3DS - Wifi fungerar inte

Medlem
3DS - Wifi fungerar inte

Fick Pokemon Y i går och spelade typ hela dagen. Jag kunde byta pokemon med randoms på internet men vaknade i dag och skulle testa att spela mot min bror. När jag ska lägga till honom på friends, står det att jag inte är ansluten till internet.

Jag har testat att starta om routern, slå av och på 3DS, slå av och på wifi på 3DS men den tycks inte hitta en access point.

Är det någon som har haft liknande problem, eller har mitt wifi gått sönder?

Medlem

om andra trådlösa enheter kan autentisera sig till routern så borde problemet ligga i din 3ds

Medlem
Skrivet av zobino:

om andra trådlösa enheter kan autentisera sig till routern så borde problemet ligga i din 3ds

Mobilen, Wii U och min laptop funkar så det blir nog att skaffa ny 3DS om det inte går att fixa. :/

Medlem

Har du nånsin haft din 3DS ansluten till internet via den där routern? Om du inte har det, kolla vilken typ av kryptering som används. Det finns AES och TKIP eller nåt sånt där som krypteringsalgoritm att välja på. Har för mig att 3DS bara funkar med den ena (minns inte vilken men har du den ena så prova byt till den andra).

Jag hade det problemet när jag skaffade min 3DS, då hjälpte det iaf att ändra krypteringsalgoritm.

Medlem

Kan förstås vara så att du har dolt SSID också, isf behöver du bara fylla i nätverksnamnet manuellt för att 3DS ska hitta nätverket. Sen lösenord som vanligt.

Medlem
Skrivet av Knut:

Kan förstås vara så att du har dolt SSID också, isf behöver du bara fylla i nätverksnamnet manuellt för att 3DS ska hitta nätverket. Sen lösenord som vanligt.

Det har funkat förut via denna routern förut. Jag lät min 3DS vara avstängd under natten och sedan funkade den under några minuter i morse och kunde hitta alla nätverk i närheten. Men efter några minuter har den problem och kan inte hitta något alls igen.

Jag har ingen aning om vad det kan vara för fel. Det kan inte vara något som ger störningar eller så?

Medlem

Det verkar som att den kan vara ansluten i cirka en minut efter att jag startar om den, efter det kan den inte hitta ett enda nätverk.

Medlem

Efter lite tid på google så verkar det där hända lite då och då på 3dsarna. En lösning var att plocka ur chippet och sätta tillbaka det igen för att hela 3ds'en skulle resetas. Vet ej om det hjälper just för dig, eller hur säkert det är.

Har du ingen garanti kvar? Hade testat själv om jag hade en 3DS

Medlem

Hände med min med, var påväg att beställa ett nytt wifichip att sätta i när den fixade sig själv, då hade den inte hittat någon accesspunkt på flertalet månader.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hade liknande problem med mitt äldre DS (Inte 3D.) Det löste jag genom att stänga av säkerhets saken i routern. (WPA/WPA2 tror jag det heter) Och du fungerade allt finfint.


signatur

Man måste klippa det långa strået långsamt, annars halkar man i hinken.

Medlem

Av någon anledning fungerade den några timmar i går kväll och sedan kunde den inte hitta längre. I dag testade jag om den kunde hitta några nätverk på högskolan, men där hittade den inga. Verkar vara något myskoproblem. Tror jag väntar och se vad som händer, eftersom för vissa andra så verkar det lösa sig själv efter en stund. Om det fortfarande är problem efter några veckor, köper jag nog helt enkelt en 3DS XL, då jag ändå velat byta in mot en större version.

1
Skriv svar