Dice: "Bad Company inte glömt, bara på en lång semester"

Robot
Dice: "Bad Company inte glömt, bara på en lång semester"

Räkna med att en vacker dag få se Battlefield: Bad Company 3, men först måste Dice färdigställa Mirror's Edge 2 och Star Wars: Battlefront.

#dice, #battlefield-bad-company, #battlefield-4, #mirrors-edge-2, #star-wars-battlefront


Medlem
Dice: "Bad Company inte glömt, bara på en lång semester"

Aw :/ Nåja, får hoppas att nästa Battlefield är BC3 och inte BF5


signatur

Game long and prosper

Medlem

nice.. väntar fortfarande take your time DICE!


signatur

//Peace out

Medlem

Kan inte hela BF-serien ta en lång semester?

Medlem

Kommer väl nästa höst...

Medlem

Detta kanske är en dum fråga, men vad är den största skillnanden mellan BF och BC?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Detta kanske är en dum fråga, men vad är den största skillnanden mellan BF och BC?

Mer konsollanpassat, fast BF3 var rätt konsollanpassat

Jag skulle säga att mp banorna byggs utifrån "rush" istället för conquest. Det är färre fordon överlag dessutom.

Jag hade hellre sett ett nytt 1942 eller ett Vietnam . börjar bli lite tjatigt med NU tid. Tillbaka till rötterna !

Medlem

Kan dem inte satsa allt krut på Battlefront istället?

Medlem

Körde aldrig multiplayer i Bad Company 2, däremot var singleplayer kampanjen riktigt skoj. Skulle vara intressant att se hur de utvecklar storyn efter händelserna i slutet av tvåan.

Medlem

Och så humor på det, tack!

Is OK, någon gång i framtiden så...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Körde aldrig multiplayer i Bad Company 2, däremot var singleplayer kampanjen riktigt skoj. Skulle vara intressant att se hur de utvecklar storyn efter händelserna i slutet av tvåan.

Den var tusen gånger roligare och charmigare än BF3 kan jag säga.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Körde aldrig multiplayer i Bad Company 2, däremot var singleplayer kampanjen riktigt skoj. Skulle vara intressant att se hur de utvecklar storyn efter händelserna i slutet av tvåan.

Då missade du någonting. BC2 i mp är bland det roligaste som kommit på många år. Ingen jävla customization-onani heller. Bara grymt kul och action-fyllt.

Medlem

Har spelat en del BF4 Beta nu och är mindre imbad än vad jag var före jag spelade det. Skulle hellre sett ett BC istället.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Blackwolfe:

Körde aldrig multiplayer i Bad Company 2, däremot var singleplayer kampanjen riktigt skoj. Skulle vara intressant att se hur de utvecklar storyn efter händelserna i slutet av tvåan.

Då missade du någonting. BC2 i mp är bland det roligaste som kommit på många år. Ingen jävla customization-onani heller. Bara grymt kul och action-fyllt.

Funderade på det flera gånger men det blev aldrig av. Jag är inte mycket för MP överhuvudtaget egentligen Fick välja ett spel när APB gick i sank och då blev det BC2.

Medlem

Som jag sagt i ett tidigare inlägg om BFBC, så skulle dom ha tagit bort BF helt och hållet. Det är ju inte Battlefield, det är ett spel för sig själv.


signatur

Trust is for fools...

Skrivet av Spearmint:

Kommer väl nästa höst...

Risken att dom börjar släppa en stor BF titel varje år är nog inte så stor.
EA vill nog inte mjölka sönder den så hårt till skillnad mot Activison har dom ju väldigt många mer titlar dom kan släppa istället så det behövs ju inte.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av conthox:

Detta kanske är en dum fråga, men vad är den största skillnanden mellan BF och BC?

Mer konsollanpassat, fast BF3 var rätt konsollanpassat

Jag skulle säga att mp banorna byggs utifrån "rush" istället för conquest. Det är färre fordon överlag dessutom.

Så, egentligen skulle dom kunna skippa BC? Eller kunna ha det som en (fristående) expansion eller liknande?

Känns lite som att ett företag gör två spel som på ett sätt konkurrerar med varandra är lite konstigt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av conthox:

Detta kanske är en dum fråga, men vad är den största skillnanden mellan BF och BC?

Mer konsollanpassat, fast BF3 var rätt konsollanpassat

Jag skulle säga att mp banorna byggs utifrån "rush" istället för conquest. Det är färre fordon överlag dessutom.

Så, egentligen skulle dom kunna skippa BC? Eller kunna ha det som en (fristående) expansion eller liknande?

Känns lite som att ett företag gör två spel som på ett sätt konkurrerar med varandra är lite konstigt.

De konkurrerar med varandra på samma sätt som alla nutida militärshooters gör med varandra, men BC och BF är två ganska olika spel tycker jag. Om något så är väl BC iaf lite svårare än BF3 och mycket mer infanteribaserat.

Medlem
Skrivet av Bondpä Pontus Håkansson:

Jag hade hellre sett ett nytt 1942 eller ett Vietnam . börjar bli lite tjatigt med NU tid. Tillbaka till rötterna !

vietnam ja det görs för lite men det sista som behövs är ww2, hela mitt 90 tal och tidiga tvåtusental bestod enbart av ww2 fps =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Skulle älska ett Bad Company 2.5, 2an är ett av mina favoritspel i MP. men å andra sidan så är det kanske bäst att låta minnena vila i frid.

Medlem

Jag undrar stilla om de verkligen förstår varför BC är så mycket bättre än BF3. Jag undrar... det skulle inte förvåna mig om det dök upp ett BF3 spel med Marlow, Sweetwater och Haggard som huvudpersoner som kallades för BC3. Ridå isåfall.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Blackwolfe:

Körde aldrig multiplayer i Bad Company 2, däremot var singleplayer kampanjen riktigt skoj. Skulle vara intressant att se hur de utvecklar storyn efter händelserna i slutet av tvåan.

Då missade du någonting. BC2 i mp är bland det roligaste som kommit på många år. Ingen jävla customization-onani heller. Bara grymt kul och action-fyllt.

Håller med dig, det är de absolut roligaste mp spelet jag spelat. och återgår till det än idag ibland är det perioder jag spelar det flera gånger i veckan i en månad och ibland så blir det annat. Men återgår alltid, spelade det senast förra månaden får nog ta och bli en sväng emellan att BF4 betan slutar och BF4 släpps

Medlem

Vill fortfarande höra DICE säga att de har en 2142 uppföljare planerad...

Medlem

Kappvändare där!

När jag spelade BC2 och det var nytt så hatade alla det spelet på samma sätt som folk hatar bf3-4 nu.

Så om något år 3-4? Då kommer förmodligen folk sitta och hata det nya BF (valfritt nummer och bokstav). Och sen kommer de skriva, fan när bf3 kom var det så jävla bra fyfan för allt nytt!


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kan inte hela BF-serien ta en lång semester?

Det kan du också göra från alla BF threads


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag saknar BC2 multiplay sååå mycket. Personligen tycker jag inte att Bf3 är alls lika bra. Har inte hunnit att testa bf4 så mycket än men tror ändå att jag kommer fortsätta sakna bc2.

Trots detta är jag osäker på om vi verkligen behöver BF, MOH och BC från samma utvecklare...

Medlem
Skrivet av atreyon:

Jag saknar BC2 multiplay sååå mycket. Personligen tycker jag inte att Bf3 är alls lika bra. Har inte hunnit att testa bf4 så mycket än men tror ändå att jag kommer fortsätta sakna bc2.

Trots detta är jag osäker på om vi verkligen behöver BF, MOH och BC från samma utvecklare...

Inte Dice som gör MoH. De gjorde multiplayerdelen till första spelet. Tveksamt om det blir någon MoH uppföljare, med tanke på recensioner och försäljningssiffror.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kan inte hela BF-serien ta en lång semester?

Du kan gå på semester. BF är en av de få spelserierna som håller skyhög klass i jämförelse med mycket annat skräp

12
Skriv svar