"Xbox One presterar dubbelt så bra med Directx 12"
Precis som Mantle ska DX12 ge utvecklare mer direkt kraft från hårdvaran - vissa säger dubbelt så mycket.
Dubbelt så snabb som pc.
Beror på helt på vilken pc du menar, min mormor gamla pc från 90 talet eller en polares nyköpta superdator?
Jag tror han var sarkastisk.
DX12 kommer f.ö. till PC också, och även om DX12 var exklusivt till One så skulle en PC krossa den prestandamässigt.
Hade detta varit en Sony-snubbe som snackade om ps4 hade alla köpt det dirr.
Hur påverkas grafikkortens kylning och arbetstemperaturer av dessa förändringar? Får man mer smask bara utan att det blir mer att göra i termer av kylning?
Bör inte påverka kylning alls då det är bara mjukvara det handlar om. Men om det skulle göra det så har Xboxen både större fläkt och mer luft rum än PS4 så bör ej vara ett problem.
On Topic:
Asså dubbelt låter som att ta i och skulle förvåna mig om det var sant, det kan säkert vara i vissa ensaka tillfällen med respons tid och etc men.... Dock tror jag och förväntar mig att det är det här som kommer göra att Xboxen blir lika bra i performance som PS4. Jag är extremt nöjd själv med min xbox och jag gick in i det hela vetandes att specsen var sämre och jag skulle inte ändra mitt val idag. Dock kommer jag säkerligen skaffa mig en PS4 också om ett par år eller så.
Om det otroligt nog skulle finnas något uns av sanning i detta så säger de ju indirekt att de som utvecklat mjukvaran som sitter i Xbox nu är totalt inkompetenta.
Att plötsligt få ut dubbelt så mycket kraft från en konsol bara genom att utveckla en API låter för bra för att vara sant.
Mantle visade sig ju vara riktigt bra, så jag förstår vad han säger. Det är mao mycket möjligt att det kan ske. Det är ingen magi i det hela, dom har gett utvecklarna möjligheten att slippa behöva använda alla overheadfunktioner som DirectX är proppfullt med. Samma sak med Open GL.
Känns inte som realistiska siffror utifrån bara ett nytt API.
Med tanke på skillnaden mot PS4 i GPU:ns beräkningsenheter samt betydligt lägre minnesbandbredd, så tror jag inte CPU flaskhalsen som DX12 förbättrar, gör så mycket för Xbox One.
Med tanke på att de nya konsolerna, liksom PC, är x86 plattformar, och att alla dagens nyare grafikkort från Nvidia och AMD ska stödja DX12, så borde det väl inte finnas något teknisk hinder till att även PS4 skulle kunna stödja det framöver?
Känns inte som realistiska siffror utifrån bara ett nytt API.
Med tanke på skillnaden mot PS4 i GPU:ns beräkningsenheter samt betydligt lägre minnesbandbredd, så tror jag inte CPU flaskhalsen som DX12 förbättrar, gör så mycket för Xbox One.
Med tanke på att de nya konsolerna, liksom PC, är x86 plattformar, och att alla dagens nyare grafikkort från Nvidia och AMD ska stödja DX12, så borde det väl inte finnas något teknisk hinder till att även PS4 skulle kunna stödja det framöver?
Det undrar jag också. Kommer inte detta till ps4?
Dubbel prestanda är inte samma sak som två Xboxar. Om man säger dubbel prestanda, så menar man att spelet kör dubbelt så fort, dubbla fps för samma grafik.
Jag ser inga som helst konstigheter med det uttalandet. Killen vet definitivt mer än folk här.
Så här sa dx12-teamet på build i veckan: "phone, tablet, PC will get console level efficiency and the Xbox will get even greater efficiency".