Cryptic hackade – lösenord på vift

Robot
Cryptic hackade – lösenord på vift

Användarna uppmanas att byta lösenord efter intrång i databas.

#cryptic-studios


Medlem
Cryptic hackade – lösenord på vift

Fail att upptäcka det först nu...

Fort, byt lösenord innan det händer nåt! Oh wait...


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Grattis.. 1.5 år sent.

Medlem

Det här kändes ju jävligt professionellt...

Medlem

Frågan är ju hur dom ens upptäckte det NU? Var det en slump, tro?

I vilket fall känns det ju som att något borde hänt vid detta laget om dom faktiskt kunnat knäcka dom krypterade lösenorden, så det är nog ingen större fara längre. Dock skulle jag nog också bytt lösenord om jag haft ett konto där, för att vara på den säkra sidan ^^

Hackarna kanske ser meddelandet och kommer på att "just fan, vi har ju massa oknäcka lösenord, dags att ta tag i dom nu!" efter att ha glömt bort dom i över ett år


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Känns, som redan sagts, inte helt proffsigt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Över 1 år sen....Epic fail är de enda orden jag kommer på

Medlem

Sådant här är skrämmande.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Lite väl sent att byta lösenord nu.
Fail Cryptic


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Borde fan vara olagligt att informera så här jävla sent, rätt åt dom att skiten blev free2play.

Vem kommer ihåg sitt lösenord till ett betakonto som man skapade för över två år sedan? Ska nog börja skriva upp alla lösenord på en papperslapp eller nåt.

Medlem

cirkulerar även fejk emails som står att det är från cryptic och begär att man skall följa länken i epostmeddelandet för att ändra lösenord.. Länkarna leder till andra skumma sidor och avsändaren är egentligen en annan om man kollar brevhuvudet.

Hur i helvete kommer dem på de nu först? Hur jävla professionellt som helst ju...

Medlem

Jag tror det var någon från Vulcan som har infiltrerat jorden. Testade spela STO förra året, det var ingen höjdare, förhoppningsvis leder det inte till större problem för deras fans.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar