Är du en spelsamlare?

Robot
Är du en spelsamlare?

Har du hyllorna till bredden fyllda med spel och samlarutgåvor så är du inte ensam - vi har träffat två nostalgiker.


Medlem
Är du en spelsamlare?

Det enda jag samlar lite smått på är Ryū ga Gotoku/Yakuza. Är ingen enorm samlare, men har i alla fall sett till att skaffa både de japanska och västerländska versionerna av alla spel i serien, samt guider och någon figur. Utöver den serien har jag inget större intresse av att lägga några pengar på samlande.

zsm
Medlem

Samlade, men fick ett mindre sammanbrott efter att mitt inplastade Chrono Trigger blev stulet. Slutade omgående och sålde hela samlingen. Det är inte värt huvudvärken

Medlem

Slängde mina kartonger, behöll disketterna/skivorna+manualerna.

Medlem

Copyism <3


signatur

The Impossible Just Takes A Little Longer - Winston Churchill

Medlem

Älskar att Calle har döpt om mig till herr Leijonhuvfud (ordinarie Leijonhufvud) genom diverse nyheter nu. Men det är lugnt, jag förstår piken!

Medlem

backpacker, det spelade jag till jag kunde alla frågorna utantill, juvelerare var drygast att lära sig vill jag minnas

Medlem

Tja, jag är väl ingen samlare direkt, men jag har ett stort antal PC-spel i originalförpackning och köper alltid CE när jag kan.

Visst finns det några spelserier som ligger mig varmt om hjärtat och har en klar plats i min samling - framförallt Deus Ex. Men, många av er har nog en klart mer imponerande samling

Edit: Visst ja, sen har jag en del StarCraft-prylar också i begränsad utgåva - tack FZ!

Medlem
Skrivet av zsm:

Samlade, men fick ett mindre sammanbrott efter att mitt inplastade Chrono Trigger blev stulet. Slutade omgående och sålde hela samlingen. Det är inte värt huvudvärken

Stulet?! Hurdå?

Medlem

samlar först och främst på nintendo 8bitars spel.En halv gammal bild på mina kassetter. Samlar även en del snes,gc,sms,md.Har även nintendo loggan tatuerad på höger benet.Plus en del olika figurer.Som bowser,mega man m.fl.


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem

Lustigt, satt i helgen och kollade på alla spel jag hade samlat på mig, hade jag faktiskt behållit alla stora papperskartonger (har vissa kvar) och alla snes/nes/gb/gba saker (gav bort) så hade jag inte kunnat ha något annat i den lilla lägenheten.

Det är en _väldigt_ liten lägenhet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Samlar spel på Steam haha

Medlem

Samla spel? Haha vad värdelöst. Eftersom alla dagens skitspel låses till något jävla konto online så är andrahandsvärdet på spel = 0. PC iaf.

zsm
Medlem
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av zsm:

Samlade, men fick ett mindre sammanbrott efter att mitt inplastade Chrono Trigger blev stulet. Slutade omgående och sålde hela samlingen. Det är inte värt huvudvärken

Stulet?! Hurdå?

Min sovrumsdörr blev forcerad under en tillställning jag anordnade i mitt hem, och jag antar att det kliade jävligt mycket i någons fingrar. Hade ambitionen att samla ihop alla jrpg-titlar som betytt något sedan 80-talet och framåt. Tji fick jag!

Medlem

Även om jag numera är mer av en samlare av digitala spel, så finns ändå en bunt spel kvar som jag helt enkelt inte vill bli av med....

Nu har jag allt möjligt kvar, men tar bara upp de som jag har i limited eller gammal hederlig första original box, som jag helt enkelt är glad över att ha sparat....

Diablo II
Baldurs Gate 1 & 2
Diablo 3 (Collectors ed)
Dungeon Keeper 2
Sacrifice
Civilization II
Neverwinter Nights 2 (Chaotic evil edition)
Planescape Torment
m.m

Det är främst Baldurs Gate serien och Planescape Torment som jag är glad att äga. Men inte för samlandet utan för spelupplevelsen de ändå gav när det begav sig.

På något sätt upplever jag idag det mer kul att just inneha såna här gamla hederliga papperkartonger, och jag finner mig själv sittandes och letandes ibland på tradera efter gamla specifika spel som betyder extra för mig....

ps.

Om någon har följande spel i originalförpackning så släng gärna iväg ett meddelande över fz, då jag är intresserad av att köpa dom. (Alltså i org pappförpackning )

Diablo
Grim Fandango
System Shock 2
Command & Conquer
Full Throttle
Final Fantasy VII
Dungeon Keeper
Total Annihilation
Icewind Dale 1 & 2
Sid Meiers Alpha Centauri
Sid Meiers Civilization (1)

Tjingeling!


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Har en jäkla massa spel och konsoler men jag skulle inte säga att jag samlar aktivt. Jag köper bara de spel jag vill ha och vad jag behöver för att spela dem. Det enda samlarobjekt jag har skulle väl vara Christmas Nights till Saturn, men det är ju inte särskilt svårt att komma över idag.

Medlem

Får se om jag orkar släpa fram mina maskiner från källare vind och vrår till helgen och ta foton.

Det är kul att samla, men efter ett tag blir det jäkligt ont om plats, särskilt om man bara har ett rum.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

samlar lite på Command & Conquer, Need For Speed, dom flesta spelen jag samlar är från EA.

saknar ett från NFS serien,
första spelet där, det har jag inte :/

Försöker att kompletera mina spel samlingar då o då


signatur

//Peace out

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av Vicachu:
Skrivet av zsm:

Samlade, men fick ett mindre sammanbrott efter att mitt inplastade Chrono Trigger blev stulet. Slutade omgående och sålde hela samlingen. Det är inte värt huvudvärken

Stulet?! Hurdå?

Min sovrumsdörr blev forcerad under en tillställning jag anordnade i mitt hem, och jag antar att det kliade jävligt mycket i någons fingrar. Hade ambitionen att samla ihop alla jrpg-titlar som betytt något sedan 80-talet och framåt. Tji fick jag!

Vad sjutton bjuder du för folk på dina fester? För jag antar att det inte var en vän?!

Inaktiv

En av hyllorna som det står lite spelrelaterade saker på. Sen har jag självklart alla gamla titlar som jag köpt med kartonger och manualer sparade men jag har tyvärr inte plats för att låta dem stå framme.

Medlem

Inte direkt samlat spel men däremot cd-skivor. Har dock senaste året sålt så mycket som möjligt, vill helst ha allt digitalt.

Inaktiv

Nope, men har iaf Half Life 1 i storbox inplastad och "orörd".

Tackar Åhléns för det back in the days, betalade vid kassan, fick behålla inplastade kartongen o fick en ny skiva bakom disken.
Är ju inte helt hundra på att den innehåller en cd skiva, men låter ju som ett jewelcase när man skakar på den iaf.

Frågan är vad jag har lagt den, i förrådet?

Sen har man ju lite gamla lådor från när spel levererades i stora kartonger som jag vet ligger i ett förråd någonstans, Deus Ex, Sacrifice, o lite annat godis.

Medlem

Har 120 spel på steam om det räknas..

Medlem

Kommer bilder när jag fått min nya mobil

Viktor Lejonhufvud, såg att du hade Oddworld spel i samlingen! Ge mig kardan!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

har kvar alla spel sen jag köpt sen 1997

Medlem

Samlar en del, har främst SNES och NES, men även PS1 och PS2 samt PC-spel.
Brukar köpa när jag kommer över bra deals, typ hos vänner eller på mässor etc. Ska se om jag kan få upp någon bild här senare, när jag listat ut hur man gör

Medlem
Medlem

Samlade snes och nes titlar förut, sket i kartonger eftersom jag egentligen ville bara spela dem på orginalkonsolen.
Men har slutat med det eftersom det var för dyrt och så kunde jag inte sköta efter dem.
Nu samlar jag spelen digitalt, som jag tänkt att jag ska spela när man blir pensionär :).
Tyvärr kommer det antagligen aldrig hända...
Btw så har jag 200-230 spel på steam(svårt att räkna eftersom steam ibland gör dubbletter av någon anledning...)

Medlem

Har börjat samla på NES och SNES spel, ska sen även införskaffa N64.
Är dyrt som fan men det är värt det, klassiker är guldvärda.

Att spela på emulator är inte riktigt samma sak,


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Samlar på både film och spel har dock 3 spelboxar och samlar på zelda spelen har alla till gamecube och a link to the past till snes och samlar på exklusiva spel till PS3

12
Skriv svar