Adblock Plus - Piratkopiering för internet sidor

Inaktiv
Adblock Plus - Piratkopiering för internet sidor

Jag har tänkt på en sak. Är inte FF Add on:en Plus och Safaris motsvarighet rätt likt piratkopiering? Jag kan använda produkten utan att betala. När jag laddar ner den nya James Bond filmen så slipper jag betala dem pengar för filmen och det är lättar än att köpa. När jag sätter på Adblock Plus på FZ slipper jag all reklam och sidan går snabbare att ladda men fz blir utan reklam intäkt (vilket är lite ironiskt med tanke på hur mycket de gillar piratkopiering). När detta hände för spel industrin så infördes det DRM, internet uppkopplingskrav och månads betalning. Hur kommer nyhets sidor som fz göra tror ni? De måste betala till alla skribenter (om det ska hålla samma nivå som nu) samtidigt som de inte kan livnära sig på reklam lika lätt. Kommer de gå under/ banta eller kommer de hitta nya lösningar som att tex kräva månads betalning?

Men FZ ni behöver inte oroa er för mig för jag stänger av Adblock här för att jag gillar er och vill ha er kvar även om ni inte visar samma sak mot mig.:up:


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Redaktör

TheHarmlessWarrior: påståenden som antyder att "FZ gillar piratkopiering" är ren lögn. Ser jag ett enda sånt påstående till från din sida stänger jag av ditt konto. Detta är en publik varning, jag råder dig starkt att följa den.


signatur
1
Skriv svar