Battlefield 4 utspelas i nutid

Medlem
Skrivet av ibib:

Kan vi äntligen få spela något annat än amerikaner!!!

Svenskar!?
en rysk invasion av sverige hade ju varit något;)

Medlem

Nutid IGEN?? Nej, inte intresserad... Där försvann mina förväntningar på BF4.

Ett BF 3.5 kanske?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Fyfan för Dice, jävla as

Medlem
Skrivet av Cabbe:
Skrivet av ibib:

Kan vi äntligen få spela något annat än amerikaner!!!

Svenskar!?
en rysk invasion av sverige hade ju varit något;)

Du menar ett spel vars kampanj varar i 15 minuter?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Gå för helvete tillbaka till rötterna. Det gäller samtliga tre serier. Alla skapades ur WW2 och alla hade sina höjdpunkter där också, nej BF2 var inte lika bra som 1942 jag är ledsen. CoD4 är inte lika bra som CoD2 och MoH vad fan de nu heter är inte lika bra som Allied Assault.
Jag skyller på alla de som strömmade till under BF2/CoD4 eran och totalt mördade det som gjorde serierna bra.

Medlem

De är så otroligt fega , modern combat är så sjukt uttjatat.
WW2 vore grymt igen, men såklart måste kidsen utan historiekunskaper kunna relatera till något.. och vad är bättre än amerikaner + ak47or och onda ryssar.

Fan vad tröttsamt..

Medlem

Fegt.. Släpp för helvete mod-tools då.

Inaktiv

Modigt och nyskapande. Hurra!

Medlem

Kommer inte finnas mycket anledning att skaffa 4'an då. Får se vad dom hittar på för selling points till 4'an, för är det bara en annan story och kampanj så... usch.. fick upp en bild på Kotick i huvudet

Medlem

Bara det inte är Framtids-tema, så är jag nöjd!

Medlem
Skrivet av Ankh:

Så vad blir skillnaden på BF4 och BF3?

PC-exklusivt på riktigt den här gången kanske, Om man nu får vara positiv vid en artikel

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Efter BF3-floppet tappade man tron för DICE.

På vilket sätt floppade det? om något floppade så är det väl comunityn som består av uppkäftiga snorungar samt uppkäftiga osköna vuxna, Det är som att genren drar till sig osköna människor. Länge sedan jag var på en server där inte folk var ful i munnen och stämningen var allmänt taskig.

On topic hoppas jag att BF4 skulle bli mer som BF2 - Project reality, med mer avancerat gameplay. Det är dock en orealistisk dröm. (pun intended)

Medlem
Skrivet av karlsan:
Skrivet av Ankh:

Så vad blir skillnaden på BF4 och BF3?

Nya buggar.

Ny grafik


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Bf4 släpps redan? bf3 vänta man ett par år på, nu släpper de skit bara för att mjölka pengar ut stackars 12-20 åringar. GL and have fun säger jag bara.

Medlem

Säger inte att det är så... Men risken är väl att det blir ett spel som bygger på massa återanvänd kod från bf3 för då blir det rassel i EA kassan.

Om de ska släppa ett nytt BF så ska de först gå ut och fråga köparna hur de vill ha sitt spel.
Skulle gärna sett WWII i stilla havet med lite ö krigande US vs JPN. Typ kör bara hangarfartyg och commander in game.
Men risken är väl att det blir ett urban bla bla igen för BF3 gav väl inte den väntade vinst för EA. Har tyvärr inte så stora förhoppningar på BF längre


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

phi
Medlem

Nej tack, inte ett till nutida FPS-spel i samma anda som BF3 och CoD.

Jag lär med största sannolikhet skippa BF4 med andra ord.

Medlem

Fy fan DICE! Har alltid varit ett fan av er. Nu ger ni oss något vi absolut inte vill ha! Så besviken på er! Skrota era idéer och kör ww2/furture. Kanske EA som ligger bakom och säger att dom ska mjölka med COD stylen DICE R.I.P

Medlem

Om man ser det från EA's håll, vad är poängen med att göra fler nutids FPS-spel?

Medal of Honor / Warfighter: Nutid, semi-realistisk fps
Battlefield 3: Nutid, arkad fps

Battlefield 4: Nutid, arkad fps

Kan dom inte hålla sig till att ha Medal of Honor som en mer nutids fps med realistisk inspiration, och köra Battlefield spelen på före detta krig, eller fiktiva framtida krig?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

vietnam vs usa från vietnamesernas sida skulle va kul !

Medlem
Skrivet av miffot:

Ny grafik

Har du något belägg för det påståendet? Frostbite 2 verkar ju vara deras "grej", och det är ju knappast ful grafik. Finns ingen anledning att förbättra grafikmotorn. Snarare finns det anledning till att sparka deras förra "art director" som valde att köra blå-filter över hela BF3.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Trodde att detta var självklart? Att få någonting annat än en konsolskadad CoD-klon är ju bara önsketänkande. Håller mig till BF:Vietnam om jag så måste börja spela mot botar.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Så vad blir skillnaden på BF4 och BF3?

Förhoppningsvis så kommer BF4 gå att spela med Geforce kort


signatur

Game long and prosper

Medlem

Satsa på Britter!

Det är alltså nu de gör en sort pytt av allt liggande koncept som inte fick sin plats under utvecklingen av BF3? På ett sätt förstår man att det inte är lockande att släppa den enorma mängd arbete som samlats om det nutida projektet för att börja på ett tomt blad direkt efter en så storsatsad produktion som 3an var. Fast då tycker jag att de gott kunde spara siffran 4 (till nästa generations konsoler) & satsa på en mindre officiell uppföljare till serien, som Bad Company. Cynikern här anar att 4an lika gärna kunde släppas som DLC till BF3, optimisten hoppas i alla fall på ett stabilare spel & ett Back to Caspian DLC.

Jag ville helst jaga ruskis bakom tyskt pansar fast en tweakad skin på min M4 kanske räcker ^^

Medlem

[/quote]

Ohhh Dino-Riders. Loved it som liten
Ge oss det istället

Geeks Gaming

Det är ju nutida som börjar bli tråkigt... saknar ww2 spel och Vietnam

Medlem
Medlem

Själv tror jag att jag ska vänta till i vinter, på Hawken, online Mech spelet:
http://www.comiclist.com/media/blogs/news/hawken_game.jpg

Sen investera i en awesome mech kontroll:
http://i4.photobucket.com/albums/y105/Mortimier/AuprR3GCEAAZ-...

kanske köpa en 3D rig med 3 skärmar och ett par googles å sen sitta inne i värmen i min egna lilla mech värld ;D

Medlem

MAO första BF spelet man med säkerhet inte kommer köpa.

Medlem

Jag vill, jag vill.... Battlefield 4: Battlefront 3
Dice kvalité på Battlefront-serien är ju en dröm.

Kan inte tänka mig någon anledning bara sådär varför jag skulle köpa ett nutida Battlefield 4. Låter endast som om de vill ytterligare göra ett försök på singelplayer så att det nån gång inte suger.

En ny WW2-version vet jag dock inte heller om jag vill spela, än. Men frostbite 2 till att göra en Vietnam-version låter faktiskt spännande.

Skriv svar