom för; kartor, moddar, vapen, skins etc.

men så är det väl med allt? men det är ju ändå så att många kommer betala och fler kommer inte göra det, och som med allt som kostar ju högre det kostar ju färre kommer köpa det.

Medlem

Detta kommer fylla ett stort behov på spelmarknaden. Nämligen det av renodlade fps. Visst det finns Quake Live, CS, CS:GO och Insurgency. De har dock sin egna stil. Och spel där unlocks>skill räknar jag inte.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Jag tror skarpt på idén med användarskapat material både gratis och för försäljning på en gemensam central plats. Det ger teoretiskt möjligheter, för den som inte kan alla delar i att skapa spel men som har en story eller idé, att klippa och klistra ihop något eget.

Det ger också möjligheten för folk, som skapat enstaka content som ljud eller modeller, att visa upp både sitt material och sina färdigheter. Gratis eller för pengar.

Tror att om detta system blir verklighet så kommer vi kunna se massor med spännande spel och moddar. Och i längden en hel del folk som blir uppsnappade av spelindustrin.

Om själva UT får vi nog vänta och se vad resultatet blir men jag är hoppfull. Communityn brukar ju inte direkt göra en besviken. Men UE4 och dess möjligheter tror jag skarpt på.

MFZ
Medlem

så länge dom håller hårt på originalkonceptet och utvecklar det på rätt sätt (old school quake/UT) så kommer det bli nice imho.
en klassisk arenashooter mao.

personligen gillade jag inte när man skulle åka runt med fordon etc, men det är väl inget som eg hindrar dom från att implementera det heller i en ny version.
bara det inte sabbar originalet och ev balansering av vapen.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av talavis:
Skrivet av showerguy:

Jag är rädd att man kommer gå i Battlefield, Team Fortress 2, Lol:s spår. (Farmville 2)

Det kommer bli en massa premium tjänster, DLC, köpa hattar, kartor, skins, runor, köpa energi och en massa annat skit.

Tyvärr!

Spelet är free i dess riktiga betydelse, dvs "All code and content will be available live to UE4 developers on GitHub". Skulle de lägga in p2w-element tror jag att ngn skulle forka koden och ta bort de detaljerna.

Spelet i sin grundform ja, allt som folk väljer att sälja kommer kosta det priser som folk väljer att sälja dom för; kartor, moddar, vapen, skins etc.

Och som med allt annat kommer efterfrågan styra priset, om någon skapar något som många anser är för dyrt kommer de bli tvugna att sänka priset eller inte få några pengar alls. Som jag skrev ovan så är modning ett bra sätt att få anställning av större företag och jag kan tänka mig att många hellre låter deras saker vara gratis för att deras mål är att få jobba hos någon av de stora utvecklarna och kanske Epic till och med blir så imonerade att de själva anställer några av dem.

phi
Medlem
Skrivet av magma:

Oerhört modigt att utveckla enbart till 2 plattformar.

Själv ser jag det egentligen bara som en plattform eftersom att de fokuserar på PC/Mac/Linux. Att utveckla spelet för dessa tre OS ska inte vara några större problem eller svårigheter i och med UE4.

phi
Medlem

Det blir ju ganska svårt att misslyckas om de väljer att lyssna på fansen och ifall de fokuserar på att utveckla en klassisk arena shooter utan unlocks, perks, fordon och annat svammel. Får de bara till en bra grund så kan de sedan överlåta resten åt spelets mod community.

Spelbalans och sådant kommer som vanligt vara kasst i början till dess att kompetenta spelare har kommit med feedback och tack vare UE4 så kommer vi garanterat få moddar som balanserar vapen m.m och en standard för t.ex tävlingsinriktat spelande sätts. Sen om man nu tycker att e-sport är viktigt eller ej är ganska irrelavant, men det är ju knappast en nyhet att det är roligare att spela något som är välbalanserat och på "lika villkor" och det är något som alltid eftersträvas inom e-sport.

Nya UT kan definitivt bli nästa stora spel, så länge de lyssnar på fansen.

Medlem

Project reality, Red orchester 2, Counter Strike. När communityn är inblandad så blir det bara gott. Detta spelet kommer förmodligen bli det bästa multiplayer FPS:et på länge!

Ase
Medlem

Perfekt för att göra reklam för unreal Engine så för företaget win-win i långa loppet inte sniket som EA som bara kollar på pengar för aktieägarna (kortsiktig lönsamhet) Så tror detta är bästa sättet för Unreal Engine att få fler användare & dessutom ett gratisspel för oss spelare trevligt.

Skribent

Det viktigaste här är att de har en tydlig ledning som kan ta obekväma beslut när det behövs. Det är en styrka att ta hjälp av communityn, men kan bli en nackdel också om man inte kan styra dem. För många som ska in och peta kan innebära att inget blir gjort, så någon måste stå där uppe och gallra ut material och ideer.

Men jag tror denna utvecklingsmetod kan bli något intressant om det funkar. Det kan åtminstone skapa en trend att AAA-utvecklare tar hjälp av spelarna när de skapar sina spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas nu att dom väljer att lyssna på dom gammla ut spelarna så det blir "rätt" igen så alla gammla lirare kan få ett nytt game och ha kul med igen!
Vill inte se yngre folk som tycker cod och farmvile är en mottstock! ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det viktigaste här är att de har en tydlig ledning som kan ta obekväma beslut när det behövs. Det är en styrka att ta hjälp av communityn, men kan bli en nackdel också om man inte kan styra dem. För många som ska in och peta kan innebära att inget blir gjort, så någon måste stå där uppe och gallra ut material och ideer.

Men jag tror denna utvecklingsmetod kan bli något intressant om det funkar. Det kan åtminstone skapa en trend att AAA-utvecklare tar hjälp av spelarna när de skapar sina spel.

Ett exempel på när utvecklarna lyssnar på "fel" spelare är Takedown. Jag håller med, de måste kunna göra en del av spelarna besvikna för att merparten av spelarna ska vara nöjda (något Takedown inte gjorde, de lyssnade för mycket på de som ville få spelet så nära verkligheten de kunde vilket innebar att de inte ville ha saker som är nödvändiga i ett spel där team play spelar en stor roll).

12
Skriv svar