Ubisoft: "93 till 95 procent av våra pc-spel är piratkopior"

Robot
Ubisoft: "93 till 95 procent av våra pc-spel är piratkopior"

Ubisoft vill tjäna mer på pc-marknaden genom att storsatsa på free-to-play.

#ubisoft, #anno-online, #might-and-magic-heroes-online


KoP
Medlem
Ubisoft: "93 till 95 procent av våra pc-spel är piratkopior"

Prepare for shitstorm!!!

Medlem

Rätt väg för en ljusare framtid är att undvika Ubisoft.

Avstängd

1. Siffran är taget är luften!
2. De borde reflekterat över hur mycket de mjölkar ut varje titel och kör på samma.
3 del 1: Vem fan vill köra UPlay
3 del 2: UbiDRM...

Summa summarum. När jag ser någonting som är släppt från Ubisoft nu, så är det inte ett spel jag känner att jag tittar på utan ett DRM paketerad kostym för någonting som kallades spel för 5-10 år sedan (beroende på vilken titel ).

Medlem

Tacka piraterna för F2P då, eller?

Medlem
Skrivet av jiwn:

1. Siffran är taget är luften!
2. De borde reflekterat över hur mycket de mjölkar ut varje titel och kör på samma.
3 del 1: Vem fan vill köra UPlay
3 del 2: UbiDRM...

Summa summarum. När jag ser någonting som är släppt från Ubisoft nu, så är det inte ett spel jag känner att jag tittar på utan ett DRM paketerad kostym för någonting som kallades spel för 5-10 år sedan (beroende på vilken titel ).

Varför uppfann de deras egna "DRM" tror du?

CFW
Medlem

Inte helt upseendeväckande siffror ändå, ponera att Ubifail pc-spel spelas av ca 10 personer världen över (en grov, och kanske väl optimistisk, uppskattning) då får man ju ganska lätt sådana snedvridna siffror för inte betalar mer än en person med en halv hjärna för deras spel.

Medlem

Skitsnack. Äckel Ubimög.

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av jiwn:

1. Siffran är taget är luften!
2. De borde reflekterat över hur mycket de mjölkar ut varje titel och kör på samma.
3 del 1: Vem fan vill köra UPlay
3 del 2: UbiDRM...

Summa summarum. När jag ser någonting som är släppt från Ubisoft nu, så är det inte ett spel jag känner att jag tittar på utan ett DRM paketerad kostym för någonting som kallades spel för 5-10 år sedan (beroende på vilken titel ).

Varför uppfann de deras egna "DRM" tror du?

Ubisofts DRM är så satans värdelöst att det är enklare att ladda ner det och spela än vad det är att spela det köpt.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Piratkopierar inte spel längre, dock hatar jag ubisofts helt värdelösa DRM, därför köper jag typ AssCreed till xbox och de spelen som inte passar på konsol som de släpper struntar jag helt enkelt i.

Medlem
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av Siken:
Skrivet av jiwn:

1. Siffran är taget är luften!
2. De borde reflekterat över hur mycket de mjölkar ut varje titel och kör på samma.
3 del 1: Vem fan vill köra UPlay
3 del 2: UbiDRM...

Summa summarum. När jag ser någonting som är släppt från Ubisoft nu, så är det inte ett spel jag känner att jag tittar på utan ett DRM paketerad kostym för någonting som kallades spel för 5-10 år sedan (beroende på vilken titel ).

Varför uppfann de deras egna "DRM" tror du?

Ubisofts DRM är så satans värdelöst att det är enklare att ladda ner det och spela än vad det är att spela det köpt.

Tror att det skapades just på grund av att det laddades ner så mycket, tråkigt nog försämrar det även upplevelsen för oss som köper spelen...

Medlem

Men för helvete sluta pirat kopiera speldet är inte konstigt att allt blir free to play till slut

Medlem

Hmm undrar vart dessa människor får sina siffror ifrån, UBISOFT har En omsättning på ca dryga miljarden och en vinst på 150 miljoner EURO och då ska alltså dessa siffror varit betydligt bättre om nu "verkligheten" skulle vara så som herr Yves Guillemot ser på saken.
Att han (som jag läst tidigare hänvisar till nedladdade filer på diverse torrent sajter) sedan räknar som fan själv, gör ju inte dessa siffror till verkliga eller för den delen förlorade inkomster som de anser, MEN de tolkar och hävdar saker bäst de vill... själv brukar jag lyssna på andra människors recensioner och kommentarer innan jag köper ett spel, det är sällan, någon rekommenderar deras spel, kanske DÄRFÖR de inte tjänar mer än de gör...
Tycker dock synd om honom/dem, buhuu.. de kan inte vrida ur mer pengar ifrån oss spelare... buhuu.. så ledsen blir jag... (NOT)

Ubisoft: "93 till 95 procent av våra pc-spel är skräp

Medlem

Vart får han den här statistiken ifrån? Låter ju orimligt.
Om det är så många pc-spel som piratkopieras, hur får de då företaget att gå runt? Konsolspelen?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Å ena sidan tycker jag illa om kopieringsskydd och onlineverifieringar, men å andra sidan kan jag förstå att det finns. Och varför det kommer (och bör komma) mer av det.

Kopiering är för många som fortkörning: det är Ok så länge ingen tar (synbar) skada av det. Sedan får det vara hur olagligt som helst, av vilken anledning som helst, folk gör det i alla fall. Tills dom inte kan göra det längre, men då är det redan för sent.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag vill se vart den där statistiken kommer ifrån. det är knappast möjligt att det är en sådan hög siffra.

Men deras jävla förbannade tjat om pirater! Gör spelen bra då för i helvete!? ;O

Medlem

Jag har nog aldrig piratat ett spel som jag brytt mig om, dom står i bokhyllan allihop. 95% som piratar era spel? Skippa drm då, eller är det så att de 5 procenten som betalar för sig är för dumma för att ta ner en kopia? Knappast, de där 5 procenten är dom som ger er pengar, och de enda som drabbas av ert drm.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Men deras jävla förbannade tjat om pirater! Gör spelen bra då för i helvete!? ;O

Problemet är ju att folk kopierar bra spel också. Att spelen "inte är bra", eller "inte tillräckligt bra för att köpa" (men tydligen tillräckligt bra för att spela) är bara en ursäkt att ladda ned.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av Redstar:

Jag har nog aldrig piratat ett spel som jag brytt mig om, dom står i bokhyllan allihop. 95% som piratar era spel? Skippa drm då, eller är det så att de 5 procenten som betalar för sig är för dumma för att ta ner en kopia? Knappast, de där 5 procenten är dom som ger er pengar, och de enda som drabbas av ert drm.

Ubisoft borde vara glada över att det ens finns folk som köper deras kassa DRM-spel.

Medlem

Vilken jävla retorik alltså. Fy fan skicka idioten på PR kurs riktigt fort.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Itchy1:

Men för helvete sluta pirat kopiera speldet är inte konstigt att allt blir free to play till slut

Free 2 Play betyder alltså, vad i dina ögon... ?

Något negativ ?
och i vilken bemärkelse ?
varför ?

Inaktiv

Är ju helt omöjligt att ta fram en sån statistik? Tycker det borde ligga i grund till ett yttrande som detta att åtminstone presentera källan...

Medlem

F2P är väl bra eller dåligt beroende på vilket spel det är. Framför allt vilken speltyp det är. MMORPG så passar det t ex riktigt bra. Men FPS, speciellt FPS med MP, så passar det mindre bra. Det beror lite på hur det görs också, så det är inte helt svart eller vitt.

Ta bara de flesta appar som exempel, där är de flesta "F2P" där man sedan låser upp saker, eller betalar för att slippa reklam och där fungerar den modellen riktigt bra. (Och ingen har klagat.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

No shit Ubisoft, så klart ingen vill betala för spel man inte kan spela när man köpt det.

Medlem

Som vanligt så skyller pirater ifrån sig. Det är aldrig deras fel att de stjäl, det är spelutvecklarna som tvingar dem!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av thiefen:

No shit Ubisoft, så klart ingen vill betala för spel man inte kan spela när man köpt det.

Håller med om detta. Men är en sjukt värdelös ursäkt för att piratkopiera, om man inte vill stödja en produkt köp den inte. Om man istället väljer att piratkopiera ger man bara ubisoft vatten på sin kvarn.

Tycker ubisoft gör flera bra spel, assassins creed serien framför allt. Tycker de har en konstig drm policy, men den som skyller på drm i sverige är oftast en lögnare. De flesta som lirar datorspel i sverige är uppkopplade ständigt när de är vid datorn så då är knappast ubisofts drm något större problem. Värre för länder där många fortfarande har abonnemang de betalar per minut för eller där nätet går ner några gånger om dagen.

Skrivet av StrongBad:

Som vanligt så skyller pirater ifrån sig. Det är aldrig deras fel att de stjäl, det är spelutvecklarna som tvingar dem!

Det gör dem ju.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av StrongBad:

Som vanligt så skyller pirater ifrån sig. Det är aldrig deras fel att de stjäl, det är spelutvecklarna som tvingar dem!

Det gör dem ju.

Att välja att inte köpa produkten för att man tycker den är kass är något helt annat en att välja att piratkopiera den.

I det första fallet är man principfast i det andra fallet är man bortskämd.

Skriv svar