Swedish Aerospace Inc rekryterar!

Medlem
Swedish Aerospace Inc rekryterar!

Swedish Aerospace Inc är ett av EVEs äldsta bolag. Vi söker nu nya, fräscha piloter.

* Vi söker främst svensktalande spelare.

* Vi sänker nu intagningskravet för våra medlemmar, vi rekommenderar att ni har minst 5M SP. Är du nära gränsen kan det alltid diskuteras, känner ni att ni kan hantera pvp ändå är ni välkomna att söka i alla fall., hör med någon av våra rekryteringsansvarige i kanalen SAE.

* Vi är extremt teamorienterade och utför allt från enkla roams till "high end game". Vi är dock benägna att köra sk "Streamlined Fleets", det betyder att du som pilot inte alltid kan flyga det du vill för att vara med, du kanske måste ta ett annat skepp som du vanligtvis inte flyger. Det är alltså inte samma sak som att bli exkluderad, man är alltid välkommen. Vi gör detta för att vi ska få ut så mycket som möjligt av våra flottor.

* Vi opererar främst i 0.0, Low Sec och Wormholes.

Krav:

** Kraven vi ställer på spelarna är att alla ops som är utannonserade är obligatoriska om man är online.

**Vi vill se din begränsade API i ansökan. Den kan du hitta här: [http://www.eveonline.com/api/default.asp]

Vi erbjuder:

- Gratis skepp! Vi har ett avancerat skeppsprogram som delar ut utvalda T1 och T2 skepp till våra aktiva. Det omfattar allt från Frigates till Black Ops.

- Avancerad PvP. Vi gör allt från Streamlines till Black Ops.

- Avancerad Industri. Vi bygger allt utom Super Capitals.

Hur går jag med?
Du går in i kanalen " SAE " och frågar efter att få ansöka. Du är välkommen att idla i kanalen och fråga de som är där om hjälp oavsett vad den skulle vara. Frågor i tråden är också välkomna!

Medlem

Lirade med SAE en månad eller så när dom var i FIX för 1 1/2 år sen. Bara bra saker att säga om dom grabbar. Mycket trevliga och vänliga. Så om vill spela med bra och kompetenta svenska spelare så tycker jag ni ska prova på deras Akademi!

Lite gratis reklam till ett gäng sköna killar!


signatur

I got a rocket in my pocket.

zsm
Medlem

Ja det var ju lite intressant, kanske ^^

Medlem

hmm, låter lite smått intressant, sålänge det förblir aktivt dvs.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Vi är fortfarande i uppstartsfasen. Även om kapitalflödet från moderbolag till dotterbolag är säkrat sedan länge, så ska vi ju fylla det med intresserade piloter också.

Vad jag menar med det är att vi kommer hålla igång SAE-A ett bra tag till åtminstone så vi får en chans att utvärdera det. Enda anledningen att det skulle bli inaktivt är naturligtvis om det saknas totalt intresse från piloterna under en längre tid. För pengar saknas inte.

Men skulle det ändå, mot förmodan ske, så är jag övetygad om att alla medlemmar i akademien skulle få ett erbjudande att gå med i moderbolaget. Vi har inte diskuterat den biten än, då en eventuell nedmontering av akademin inte funnits på kartan. Moderbolaget fyllde för övrigt fem år i augusti, så det är en ganska stabil organisation.

Vårt mål är att medlemmarna i akademin ska tycka det är så kul att de vill gå vidare till moderbolaget. Men väljer man att gå vidare någon annanstans, så ska man ha ett gott intrycyk av oss. Vi vill ha goodwill helt enkelt och eftersom vi har råd att bjuda en större grupp på rabatterat pew pew, så tror vi att det här är ett bra sätt.

Är det någon som undrar någon specifikt, kan jag försöka besvara det här, så fort jag hinner.

Inaktiv

Hej hej, är mer eller mindre helt ny i EVE.

((är en total noobie, kommer från ett par år i WOW dock =P))

Verkar intressant med en helsvensk grupp, hur många är det som e me jusst nu ?

Vill nog spela med ganska mogna spelare, hur är "mentaliteten" bland spelarna ?


signatur

Lia, so sweet, she is all her PC need

Medlem

Mentaliteten generellt i eve är mogen*. Mest då för att EVE tutorial och inlärningskurvan filtrerar bort alla som inte har tålamod och då blir pötsligt spelmassan mer mogen.

* : Goons är ett undantag dock..

Medlem
Skrivet av Lia:

Hej hej, är mer eller mindre helt ny i EVE.

((är en total noobie, kommer från ett par år i WOW dock =P))

Verkar intressant med en helsvensk grupp, hur många är det som e me jusst nu ?

Vill nog spela med ganska mogna spelare, hur är "mentaliteten" bland spelarna ?

Moderbolaget Swedish Aerospace har över hundra medlemmar, medans den nystartade Akademien har runt 20.

Vi har verkligen alla åldrar representerade sett till båda bolagen och skulle jag gissa så ligger nog snittet närmare 30 år på spelarna. Jag vågar påstå att vi är ett väldigt avslappnat gäng som sätter RL i första rummet och vårt fokus är att alla ska ha roligt. Så ja, vi är nog så mogna som EVE-spelare blir

Som ny spelare har du i princip inget att förlora på att ansluta till vår akademi. Jag tror att den modell vi erbjuder gör att man kommer fortare in i spelet och att det tar bort en del farthinder för den nye spelaren (så som anskaffning av nya skepp osv).

Vill du veta mer så ställ frågor här i tråden så skall jag svara så fort jag hinner.

Medlem

Två små frågor:

Skrivet av van Uber:

** Kraven vi ställer på spelarna är att alla ops som är utannonserade är obligatoriska om man är online och när vi väl tar dit en FC (antingen som byter bolag eller som bara gästspelar), så tar denne befälet.

Vad är "ops som är utannonserade" och en FC?

Medlem

förplanerade pvp aktiviteter med företaget (corporation)..
Och FC är då Fleet Commander. Oftast en som är erfaren i strid och vet vad han gör.. Som man gärna följer.

Medlem

Tack, förtydligade lite

Medlem
Medlem

Gick med i SAE-A och var med på min första resa ut i low sec idag. Kan bara säga att de här killarna är riktigt sköna. De vet sin sak, de lär ut och handlar på ett bra, disciplinerat sätt och har samtidigt kul utan att det får saker och ting att gå överstyr. De svarar gladeligen på frågor och hjälper en när man inte vet vad man ska göra (ett exempel för mig var hur jag skulle utrusta skeppet för low sec).
Lyckades klanta mig och fick mitt skepp och pod bortsprängt men hade ändå riktigt kul.

Om ni funderar på att gå med så rekommenderar jag er att ta chansen. Så länge ni kan följa order och har lite humor så kommer ni ha grymt kul :).

Medlem

Kan man söka direkt till SAE som mer erfaren spelare?


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Kan man söka direkt till SAE som mer erfaren spelare?

Det går utmärkt att söka direkt till SAE. Moderbolaget har dock rätt så strikta krav numera. Men samma sak där, anslut till kanalen SAE och hör med Awatar om medlemskap.

Medlem

Är intresserad av o gå med i denna corpen. Spelar under namnet Anilusion.

Medlem

Tar ni emot totala nybörjare? har viljat börja spela eve online ett längre tag nu faktiskt.

Medlem

Deragorn, gör vad du hänvisas till att göra i trådens första post

SwedishChaos, ja totala nybörjare tas emot.

Medlem

Har skickat en förfrågan att få gå med i företaget idag. Får väl se vad svaret blir

(a.k.a Cal Devillin)

Medlem

Lite uppdatering angående akademin.

Akademin är fortfarande öppen för alla svenskar som vill vara med. Det är inga krav på SkillPoints eller tidigare erfarenhet.

Men det generösa ersättningspaket som akademin åtnjöt är temporärt åtstramat på grund av de politiska effekter som just nu råder i 0.0.

Moderbolaget, Swedish Aerospace Inc, är djupt involverad i konflikten runt Delve och vi förväntar oss inte att kunna gå tillbaka till det ursprungliga upplägget i akademin förrän den konflikten har lagt sig, på ett eller annat sätt.

Med det sagt, så är vi övertygade om att det blir en återgång, då akademin varit väldigt lyckad och vi önskar att bygga vidare på detta koncept.

Ansökningar trillar fortfarande in i en stadig ström och kadetterna har roligt, men jag vill bara att alla får veta hur situationen ser ut just nu.

Medlem

http://pici.se/pictures/koPHoOiBr.jpg

WHERE ARE YOUR PVP'ERS?!

(Ja, det är en station där under.)

Medlem

hahah sköna bubblor

Medlem
Skrivet av dr00l:

http://pici.se/pictures/koPHoOiBr.jpg

WHERE ARE YOUR PVP'ERS?!

(Ja, det är en station där under.)

Ja, inte DÄR hoppas jag

Medlem
Medlem

Jätteskönt corp:D


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Hejsan, köpte just spelet och undrar om ni fortfarande rekryterar till akademi? såg att det var längesedan någon postade i denna tråden

Medlem
Skrivet av Lolki:

Hejsan, köpte just spelet och undrar om ni fortfarande rekryterar till akademi? såg att det var längesedan någon postade i denna tråden

Jodå, ta bara ett snack med Lordswea ingame så ska det ordna sig.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Det är inte ofta folk postar i EVE sektionen generellt.
Friskt blod till EVE är dock väldigt trevligt. Hoppas din vistelse ska vara trivsam.

Inaktiv

Akademin rekryterar fortfarande, det finns gott om folk som sysslar både med PVP och Industri men alltid plats för fler.

PVP sektionen har på senare tid ägnat sig mycket åt diverse Wormhole ops med stora framgångar!
Mycket roligt att se ett högt antal deltagare många kvällar i veckan.

Medlem

Tänkte dra igång med EVE igen, är väldigt grön i spelet men kör rätt hårt på mining och så. Fungerar det i erat corp?

12
Skriv svar