Aliens vs Predator

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Mikaelh:

Sluta använda promotion-screenshots. Ta egna och posta istället. Det ger en bättre bild av hur spelet egentligen ser ut.

Det kräver FZ att faktiskt spela spelet och jobba lite.
I don't think so!

Det är utgivaren som bestämmer om recensenter får ta egna screenshots från recensionsexet av spelet. Har de sagt nej får de nöja sig med att posta bilder från presspaketet.

Inaktiv

Alltså, va fan är det med spel recensenter nu för tiden???
Gamespot gav det 5.5 för att recensenten inte tyckte om alien kontrollerna? LOL! Snacka om att va lat och inte lära sig kontrollerna ordentligt! Verkar som att folk vill nu att spel ska va barnsligt enkla att spela och att det inte ska finnas nån inlärningskurva alls.

Aliens är sjukt roliga och spela när man lärt sig spela bra med dom och utnyttjar deras snabbhet, mörkersyn och förmåga att klättra på väggar och tak. När jag spelade alien kampanjen så kändes det verkligen som att jag va en alien. Aldrig känts så bra och mäktigt att spela en alien i nått annat AvP spel tidigare. Och det är tack vare alla stealth kill och front kill animationer också bla. Går bara inte och tröttna på dom hur många gånger man än gör dom. Man kan också röra sig nu precis som aliens gjorde i A L () E N S filmen där dom hoppar från ena väggen till den andra medans dom springer mot sitt offer.

Suck.. Här har man väntat i många år på ett nytt Alien/Predator spel och så gör Rebellion ett nytt som verkligen är riktigt riktigt bra och klart det bästa AvP spelet hitills men ändå så får det dåligt betyg pga att recensenterna inte tar tillräckligt med tid på sig att spela spelet ordentligt innan dom recenserar det?? Fy fan, så himla patetiskt alltså. Aja, jag kommer aldrig mer lita på spel recensenter iaf. Adrig mer.

Till er som kommer köpa spelet till 360. Adda mig på xbox live sen om ni vill. "Sakishiro" heter jag på live också. Ser så galet fram emot och lira online på hela spelet! Bara tre dagar kvar nu! Ser också fram emot min böjjbara replica facehugger haha ^^

Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Mikaelh:

Sluta använda promotion-screenshots. Ta egna och posta istället. Det ger en bättre bild av hur spelet egentligen ser ut.

Det kräver FZ att faktiskt spela spelet och jobba lite.
I don't think so!

Av någon anledning var vår presskod endast Dx9, visst kan jag knäppa av ett par skärmbilder men det blir nästan lika representativt för vad du kommer att se på skärmen som promo-art.

Ja, det går ju rykten om på nätet att all kod är DX9 , och att DX11 inte kommer att komma ut än på ett tag...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sakishiro:

Alltså, va fan är det med spel recensenter nu för tiden???
Gamespot gav det 5.5 för att recensenten inte tyckte om alien kontrollerna? LOL! Snacka om att va lat och inte lära sig kontrollerna ordentligt! Verkar som att folk vill nu att spel ska va barnsligt enkla att spela och att det inte ska finnas nån inlärningskurva alls.

Aliens är sjukt roliga och spela när man lärt sig spela bra med dom och utnyttjar deras snabbhet, mörkersyn och förmåga att klättra på väggar och tak. När jag spelade alien kampanjen så kändes det verkligen som att jag va en alien. Aldrig känts så bra och mäktigt att spela en alien i nått annat AvP spel tidigare. Och det är tack vare alla stealth kill och front kill animationer också bla. Går bara inte och tröttna på dom hur många gånger man än gör dom. Man kan också röra sig nu precis som aliens gjorde i A L () E N S filmen där dom hoppar från ena väggen till den andra medans dom springer mot sitt offer.

Suck.. Här har man väntat i många år på ett nytt Alien/Predator spel och så gör Rebellion ett nytt som verkligen är riktigt riktigt bra och klart det bästa AvP spelet hitills men ändå så får det dåligt betyg pga att recensenterna inte tar tillräckligt med tid på sig att spela spelet ordentligt innan dom recenserar det?? Fy fan, så himla patetiskt alltså. Aja, jag kommer aldrig mer lita på spel recensenter iaf. Adrig mer.

Till er som kommer köpa spelet till 360. Adda mig på xbox live sen om ni vill. "Sakishiro" heter jag på live också. Ser så galet fram emot och lira online på hela spelet! Bara tre dagar kvar nu! Ser också fram emot min böjjbara replica facehugger haha ^^

Nu kan jag inte tala för alla spelrecensenter men jag skulle aldrig sätta ett betyg på ett spel jag inte spelat tillräckligt många timmar för att få en rejäl inblick i det.


signatur
Medlem

En recension är alltid en persons åsikt.. om du är sugen på en ny VW Passat eftersom du är en VW älskare sedan många år tillbaka, men när du står där hos bilhandlaren så hör du någon längre bort som ogillar den modellen och tänker absolut inte köpa den.... skulle du skita i att köpa den för att någon annan inte tyckte om den?

Jag ska köpa spelet om det så får 0,5 av 10


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv

Titta och njut av multiplayer grabbar! (glöm inte och se det i HD också)

http://www.youtube.com/watch?v=pbxwqwD3p34

Medlem

Men då recensionen inte behandlar ämnet multiplayer så är ju betyget lite missvisande.

Nej släpp hellre recensionen lite senare isåfall så att en av de mest vitala delarna kan gås igenom bättre.

Inaktiv
Skrivet av spiken:
Skrivet av Sakishiro:

Alltså, va fan är det med spel recensenter nu för tiden???
Gamespot gav det 5.5 för att recensenten inte tyckte om alien kontrollerna? LOL! Snacka om att va lat och inte lära sig kontrollerna ordentligt! Verkar som att folk vill nu att spel ska va barnsligt enkla att spela och att det inte ska finnas nån inlärningskurva alls.

Aliens är sjukt roliga och spela när man lärt sig spela bra med dom och utnyttjar deras snabbhet, mörkersyn och förmåga att klättra på väggar och tak. När jag spelade alien kampanjen så kändes det verkligen som att jag va en alien. Aldrig känts så bra och mäktigt att spela en alien i nått annat AvP spel tidigare. Och det är tack vare alla stealth kill och front kill animationer också bla. Går bara inte och tröttna på dom hur många gånger man än gör dom. Man kan också röra sig nu precis som aliens gjorde i A L () E N S filmen där dom hoppar från ena väggen till den andra medans dom springer mot sitt offer.

Suck.. Här har man väntat i många år på ett nytt Alien/Predator spel och så gör Rebellion ett nytt som verkligen är riktigt riktigt bra och klart det bästa AvP spelet hitills men ändå så får det dåligt betyg pga att recensenterna inte tar tillräckligt med tid på sig att spela spelet ordentligt innan dom recenserar det?? Fy fan, så himla patetiskt alltså. Aja, jag kommer aldrig mer lita på spel recensenter iaf. Adrig mer.

Till er som kommer köpa spelet till 360. Adda mig på xbox live sen om ni vill. "Sakishiro" heter jag på live också. Ser så galet fram emot och lira online på hela spelet! Bara tre dagar kvar nu! Ser också fram emot min böjjbara replica facehugger haha ^^

Nu kan jag inte tala för alla spelrecensenter men jag skulle aldrig sätta ett betyg på ett spel jag inte spelat tillräckligt många timmar för att få en rejäl inblick i det.

Jasså? Det säger du? Du som inte ens testat MP delen ordentligt. Har du testat MP demot ens?? Och du nämnde inte heller vad du tror att Alien och Predator fans skulle tycka om spelet. Hoppas du skriver en till recension sen efter att ha lirat MP ett tag. Att recensera AvP bara för kampanjerna är som att recensera bara kampanjer i vilket annat FPS spel som helst som också har ett bra MP. Och om du inte gillar Alien/Predator franchisen så fine, smaken som baken and each to their own. Men skriv åtminstone att fansen kommer gilla spelet.

Medlem

HAHA min vän heter Werner xD
Men det ser lovande ut men som alla spel som kommer nu så är väldigt många vad ska vi kalla det?
Just det "dom kan göra det men deras budget går åt pipan för dom".

Medlem

Sakishiro, lägg av, du låter som värsta AvP fanboy. Hur mycket än du gnäller och försöker visa att spelet är "bra" så gillar inte folk halvfärdiga spel med usla kontroller. AvP logotyp på framsidan ändrar inte plötsligt betygsskalan för spelet.

"Ja, det är den nya AvP, då borde den få minst 4/5."

Inaktiv

Rolle, min poäng är att gillar man Alien och Predator franchisen och FPS spel så tycker jag att man bör prova hela spelet (inte bara demot) först innan man bestämmer sig för att köpa det eller inte och inte bara bestämma sig efter halvfärdiga recensioner som jag märker att många verkar göra här. Är ju inte direkt ofta det kommer spel som är baserade på Alien och Predator franchisen. Och ja, jag är ett stort fan som har väntat allt för många år på ett nytt Alien/Predator spel.

Medlem

Återigen det många här missar är att detta är en recension gjord av en människa med egna åsikter och spelsmak. Dvs inget som är ristat i sten om hur bra spelet egentligen är. Många spel här tycker jag får alldeles för höga poäng men det beror mest på att jag inte har samma spelsmak som recensenterna.

Testa spelet själva, ni kanske gillar det :). Oavsett denna recension så kommer jag prova spelet. Älskade det första så det blir kul att köra något med ny grafik.

Spel idag släpps mycket mer sällan än förr. Då kunde man skita ur sig 10 dåliga spel och ett bra och ändå gå runt då utvecklingstiden var snabb och kraven var låga. Idag ser det helt annorlunda ut där det tar flera år att skapa ett spel och med en budget som oftast kan jämföras med en storskalig Hollywood-film. Under denna tiden hinner både konkurrenter släppa spel som förändrar hur vi spelar och dömer spel, men också så hinner hårdvara utveckla sig så att det som var nyskapande och häftigt igår inte är så coolt längre när spelet väl släpps.

Det värsta som finns för varje producent är kunderna då de aldrig gjort något själva för produktionen men de har vilt åtskiljda åsikter om vad som är rätt och fel. Det enda producenterna kan göra är att kvalificerat gissa och ta reda på vad som de vill ha _just nu_. Och lyckas de gissa på vad kunderna vill ha om 3 år när spelet väl är färdigt då lyckas de oftast med att ta hem en storvinnare som drar in pengar.

Ni som gnäller här, försök ni gissa vad som kommer vara stort och hippt om säg - 5 år. Skapa nu ett företag som skall utveckla detta så att det är färdigt tills dess.

Kunden är producentens värsta fiende :).

Medlem
Skrivet av Rolle:

Sakishiro, lägg av, du låter som värsta AvP fanboy. Hur mycket än du gnäller och försöker visa att spelet är "bra" så gillar inte folk halvfärdiga spel med usla kontroller. AvP logotyp på framsidan ändrar inte plötsligt betygsskalan för spelet.

"Ja, det är den nya AvP, då borde den få minst 4/5."

Jag måste smyga in här, det är ju fortfarande en persons åsikt.. eller hur?
Är spelet verkligen SÅ dåligt? Vi har ju trots allt fått väldigt blandade betyg, det är ju inte en enhetlig media sågning.
FZ's recensent anser att det är en 2:a... IGN anser att det är en 8,5 osv...

En recension är endast en fingervisning enligt mig.
Jag älskade Kane&Lynch trots att många sågade det..
Se har faktiskt recensenter runt om världen förstört betygsskalan 1-10, folk tror att allt under en 8:a är skit, det blir upplopp om deras favorit spel får en 7:a trots att en 7:a på en 1-10 skala är ett väldigt bra spel.

I fz's fall så är en 2 tyvärr inte alls godkänt, inte ens ett mediokert spel (då skulle det fått en 3:a dvs halva skalan) så jag kan förstå att en del blir upprörda... men ha i åtanke att det är en persons åsikt.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Hurra för konsolanpassade pc-spel. Märklig recension. Står att ni testat spelet på samtliga plattformar. Men ni skriver inget om skillnaden mellan nämda??? Har PC-versionen lika medioker AI? Är det lika långsamt?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Arnellarn:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Arnellarn:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Arnellarn:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Darkseed:

Jag och väldigt många säger samma sak: Detta spelet VÄXER på en efter ett tag, och växer rejält.

Inte en chans man kan ju INTE ens "huka" sig eller gå ner på knä. Helt absurt ju. Löjligt.

Har aldrig någonsin känt att den funktionen behövts vare sig i föregångarna eller i demon till AvP3. Sitter du och skakar i ett litet hörn kommer du ändå bli dödad fort som fan.

Har ju inte med saken att göra. Bristen på taktik i ett spel som detta sänker ju stämningen totalt. Ingen mening att ha lådor eller något annat i spelet då ju, kan då lika gärna ha en tom tunnel där du kan springa och leka pang pang.

Vad yrar du om? Vadå brist på taktik, som att en duckfunktion skulle erbjuda så mycket takik?

Detta är alltså inte MW2 eller CS, det är AvP, det behövs inte någon sådan funktion, taktiken ligger istället inom teamplay. timing och organisation inom lagen.

Du har aldrig gjort lumpen va?
Det har väl inget med MW2 att göra det handlar om att skapa en KÄNSLA i spelet när man t.ex. spelar Marine. En soldat har ett visst sätt att agera. En alien har också ett sätt agera t.ex. flock beteende såsom varg etc. Likaså har ju predatorn ett eget beteende. Är jag den enda som fattar detta?

Vad har lumpen med detta att göra?

Du talar i inlägget innan om taktik, nu pratar du känsla? hur ska du har det egentligen?

Känsla är inte riktigt samma sak som taktik, då jag kan hålla med om att krypa ihop i ett hörn och huka sig ner skulle kunna ge en falsk känsla av säkerhet har det absolut ingenting med taktik att göra, vilket var just vad vi disskuterade.

Men snälla människa fattar du inget? Alltså jag ger upp. Ska det vara så svårt? I lumpen fick man lära sig hur man rensar ett rum etc. Som soldat rör man sig på ett visst sätt liksom i Aliens filmerna. Känslan av att vara en soldat på uppdrag i rymden uteblir ju om det ska saknas taktik.

Du verkar inte förstå särksillt mycket heller. Detta är alltså fortfarande inte lumpen utan ett spel, väljer utvecklarna att medvetet designa spelet utan en duckfunktion (likväl spel utan "hopp") så betyder ju inte det att det skulle vara utan taktiker?

Du efterfrågar ju något som vi VET att det inte är eller försöker vara, en taktisk shooter, gå och spela rainbow six istället.

Lugna ner dig några kilo kan du inte förstå vad folk skriver så lär dig isåfall läsa och skriva. Om du inte vet vad jag menar med "lumpen" så kan ju inte det heller hjälpas nuförtiden behöver ju folk inte göra sådant.

Visste inte att denna tråd handlade om lumpen, trodde det handlade om AVP recensionen?

(Ja, jag har gjort lumpen)

Medlem

Hahaha!! Det är ju helt lysande!

Att läsa debatterna kring recensionerna är mer givande än recensionen i sig.

Folk tar sig tid med att resonerna om vem som är omognast utöver hur man ser på en åsikt över ett spel. Människor är helt fantastiska ibland.

Men ja, jag hade faktiskt hoppast på ett mycket bättre spel än så hära. Det flertalet påpekar är kännslan och är den kass så kan alla häftigheter lika väl kvitta.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Hurra för konsolanpassade pc-spel. Märklig recension. Står att ni testat spelet på samtliga plattformar. Men ni skriver inget om skillnaden mellan nämda??? Har PC-versionen lika medioker AI? Är det lika långsamt?

Varför skulle den inte vara?
AI har väl aldrig varit särskilt viktigt, så länge grafiken är bättre, eller hur? (ironi)
Tror nog du får glömma ev. drömmar om att de utvecklade ett bra spel till PC och släpper ett dåligt till konsol, oavsett plattform får du samma innehåll. Enda skillnaden är som sagt att PC troligen stödjer högre upplösning och bättre grafik

Inaktiv
Skrivet av Slutbossen:

Människor är helt fantastiska ibland.

Mm, visst är dom...? Speciellt dom som ger negativa åsikter om nått dom inte ens vet nånting om själva...

Medlem

Väntade mig detta men känner mig fortfarande lite besviken T_T

Skrivet av Baxalasse:

Utifrån demot, saknar jag faktiskt endast detaljer för Marines:
- Ducka, så polarna kan skjuta över mig, inte igenom...
- Sikta-crosshairs, är förvisso konsolifierat men camööönnn, lite skils ska det ju vara... getsome-getsome tråkade mig. Kör som alien numera.

/fd Marine

Kunde knappt sagt det bättre själv.

eller som fjortisarna brukar säga....wörd!


signatur
Medlem

Fattar inte hur folk kan avgöra av en recension om att köpa ett spel eller inte. Vem bryr sig om vad 1 person tycker om ett spel, testa det själv istället.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Sakishiro:

Rolle, min poäng är att gillar man Alien och Predator franchisen och FPS spel så tycker jag att man bör prova hela spelet (inte bara demot) först innan man bestämmer sig för att köpa det

Hur fasen ska man lyckas med det?

Demot är till för att man ska få ett smakprov av hela spelet och bli sugen på att köpa det. Det lyckades inte det här förskräckliga demot med, det avskräckte folk i stället!

Medlem

Då hade man inte helt fel uppfattning efter ha spelet demot då...

Inaktiv
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Sakishiro:

Rolle, min poäng är att gillar man Alien och Predator franchisen och FPS spel så tycker jag att man bör prova hela spelet (inte bara demot) först innan man bestämmer sig för att köpa det

Hur fasen ska man lyckas med det?

Demot är till för att man ska få ett smakprov av hela spelet och bli sugen på att köpa det. Det lyckades inte det här förskräckliga demot med, det avskräckte folk i stället!

Läst på en hel del forums och märkte att majoriteten tyckte faktiskt om demot. Speciellt dom som lirat det på 360. Men jag förstår helt och hållet dom som inte tyckte om demot som lirar på PS3 och PC i och med att i början tog det evigheter att starta igång rundorna men Rebellion fixade till det sen med patcher fast det va faktiskt väldigt klantigt av dom. Men dom andra som inte tyckte om demot av andra skäl va mest pga att demot bara hade FFA. Men alla vet ju att så kommer fallet inte va i hela spelet sen. Och bara så ni vet så är demot baserat på en gammal version av spelet.

Men hursomhelst, min rekommendation är följande:

Ni som tyckte om antingen demot, AvP1 eller AvP2 eller båda borde ge det här nya AvP en vettig chans istället för att bestämma er nu på en gång efter denna halvfärdiga recension. Ni som gör det ändå, fine, eran förlust och definitivt Rebellions förlust.

Tycker det är så himla synd att det kommer så sällan ut Alien/Predator baserade spel. Men antar att det blivit så tack vare AvP filmerna och att många har glömt hur bra dom första Alien och Predator filmerna verkligen är.

Suck.. Aja.. Jag kommer iaf att njuta av det nya AvP till fullo och ha hur kul som helst med det tillsammans med andra fans.

Medlem
Skrivet av Sakishiro:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Sakishiro:

Rolle, min poäng är att gillar man Alien och Predator franchisen och FPS spel så tycker jag att man bör prova hela spelet (inte bara demot) först innan man bestämmer sig för att köpa det

Hur fasen ska man lyckas med det?

Demot är till för att man ska få ett smakprov av hela spelet och bli sugen på att köpa det. Det lyckades inte det här förskräckliga demot med, det avskräckte folk i stället!

Läst på en hel del forums och märkte att majoriteten tyckte faktiskt om demot. Speciellt dom som lirat det på 360. Men jag förstår helt och hållet dom som inte tyckte om demot som lirar på PS3 och PC i och med att i början tog det evigheter att starta igång rundorna men Rebellion fixade till det sen med patcher fast det va faktiskt väldigt klantigt av dom. Men dom andra som inte tyckte om demot av andra skäl va mest pga att demot bara hade FFA. Men alla vet ju att så kommer fallet inte va i hela spelet sen. Och bara så ni vet så är demot baserat på en gammal version av spelet.

Men hursomhelst, min rekommendation är följande:

Ni som tyckte om antingen demot, AvP1 eller AvP2 eller båda borde ge det här nya AvP en vettig chans istället för att bestämma er nu på en gång efter denna halvfärdiga recension. Ni som gör det ändå, fine, eran förlust och definitivt Rebellions förlust.

Tycker det är så himla synd att det kommer så sällan ut Alien/Predator baserade spel. Men antar att det blivit så tack vare AvP filmerna och att många har glömt hur bra dom första Alien och Predator filmerna verkligen är.

Suck.. Aja.. Jag kommer iaf att njuta av det nya AvP till fullo och ha hur kul som helst med det tillsammans med andra fans.

Är det nördigt att ha sin special edition face-hugger i fejjan medan man spelar?

Inaktiv

HataMoto_, haha! Lär nog bli rätt svårt och se när man har den i fejjan medans man spelar

Men det ska bli kul som fan och skrämma skiten ur folk jag känner med den sen, hehehe...

Medlem
Skrivet av Sakishiro:

Rolle, min poäng är att gillar man Alien och Predator franchisen och FPS spel så tycker jag att man bör prova hela spelet (inte bara demot) först innan man bestämmer sig för att köpa det eller inte och inte bara bestämma sig efter halvfärdiga recensioner som jag märker att många verkar göra här. Är ju inte direkt ofta det kommer spel som är baserade på Alien och Predator franchisen. Och ja, jag är ett stort fan som har väntat allt för många år på ett nytt Alien/Predator spel.

Och hur hade du tänkt man skulle prova hela spelet innan man bestämmer sig för att köpa det? Finns inget sätt att göra det vad jag vet (lagligt), om man inte snyltar på en ovanligt korkad kompis...


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Jag tycker pc demot var riktigt bra. Som sagt man ska inte dömma efter reviewerna... Såg en gamespot review video på gametrailers och han gillade inte spelkänslan i spelet, klagar på att predators inte kan hoppa så högt som aliens osv, och att det var omöjligt att styra aliens.

Säger vad dom brukar säga på wow. "Its fine learn how to play".

Marines är slöast men har dom bästa vapnen i spelet. Jag har vunnit med 30 kills på demot flera gånger och fått som högst 19 killstreaks. Har spelat marines mest.

Aliens är snabbast i spelet så i början bör man skynda sig att slå sönder lamporna överallt. Sen dödar man spelarna bäst genom att hoppa mellan väggarna sen göra en focus leap attack (pounce) från väggen, och direkt efter göra ett melee slag mot marines för att instant döda dom, samma sak mot predators fast där får man slå lite mer.

Predator har jag inte kört så mycket än men dom har begränsningar. Dom har starka vapen, men har ingen burst som marines vapen. Så kan du dom röra sig jättesnabbt heller. Deras melee är sämre än alien för att alien kan träffa dig från 4 meters avstånd med svansen.
Man kan säga predator är en stark hybridklass. Har sett många som har spelat predator riktigt bra.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv
Skrivet av daskedennis:

Och hur hade du tänkt man skulle prova hela spelet innan man bestämmer sig för att köpa det? Finns inget sätt att göra det vad jag vet (lagligt), om man inte snyltar på en ovanligt korkad kompis...

Tjaa, har du ingen "ovanligt korkad" kompis så är det nog kört för dig

Medlem

Vad hände med FZ's video reviews? Diggade det hårt , speciellt penumbra recensionen bästa spelet imo.

Skriv svar