Playstation 4 stöder begagnat och slopar onlinekrav

Medlem

Nu tänker jag inte höja rösten eller komma med omogna kommentarer men jag är väldigt oförstående till hur man kan tycka att Microsofts modell är något man överhuvudtaget vill stödja? Flickvännen här hemma slog bakut direkt när MS släppte detaljerna om nya Xbox one. Detta trots att hon enbart spelar Xbox. Det får med andra ord bli Sony för hela slanten...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv
Skrivet av Harry Coma:

Jag vill inte ge mig in i tjafset, men jag har en fråga som jag gärna skulle vilja få svar på..

Är det verkligen så många som säljer/köper begagnade spel?

Personligen har jag aldrig gjort något av det, därav frågan..

Tjafset lämnar vi åt tjafsarna, tycker jag.

Jag köper och säljer en del begagnade spel och har givit bort spel som jag spelat ut och gillat, men kanske inte vill spela om, som presenter till mina vänner/släktingar.

Att ett stort företag (Microsoft, i det här fallet) bestämmer att jag inte längre får göra det utan att de på ett eller annat sätt först godkänner det är ingenting som jag vill ställa mig bakom. Ärligt talat, även om jag inte tog del av begagnatmarknaden skulle jag personligen ta ställning mot Xbox One för att själva konceptet luktar så unket.

Medlem

Att de kommer kosta några kronor att spela online bryr jag mig inte om.Underbart att man kan spela old games och man kan låna ut spel mm till vänner. Sony gör som alltid och sätter spelaren i focus.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Krayze:
Skrivet av mrykaens:

The Division kommer till både xbox one och ps4, likaså spelet med hundar.

Haha klockren!

OT: OM jag ska köpa en konsol så skulle det bli Xbox ändå, jag har bara vanan med kontrollen. Känns som Sony borde inse att använder i princip samma design på kontrollen sen 95' är bara löjligt och den måste ändras, inte alla som har dvärg händer(japaner).

Sen hur ofta lånar jag ut spel har 100 mbit konstant uppkoppling. Ms får köra över mig sålänge allt annat faller i min smak:)

En vän till mig jobbar på Guerilla Games, och enligt honom är PS4-kontrollen riktigt skön. Jag tippar på att den är ett stort lyft framåt gentemot DS3 (som jag dock verkligen gillar).

Med det sagt, så gillar jag även 360-kontrollen (som jag använder till både konsol och PC), och den nya är säkert kanon

Ja nu dömer jag på utseendet, låter bra om din kompis nu var opartisk i den frågan, jag gillade inte ps3ans kontroll, den fick mig att känna mig för "stor" för att hantera snabbt med. Men återstår att se såklart.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Harry Coma:
Skrivet av withaknife:

Tjafset lämnar vi åt tjafsarna, tycker jag.

Jag köper och säljer en del begagnade spel och har givit bort spel som jag spelat ut och gillat, men kanske inte vill spela om, som presenter till mina vänner/släktingar.

Att ett stort företag (Microsoft, i det här fallet) bestämmer att jag inte längre får göra det utan att de på ett eller annat sätt först godkänner det är ingenting som jag vill ställa mig bakom. Ärligt talat, även om jag inte tog del av begagnatmarknaden skulle jag personligen ta ställning mot Xbox One för att själva konceptet luktar så unket.

Bra svar. (Även de ovan)

Nej, det är ju jävligt långt ifrån okej.
Finns det någon möjlighet att dom kommer backa på den punkten, när dom nu får så mycket klagomål, tror ni..?

Det tror jag, om pressen är tillräckligt stark så kommer dom ändra på den idén. Jag blev chockad för Ms brukar vara den som har mindre gränser/komplikationer än andra. Men jag känner inte mig berörd så det är inte lika stort för mig.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Jag vill inte ge mig in i tjafset, men jag har en fråga som jag gärna skulle vilja få svar på..

Är det verkligen så många som säljer/köper begagnade spel?

Personligen har jag aldrig gjort något av det, därav frågan..

Jag säljer aldrig spel (enstaka undantag finns) men jag köper en hel del begagnade spel via ebay.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Jag vill inte ge mig in i tjafset, men jag har en fråga som jag gärna skulle vilja få svar på..

Är det verkligen så många som säljer/köper begagnade spel?

Personligen har jag aldrig gjort något av det, därav frågan..

Enligt mig har inte detta bara med begagnathandels att göra. Grejen MS har gjort med Xbox One är att de låser spelen till ETT account på konsollen. Så om både jag och min flickvän vill spela samma spel så måste vi antingen spela på samma account och hålla på att säkerhetskopiera våra sparfiler hela tiden så man inte skriver över den andres, eller helt enkelt köpa 2 kopior av varje spel som vi båda vill spela. Och detta är enligt mig helt sjukt. Mycket bättre om MS hade låst spel till konsollen istället.
Har tidigare gillat MS bättre än Sony, men denna generation blir det utan tvekan en Playstation för min del.

Medlem
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av Harry Coma:

Jag vill inte ge mig in i tjafset, men jag har en fråga som jag gärna skulle vilja få svar på..

Är det verkligen så många som säljer/köper begagnade spel?

Personligen har jag aldrig gjort något av det, därav frågan..

Enligt mig har inte detta bara med begagnathandels att göra. Grejen MS har gjort med Xbox One är att de låser spelen till ETT account på konsollen. Så om både jag och min flickvän vill spela samma spel så måste vi antingen spela på samma account och hålla på att säkerhetskopiera våra sparfiler hela tiden så man inte skriver över den andres, eller helt enkelt köpa 2 kopior av varje spel som vi båda vill spela. Och detta är enligt mig helt sjukt. Mycket bättre om MS hade låst spel till konsollen istället.
Har tidigare gillat MS bättre än Sony, men denna generation blir det utan tvekan en Playstation för min del.

Stämmer det verkligen?

Har för mig att jag läste någonstans att 10 Familjemedlemmar kunde spela samma spel..

Annars är det ju helt vrickat.

Inaktiv
Skrivet av Harry Coma:
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av Harry Coma:

Jag vill inte ge mig in i tjafset, men jag har en fråga som jag gärna skulle vilja få svar på..

Är det verkligen så många som säljer/köper begagnade spel?

Personligen har jag aldrig gjort något av det, därav frågan..

Enligt mig har inte detta bara med begagnathandels att göra. Grejen MS har gjort med Xbox One är att de låser spelen till ETT account på konsollen. Så om både jag och min flickvän vill spela samma spel så måste vi antingen spela på samma account och hålla på att säkerhetskopiera våra sparfiler hela tiden så man inte skriver över den andres, eller helt enkelt köpa 2 kopior av varje spel som vi båda vill spela. Och detta är enligt mig helt sjukt. Mycket bättre om MS hade låst spel till konsollen istället.
Har tidigare gillat MS bättre än Sony, men denna generation blir det utan tvekan en Playstation för min del.

Stämmer det verkligen?

Har för mig att jag läste någonstans att 10 Familjemedlemmar kunde spela samma spel..

Annars är det ju helt vrickat.

Jag tror också att det är 10 familjemedlemmar som gäller. Det ryktades flitigt att det skulle bli ett spel per konto, men det var nog inte fullt så illa trots allt. (Även om det är nog trist i alla fall.)

Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av chopper:

Jo PS är för alla snåljåpar fattiga stackars studenter som lever på studie bidrag MAO gratis generationen.
Ledsen men allt kostar i dag.
Och tack för de mogna inläggen från er PS kramare.
Men MS nät vinner i längden för det fungerar i Europa.
Sonys nät funkar ...Suck.

Playstation 4 är för folk med lite självrespekt och integritet som inte vill bli övervakade i sina egna hem och kontrollerade kring hur och när och var man får spela.
Du borde trä en slang från din röv till din mun så du får smaka på all skit som kommer ur dig.

Ja dina inlägg riktigt lyser med intelligens.
OK tog väl i lite mycket men xbox 360 har fungerat fel fritt för mig. Men min sons PS3 har strulat mycket online.

Det där med slangen är det något du testat själv? Det ska väl föreställa konstruktiv kritik på mitt inlägg antar jag.

Föredrar Xbox one men skaffar antagligen båda konsolerna.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Deli:
Skrivet av chopper:

Jo PS är för alla snåljåpar fattiga stackars studenter som lever på studie bidrag MAO gratis generationen.
Ledsen men allt kostar i dag.
Och tack för de mogna inläggen från er PS kramare.
Men MS nät vinner i längden för det fungerar i Europa.
Sonys nät funkar ...Suck.

Playstation 4 är för folk med lite självrespekt och integritet som inte vill bli övervakade i sina egna hem och kontrollerade kring hur och när och var man får spela.
Du borde trä en slang från din röv till din mun så du får smaka på all skit som kommer ur dig.

Ja dina inlägg riktigt lyser med intelligens.
OK tog väl i lite mycket men xbox 360 har fungerat fel fritt för mig. Men min sons PS3 har strulat mycket online.

Det där med slangen är det något du testat själv? Det ska väl föreställa konstruktiv kritik på mitt inlägg antar jag.

Föredrar Xbox one men skaffar antagligen båda konsolerna.

Men du spelar ju inte på konsol? Du spelar ju på det som gör cirklar runt konsoler? Hur ska du ha det nu? Vad playstation 3 eller Xbox 360 klarar av är väl ändå av inget som helst intresse för vad man ska köpa för next-gen konsol? Xbox 360 hade vissa fördelar sist det begav sig medans Xbox One inte har en enda intressant punkt som skulle vara värt besväret som är Xbox one.

Nej det är ingen idé att ödsla tid med något konstruktivt på någon som inte förstår någonting

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av zsm:
Skrivet av chopper:

Jo PS är för alla snåljåpar fattiga stackars studenter som lever på studie bidrag MAO gratis generationen.
Ledsen men allt kostar i dag.
Och tack för de mogna inläggen från er PS kramare.
Men MS nät vinner i längden för det fungerar i Europa.
Sonys nät funkar ...Suck.

Haha, trögaste inlägget jag har sett på länge.

Förstår att sanningen suger för en PS kramare. Tips hoppa över mina inlägg om du tycker de är tröga vad jag tycker om dina talar jag tyst om då jag inte vill säga fula ord till barnen.

Är själv ingen "PS kramare" och jag tidigare föredragit Xbox före PS men snälla människa.. Kan du bli mer fanboy? Enligt ditt resonemang så är alla som inte betalar för saker som de inte behöver snåla. Sedan hur kan man få det till att man får allt på PS4 gratis? Snarare så att folk är medvetna om vad de betalar för och vill helst inte betala extra för saker de inte behöver. Att stödja att ett företag låser marknaden helt är bakåtsträvande och bara idiotiskt. Sedan vadå Microsofts nät funkar? Till skillnad från Microsoft så väljer iaf Sony att annonsera att deras nätverk går ner. Microsoft däremot väljer att försöka att mörklägga när deras går ner.

Skrivet av Grumbledock:

Begagnade spel, låna spel till vänner, Sony gör allt rätt imo
Personligen betalar jag gärna för online om det betyder att jag får en bättre tjänst/valuta för pengarna, kvalité kostar och servrar är inte gratis...
Men snålheten bedrar visheten, och just över 1kr/dag är väl för dyrt för vissa? Panta en burk eller två så får man råd i så fall

Varför betala för något man inte kommer att använda?

Dat smile.

Medlem

Förolämpar inte folk för att xbox har bättre nät utan bara att jag föredrar xbox för deras fungerande nät.
Men du slår alla rekord med ditt inlägg med slangen plus dina idiotförklaringar av mig. Men du kanske har kompisar här att imponera på med att skriva trams.

Och är "ditt sketna trailer-camp internet din jävla hillbilly" din version av konstruktiv kritik. bara sorgligt att du inte kan bättre.
Om jag är ett MS fan så är det mest beroende på PC delen och vad gäller konsoler så har jag erfarenhet från PS3 och Xbox 360 och visst föredrar jag 360'n men det lilla jag spelar på konsol så duger säkert Xbox one till mig.

Kommer troligen att bli nöjd med MS hårdvara i konsolen och med en stor extern HDD inkopplad så fyller den troligtvis mina behov. PS. Har MS aktier och är väl inte helt opartisk.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

12
Skriv svar