Microsoft försöker ragga kunder.

Medlem
Microsoft försöker ragga kunder.

http://www.microsoft.com/australia/ie8/competition/

Jösses, haha hoppas det är ett skämt. Maken till dåligare marknadsföring har jag nog inte sett!

Vad hoppas MS på med detta?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Så de gör reklam för IE8 med hjälp av en sida som inte fungerar i andra webläsare och därmed inte följer standard. Vad var det för stolpskott som kom på den briljanta idén.

Medlem

Hehe... intressant ide. Personligen ser jag inga problem med detta, dock. Go for it.


signatur
Medlem
Skrivet av Fairfax:

Så de gör reklam för IE8 med hjälp av en sida som inte fungerar i andra webläsare och därmed inte följer standard.

Umm, njae. Så behöver det väll ändå inte vara? Det är lätt att kontrollera vilken webbläsare som används och att visa innehåll därefter.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Fairfax:

Så de gör reklam för IE8 med hjälp av en sida som inte fungerar i andra webläsare och därmed inte följer standard.

Umm, njae. Så behöver det väll ändå inte vara? Det är lätt att kontrollera vilken webbläsare som används och att visa innehåll därefter.

Även om det är så är är väl den uppenbara smutskastningen på Safari lite väl... sandlåde nivå? Smutskasta på, men fan, gör det med lite stil.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Fairfax:

Så de gör reklam för IE8 med hjälp av en sida som inte fungerar i andra webläsare och därmed inte följer standard.

Umm, njae. Så behöver det väll ändå inte vara? Det är lätt att kontrollera vilken webbläsare som används och att visa innehåll därefter.

Även om det är så är är väl den uppenbara smutskastningen på Safari lite väl... sandlåde nivå? Smutskasta på, men fan, gör det med lite stil.

Det kan jag hålla med om. Men jag ställer mig nog positiv till allt som får användare att uppdatera sina webbläsare. Nästan 15% som fortfarande använder IE6 >.< (källa)


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SeniiL:

http://www.microsoft.com/australia/ie8/competition/

Jösses, haha hoppas det är ett skämt. Maken till dåligare marknadsföring har jag nog inte sett!

Vad hoppas MS på med detta?

Sidan fungerar för mig, det är väl ganska smart att säga åt folk att byta till IE 8 så att dom kan hitta enkla pengar?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Ser inte helt seriöst ut, men det som sägs menar dem väl.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Chrome!
10, 000 $ till den första som hittar den? Bland alla som har IE8? Jag köper mig en triss istället.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

men IE suger ju. Jag stannar nog med min eldräv.


signatur

Rawr

Medlem

Finns det fortfarande folk som använder IE?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Fulaste jag sett..
Google Chrome ftw!

Medlem
Skrivet av Donqen:

Finns det fortfarande folk som använder IE?

Här ser du en.:) IE duger utmärkt till det jag använder nätet till.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

IE funkar bra här, finns ingen anledning att köra annat.

Inaktiv

Kör Chrome med på in dator, och körde IE innan dess, har aldrig gillat FF personligen, trotts påtryckningar ^^

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Kör Chrome med på in dator, och körde IE innan dess, har aldrig gillat FF personligen, trotts påtryckningar ^^

QFT. Exakt samma för mig.


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Medlem
Skrivet av Amtays:
Skrivet av ThreeZool:

Kör Chrome med på in dator, och körde IE innan dess, har aldrig gillat FF personligen, trotts påtryckningar ^^

QFT. Exakt samma för mig.

+1

Medlem
Skrivet av Hizzi:

IE funkar bra här, finns ingen anledning att köra annat.

Förutom alla enorma säkerhetshål och att den inte ens kan rendera sidor enligt standarder?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

jag ska faktiskt inte dra en norgehistoria nu..
men opera är underbart! :=)

Medlem

Istället för att slösa tid på reklam kanske de ska försöka fixa sin skitiga webbläsare..

Medlem
Skrivet av Aiek:

jag ska faktiskt inte dra en norgehistoria nu..
men opera är underbart! :=)

Jag håller med, fast jag fick inte till mina bokmärken som jag ville så jag gick tillbaka till FF.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

1
Skriv svar