Playstation Network blir betaltjänst?

Medlem
Skrivet av Sundance83:

Man kan ju hoppas på att prenumerationen i detta fallet kanske handlar mer om film o musik.

Jupp, det är vad jag tror. Tror inte det kommer påverka att multiplayer är gratis.

Medlem

jaha, blir det att betala två avgifter igen nudå för att spela online?
Första avgiften till ISP'n, andra avgiften till Sony?

Medlem

Hirai " Current PSN service to remain free, subs for "premium content and service"

FZ borde ändra titel, väldigt missledande!

Nuvarande service från PSN med bland annat gratis online spel kommer inte kosta.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag ser gärna att sony fixar en tjänst för att strömma filmer och serier i HD, det skulle jag gladeligen betala en månadsavgift för.

MP ska vara kostnadsfritt.

Medlem

jag kan tänka mig att betala för en tjänst där man kan streama musik och film, samt att kanske få changs att spela vissa beta releaser.

Medlem

Rätta mig om jag har fel, men är inte Xbox live mycket bättre än PS2's motsvarande funktion? Kan det ligga någonting i att det finns en månadskostnad? Betalar man så får man också oftast kvalité. En tankenöt bara...


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Vad gör Xbox Live så mycket bättre då? När jag en gång i tiden betalade guld medlemsskap för att få spela online så var MP en horribel erfarenhet. Laggigt, inga dedikerade servrar så man mötte tattare stup i kvarten, etc etc..
Jag har ännu inte provat på PS3 i multiplayer, men så fasligt mycket värre kan det ändå inte vara, och än så länge är det gratis att få denna usla kvalitet på multiplayer.

(Jag har för övrigt 60Mbit in och 30 Mbit ut. detta kan inte användas fullt ut vad jag förstått på konsol. Funkar skitbra på PC dock så länge det är dedikerade servrar. MW2 laggar lika mycket på PC ibland. Överflödig info)

Medlem

Om det ska kosta pengar ska innehållet vara gratis i såntfall


signatur

Meep!

Medlem

Hmm, just Gold membership och att inte få hem demo's osv till spel som fanns ute i tid var en av de saker som böjde kamelens rygg över bristningsgränsen för min del. Då majoriteten av mitt spelande går via PC så tycker jag det var korkat att inte låta folk ta del av demon och filmer som skall öka just försäljningen av spel - som ju är den vinstdrivande delen i konsoll marknaden.
SONY och MS har väl insett att folk faktiskt helt enkelt är så överintill sig i att få ha det senaste nu-nu-nu att de kan tänka sig att betala för att få reda på om de vill betala eller inte.
Att sedan ta betalt för att spela MP är ju för den PC vane spelaren en dödssynd som borde bestraffas med en Dai-Katana award (mycket hemskare än en bojkott )

Var inte en helt oväntad utveckling men i min mening en väldigt ovälkommen utveckling. Bättre att de satsat på att ha andra betaltjänster med att te.x hyra film/musiktjänster online istället och dratt lite mer nytta av maskinen.

Detta tilltag kommer inte öka min konsumption på PSN utöver den jag redan har, dock finns ju möjligheten att man ratar ett inköp för att de kräver "betaltjänsten" för att ladda ner ett demo. Sådant kan väcka surhetsgenerna till liv illa kvickt.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

NEJ! Där blir det Nej! bestämt NEJ! Skräddaren säger NEJ!


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Inaktiv

Förstår varför sony gör såhär, men för mig kvittar det egentligen är inte intresserad av betalmedlemskap då jag använder ps3'n som media enhet och för exklusiviteter.

men grattis till dom som vill pröjsa för lite mer tjänster

Medlem

skrämmande hur dåliga folk verkar vara på att läsa, eller förstå?
Som jag uppfattar det så är det inga som helst förändringar till tidigare för dom som inte är intresserade att lägga ut pengar för att få mer.

Medlem

Jag skulle t.ex. vara intresserad av en årsprenumeration av Qore som finns på US-PSN.

Att kunna hyra film och sånt kommer ju i januari om jag kommer ihåg rätt.

Medlem
Skrivet av Hubbe:

Kvalitén och nivån på många av kommentarerna här är ta mig fan helt bedrövlig. FZ har blivit nya lunarstorm för "gejjjmars".

Så du menar att alla som ska få yttra sig måste vara djupt insatta i ämnet och kan skriva rent och korrekt som genierna som sitter i religion och politiktrådarna ?

Det ska väl inte vara så svårt att undvika dom trådar som inte är fina nog väl ?

Medlem

Jag inte att betala någon prenumeration på ps3'an.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Betaltjänst = Hejdå mitt ps3...................

Medlem
Skrivet av Mack3:

Betaltjänst = Hejdå mitt ps3...................

Om du ska fortsätta lira konsol då kan du glömma Xbox 360 också då,
ps3 kommer fortsätta vara gratis för onlinespelande,
360 är inte gratis för onlinespelande,
då får du lira på Wii eller pc då om det ska vara gratis.

En fråga bara, du köper spel till din konsoll förmodar jag för du är väl ingen pirat ?

Och du har tydligen råd att köpa spel om du inte är pirat ?

Vad gör då en eventuell avgift på några få hundralappar om året ?

Som i Xbox 360s fall så är avgiften för Guld live 1 eller 2 kronor om dagen,
på ps3 blir det samma eller lägre,

du har inte råd med 1 krona om dagen ?
Stackars dig.

Medlem

Det här har väl varit deras plan hela tiden, först göra onlinemedlemskapen gratis för att få så många spelare som möjligt att gå över från xbox 360 till ps3 sen kan dom enkelt lägga till en avgift på online delen, vilket är ett riktigt taskigt försäljningsknep.

Skrivet av redmac:

Hirai " Current PSN service to remain free, subs for "premium content and service"

FZ borde ändra titel, väldigt missledande!

Nuvarande service från PSN med bland annat gratis online spel kommer inte kosta.

God dag, Redmac!

Vi har en underrubrik som komplement till överrubriken. Läs den, vetja!

Medlem

Nej fan vad surt. Hoppas det inte blir så

Medlem

jag vill ha gratis!!

Medlem

allvarligt talat, att gnälla,
en uteliggare klarar att få ihop 1 krona om dagen,
då ska väl arbetande eller studerande klara det också ?

Och dessutom påverkas inte onlinespelandet av avgiften.
Jag vill ha gratis, jag vill ha gratis,
väx upp nångång bortskämda människor,
och dessutom läs innan ni gråter,

spelandet är gratis.
andra premiumtjänster får en eventuell avgift som knappt märks i era plånböcker,
så sluta gråt som barn.

Medlem

det suger !!!!!!!!!:(

Medlem

det suger !!!!:(

Medlem
Skrivet av reklam mannen:

det suger !!!!!!!!!:(

Du fattar inget alls eller ?
Det fortsätter att vara gratis att lira online,
det är vissa andra tjänster som kommer kosta nån hundralapp om året, tjänster som knappast är livsviktiga.

passar inte det så kan du ju lira Xbox 360,
men oj hoppsan där kostar ju allting pengar, man kan inte ens lira spel online gratis där,

vad ska du göra då mannen ?

Medlem

Jag tycker dom borde satsa på att överträffa Xbox 360:s onlinefunktioner men ändå låta det vara gratis. Dom skulle tjäna mer bara genom alla konsoler dom sålde, då jag har uppfattat det som att många jag känner har köpt Xbox 360 pga. dom bättre onlinefunktionera.

Medlem
Skrivet av Frede:

Jag tycker dom borde satsa på att överträffa Xbox 360:s onlinefunktioner men ändå låta det vara gratis. Dom skulle tjäna mer bara genom alla konsoler dom sålde, då jag har uppfattat det som att många jag känner har köpt Xbox 360 pga. dom bättre onlinefunktionera.

Problemet är bara att Sony tjänar inget på sina sålda konsoller,
Blu-ray och annat godis i ps3an kostar skjortan,

Så Sony förlorar flera hundra kronor, eller är det tusen kronor per såld ps3.

Så var det för Xbox 360 också dom första åren,
frågan är om MS går med vinst nu för varje såld konsoll ?

Att Xbox har bättre onlinfunktioner kan väl diskuteras,
men det är ju till en viss del tack vare Guld medlemskap som det gått så bra för Xbox, det har iaf bidragit till bra bit av deras vinst.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av redmac:

Hirai " Current PSN service to remain free, subs for "premium content and service"

FZ borde ändra titel, väldigt missledande!

Nuvarande service från PSN med bland annat gratis online spel kommer inte kosta.

God dag, Redmac!

Vi har en underrubrik som komplement till överrubriken. Läs den, vetja!

Titeln är ändå väldigt vilseledande, och det ser man på många kommentarer i tråden.
Folk läser inte underrubriker.
Nuvarande PSN kommer inte bli en betaltjänst.
Men SCE funderar på tilläggstjänster som kommer kosta.
Alltså så är titeln vilseledande.

Medlem

Det som är gratis nu kommer förbli gratis, men betaltjänsten kommer antagligen få en massa förhandstittar, extramaterial före andra och något av "det lilla extra".


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Sjukt många som uppfattat detta helt galet ta en extra titt på -> "utöver den nuvarande fria servicen."

Skriv svar