Medal of Honor: Warfighter

Medlem
Skrivet av Palanor:

Om det varit CoD som hade denna sp-kampanjen så hade den säkert fått max-betyg

MoH:WF har problem (VoIP, inte kunna ändra fireteam på ett smidigt sätt osv) , men det är fortfarande ett helt ok spel. Köpte det för 265kr och det var lätt värt det. Har 4 banor kvar av kampanjen och jag kan inte klaga över den än så länge. Snäppet bättre än MW3's kampanj, och lite sämre än BF3s IMO.

Helt mög är det inte. De har en del att fixa så kan det vara riktigt kul. Men både i singelplayer och multi får man ju nästan ösa ett helt magasin för att ta kål på nån om du mot förmodan inte träffar den lilla hitboxen till huvud.
Jag har dött på så konstiga vis och skjutit vissa med granater eller hela magasin utan de dött, sen har jag fått ett skott på mig så var man borta. nä de har lite där att fixa.

Medlem

komiskt hur många som påstår att dom "väntat sig" att spelet skulle få 2 av 5, men ingen som har en logisk förklaring till varför. lite smålarvigt


signatur

//monster

Medlem

Men för in i helvete EA, sluta försöka göra COD! Låt killarn på Danger close göra Medal of honor som de vill. Och varför inte slänga på ett extra år på utvecklingen? Eller, varför inte sätta spelet i Vietnam eran som Vietcong Awesome spel.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Saknar MoH Allied Assault. En av de absolut roligaste multiplayer spel jag någonsin spelat, många många timmar kul.

Medlem
Skrivet av Ballong:

Finns det ens nån som bryr sig om singleplayer kampanjerna i dessa krigs spel?

Jag

Medlem
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Palanor:

Om det varit CoD som hade denna sp-kampanjen så hade den säkert fått max-betyg

MoH:WF har problem (VoIP, inte kunna ändra fireteam på ett smidigt sätt osv) , men det är fortfarande ett helt ok spel. Köpte det för 265kr och det var lätt värt det. Har 4 banor kvar av kampanjen och jag kan inte klaga över den än så länge. Snäppet bättre än MW3's kampanj, och lite sämre än BF3s IMO.

Helt mög är det inte. De har en del att fixa så kan det vara riktigt kul. Men både i singelplayer och multi får man ju nästan ösa ett helt magasin för att ta kål på nån om du mot förmodan inte träffar den lilla hitboxen till huvud.
Jag har dött på så konstiga vis och skjutit vissa med granater eller hela magasin utan de dött, sen har jag fått ett skott på mig så var man borta. nä de har lite där att fixa.

Sant, men det gäller dock inte bara detta spelet. I battlefield 3 t ex är ju hitboxen helt värdelös och folk kan tåla lite väl mycket där med. Även MW2 (Spelade det klockade ~660 tim på steam i det spelet, fattar inte varför -_-) hade problem med just sådant där. Håller med dig dock om att problemet finns där, men MoH:WF är inte ensamt om att ha det ^^


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av Palanor:
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Palanor:

Om det varit CoD som hade denna sp-kampanjen så hade den säkert fått max-betyg

MoH:WF har problem (VoIP, inte kunna ändra fireteam på ett smidigt sätt osv) , men det är fortfarande ett helt ok spel. Köpte det för 265kr och det var lätt värt det. Har 4 banor kvar av kampanjen och jag kan inte klaga över den än så länge. Snäppet bättre än MW3's kampanj, och lite sämre än BF3s IMO.

Helt mög är det inte. De har en del att fixa så kan det vara riktigt kul. Men både i singelplayer och multi får man ju nästan ösa ett helt magasin för att ta kål på nån om du mot förmodan inte träffar den lilla hitboxen till huvud.
Jag har dött på så konstiga vis och skjutit vissa med granater eller hela magasin utan de dött, sen har jag fått ett skott på mig så var man borta. nä de har lite där att fixa.

Sant, men det gäller dock inte bara detta spelet. I battlefield 3 t ex är ju hitboxen helt värdelös och folk kan tåla lite väl mycket där med. Även MW2 (Spelade det klockade ~660 tim på steam i det spelet, fattar inte varför -_-) hade problem med just sådant där. Håller med dig dock om att problemet finns där, men MoH:WF är inte ensamt om att ha det ^^

Nä gäller inte bara warfighter men det är lite extra kasst i det tycker jag. Kan ingen göra ett FPS som du inte behöver dra 15skott för att döda. 1-2 välrikdade skott sen byebye, hade varit sjukt kul.

Medlem
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Palanor:
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Palanor:

Om det varit CoD som hade denna sp-kampanjen så hade den säkert fått max-betyg

MoH:WF har problem (VoIP, inte kunna ändra fireteam på ett smidigt sätt osv) , men det är fortfarande ett helt ok spel. Köpte det för 265kr och det var lätt värt det. Har 4 banor kvar av kampanjen och jag kan inte klaga över den än så länge. Snäppet bättre än MW3's kampanj, och lite sämre än BF3s IMO.

Helt mög är det inte. De har en del att fixa så kan det vara riktigt kul. Men både i singelplayer och multi får man ju nästan ösa ett helt magasin för att ta kål på nån om du mot förmodan inte träffar den lilla hitboxen till huvud.
Jag har dött på så konstiga vis och skjutit vissa med granater eller hela magasin utan de dött, sen har jag fått ett skott på mig så var man borta. nä de har lite där att fixa.

Sant, men det gäller dock inte bara detta spelet. I battlefield 3 t ex är ju hitboxen helt värdelös och folk kan tåla lite väl mycket där med. Även MW2 (Spelade det klockade ~660 tim på steam i det spelet, fattar inte varför -_-) hade problem med just sådant där. Håller med dig dock om att problemet finns där, men MoH:WF är inte ensamt om att ha det ^^

Nä gäller inte bara warfighter men det är lite extra kasst i det tycker jag. Kan ingen göra ett FPS som du inte behöver dra 15skott för att döda. 1-2 välrikdade skott sen byebye, hade varit sjukt kul.

Kan man bara inte spela på högre svårighetsgrad? Hardcore i COD är väl just 1-2 skott innan man dör.
Sen det med hitboxarna känns som om det är pga konsolerna, där man inte siktar lika bra.

Medlem

[quote=Håkan][quote=Qvisten][quote=Palanor][quote=Qvisten]

Skrivet av Palanor:

Kan man bara inte spela på högre svårighetsgrad? Hardcore i COD är väl just 1-2 skott innan man dör.
Sen det med hitboxarna känns som om det är pga konsolerna, där man inte siktar lika bra.

Jo sant, hardcore brukar iofs vara bättre.
Men fortfarande problem med hitboxar dock. Jo, tror många fel/brister är konsolernas fel.

Inaktiv

Ger FZ detta spelet 2/5, är det säkert perfekt för mig. Det sattes 5/5 på Battlefield 3 och det var det sämsta skitet jag spelat på PC. må vara snyggt, men vilket skräp i lyxförpackning...

(nu kan alla minderåriga "fanboys" sätta tummen ner)

Medlem

Fy för detta betyg på spelet.

Borde vara -1 på betygsskalan.
Det jävla priset och den sketna innehåll, fy faaan vad jag ångrar mig!

Medlem

Moneygame, alltså pengar före kvalitet, i brist på annat så drog jag nya vändor i sleeping dogs, Dishonored och H4 dessa kan man iaf spela flera ggr både SP och MP!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Försökte spela kampanjen i 30 minuter. Sen stog jag inte ut mer. Ja vi har fattat. Muslimer är onda och måste uttrotas. ZZZZZZZZZZZZZZZZ Jaja men mp då? Lirat typ 3h nu. Jag ska aldrig mer klaga på Dice. BF3 är rena drömmen jämfört med detta. För det första är ui'n så jäkla rörig och tar upp för mkt av skärmytan. Apropå skärmyta. FOV'en är på tok för liten. Gissar på 70. Åksjuka! Vapnen är gigantiska och täcker även de för mkt av skärmytan. Själva spelkänslan då? Hahaha ja herrejösses. Full dvärg som ålar sig igenom jello? Finns hur mkt som helst att klaga på. Går inte att chatta/konfa när man är död. Har inte klurat ut hur man stänger av ingame voice chat. Går det? Hittar inte pingen. etc etc
GG Danger Close


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Kampanjen suger och multiplayern är RIKTIGT DÅLIG.

Vapnen är helt obalanserade, kartorna är obalanserade osv.
Jag kommer då inte spela detta några längre perioder..
Och om ni nu går i tankarna att köpa detta för AK4/5.. Don't.. dom är usla.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Inaktiv
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Palanor:
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Palanor:

Om det varit CoD som hade denna sp-kampanjen så hade den säkert fått max-betyg

MoH:WF har problem (VoIP, inte kunna ändra fireteam på ett smidigt sätt osv) , men det är fortfarande ett helt ok spel. Köpte det för 265kr och det var lätt värt det. Har 4 banor kvar av kampanjen och jag kan inte klaga över den än så länge. Snäppet bättre än MW3's kampanj, och lite sämre än BF3s IMO.

Helt mög är det inte. De har en del att fixa så kan det vara riktigt kul. Men både i singelplayer och multi får man ju nästan ösa ett helt magasin för att ta kål på nån om du mot förmodan inte träffar den lilla hitboxen till huvud.
Jag har dött på så konstiga vis och skjutit vissa med granater eller hela magasin utan de dött, sen har jag fått ett skott på mig så var man borta. nä de har lite där att fixa.

Sant, men det gäller dock inte bara detta spelet. I battlefield 3 t ex är ju hitboxen helt värdelös och folk kan tåla lite väl mycket där med. Även MW2 (Spelade det klockade ~660 tim på steam i det spelet, fattar inte varför -_-) hade problem med just sådant där. Håller med dig dock om att problemet finns där, men MoH:WF är inte ensamt om att ha det ^^

Nä gäller inte bara warfighter men det är lite extra kasst i det tycker jag. Kan ingen göra ett FPS som du inte behöver dra 15skott för att döda. 1-2 välrikdade skott sen byebye, hade varit sjukt kul.

Hört talas om Operation flashpoint eller Arma 2 ???

Bra recension Calle, trist att det är så medelmåttigt, men vad göra? De testar sig fram som alla andra och förhoppningsvis finns det lite lärdom i slutet av den här resan. Jag är mest nyfiken på MP-delen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

komiskt hur många som påstår att dom "väntat sig" att spelet skulle få 2 av 5, men ingen som har en logisk förklaring till varför. lite smålarvigt

Inte alls. Det är känt att EA översäljer alla sina spel och medvetet skeppar spelen ofärdiga och otestade. Hade dom laget ner en vettig tid istället för överflöda spelet med pengar och falska tro om att alla spel ska vara som CoD så hade dom haft en bra title. Men allt dom rör blir dåligt då dom som alltid måste styra o ställa. Kolla vart det leder? Folk misstror EA på stor skala och Casual spelare öser in pengar för att dom är allt för dumma för att inse att dom blir hjärntvättade av bra marknadsföring.


signatur

Idono. That's me!

Lite andra betyg:

Eurogamer – 5/10
NowGamer – 6.5/10
Games Thirst – 6/10
Destructoid – 5/10
Playerslink
Polygon – 4.5/10
HardGame2 – 7/10
OPM - 6/10


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av neonille:

Hört talas om Operation flashpoint eller Arma 2 ???

Ohh ja har båda, OP var bra på sin tid inget man spelar nu och de nya är tyvärr riktigt dåliga.
Sen ARMA 2 är buggit, ofärdigt, opolerat helt enket rått, gillar inte spelmotorn alls, sen lite för "verkligt" om man ska säga med onödigt mycket "realism" så det blir bara tråkigt utan fart o action.

Nä man får väl helt enkelt nöja sig med BF3 och CoD tyvärr så verkar där inte finnas nått annat vettig

Moderator | Testpilot

Det skulle vara kul om ni kunde göra videorecensioner.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det skulle vara kul om ni kunde göra videorecensioner.

Hade varit skoj

Medlem

Kladdig patrionism
Trasig regi
Enkelsidig autenticitet

Det var de tre flummigaste åsikterna jag har sett om ett spel.

Skrivet av sleeptalker:

Kladdig patrionism
Trasig regi
Enkelsidig autenticitet

Det var de tre flummigaste åsikterna jag har sett om ett spel.

Jag tyckte det var trevligt med ett färgglatt språk

Kladdig patrionism= mycket blod
Trasig regi= ofärdig produkt
Enkelsidig autenticitet= ett synsätt / förhållningssätt


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bra recension!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av walter_iego:

Bra recension Calle, trist att det är så medelmåttigt, men vad göra? De testar sig fram som alla andra och förhoppningsvis finns det lite lärdom i slutet av den här resan. Jag är mest nyfiken på MP-delen.

Där finns det i alla fall lite spelglädje att hämta.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Oh man, fordonssekvenserna utvecklades inte ens av Danger Close utan av EA Black Box...


signatur
Medlem
Skrivet av Javas:

Då stänger jag igen min plånbok, tack för varningen Calle

börjar ångra att jag förbokade det. Men man får se, jag har inte testat det än...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Vill någon med mig gå ihop och brainstorma fram lite idèer till en ny FPS? Presentera det för en studio, få till någon finansiär typ liknande "kickstarter".

Om vi vill ha något annat än nutid eller framtid så är det nog den vägen man får ta.
Taggar: Hitman/Dishonored/BF/MOH blandning WWII, Spion, Infiltrera, Förgifta, Spränga, Skjuta, Skära halsen av, OSS.

Växla mellan "hemlig agent"uppdrag och fotsoldatuppdrag.
Ungefär som nuvarande COD fast i WWII fast bättre och inte alls som COD.

Medlem

Det är vid dessa tillfällen jag gillar att man släpper DOOM 3 BFG!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Modern Military Shooters in a nutshell

Kan bara hålla med, de har helt fördärvat en av mina absoluta favoriter, först CoD och sen MoH. Headshoot utan att ens anstränga sig, en sniper som inte behöver ladda om, tål hur många headshoot som helst. Hur man kan tycka detta är kul förstår jag ärligt talat inte, förhoppningsvis är väl MP-delen bättre (förra MoH ska tydligen ha haft en rätt så bra sådan).

Skriv svar