Filmtajm: det här är Diablo III

Medlem
Skrivet av Weepings:

Path of Exile.

Medlem

My body is ready, mitt schema är det dock inte.

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:

Hade inte en aning om detta, annars hade jag självklart inte tipsat om det....löjligt är det i vilket fall

Förståeligt, kanske var lite för "hård". Ämnet diskuteras flitigt på Diablo 3-forumet där de flesta tycker det är löjligt, och att utvecklarna i så fall borde lägga till filtret själva. Jag är dock av den uppfattningen att Diablo 3 ser ut som det gör av en anledning, och att hoppas på att de skulle lägga till ett filter som modifierar utvecklarnas vilja att framställa sitt spel känns orimligt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hoppas Blizzard har gjort något åt kösystemet när man ska logga in (särskilt med tanke på hur svårt det var att logga in i början då det var öppen beta).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kommer att behöva vänta 4-5 dagar innan jag kan spela pga studier.
FML

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag kan fortfarande inte bestämma mig för vilken klass jag skall börja spela.

Angående filmen. Jag vet i alla fall en "finess" i spelet jag aldrig kommer att utnyttja, auktionshuset.

http://www.youtube.com/watch?v=Zl5UFIBrew4&feature=player_det...

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Weepings:

Path of Exile.

[STOR BILD]

What he said ^


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Jay Wilsons på twitter (på frågan "The games out in a few days. Realllllly need to know if we can use darkd3 without getting banned."):

using programs that alter graphics is against TOS and can get you banned.

Kanske ska informera om det innan du gör reklam.

Inget jag tänker använda i vilket fall som helst, men frågan är hur de ska detecta det. Jag antar att det är en injector, och de fungerar genom att plugga in en fejkad directx-fil i spelkatalogen så den agerar som mellanhand och lägger på shaders. Eftersom det är data som går från spelet till Windows/DirectX är det inte något som påverkar exefiler, någont loader eller liknande. Då är enda sättet att märka det, om de aktivt skannar för filen eller ändringar i spelkatalogen.

Man kan i övrigt ändra grafiken genom att tvinga inställningar i grafikkortets driver också (som i Nvidias fall reagerar beroende på spelets exe-fil som körs). Hoppas man inte blir bannad för det.

Tror de mest säger så där för att skydda sig. De har inte tillåtigt något, men lär inte göra någon stor sak av det så länge det bara tweakar färg, kontrast och annat.

Men även om det är minimal risk, så inte värt att riskera något enligt mig.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av peter_lovgren:

Hade inte en aning om detta, annars hade jag självklart inte tipsat om det....löjligt är det i vilket fall

Förståeligt, kanske var lite för "hård". Ämnet diskuteras flitigt på Diablo 3-forumet där de flesta tycker det är löjligt, och att utvecklarna i så fall borde lägga till filtret själva. Jag är dock av den uppfattningen att Diablo 3 ser ut som det gör av en anledning, och att hoppas på att de skulle lägga till ett filter som modifierar utvecklarnas vilja att framställa sitt spel känns orimligt.

Nåja, man klarar sig rätt långt på att ställa in skärpa, kontrast, färger, svärta och en hel del andra "filter" på sin TV.
Jag har inga illusioner om att få mod-verktyg till D3, men det skulle varit toppen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag är mycket glad och detl ska bli enormt kul att lira D3 med kompisarna. Hoppas alla här på FZ har en grym stund med D3 !!

Medlem

Grymt så in i helvete!

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Kommer att behöva vänta 4-5 dagar innan jag kan spela pga studier.
FML

Jag kommer pga jobb inte kunna lira förens den 25 :< Och då ska jag tom vara på nattreleasen på Webhallen. Så i feel ya bro!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Buio:

"Massa bra saker."
Tror de mest säger så där för att skydda sig. De har inte tillåtigt något, men lär inte göra någon stor sak av det så länge det bara tweakar färg, kontrast och annat.
Men även om det är minimal risk, så inte värt att riskera något enligt mig.

Håller med. Och jag tror att Jay Wilson inte sa det i direkt anslutning (edit: Jo, det gjorde han ju. Men det var nog för att skydda sig mot ALL FORM AV INVERKAN PÅ MJUKVARAN som skyddas av TOS) till att han vill att man ska leta upp folk som laddar ner en annan DirectX-fil. Men utvecklarna och Blizzard som koncern vill inte att man skall använda andra program som direkt inverkar på spelinnehållet. När de har "no other software..." i TOS så tror jag inte deras primära mål är "ett grått filter", utan snarare saker som botar m.m.. Just i det aktuella fallet är det en fil som läggs i och körs genom Diablo. Om man vill vara på den säkra sidan kan man göra sina egna profiler i exempelvis NVIDIA Control Panel - vilket är helt fritt eftersom det inte är inom Diablo 3 och dess TOS - som du så alldeles riktigt påpekade.

PS. Jag är nöjd med hur Diablo 3 ser ut. Visst kan jag tycka att dark3d har sina poänger, men det förlorar den riktiga "sagokänslan" för mig. Dessutom har vi i betan bara sett en typ av område, och jag ser fram emot de fina färgerna även utanför de trånga tunnlarna i katedralen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Kallsvettas ordentligt när man tänker på att ArenaNet även kör sitt 7-timmars stress test av Guild Wars 2 som börjar bara timmar innan Diablo III släpps ... blir svårt att sätta det ena framför det andra vid midnatt D:

Medlem
Skrivet av Ubbe:

Alla är precis lika sålda som när besvikelsen BF3 släpptes

Själv blev jag inte det minsta besviken på BF3, och lär knappast bli det på D3 heller. Men smaken är ju som baken, delad hos vissa, mitt i brunhålet hos andra.

Medlem

Det sista dryga dygnet kan inte gå fort nog..

Nu smäller det fan snart..

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av peter_lovgren:

Hade inte en aning om detta, annars hade jag självklart inte tipsat om det....löjligt är det i vilket fall

Förståeligt, kanske var lite för "hård". Ämnet diskuteras flitigt på Diablo 3-forumet där de flesta tycker det är löjligt, och att utvecklarna i så fall borde lägga till filtret själva. Jag är dock av den uppfattningen att Diablo 3 ser ut som det gör av en anledning, och att hoppas på att de skulle lägga till ett filter som modifierar utvecklarnas vilja att framställa sitt spel känns orimligt.

Vill folk pula med färgerna så kan dom ju få göra det imo, men det är ju en sån sak man kan fixa till hyffsat i CCC/Nvidiakontrollpanelen.

Oskärpan däremot är ju bara ett riktigt puckat val av blizzard. Gör ju att spelet ser 10 år gammalt ut. Varför slänga på oskärpa när texturerna är så välgjorda? :F

Hade det bara varit fult hade det varit en sak. men när man efter en kvart får huvudvärk av att ögonen konstant försöker hitta fokus som inte finns.. bleh.

Det roligaste i det hela är folk på officiella forumen som påpekar att skärpan blir bättre om man skaffar glasögon eller höjger sharpness på skärmen. Skrämmande hur dumma vissa människor är >_<

Medlem
Skrivet av Weepings:

Path of Exile.

Om helvetet brinner till is, och jag mot all förmodan inte skulle få ut lika mycket nöje från D3 som jag förväntar mig så kommer jag kanske ge det ett försök. Kört lite i öppna weekend betan nu, och tycker det verkar helt ok.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Buio:

"Massa bra saker."
Tror de mest säger så där för att skydda sig. De har inte tillåtigt något, men lär inte göra någon stor sak av det så länge det bara tweakar färg, kontrast och annat.
Men även om det är minimal risk, så inte värt att riskera något enligt mig.

Håller med. Och jag tror att Jay Wilson inte sa det i direkt anslutning (edit: Jo, det gjorde han ju. Men det var nog för att skydda sig mot ALL FORM AV INVERKAN PÅ MJUKVARAN som skyddas av TOS) till att han vill att man ska leta upp folk som laddar ner en annan DirectX-fil. Men utvecklarna och Blizzard som koncern vill inte att man skall använda andra program som direkt inverkar på spelinnehållet. När de har "no other software..." i TOS så tror jag inte deras primära mål är "ett grått filter", utan snarare saker som botar m.m.. Just i det aktuella fallet är det en fil som läggs i och körs genom Diablo. Om man vill vara på den säkra sidan kan man göra sina egna profiler i exempelvis NVIDIA Control Panel - vilket är helt fritt eftersom det inte är inom Diablo 3 och dess TOS - som du så alldeles riktigt påpekade.

PS. Jag är nöjd med hur Diablo 3 ser ut. Visst kan jag tycka att dark3d har sina poänger, men det förlorar den riktiga "sagokänslan" för mig. Dessutom har vi i betan bara sett en typ av område, och jag ser fram emot de fina färgerna även utanför de trånga tunnlarna i katedralen.

Håller med dig till fullo. Har verkligen inga problem med utseendet på grafiken, och inte heller är det "för ljust och färgglatt" i mina ögon. Tycker det ser mörkt ut som det gör. Det Dark3 gjorde var inte så mycket att hurra för heller om jag ska vara ärlig, tog bort lite fär mest, fast det kanske var det som var syftet. Borde man inte kunna få samma livlösa utseende om man mixtrar med tex gamman i spelet? Eller hänger en mörk filt över skärmen kanske

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag kan fortfarande inte bestämma mig för vilken klass jag skall börja spela.

Angående filmen. Jag vet i alla fall en "finess" i spelet jag aldrig kommer att utnyttja, auktionshuset.

Hmm, menar du RMAH då? Även om det är ett fritt val så förstår jag inte hur man skulle kunna ha något emot normala AH, då det är tusen gånger bättre än det textbaserade "trading systemet" som utspelade sig i D2 chatten. Själv kommer jag aldrig att använda RMAH, men jag lär bli frekvent i AH

Medlem

jaha, då ser vi fram emot årtiondets längsta måndag...
Hoppas man kan ta ledigt på fredag iaf så man får lite långhelg att spela på.

Medlem

Gör som jag spela Diablo 2 tills släppet

Medlem
Skrivet av Katana:

Hade det bara varit fult hade det varit en sak. men när man efter en kvart får huvudvärk av att ögonen konstant försöker hitta fokus som inte finns.. bleh.

Men tror du att Blizzard hade släppt något som får 100% att få ont i huvudet efter femton minuter? Jag nötte Betan en hel del, och hade aldrig i närheten några problem med varesig huvudvärk eller trötta och torra ögon.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Katana:

Hade det bara varit fult hade det varit en sak. men när man efter en kvart får huvudvärk av att ögonen konstant försöker hitta fokus som inte finns.. bleh.

Men tror du att Blizzard hade släppt något som får 100% att få ont i huvudet efter femton minuter? Jag nötte Betan en hel del, och hade aldrig i närheten några problem med varesig huvudvärk eller trötta och torra ögon.

Uhm nej, men alla kanske inte berörs lika mycket av det? Många tycker uppenbarligen att det är jobbigt och det är förbannat märkligt att de inte reagerat på't och skippat det under utvecklingens gång.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag kan fortfarande inte bestämma mig för vilken klass jag skall börja spela.

Angående filmen. Jag vet i alla fall en "finess" i spelet jag aldrig kommer att utnyttja, auktionshuset.

Hej tybalt. Du får klura på klassen så du är redo inför måndagsnatten! Sen är jagr med om att Aktionshuset. Jag kommer inte använda det om jag inte kan sälja något och få SEK för det då pengar är dumt att tacka nej till. Hur som helst vill jag hänvisa dig och alla andra till hemsidan D2jsp.org där ni går in i forum sedan Diablo 3 och byter via forum guld. Jag har (liksom väldigt många andra) använt mig av detta till diablo 2 i många år och det fungerar väldigt roligt och gör spelet väldigt funktionabelt då man hittar allt där (pvp ligor, lvlings grupper, guilder, forums info,) och allt detta från kunniga diablo veteraner. Sen även snabba, trygga trades.

Videon va bra, fick en mer taggad! Blir allt Wd!

(Kanske släpper in trevligt random folk på Teamspeak om någon vill ha nån att lira med under premiär kvällen. Lägger upp post på forumet om det isf)

Medlem

Kan inte fatta att det släpps snart.
Helt sjukt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Måste erkänna att nu när jag såg denna trailern, så kännde jag att det var dags att beställa hehe. Vi ses kanske i Sanctuary


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

https://twitter.com/#!/Angryrobotics/status/20172618374068633...

Dedisdead ‏ @Dedisdead1
@Angryrobotics Why can't we use the darker colors ?It doesn't bother anybody and it increases the pleasure in game. It's not like a cheat !

Jay Wilson
‏ @Angryrobotics

@Dedisdead1 TOS against mods is so we can ban cheaters. I agree DarkD3 is not a cheat...yet. As long as it is not a cheat, no ban is likely.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

https://twitter.com/#!/Angryrobotics/status/20172618374068633...

Dedisdead ‏ @Dedisdead1
@Angryrobotics Why can't we use the darker colors ?It doesn't bother anybody and it increases the pleasure in game. It's not like a cheat !

Jay Wilson
‏ @Angryrobotics

@Dedisdead1 TOS against mods is so we can ban cheaters. I agree DarkD3 is not a cheat...yet. As long as it is not a cheat, no ban is likely.

Everyone is happy!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Ankh:

https://twitter.com/#!/Angryrobotics/status/20172618374068633...

Dedisdead ‏ @Dedisdead1
@Angryrobotics Why can&#039;t we use the darker colors ?It doesn&#039;t bother anybody and it increases the pleasure in game. It&#039;s not like a cheat !

Jay Wilson
‏ @Angryrobotics

@Dedisdead1 TOS against mods is so we can ban cheaters. I agree DarkD3 is not a cheat...yet. As long as it is not a cheat, no ban is likely.

Everyone is happy!

I ett singelplayer spel borde cheats vara tillåtet om man har köpt spelet.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

123
Skriv svar