Retrospelsmässan 2014

Skribent
Retrospelsmässan 2014

Att det idag är Retrospelsmässa är nästan större för Göteborg än att makrillen börjat leta sig närmare land. I år tänker jag inte bränna mina sparpengar på att köpa upp några fina NES-titlar till min man cave, utan bara gå och gilla läget. Förhoppningsvis ska jag även hitta en kabel till min C64as disk drive, en sådan sak jag bara kommer på när det är just Retrospelsmässa.

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Skribent
Retrospelsmässan 2014

"I år tänker jag inte bränna mina sparpengar på att köpa upp några fina NES-titlar till min man cave, utan bara gå och gilla läget."

Yeah right!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Det viktigaste i Maj är att lägga undan en buffert som räcker till sommarens konsumtion av glass. Jag rekommenderar att halva veckopengen läggs undan till det. Du vill inte stå med tom plånbok efter halva campingsemestern när alla andra barn köper glass i kiosken.

Medlem

Hur stor är den där mässan i antal besökare?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hur dyra är de gamla spelen

Skribent
Skrivet av Bennii:

Det viktigaste i Maj är att lägga undan en buffert som räcker till sommarens konsumtion av glass. Jag rekommenderar att halva veckopengen läggs undan till det. Du vill inte stå med tom plånbok efter halva campingsemestern när alla andra barn köper glass i kiosken.

Är glass ett kodord för knark? I sådana fall lägger jag hellre pengarna på min lyxhustru Mattias.

Skrivet av Mattias Frost:

"I år tänker jag inte bränna mina sparpengar på att köpa upp några fina NES-titlar till min man cave, utan bara gå och gilla läget."

Yeah right!

30 spänn gjorde jag åt. Så zip it mister.

Skrivet av Hipshot:

Hur stor är den där mässan i antal besökare?

Stor som fan, mig veterligen blev det fullt rätt snabbt. Tror det snackades om runt 4000 besökare, men sedan föll det bort och tillkom.

Skrivet av dino_kov:

Hur dyra är de gamla spelen

Det beror helt enkelt på vad du ska köpa för spel. Jag köpte TMNT till C64 (disskett) för tio spänn, medan jag hade behövt betala tusenlappar för de lite mer svåra NES-spelen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Kommer ni posta lite om det eller kan du ta lite bilder? Alltid kul med retro...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Kommer ni posta lite om det eller kan du ta lite bilder? Alltid kul med retro...

Jag skriver nog en blogg, men det blev ingen artikel det här året. Rätt dåligt med kort också.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Hipshot:

Kommer ni posta lite om det eller kan du ta lite bilder? Alltid kul med retro...

Jag skriver nog en blogg, men det blev ingen artikel det här året. Rätt dåligt med kort också.

Jag kan tipsa om att Sweclockers har ett reportage.

http://www.sweclockers.com/artikel/18704-sweclockers-besoker-...

Medlem

Såg coolt ut...

Lustigt att sveriges största spelsida inte har ett reportage om detta, aja, swec är fint med.

Kanske visar hur förpassat retro ändå är, vilket kanske inte är så konstigt, eftersom man kanske inte vill skriva om gamla spel. Men jag kan ju tycka att du Johan som ändå verkar gilla sådant borde ha fixat, eller kan ju då fixa det till nästa år, du bor väl till och med på den där sidan av landet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar