Ubisoft-servrar attackerades i helgen

Medlem

Bra idé UBI, ni lugnar säkert ner folk genom att ljuga om att eran värdelösa DRM tjänar något annat syfte än att göra era betalande kunder förbannade för att de inte kan spela spelet de betalt för.

Medlem

<Obi-Wan Kenobi>*vift* We also confirm that, at this time, no valid cracked version of either Silent Hunter 5 or Assassin’s Creed II are available.</Obi-Wan Kenobi>

Medlem

SH5 fungerar det inte att komma in i just nu får att mitt lösenord är fel.. har inte ändrat det sedan jag la in spelet i Lördags.. ubisoft som har stängt ner sina srv utan att meddela folk ... det är djävligt svagt av ett så stort företag att inte klara av en sådan simpel grej

Hmm, hur blir man kompenserade för detta?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hmm, hur blir man kompenserade för detta?

Blir du kompenserad om ICA har stängt en kväll efter ett rånförsök eller någon annan anledning de har stängt för?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Dummaste DRM:et i världshistorien. Eller ska vi säga det bästa? Inte ens de som betalar kan spela, SÅ effektivt är det!

Bojkott mot Ubisoft!

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av walter_iego:

Hmm, hur blir man kompenserade för detta?

Blir du kompenserad om ICA har stängt en kväll efter ett rånförsök eller någon annan anledning de har stängt för?

Får man fråga varför det alltid finns någon som skall ta företagen i försvar då övernitiska säkerhetsåtgärder slår slint och straffar de som faktiskt bemödat sig att köpa produkten?

Inaktiv

Hahahahaha så jävla väntat av fail ubisoft.

Hur kan man vänta sig att de ska få rätt på sina servrar när dom inte ens kan göra spel med fungerande nätkod (se Heroes V)

Så ljug om anledningen att servrarna är nere (allt skylls på piraterna nu förtiden, smidigt).

Ljug om hur många som drabbas

Ljud om att erat fail piratskydd har hjälpt att skydda spelet från crack. Klart de försöker ljuga om detta annars känner sig ju deras betalande kunder knu**ade i r*ven. Synd bara att så är fallet.

Ljuger ubi lite mer kanske de kan ljuga ihop ett bra spel också.

Nej tur att man inte gillar deras spel. Så kan man bara ta och skratta åt deras fail

Medlem

Ubisoft fortsätter att gräva sin grav...


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av walter_iego:

Hmm, hur blir man kompenserade för detta?

Blir du kompenserad om ICA har stängt en kväll efter ett rånförsök eller någon annan anledning de har stängt för?

Du tänker inte alltid så långt va? Eller har du bara lite otur? Din otroligt dumma jämförelse hade enbart varit godtagbar om det vore så att man betalar för att komma in på ICA, vilket inte är fallet där jag bor iaf. Har du betalat för ett spel ska du tamefan kunna spela det också, svårare än så är det inte!

Inaktiv
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av walter_iego:

Hmm, hur blir man kompenserade för detta?

Blir du kompenserad om ICA har stängt en kväll efter ett rånförsök eller någon annan anledning de har stängt för?

Jag blir kompenserad om jag ska gå på bio, men filmen inte fungerar för att killen i projektor rummet pajjar filmen. Sen om bion skyller på killen i rummet eller på att en fjortis kletade bajs på duken spelar ingen roll. Nog fan blir jag kompenserad.

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:

Blir du kompenserad om ICA har stängt en kväll efter ett rånförsök eller någon annan anledning de har stängt för?

Skrivet av zauii89:

Hur som äre fel att anklaga företagen, det är piraternas fel och ingen annans att allt detta sker punkt.

Skaffa inte barn.

Medlem

Ubisoft LJUGER!

jag förbokade spelet på cdon och fick det i onsdags och spelade det fram tills helgen då detta inträffade. för nöjes skull när jag läste på diverse sidor att ubisofts DRM skydd hade krashat som jag visste att det skulle så laddade jag hem en pirat verision på en annan dator och fick fula mig till en halvdålig crack, men story mode missionen fungerade utan problem så långt som jag kom, jag spelade dock bara 5-6 uppdrag innan jag la ner men jag kunde åtminstone konstatera att det fungerade.

Så 1-0 piraterna - Ubisoft, jag är väldigt besviken som trogen köpare av ubisoft spel, undrar om jag verkligen i fortsättningen ska betala för att inte kunna spela


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem

Lustigt att sökning på första bästa torrenttracker och en titt i kommentarerna bevisar motsatsen.

Idiotiskt att göra ett DRM skydd som inte bara blir crackat utan även krånglar för de som köper vilket gör att färre köper spelet. Ren idioti.

edit: Btw, they failed again.

"Our servers are under attack again. Some gamers are experiencing trouble signing in. We're working on it and will keep you posted"


signatur
Medlem

Finns ju iaf en full fungerade piratversion av Silent hunter 5 nu som SKIDROW hade crackat typ samma dag som spelet släpptes.

Bara att säga grattis till ubisoft att dom fortfarande ligger efter piraterna.

Medlem
Skrivet av CyberDOG:
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av walter_iego:

Hmm, hur blir man kompenserade för detta?

Blir du kompenserad om ICA har stängt en kväll efter ett rånförsök eller någon annan anledning de har stängt för?

Får man fråga varför det alltid finns någon som skall ta företagen i försvar då övernitiska säkerhetsåtgärder slår slint och straffar de som faktiskt bemödat sig att köpa produkten?

Jag bara blir så less på alla som skall ha kompensation för allt hela tiden. Antingen är det kompensation eller så är det att de skall få något gratis osv osv, det tar aldrig slut.

Skrivet av unavailable:

Skaffa inte barn.

Den kändes bara onödig.

Skrivet av Insikt:

Du tänker inte alltid så långt va? Eller har du bara lite otur? Din otroligt dumma jämförelse hade enbart varit godtagbar om det vore så att man betalar för att komma in på ICA, vilket inte är fallet där jag bor iaf. Har du betalat för ett spel ska du tamefan kunna spela det också, svårare än så är det inte!

Skrivet av jonne_man:

Jag blir kompenserad om jag ska gå på bio, men filmen inte fungerar för att killen i projektor rummet pajjar filmen. Sen om bion skyller på killen i rummet eller på att en fjortis kletade bajs på duken spelar ingen roll. Nog fan blir jag kompenserad.

Jag är nog för dålig på att korrekturläsa. Det framgick inte att kompensationen för dig som kom till en stängd ICA-butik var för bensinpengarna du använt för att ta dig dit. Ja, det är ett exempel från min verklighet i helgen men jag glömde just den lilla viktiga detaljen för att det skulle bli förstått av alla. Jag tror då att jämförelsen blir mer korrekt?

I övrigt är jag riktigt orolig för att det inte servrarna skall fungera tills Settlers 7 släpps. Har haft nog med serverproblem med BFBC2 som det är och jag orkar antagligen inte mer...


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

precis, ubisoft har failat totalt igen

Jag har dock mer eller mindre förstått att detta kommer bli döden för PC spel inom en kort framtid då åtminstone ubisoft kommer sluta göra PC spel då de snart inser att det finns ingen väg runt om att piratkopigera ett spel, jag tror aldrig det "Aldrig" har gått att inte piratkopigera ett spel


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:

Har haft nog med serverproblem med BFBC2 som det är och jag orkar antagligen inte mer...

Känner mig smutsig för att jag ger Dice beröm, då jag ångrar varenda krona jag gav för BC2, men de skyller i alla fall inte sin skandalösa amatör-release på "hackers".

Medlem
Skrivet av draim:

Bra. Mer lidande åt sådana företag.

"Sådana företag".. tillverkar ju spel som du uppenbarligen vill spela/ha..
Man kan ju tycka vad man vill om DRM illa tex, men det är företaget som äger spelet och i princip får de sälja detta hur f-n de vill.
Gillar man inte detta så.. så prexias som när man handlar annat på internet, klickar man vidare och köper något annat, eller ger fn att köpa något alls.
Dataspel är varken allmän egendom eller någon mänsklig rättighet att äga eller få..
Så det så..

Sen är det ju synd att attacker från massa "gratisspelarneerdar" ska sänka servrarna.. men då kan man göra som jag, göra något som förhindrar att kontorstolen växer fast i röven, gå ut i solen åka lite hoj, gå på bio, umgås med polarna kläm på nå'n lämplig och villig tjej..
Funkar det med..


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

"Spelet är inte crackat"
"Våra servrar hade inte problem, dom blev attackerade"

Lögn efter lögn..

http://www.edge-online.com/news/ubisoft-no-drm-crack
http://www.edge-online.com/news/more-drm-trouble-for-ubisoft

Var nära att jag köpte AC2 i helgen men ska väl säga tack, känns som dom ger en nya anledningar att inte köpa deras spel varje dag.

Notera “Due to exceptional demand, we are currently experiencing difficulties with the Online Service Platform.".. Alltså inget om nån attack, självklart har det inlägget tagits bort och ersatts med ett annat.

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:

[...]

Jag är nog för dålig på att korrekturläsa. Det framgick inte att kompensationen för dig som kom till en stängd ICA-butik var för bensinpengarna du använt för att ta dig dit. Ja, det är ett exempel från min verklighet i helgen men jag glömde just den lilla viktiga detaljen för att det skulle bli förstått av alla. Jag tror då att jämförelsen blir mer korrekt?

[...]

Var ar liknelsen? Du har ju inte ingatt ett avtal med ICA dar de lovar att ha oppet under utsagda oppettider, sa det ar ju klart att du inte ska fa kompensation for bensin.

Det har handlar ju om att folk ska fa kompensation for en produkt som inte fungerar.

Varfor envisas folk fortfarande med att dra liknelser? Allt dras ju till absurdum hela tiden och vi har ju redan ett faktiskt exempel: folk koper AC2, AC2 gar inte att spela, folk har ratt till kompensation for en produkt som inte fungerar som utlovat.

Inaktiv
Skrivet av Aftonstjaerna:

Jag är nog för dålig på att korrekturläsa. Det framgick inte att kompensationen för dig som kom till en stängd ICA-butik var för bensinpengarna du använt för att ta dig dit. Ja, det är ett exempel från min verklighet i helgen men jag glömde just den lilla viktiga detaljen för att det skulle bli förstått av alla. Jag tror då att jämförelsen blir mer korrekt?

..

Min brors ipod har varit på lagning i ca 5 veckor. Han kommer få kompensation för den tid han varit utan mobilen med ändå betalt för spotify, mobilt bredband.

Dessutom får han kompensation för bensinen för de gånger han åkte in till media markt för att hämta telefonen bara för att få reda på att samma fel kvarstod.

Ett företag som bryr sig om sina kunder kompenserar kunden när kunden har fått problem pga av företagets shabbel. Ubisoft bryr sig inte ett skit om sina kunder.

ska tilläggas att apple inte ens gett min bror en ursäkt, fast än dem skickat tillbaks fel mobil en gång (modell med mer minne), skickat tillbaks utan att laga den en annan.

sådana företag ska man inte beblanda sig med.

Ubisoft kommer aldrig få mina pengar. Sen kan du jämföra det med ICA hur du vill men det är inte samma sak. Du har inte betalat för att komma in på ICA. I detta fallet lever inte varan upp till den kvalité som den borde / lovar. Köper du t.ex. grädde och kommer hem och märker att den är sur så klart att du får en ny eller pengar tillbaks.

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av Aftonstjaerna:

[...]

Jag är nog för dålig på att korrekturläsa. Det framgick inte att kompensationen för dig som kom till en stängd ICA-butik var för bensinpengarna du använt för att ta dig dit. Ja, det är ett exempel från min verklighet i helgen men jag glömde just den lilla viktiga detaljen för att det skulle bli förstått av alla. Jag tror då att jämförelsen blir mer korrekt?

[...]

Var ar liknelsen? Du har ju inte ingatt ett avtal med ICA dar de lovar att ha oppet under utsagda oppettider, sa det ar ju klart att du inte ska fa kompensation for bensin.

Det har handlar ju om att folk ska fa kompensation for en produkt som inte fungerar.

Varfor envisas folk fortfarande med att dra liknelser? Allt dras ju till absurdum hela tiden och vi har ju redan ett faktiskt exempel: folk koper AC2, AC2 gar inte att spela, folk har ratt till kompensation for en produkt som inte fungerar som utlovat.

Du har rätt, liknelser är egentligen onödigt då de är lätta att missuppfatta. Så utan att ha läst det avtal man ingår när man köper just Ac2 så gissar jag att där finns en klausul som frånsäger Ubisoft allt ansvar ifall deras servrar skulle gå ner pga yttre påverkan. Att de kan sedan stänga av tjänsten genom att berätta om det typ 30 dagar innan. Eller något åt det hållet. Så faktum kvarstår, vad har du för rätt som konsument att få kompensation? Avtalet är bindande för båda parter men det är som sagt Ubisoft som dikterar reglerna för sitt spel. Och jag lovar att i avtalet finns det inga löften om kompensationer


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv

Där har du säkert rätt. Därför ska man inte ingå avtal eller köpa saker från ubisoft till att börja med. De förtjänar inte ens pengar.

ICA behöver inte kompensera en för grädde. Men vad händer om de inte gör det? Jo du handlar på coop nästa gång.

Men folk tar det i rö*** när det gäller spel eller mobil branchen.

Ingen borde köpa ubisofts mög, ladda ner istället eller helt enkelt skita i det. Så kan de konka eller inse att sådan "kundservice" inte fungerar.

Medlem

Sånt här blir man bara förbannad på. Inte ens kompensation får man. Jävla översittare som tar pengar men sedan inte ens bryr sej om kunderna o deras problem.

Medlem

Ja problemet är egentligen att folk fortsätter att köpa spelen då konkurenterna inte har något Splinter Cell. Grädden är samma på de olika livsmedelaffärerna. Därför är de mer måna av sina kunder än de oempatiska höjdarna på Ubisoft...


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:

Ja problemet är egentligen att folk fortsätter att köpa spelen då konkurenterna inte har något Splinter Cell. Grädden är samma på de olika livsmedelaffärerna. Därför är de mer måna av sina kunder än de oempatiska höjdarna på Ubisoft...

Oetiska är de väl inte ?
Bara korkade..
Drabbar och drabbar.. ingen som dött eller fått men för livet ännu ?
En refound skulle sitta gôtt.. sen överlever man.


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Ja man kan inte mer än säga "Rätt åt er" till de som köpt AC2 eller SH5. Ni har köpt spelen vilket gör att ni indirekt stödjer deras DRM.

Bara hålla tummarna att deras DRM fortsätter krångla.

Inaktiv

asdpkasdkjöasdlöl¨''ä

Irriterande dom ljuger att spelen inte blivit crackade, eller rippade kanske man ska säga dom har ju tagit bort en sak från spelet nämnligen drm upplevelsen.

Som jag sagt förut så har jag aldrig haft ett stabilt adsl på 10 år runt omkring i sthlm län, juts nu är det dns strul så bara hälften av websidor jag öppnar funkar hohohaha.

/smackipannan

Medlem
Skrivet av bigsweede:
Skrivet av Aftonstjaerna:

Ja problemet är egentligen att folk fortsätter att köpa spelen då konkurenterna inte har något Splinter Cell. Grädden är samma på de olika livsmedelaffärerna. Därför är de mer måna av sina kunder än de oempatiska höjdarna på Ubisoft...

Oetiska är de väl inte ?
Bara korkade..
Drabbar och drabbar.. ingen som dött eller fått men för livet ännu ?
En refound skulle sitta gôtt.. sen överlever man.

Nä oetiska är de inte vad jag vet. Men nu skrev jag inte det utan oempatiska och det vidhåller jag att dom är


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

123
Skriv svar