Det är lätt...

Medlem
Det är lätt...

Det är lätt att man glömmer hur jäkla bra man har det...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Inaktiv

VADÅ, HAN HAR JU BÄTTRE ÄN MEJ!!!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Laxen:

Det är lätt att man glömmer hur jäkla bra man har det...

Vad tänker du på?

Personligen tycker jag det är skitsnack att prata om hur "bra man har det" bara för att det finns folk som bor i grottor, svälter eller måste leva i krig. Det är trist, visst men absolut ingen anledning för mig att vara nöjd med att jag är mätt och inte död. Jag vill ha mer, bättre, snabbare, tuffare, nyare och jag vill ha det NU.

Däremot... om du tänker på att man är frisk och att alla i ens familj mår bra och så. Då är jag ombord. Fan, vad bra man har det.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

meh, fan va tråkigt livet skulle vara om man bara var glad för det man har, inga ambitioner eller drömmar att jobba mot och försöka uppnå.

Medlem

Det luktar "det-är-synd-om-mig-för-att-X-hände" om den här tråden...


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Det luktar "det-är-synd-om-mig-för-att-X-hände" om den här tråden...

En gång var jag tvungen att städa upp i köket efter att jag hade ätit, det var hemskt ;_;


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jo, blir ett par epic facepalms varje dag när folk i ens närhet och samhället i övrigt börjar diskutera dagens I-Landsproblem.

Medlem

Tanken slog mig rent av en slump här om dagen.. Finns så oräkneligt många som har det så jävla mycket sämre och som knappt kan göra nåt åt den saken heller... Medans man äter sig fet och mår bra i sverige där dom små obetydliga sakerna blir till de största problem.

With no justice there will be no peace


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Lidandet, så som det definieras av människan - är personligt och icke diskutabelt...

Medlem

Suttit på flashback i 30 min nu och tänkte att nej, nu orkar jag inte med mytomaner,anti-pkbarn och pedofiler längre. Fz brukar hålla viss kvalitet och man slipper ovanstående.

Men till min förvånan hittar jag denna smickrande tråd och "en rolig sak-tråden"

Kan inte mods avsluta varje låst tråd med en facepalm?

Japp, det känns som om kvaliteten sjunker.

Medlem

Man kan fråga sig om självaste Michael Jackson hade ett så fantastiskt liv med all sin mat.

Medlem

När man diskuterar sina egna problem, är det då inte naturligt att också utgå från sina egna erfarenheter. Om jag t.ex. klagar på en maträtt så gör jag inte det utifrån det faktum att det finns folk som svälter eftersom jag själv aldrig upplevt svält. Den som lyssnar på mitt klagomål bör därför använda denna faktor som bas för sitt eget resonemang.

Utvecklingen drivs dessutom frammåt av detta missnöje då det göder viljan att hela tiden förbättra vår egen situation. Hade vi nöjt oss med vad vi har bara för att någon annan har det värre skulle vi aldrig komma någonvart.

Medlem

Jepp, skitbra är det mesta i alla fall


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Den här tråden är komisk. Den försöker verkligen och vill verkligen vara djup och allvarligt.
Men ändå lyckas den clowna omkring och indikera att forumets kvalité sjunker exponentiellt...


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

....I give in........

Medlem

Ja. Undertexten talar rätt tydligt att du misslyckades där.

Facepalm gjord RÄTT.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Ja. Undertexten talar rätt tydligt att du misslyckades där.
http://www.terminally-incoherent.com/blog/wp-content/uploads/...

Facepalm gjord RÄTT.

DU HEMSÖKER MIG!

jag erkänner mig ägd i båda trådarna...

tyckte ju bara den var roligare och lite mer finurlig än de vanliga hederliga facepalm-bilderna..;)

Medlem

Varför sådan uppståndelse? Det indikerar kanske att detta är ett känsligt ämne för många? eller kanske ett okänt? det okända leder till osäkerhet och osäkerhet leder väldigt ofta till flams...

Dagens sanning.

/facepalm


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Varför sådan uppståndelse? Det indikerar kanske att detta är ett känsligt ämne för många? eller kanske ett okänt? det okända leder till osäkerhet och osäkerhet leder väldigt ofta till flams...

Dagens sanning.

/facepalm

Nejdå.

Det är en kass tråd som försöker vara filosofiskt djupsinnig i reflekterandet över hur bra man har det.
TYVÄRR bommade trådskaparen att göra vad som brukar krävas av en tråd för att den ska behandlas seriöst.
Han skriver en kryptisk one-liner som kan tolkas som allt från fjortis-angst till en 300 sidor lång avhandling om orättvisor.

Clowneritråd

Skrivet av TobbeW:

DU HEMSÖKER MIG!

jag erkänner mig ägd i båda trådarna...

tyckte ju bara den var roligare och lite mer finurlig än de vanliga hederliga facepalm-bilderna..;)

Nån måste ju hålla ordningen uppe^^


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Budskapet gick dock fram, sen är det upp till var och en av alla nyllen här att tolka och reflektera som dom själva vill.

Trådens syfte var ett konstaterande, inget underlägg för vare sig diskussion eller annat. Godnatt!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Budskapet gick dock fram, sen är det upp till var och en av alla nyllen här att tolka och reflektera som dom själva vill.

Trådens syfte var ett konstaterande, inget underlägg för vare sig diskussion eller annat. Godnatt!

Om du inte vill skapa diskussion så kan du alltid blogga om det, eller i ditt fall så är det kanske bättre att 'twittra' om det!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag såg Maniac Cop och nu är fan inte livet så jävla lätt längre!


signatur
Medlem

haha blogga är SÅÅ 2006...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Budskapet gick dock fram, sen är det upp till var och en av alla nyllen här att tolka och reflektera som dom själva vill.

Trådens syfte var ett konstaterande, inget underlägg för vare sig diskussion eller annat. Godnatt!

Ett budskap gick kanske fram men det var nog inte det du avsåg. Din tankegång är en trött klyscha och det blir ett helt onödigt pubertalt resonemang utan verklighetsanknytning - Att gå runt och vara tacksam för att man inte måste svälta är... korkat.

Allt du skriver i en tråd här, speciellt om du startar tråden, är underlag för diskussion - annars om du bara vill göra din röst hörd så får du dra dig tillbaka till 2006.

Jag skulle hellre sett att du förklarade vad som fick dig att skriva så och hur du tänker istället för att du simmar litterärt ryggsim och försöker köra ctrl+z på hela tråden.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Laxen:

Det är lätt att man glömmer hur jäkla bra man har det...

Vill du att vi ska tänka på hur dålig du har det?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Laxen:

Det är lätt att man glömmer hur jäkla bra man har det...

Prata faktiskt om det idag. Att det spelar så stor roll var man blir född och med eller utan sjukdomar. Sånt spelar så stor roll så det är galet. Tycker det inte är fel att tänka att man har det bra, utan mer rätt. Att man ska vara nöjd över det man har "börjat" med än att klaga på att man kunde ha det bättre.

En till rolig grej är att dom som har lyx saker och jätte bra TV och sådant har lika kul som en i Afrika med en gammal boll att spela fotboll med. Nu blev det dåligt exempel. Men det är precis som med spel, förr hade man lika kul med Donkey Kong som idag med Crysis, om inte roligare.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Laxen:

Det är lätt att man glömmer hur jäkla bra man har det...

Sålänge man inte kan göra precis det man vill jämt då har man det inte bra.
Jag vill inte jobba, vill vara stenrik och kunna skita i allt , då har jag det bra.

Avstängd

Det känns som att folk vill vara trotsiga genom att påpeka "Nej, vi har det inte alls bra i Sverige!". Vi har det bra i Sverige. Hur många procent av världens befolkning kan, närhelst de vill, spola rent vatten ur en kran? I många länder dör folk av törst och i ännu fler länder måste folk gå kilometer för att hämta vatten. Och ändå har ni mage att säga att ni inte alls har det särskilt bra eller att det inte är något som är värt att vara tacksam över.

Och seriöst, CastorFiber. Vad ska jag säga?

Skrivet av CastorFiber:

Personligen tycker jag det är skitsnack att prata om hur "bra man har det" bara för att det finns folk som bor i grottor, svälter eller måste leva i krig. Det är trist, visst men absolut ingen anledning för mig att vara nöjd med att jag är mätt och inte död. Jag vill ha mer, bättre, snabbare, tuffare, nyare och jag vill ha det NU.

Jag hoppas för din skull att du skämtar. SJÄLVKLART är det en anledning att vara nöjd med det man har för att det finns de som har det sämre. Allt är relativt.

Inte konstigt att jorden går mot sin undergång och den största delen av världens befolkning lever under existensminimum.

123
Skriv svar