Hur mycket tidigare skickar Amazon ut sina produkter?

Medlem
Hur mycket tidigare skickar Amazon ut sina produkter?

Jag har hört om att en del fått sina spel från Amazon lite i förtid innan det släppts. Jag beställde Diablo III med super saver delivery , den något långsamare leveransen som är gratis. Frågan är, tajmar dom så att produkten kommer till brevlådan i god tid ändå? Någon som har erfarenhet av detta? Jag måste spela Diablo 3 på dag ett så är det, och amazon har bästa priset.

Tack!

Medlem

Hur kan du tjäna på att beställda det från amazon och inte tex webhallen? Är det inte skatter osv om du tar in det från utlandet? Och om du nu Måste spela från dag 1, är det läge att vara snål då?


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Vet inte hur det är med releasegrejer, men super saver kan ta sin tog. Tog en vecka att få hem mina böcker. Förmodligen inget att rekommendera om du vill ha på releasedagen.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag beställde Mins of Moria expansionen till LotRO från England, det gick snabbt, men det var iofs inte från Amazon.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Köper oftast mina spel från brittiska Amazon och de brukar skicka spelen dagen innan releasen. Men eftersom den ska skickas med flyg till Sverige och sedan sorteras för att skickas till ditt postombud, så ska du nog inte räkna med att du får den på releasedatumet. Har själv aldrig fått några spel på releasedatumet utan oftast ett par dager efter.

Medlem

Man behöver inte betala skatt eller extra moms när man köper via amazon.co.uk har gjort en hel del köp via dem. Dock så är de sega med leveranser även om man betalar extra för snabbare leverans.

Diablo 3 går på ca 360kr så man sparar ju drygt 100kr (89kr) om man tar det fraktfritt jämfört mot webhallens butikspris.
Men hur de hanterar spelreleaser vet jag inte... beställer man från någon butik lokalt så skickas de oftast så man får dem i hand till releasen, ibland ett par dar innan om man har tur.
Enligt Amazons "forum" så hanterar de spel på samma sätt, men några nämner "Release date delivery" som extra tillval i leveransalternativ. Skicka iväg ett brev till amazon support om du vill ha någon form av garanti, annars får du väl beställa spelet från Spelbutiken.se
De säger iaf på sidan att de brukar skicka spelen så man har den innan release
http://www.spelbutiken.se/catalog/product/55711-diablo-iii-3-...

Medlem

Eller så går man till närmsta ICA maxi på releasemorgonen. Dom brukar ta 399 för nya spel.

Medlem

Spelbutiken har ju prisgaranti i sverige, och de tre senaste gångerna jag beställde därifrån fick jag det flera dagar innan release. Crysis 2 landade 6 dagar (!) innan i min brevlåda. Kunde dock inte spela förrän det släpptes, men flera andra spel har jag kunnat spela direkt. Beror ju på DRM och aktiverings-lås.

Det är väl möjligt att Amazon skickar tidigare, men då måste du också vänta på att det sk akomma fram.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Du tjänar ju en del på att beställa från Amazon.co.uk (360,89 vs Spelbutikens 428 ), men om du inte får det i tid är det väl knappast värt det?

Jag brukar beställa Blu-Rays från dem och det handlar om 3-7 dagar med Super Saver, så de borde behöva skicka Diablo bortåt en vecka innan den 15:e.

1
Skriv svar