Beta-explosion – vad ska du spela i helgen?

Medlem

Är det bara jag som är otroligt besviken med D3? Det är inte alls som föregångarna...

Linjärt och tråkigt talentsystem och alldeles för lätt... Suck

Gen
Medlem

Tera även om jag kört alla CBT. Fan vad bra det är!
Dibbe har jag redan kört och man orkar bara köra igenom betan några få gånger

Inaktiv
Skrivet av Parabellum87:

Är det bara jag som är otroligt besviken med D3? Det är inte alls som föregångarna...

Linjärt och tråkigt talentsystem och alldeles för lätt... Suck

De högre svårighetsgraderna är AVSEVÄRT svårare, och som skillsystemet ser ut nu finns det en hel del olika kombinationer.

Medlem

pff stresstest fail..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

tera var ju ett riktigt skit lir...fy fan vilken sketen känsla i allt...typiskt f2p billigt koreanskt skit.

AW8
Medlem

Diablo 3 och TOR skulle kanske vara roligt att testa, men jag orkar inte då jag inte är tillräckligt intresserad av spelen för att ta tiden till nedladdning och installation.

Så det blir Skyrim och ME3 multiplayer istället.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Provade Tera och kan säga att det absolut inte var något för mig.
Typiskt asiatiskt mmo. Fult, rörigt, osamanhängade, ointiutivt användande. Och total avsaknad av känsla.
Och efter Swtor så känns textbaserade questar ooooooootroligt gammalt, vem orkar sitta och läsa en massa "Gå dit prata med honom" osv questar.
Och då Tera har 100% collition detection så är det förbannat o-kul att sitta fast bland 8 andra spelare och inte kunna flytta sig alls.

Så nä, 30 min fick räcka. Och 25gb för ett så fult spel, vete fan vad dom gjort.
Blir till att vänta vidare på Guild Wars 2 för mitt MMORPG behov.

Och Diablo III har jag inte lyckats logga in på än.

Medlem

Ja, om man lyckas komma in på servern så får det väl bli lite Diablo III. Än så länge har jag ingen framgång.

Medlem

Antiklimax med Dibbe, försökt att logga in i 1,5h nu utan resultat

Varvar väl mellan D3 (när man väl kommer in), Firefall samt Ghost Recon:Future Soldier som satte igång igår (för de som köpt SC:C)

Och när det inte är kul med betor längre blir det väl FIFA12 eller BF3 alt Arkham City (I'm BATMAN).

Moderator | Testpilot
Skrivet av Parabellum87:

Är det bara jag som är otroligt besviken med D3? Det är inte alls som föregångarna...

Linjärt och tråkigt talentsystem och alldeles för lätt... Suck

Testa spela spelet senare på det svårare nivåerna. På Första-andra svårighetsgraderna är det lätt indeed.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hm... blir en del Stronghold Crusader i helgen. Eventuellt lite Skyrim såvida inte StarCraft-stream tar överhanden.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Diablo 3 betan är bara för oss som har ett amerikanskt Battle.net acc.
https://twitter.com/#!/Bashiok/status/193439451257638912


signatur

Intel Sandy Bridge E - 3930K 6 core (Corsair H100), 32GB Ram, MSI GTX 580 SLI, Corsair Force GT SSD

Skribent
Skrivet av chrillemeter:

Själv ska jag spela ArcGIS. Det går ut på att man ska samla in data med hjälp av en totalstation och ett prisma. Man dödar slutbossen med hjälp av kartlayouter man skapat med hjälp av den insamlade datan.

Nice! Jag tror vi läser liknande/samma utbildning Dock gillar jag GEO och framförallt OCAD bättre.

edit: Glömde ju bort att svara på frågan Av de listade spelen är diablo 3 det enda intressanta enligt mig så kanske blir lite sånt, vi får se om tiden och motivationen finns.

Medlem

Jag testade TERA en stund, men det känns för mycket som en dålig konsol-portning osso är det otroligt irriterande att man inte kan springa igenom folk utan krockar med allt och alla. Inget för mig...


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Det är bra att "röstningslistan" är i rätt ordning


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av toast:

error 3003, error 3005, jaja inte så spännande iaf..

byt till us så ska du se att det går bättre

Inaktiv

Diablo 3 var t.o.m tråkigare än jag trodde...

Medlem

Jag skall spela BF3 och där med BASTA.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

"Ska inte spela något av dessa spel"

Medlem

D3 Betan spelade jag mig igenom två gånger igår. Det får vara bra med den tills släpp nu.
TERA har jag spenderat ett antal timmar på redan och det verkar inte som att mycket har förändrats på Island of Yawn så jag vet inte om jag öht kommer orka att försöka ta mig förbi det igen.

Medlem

Jag ska spela Bioshock!

Medlem

Spelade D3 3-4h och måste säga det är något av det tråkigaste timmarna jag haft på ruskigt länge. Spelet är så själslöst och dött. Jag kan inte bry mig om jag ens levlar eller hittat ny utrustning för spelet spelar ändå åt mig. Varför ska jag levla om jag ändå bara kan välja den skillen som blizzard satt ut åt mig?

Klasserna kändes också helt döda, ingen själ ingeting. Saker händer bara på skärmen och stora pop upp fönster och achivements för att "berätta" åt mig hur duktig jag är som klarade av att klicka på skärmen för att jag är en hjärndöd "modärn" "gamer". Hade lika gärna kunnat vara Press "A" hela tiden och spelet styr gubben åt mig

Fysiken i spelet var häftig men annars är grafiken helt frukstansvärd cartoonish, känns mer som man slår serie figurer än monster.

Avbokade direkt och känner mig förolämpad av blizzard.

Medlem
Skrivet av Salami:

Spelade D3 3-4h och måste säga det är något av det tråkigaste timmarna jag haft på ruskigt länge. Spelet är så själslöst och dött. Jag kan inte bry mig om jag ens levlar eller hittat ny utrustning för spelet spelar ändå åt mig. Varför ska jag levla om jag ändå bara kan välja den skillen som blizzard satt ut åt mig?

Klasserna kändes också helt döda, ingen själ ingeting. Saker händer bara på skärmen och stora pop upp fönster och achivements som att jag är helt hjärndöd. Hade lika gärna kunnat vara Press "A" hela tiden och spelet styr gubben åt mig

Fysiken i spelet var häftig men annars är grafiken helt frukstansvärd cartoonish, känns mer som man slår serie figurer än monster.

Avbokade direkt och känner mig förolämpad av blizzard.

En som håller med mig.. Såg faktiskt fram emot spelet för en gångs skull, jag installerade Diablo 1 från 1996 nu och testade lite igen efter många år och fan vilken känsla! Blizzard har verkligen skjutit sig själva i foten när dom förändrat hela serien alldeles för mycket! Jag kan inte beskriva hur besviken jag är. Kan folket här som spelat etta och tvåan helt ärligt säga att dom är nöjda med 3an?

Medlem

Troligen inget av dem. Blir det mot förmodan något av dem, skulle det förmodligen vara Diablo 3.

Röstade dock "Ska inte spela något av dessa spel"

Guild Wars 2 ligger farligt nära att bli installerad. Men det är inte säkert det heller...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Har alltid tyckt EVE-online spelare är är de lite konstigare släktet, men det här spelet är ju grymt har jag upptäckt!

I EVE spelar jag explorer, jag utforskar fritt de tusentals sjärnsystem, maskhål och kosmiska kluster som finns med mina sonder och scannings system.
Sen kan jag hacka mig in i radar stationer och gamla skepp, utvinna gaser, döda fiender, eller utvinna unika metaller. Jag kan även spela som bounty hunter, trader, miner, planet colonist, stealh bomber, commander och massor mer! Detta spelet är en riktigt sandlåda där du kan hitta på precis vad du vill, tex kan du specialicera dig på att bara köpa delar och bygga stjärnskepp och rymdstationer. Hela ekonomin drivs av spelarna och allt är pvp, och det är bedåranda vackert! Tog en vecka att komma in i det, men nu är det riktigt kul. Med Inferno expansionen kommer hela galaxen att bryta ut i krig!

Japp det blir Diablo3 efter det släppts självklart, kommer co-op spela det på helgerna med några polare, ser grymt mycket fram emot det.

Men det kommer också bli mycket EVE under detta år, garanterat!

Medlem

Har provat TERA. Det var OK, men inte tillräckligt att jag ska lira igen, elller köpa't.
Diablo 3.. nja...ingen större fan av den typen av spel. Provar det säkert när syster skaffar det.
SWTOR har jag redan, och det lockar inte speciellt mycket längre.

GW2 har jag kvar att prova. Men jag förväntar mig inga mirakel.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

Age of Empires Online, lite DotA2 beta och eventuellt lite ME3 mp


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Har det kommit något nytt content till d3 betan?

Ingen av dem desvärre, utan bara Deus Ex: HR...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skriv svar