Medlem
Skrivet av Tybalt:

Manuel Calavera: The living still give me the creeps.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/76/Grim_Fandango_a...

Det var då fan att du skulle hinna före mig med Grim Fandango. Där snackar vi död. Planescape Torment hanterar det också en hel del, det gjordes allt en del intressanta spel "förr".


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

"Hårdare rensning" är kanske värt att ta upp i "Synpunkter och förslag"? Det verkar vara oerhört delade meningar hos medlemmarna vad som bör vara accepterat. Hitintills har jag varit ganska snäll i min moderering. Det verkar dock vara något som är värt att diskutera. I framtiden tar jag bort alla nya inlägg som berör ordet "hen" utan att anknyta till krönikan. Vill ni diskutera ett ords betydelse får ni gärna ta det i "Allmänt snack".

Skrivet av aolbain:

Sen kom jag på, det här är FZ, där feminism och jämställdhet (vare sig mellan kön eller etniciteter) är dåliga saker och ett hot mot vår rätt att säga jävla fitta och negerboll (jävlig viktiga rättigheter).

Jaså? Jag som tycker det finns oerhört skilda åsikter på FZ:a.


signatur

Have a good time!

Medlem

Väldigt bra krönika. Kommer definitivt köpa The Last Ofta Us och spelar gärna spel som framväcker känslor över vanliga titlar. Folk må säga vad de vill om Homefront, men jag gillade det spelet och vissa känslor väcktes där. Spec ops the line har jag inte provat men kanske körde göra

Medlem

Mycket bra krönika, som berör ett ämne jag alltför ofta saknat hos en hel del spel.

Sen är det förbannat tråkigt att behöva se vad för skit folk skriver i kommentarerna. Det är som att vissa på förhand bestämt sig för att hitta något att störa sig på, och inget kan hindra dem från att ösa ut sina inskränkta jävla åsikter som inte har några som helst grunder. Usch.

Medlem

bra krönika!

Inaktiv
Skrivet av viccepe:

Ytterligare en diskussion på FZ urartar i diverse konspiratoriskt Flashback-snack. Till FZ-gänget: kan ni inte moderera forumet och diskussionerna hårdare? Just nu domineras snacket av en liten, liten minoritet.

Dessa krönikorna skapar just flumsnack - för "krönikorna" (denna gången en promotion till ett nytt spel), är inte annat än ren skit i stil med Nyheter24.

Tråkigt, repetitivt och fullständigt ointressant innehåll, i vanlig Arnroth-stil.

Inaktiv

Jag har alltid tänkt att "hen" skulle användas när man inte visste könet på den man talade om, aldrig tänkt på att man kunde använda det för att slippa avslöja något. Kudos för innovativt användande!

Krönikan i sig tycker jag väl inte var sådär värst nytänkande - att skapa vettig dramatik av döden är förvisso bra men samma sak hade kunnat sägas om kärleksrelationer eller något annat kärnämne för bra berättelser.

Slutligen tycker jag användare som Stofo och de andra PK-mupparna kan vara vänliga och hålla snattran, er korkade retorik är bra mycket mer irriterande än vad ordet "hen" är i sig.

Medlem

Skriver ni något håll er till krönikan. Raderar OT och skickar personangrepp eller inlägg med dålig ton till moderatorgudarna för vidare granskning.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Fargo:

Bra krönika. Och jag gillar för visso inte ordet "hen", men jag bryr mig föga om Arnroth använder det i sin krönika. Chilla.

Jag hoppas att spelen fortsätter alltmer i den riktning man tagit gällande känslor, allvar och död. Jag gillar det.

Skrivet av viccepe:

Ytterligare en diskussion på FZ urartar i diverse konspiratoriskt Flashback-snack. Till FZ-gänget: kan ni inte moderera forumet och diskussionerna hårdare? Just nu domineras snacket av en liten, liten minoritet.

Och seriöst. Om du inte klarar av några "jobbiga" kommentarer kanske du ska sluta läsa kommentarerna. Ett tips: Aftonbladet och DN´spelsidor finns ju alltid. Det är bra med en öppen och fri diskussion, ingen tvingar dig dock att läsa.

Snacka om att missförstå poängen ad absurdum. Det handlar inte om att man ska strypa en viss minoritets åsikter -- det handlar om att man ska hålla sig till ämnet. Att Arnroth (fullt korrekt dessutom) använde "hen" i den här krönikan är så oviktigt och ointressant det bara kan bli, och det är fan skandal över hur Fz inte raderar allt trams kring det, då det är fullständigt off-topic och inte har ett skit med krönikan att göra till att börja med.

Vill ni spy galla över Arnroths användande av ett könsneutralt pronomen kan ni starta er egen lilla forumtråd eller dylikt, och hålla trådarna här on-topic.

Medlem

Det är väl fortfarande en spoiler att berätta att två karaktärer vilka har ett flertal rader dialog inspelade, gör en känslig scen där någon utav de två dör?

Det för mina tankar direkt till några karaktärer som har en betydande stor roll i spelet...


signatur

Nämen!

Medlem

Mycket bra krönika som vanligt Arnroth!


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Snälla, skriv aldrig "hen" igen. Denna idiotiska, politiska korrekthet gör ont.

Medlem

Fyfan, jag minns fortfarande hur sjukt jobbigt The Walking Dead var. Jag grät verkligen som ett barn vid dom sista scenerna. Usch, ruskigt jobbigt, men jag ser helt klart fram emot säsong 2. Topp 5-spel någonsin för mig.

Medlem

De tre personer jag känner som kan klassificeras (enl. samhället) som "Hen" är alla kränkta att bli kallade bägge könen (ja, ordet framkom eftersom det "behövdes" ett könsneutralt ord för de som inte hade ett specifikt kön). Varför inte bara kalla personen för deras namn? Eller det kön de vill välja att vara? ... Sen, som Conthox väldigt bra förklarade, så är det inte svårt att skriva neutralt om man vill hålla en persons kön hemligt utan att använda "Hen".

Sen när det gäller speldöd - The Walking Dead var riktigt rikigt bra på att porträttera att de små sakerna gör pixlarna på skärmen så mycket mer levande. Har stora förhoppningar för The Last of Us.

12
Skriv svar