Någon som testat detta?

Medlem
Någon som testat detta?

http://www.youtube.com/watch?v=QkfIFP0g2xY#t=113

Om någon testat detta?
Fungerar det?

Inaktiv

Hmm, nej men det låter intressant. Återkom med info om hur det gick

Medlem

Klart det kan göra mycket skillnad i vissa sammanhang, men överlag är detta något som Windows sköter.

Jag skulle inte pilla på det i onödan.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

de flesta får bättre fps i win8, detta verkar vara anledningen. Det är disabled från start där, till skillnad mot win7. Och med detta verktyg så lsipper du redigera manuellt i registret, manuellt så får man söka nycklar flera ggr. Ska själv testa i helgen


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Har gjort det.
Det som jag märkte skillnad på är att FPSn hoppar mycket mer nu. Precis som att jag avaktiverade FPS smooth eller nått...

Medlem

Du fick alltså en negativ effekt? Där ser man!

Som jag sa, operativet gör det av en anledning och sköter sånt själv.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Du fick alltså en negativ effekt? Där ser man!

Som jag sa, operativet gör det av en anledning och sköter sånt själv.

Alltså... Jag vet inte, FPSn flickrar(va?) mer, men tycker nog ändå att jag inte har lika mycket stuttering när mycket saker händer faktiskt
Så testa det, men om det då ger negativ effekt kan man ju ta bort ändringen

Kör man med "High performance" i energiinställningarna så uppnår man samma effekt.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av TheShadyShader:

Kör man med "High performance" i energiinställningarna så uppnår man samma effekt.

Det jag kunnat googla fram så är det inte samma sak, hade ju varit smidigt men det verkar som det parkeras cores även under high performance.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar