The Secret World-floppen tvingar Funcom till mindre spel

Robot
The Secret World-floppen tvingar Funcom till mindre spel

Bara 200 000 sålda exemplar sedan lanseringen är inget norrmännen är nöjda med – hädanefter fokuserar de på mindre spel som är billigare att utveckla.

#the-secret-world, #funcom, #guild-wars-2, #world-of-warcraft-mists-of-pandaria


Medlem
The Secret World-floppen tvingar Funcom till mindre spel

Trist men man kan väl inte direkt klaga, det är ju "vårat" fel

Medlem

Jo tror väldigt starkt att dom skulle haft MINST dubbla försäljningssiffror om det inte var för GW2 släpptes så nyligen, har inte köpt något av spelen hittills men det blir förmodligen GW2 även fast att TSW ser intressant ut och var ganska kul när jag testade det.

Medlem

Kan inte annat än tycka lite synd om Funcom, tyckte AoC var roligt men sönder pga buggar och nu detta som jag inte provat men som verkar intressant för jag gillar stilen.

Medlem

Riktigt tråkigt, älskar Funcom för The Longest Journey spelen, men att ge sig in i MMO-kriget med alla andra konkurrenter kanske inte var det smartaste draget. Gör en fortsättning på The Longest Journey eller börja om med något annat trevligt point-and-click äventyrsspel!

Medlem

Hur många mmo floppar kan normännen härda ut egentligen? >:/


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv

va det någon som trodde det här eller swotor skulle vara bra och lyckas i mmo världen?

När jag hörde om det här och swotor så skratta jag och sa till mig sj: Dom 2 mmo`serna kommer dö DIREKT.

Oj så rätt man kan ha ibland...


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Var väll knappast någon nyhet detta skulle hända tyvärr, Funcom må göra bra spel faktiskt, men med allt för mycket slarv/komprimisser när de släpper spelen. Exakt samma sak Som AoC och detta, inget endgame content= hardcore spelarna drar direkt.

Medlem

Glöm inte bort att minst 90% har piratkopierat spelet, säger snart ubisoft till sina kollegor


signatur

Burn in the light.

Medlem

Jag tror inte att Funcom skulle lyckats sälja TSW med dubbla siffror även om GW2 inte hade släpts.
Funcom gör allt för dåligt jobb med att underhålla spelen och dom lyckas aldrig med att lägga till uppdatgeringar i sina spel som INTE gör att spelet krabbar ytterligare. Tar även väldigt lång tid för dom att göra uppdateringarna. AoC är deras bästa spel men på 4-5 år så har dom bara fixat deras mest kritiska buggar och fortsätter att bara lägga in mer och mer material utan att fixa självaste spelet.

Medlem

Håller med, dom borde efter 2 mmo spel veta hur det fungerar.

Tycker personligen att hade dom satsat mer på att höja grafiken kvaliteten i anarchy online så hade dom tjänat mer pengar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Mycket tråkigt, jag har iallfall köpt en kopia så jag har gjort mitt. Gör ditt nu!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Kanske någon fattar att det funkar inte med MMO's.
Går inte att alla ska utveckla sådana spel...ju mindre av dessa, desto bättre enligt min mening.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

tråkigt dom kanske borde ha satsat på open-world singel-player spel med online/lan co-op. spelen är inte så dåliga eller företaget dock så tror jag mer på denna formen en mmo för min och deras del


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

No shit!

Var det någon som trodde något annat.
Sämsta skiten som varit på min hårddisk.

Medlem
Skrivet av Quelor:

Hur många mmo floppar kan normännen härda ut egentligen? >:/

Hur många som helst, tills oljan tar slut.

Medlem

vad var det jag sa?

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Quelor:

Hur många mmo floppar kan normännen härda ut egentligen? >:/

Hur många som helst, tills oljan tar slut.

Att AoC "floppade" är ju dock starkt överdrivet av internet skvallerkärringar. Att inte sälja 10 miljoner som WoW är inte en flopp. Tror AoC sålde 1.2 miljoner eller något. Det är allt annat än en flopp.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Bästa nyheten på länge, hoppas innerligt de inser att de borde gå tillbaka till rötterna och göra de spel de en gång i tiden var riktigt bra på.

Väntar fortfarande på det episodiska utlåvade och avslutande delet i the longest journey ><.

Medlem

Snälla Funcom, börja arbeta på The longest journey 3 nu!! Eftersom mmorpg´s inte går hem så bra hos er så återgå till spelserien som gjorde er så framgångsrika och älskade, now is the time god damnit!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Uhm, konstigt, en Full-pris titel + måndasvis sub fee PLUS Micro-Transactions = Inte så lockande.

Och Betan (även mot slutet) var inte speciellt tight.

Hade de lanserat det som F2P, eller Bara Full pris titel utan sub, hade jag säkert lagt pengar på det.

Medlem

marknadsföringen var väl inte speciellt bra?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag tycker det är fruktansvärt synd att det blev så här... pågrund utav kass tajming, dålig hype eller whatever. De som har spelat spelet vet att det är ett riktigt häftigt spel som prövade mycket nytt och lyckades med mycket (men inte allt, såklart).

Det kanske inte är ett spel som passar för alla, men det var nyskpanade, häftigt och en av de mest intressanta MMO spelen jag har spelat.

Funcom förtjänar bättre.

gnu
Medlem

synd för det är ett mycket bra spel.

Medlem

taskigt, men såhär går det när man gör begränsat bra spel. gör bra spel och tjäna feta miljoner. gör skit och dö ut. det är så industrin funkar.


signatur

//monster

Medlem

Spelar inte MMO, men gillar deras The Longest Journey starkt.

Inaktiv

Tråkigt men då kan de äntligen satsa på en uppföljare till Dreamfall

Medlem

Tror på för tam marknadsföring. Spelet i sig är trots allt jävligt bra och rejält annorlunda mot andra mmo.

Medlem

Anarchy Online lever ju ännu, och jag kommer alltid tillbaka till det efter ett tag, helt sjukt kul, så totalt misslyckade är de verkligen inte! Bara en större svacka just nu, men det klarar de sig förhoppningsvis ifrån.

Medlem

Spelet förtjänar bättre än såhär! Ett av de mest intressanta MMO:erna på länge. Jag gav dem mitt stöd, spelar och har kul fortfarande.

Ge det en chans!

123
Skriv svar