Hur arg blir du när du förlorar i spel?

Inaktiv

Jag brukar bli så arg att jag tar en helt ny snus, trots att jag kanske lade in en bara 15 minuter innan.

Om det går väldigt dåligt så slår jag mig själv på benet(inte så mycket men så att man känner det iaf ) Och sen håller jag ofta en arg monolog för mig själv innan jag fortsätter spela.

Medlem

När jag släpper in bedrövliga mål i FIFA när jag spelar online kan jag bli bra arg, dock mest på mig själv. Kan även bli förbannad på folk som avbryter matcher tidigt för att man ligger under med 3-0 eller liknande.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Nu är det säkert 7-8 år sedan men....
En gång bröt jag av ett tangentbord, men jag hade lite i bakhuvudet att jag hade ett nytt att byta med.

En annan gång klappade jag till datorn (Gammalt chieftech hightower, vägde 17kg tomt vill jag minnas) så plastfronten släppte och datorn dog för mig.
Var lagom skitnödig när jag tryckte på knappen för att starta den igen, snälla starta....snääääälla starta!

Utöver det så har jag nog inte haft några större raseriutbrott. Visst händer det väl att man blir förbannad. Men man är ju lite äldre och förnuftigare (Vill jag tro iaf) och vet att det bara är ett spel.


signatur

- Wiiga -

Medlem

Försökte verkligen tänka genom vad jag hade kunnat göra under mina yngre år. Det mest uppenbara, som många andra nämner, är det misshandel som våra soffor får stå ut med. Vilka hjältar!

Men annars är det nog mest svordomar, vilka var ganska grova och högljudda. Ibland har det råkat förekomma med ett fönster på glänt och grannar har fått ta del av mina könsorgansrelaterade aggressioner. But hey, alla vet väl vad en "jävla vagina" är?


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Planetside 2 har fått mig att slå på tangentbordet så tangenterna flugitåt helvete och även fått mig att ge mitt data chassi mordblickar så många gånger hahaha, Annars blir det mest en hel del fula ord som kommer : )

Why?

1. Folk kan inte tänka 3 steg framåt bara 1 min tydligen.

2. Folk förstår inte att titta på KARTAN kan faktiskt hjälpa istället för att spamma chatten:
Where are we going now? DET FINNS EN TUTORIAL VIDEO I BÖRJAN FÖR EN ANLEDNING FFS!!
/Edit: Se punkt 1.

3. När man inser att 40% av planetside 2 folket är CoD idioter
som tror att ps2 är ett rambo spel ala COD när det FAKTISKT har en inlärningskurva och man måste använda TEAMWORK.
Förstår folk vad teamwork är?

4. Sa jag att folk inte tänker 3 steg framåt?

Men även fast Planetside 2 kan få mig att rage quita så hårt så loggar man in igen efter 5 minuter då det är något magiskt med ps2

Inaktiv

För det mesta händer inget mer än att ett par skällsord läcker ur mun, men när det kommer till Team Fortress 2s P12or (vilka är mästare på att få folk att gå i taket) så släpper som alla spärrar.

Medlem

Någon som vet hur man gör appar? Om det inte finns så kanske någon kan göra en "Chill out gamer" app som du sätter på när du är som argast :P. Eller så mäter den din "ilske" energi..... vänta nu lite, det där lät precis som ett jävla spel! >_<.

Inaktiv

Relativt lugn med mina 32 år i nacken. Får jag stryk i ett FPS spel så skyller jag på min höga ålder, dålig reaktionsförmåga men respekterar talangen hos min motståndare.

Slöa kärringar i trafiken däremot, nej då jävlar hojtas det med näven och ungarna blir bleka i ansiktet!

Skrivet av vuze2143:

Har legat med de flesta mammorna på internet..

Fick mig att garva så hårt hahaha tack för den !!

Medlem

Håller mig lugn i de flesta spel, slår lite på bröder och vänner om de spöar mig i Fifa... men näre jag spelar LoL tar Hin Håle över min kropp om ngn i mitt lag som fuckar upp med 0-18 och sedan skyller allt på oss andra eller på mig, då kan jag bli så satans förbannad och skriva de mest otrevliga saker i chaten samt börja slå på datorbord och andra möbler.

Herr rygg

Slog sönder ett tangentbord när jag spelade NHL och förlora en tät match i sudden. Sedan har jag slagit hål i en vägg när jag tittade på riktig sport men det räknas kanske inte hit:)


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

har gått åt ett x antal tangetbord fick även byta min gamla hederliga tjockskärm efter ett par års misshandel då skärmen vissade missfärgade färger så kunde till slut inte se hur mycket liv och ammo man hade kvar i nedre skärmen blev då ett byte till en plattskärm som jag än så länge inte spööat

Inaktiv

Hur arg jag blir när jag förlorar i spel beror helt på vilket spel det är och hur jag förlorade. Blir inte arg om jag förlorar fair and square men förlorar jag på ett ytterst löjligt sätt som man inte borde kunna förlora på. Då blir jag riktigt arg.


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem

Enda spel som gjort mig riktigt förbannad i vuxna år är Assassins' Creed 3 med kaoutisk kontroll då allt är kontextuellt och gör att alltför ofta blev det inte så man ville o så dör man/failar uppdrag etc. Skitdesign

Medlem

har aldrig blivit mer än några svordomar och små slag i luften


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem

Det blir några tama eder samt handflatan mot en närliggande kudde som mest...

Tycker snarare att de borde undersöka effekten spindlar har på människor. Det är det enda som kan få mig att bli våldsam i ett panikartat bärsärkaraseri.

Medlem

kan bli lite svordomar nångång ibland men inte mer:).

Runt 2002 när Need for Speed Hot Pursuit 2 kom så var jag i slutet av spelet och hade alla dom snabbaste bilarna upplåsta och dom svåraste racen kvar. Körde samma bana om och om igen, säkert 30 gånger och då överdriver jag inte. Misslyckades varje gång..tillslut brast det. Jag ville ju inte ha sönder nått så jag slog ett hårt snabbt slag i betongväggen...visade sig vara en gipsvägg -_-

Hur förklarar man ett stort hål i väggen på ett bra sätt för föräldrarna? x)

Btw, jag spelade aldrig Hot Pursuit 2 efter det

Medlem

Spelar jag ensam så blir jag aldrig "arg", irriterad kanske, men jag fortsätter tills jag klarar det. Trial & Error.

Spelar jag däremot lan/skype med någon annan så kan jag skrika lite mest bara för att det gör kommunikationen så mycket roligare.

Men jag har aldrig någonsin blivit så arg på ett spel så att jag tar ut det fysiskt i verkligheten. Det är bara löjligt.

Medlem

Har väll som mest hänt att man slått näven i bordet. I min yngre dar tog jag ett av mina gamla trasiga tangentbord att slå på, då jag tänkte att jag inte ville slå sönder mitt nya tangentbord, men jag ville ju ändå testa å slå lite. Slutade med en blodig hand och kunde inte spela särskilt effektivt på en vecka. Kanske ska sägas att tangentbordet jag slog på var ett riktigt gammalt med vassa metallkanter....
Har sönder saker p.g.a. ren klumpighet istället.
Blir istället mer frustrerad och irriterad, men det brukar ju ändå oftast gå över en minut senare.


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Medlem

Beror såklart på vilket humör man är på innan man sätter sig. Om man är på bra humör så blir man inte arg.

Om det är en dag när allt går åt helvete så så brukar man ofta spela dåligt och bli extra arg när man spelar. Ibland för att man helt enkelt gör kassa drag själv, ibland för att teammatesen är kassa, ibland för att fienderna spelar med något nybörjar-vapen men ändå lyckas döda en med lite lotto.

Gör inte något fysiskt skada utan blir oftast svordomar och en irriterad attityd även fast jag brukar försöka dölja det.

Medlem
Skrivet av ilduce:

Hmm.. Det ända som jag slagit sönder under ina 25 år med datorer var en Tac2 som min bror precis hade köpt. Vi spelade Thaiboxing på C-64an, och jag var chanslös så jag blev förbannad, reste mig upp o kastade kontrollen i golvet... Pinnen gick av, och jag var nog nära att gå sönder jag med efteråt.

lögn - inget har sönder en tac2!!

Medlem

Beror dels på vad det är för spel och hur trött jag är.

Om det är ett spel där man tävlar mot andra (Multiplayer FPS osv) kan jag bli ganska arg om jag också är trött. Det är aldrig kul att förlora, och det förstärks genom att man har ett slags förakt mot motståndarlaget i dessa spel. Eftersom de gör allt, och använder fulknep för att vinna över dig.

Om jag spelar ett allmänt oförlåtande spel som Dont starv så blir jag inte arg när jag förlorar. Skrattar bara lite och gömmer huvudet i händerna.

Medlem

Minns att man hade en 3-4 extra logitech pilot möss liggandes. För de sula man allt man orka i väggen när polarn plocka quaden o gibbade en för 7'e ggn i rad. Det var på den tiden möss var billiga. Nu har jag inte råd att skicka min Naos 5000 i väggen.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Medlem

Det beror väldigt mycket på spelet i fråga och situationen.
I ett spel som Dark Souls kan jag dö väldigt många gånger utan att ens höja ett ögonbryn. Men i vissa spel så blir jag matt väldigt fort om jag dör. Det är mest om spelen använder sig av billiga knep för att knäppa spelaren.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Inte speciellt... har aldrig gjort sönder vare sig mus, tangentbord eller något annat p.g.a. att jag har förlorat i ett spel.


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

Av alla spel jag lirar är det i princip bara Dota som framkallar ilska hos mig. Tyvärr är det rätt grovt, kan helt tappa humöret och bli irriterad på polare och randoms i pub. Dota är enligt mig så känsligt för det spelar ingen roll hur grymt du lirar om du har fyra sopor med dig, vilket ofta leder till svordomar och har även haft ett par 24h mutes vid tillfälle.

Å andra sidan vet jag inte heller något spel som skänker mig så mycket glädje vid en välförtjänt vinst så det väger upp raseriet.

edit: Har dock aldrig slagit sönder något men skrikit och bankat lite i armstödet på fåtöljen kanske... Hehee

Medlem
Skrivet av Spiff:
Skrivet av ilduce:

Hmm.. Det ända som jag slagit sönder under ina 25 år med datorer var en Tac2 som min bror precis hade köpt. Vi spelade Thaiboxing på C-64an, och jag var chanslös så jag blev förbannad, reste mig upp o kastade kontrollen i golvet... Pinnen gick av, och jag var nog nära att gå sönder jag med efteråt.

lögn - inget har sönder en tac2!!

Aldrig spelat Summer/Winter Games på C64 hör jag?


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Diskmaskin:

Jag har börjat hata en nation pga. språket som förekommer ständigt i Dota2...

Skrivet av Kuci:

Jag blir arg som fan när jag har ointellektuella spelare i mitt lag (dota 2, så man kan ju gissa vilken nationalitet 99% utav dessa spelare har).

Får man gissa på Polen?

"suka n00b!!!!"

"uninstall dota plzzz"

Får känslan att kalla kriget var nog inte en dum idé när jag spelar med ryssar i mitt lag. Deras iq måste vara väldigt låg känns det som.
Bästa comebacken jag har fått mot mig var när de skrev kyrilliska till mig och kalla mig noob i samma mening, så jag svarar "I don't speak Retardish, sorry" och då skriver de "ur mother retardish"... Inte ens grundläggande engelska kan de.

Skriv svar